Kokemuksia Oulun työvoimatoimistosta?

Anonyymi

Haluaisin kuulla argumenttejanne Oulun työvoimatoimistosta. Millaista palvelua olette saaneet ja onko ollut apua? Myöskin muuta keskustelua ja näkemyksiä. Kiitos.

12

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Markkinoivat turhia kursseja, vaikka ei ole kunnon työpaikkojakaan joita varten kurssi ostetaan kansalaisten rahoilla.

    • Anonyymi

      Ihan asiallista palvelua. Aina vastaavat, kun jotain kysyttävää. Vastaukset hyvin asiallisia. Osa-aikatyössä olen itse ja keskustelen puhelimitse säännöllisesti työvoimatoimiston ihmisten kanssa ja päivitämme tavoitteita ja suunnitelmia.

      Ei se työvoimatoimiston vika ole, jos työpaikkoja ei nyt vaan ole. Itselläni osa-aikainen työ ja tässä vähän yli 50 vuoden iässä, erittäin huomiotaherättävä ja selkeä ikäsyrjintä työnantajien puolelta huomioonottaen on mielestäni työvoimatoimisto selviytynyt ihan kiitettävästi ja tehnyt minunkin tapauksessani ihan kaiken mahdollisen mitä tehtävissä on työllisyystilanteeni korjaamiseksi.

      Ei mopolla mahdottomia. Työvoimatoimisto on välikäsi, joka tekee parhaansa.

      • Anonyymi

        Lisäyksenä vielä, että ei se työvoimatoimiston vika ole, jolleivat työnantajat halua ottaa kirjallisilta taidoiltaan loistavaa, ihmistuntemukseltaan mainiota ja myyntitaidoiltaan viimeisen päälle ovelaa ja taitavaa mutta iältään jo eläkeikää lähestyvää naista, jolla 35 vuoden työkokemus melkoisen monelta alalta. Unohdin mainita, että some on hallinnassa ja it-alalta kokemusta siitä saakka kun hiiri otettiin käyttöön eli noin 80-luvun loppupuolelta, cobolin aikakaudelta. Siitäkin muuten peruskurssi käytynä.

        Ei se työvoimatoimiston vika ole, että tässä maassa on vallalla tuhoton ikärasismi, joka estää taitavien ihmisten työllistymisen aloille, joissa he olisivat huippuosaajia ja pärjäisivät.

        Toki taitava ihminen pärjää ihan missä vaan ja saa elantonsa vaikka provisiopalkkaisessa myyntityössä. Kun tekee kaiken aina täysillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä vielä, että ei se työvoimatoimiston vika ole, jolleivat työnantajat halua ottaa kirjallisilta taidoiltaan loistavaa, ihmistuntemukseltaan mainiota ja myyntitaidoiltaan viimeisen päälle ovelaa ja taitavaa mutta iältään jo eläkeikää lähestyvää naista, jolla 35 vuoden työkokemus melkoisen monelta alalta. Unohdin mainita, että some on hallinnassa ja it-alalta kokemusta siitä saakka kun hiiri otettiin käyttöön eli noin 80-luvun loppupuolelta, cobolin aikakaudelta. Siitäkin muuten peruskurssi käytynä.

        Ei se työvoimatoimiston vika ole, että tässä maassa on vallalla tuhoton ikärasismi, joka estää taitavien ihmisten työllistymisen aloille, joissa he olisivat huippuosaajia ja pärjäisivät.

        Toki taitava ihminen pärjää ihan missä vaan ja saa elantonsa vaikka provisiopalkkaisessa myyntityössä. Kun tekee kaiken aina täysillä.

        Minusta on ihan ymmärrettävää ettei vanhoja nusväreitä oteta töihin haitaksi. Tottuneet oleilemaan töissä.


    • Anonyymi

      Kiteytys: Työvoimatoimisto ei ole ongelma. Ongelma on se, että työnantajat eivät halua maksaa työstä. He haluavat työvoimaa, jonka saa halvalla tai mieluiten ilmaiseksi. Olen kuullut, että jopa meille yli 50-vuotiaille on tarjottu jotain harjoittelurahapaikkoja.

      Voi hyvää päivää. Hara-paikkoja ihmisille, joilla työkokemusta ja taitoa 80-luvulta saakka.

      Ei tosiaankaan ole työvoimatoimiston vika vaan työnantajien. Jotka eivät tajua omaa parastaan. Nyt on työnantajien markkinat. Kokemusta ja taitoa saa ihan kohtuuhintaan.

      • Anonyymi

        Miksipä maksaa palkkaa kun työvoimatoimisto toimittaa ilmaisia työntekijöitä. Että eikös se ole työvoimatoimiston vika?


    • Anonyymi

      Lisään vielä, että kannattaa kysellä töitä itse. Vähittäistavarakaupan alalta löytyy hommia. Iltavuorot ei välttämättä niin kivoja ole eikä viikonloput, mutta kaikkeen tottuu.

      Onneksi pääsen itse parin vuoden kuluttua eläkkeelle. Koitahan pärjäillä byrokratian kanssa ja keksiä itse luovia ratkaisuja työnhakuun. Työvoimatoimistossa tekevät kyllä parhaansa, mutta puitteet ja lainsäädäntö rajoittavat paljon

      • Anonyymi

        Helppo se on neuvoa, kun itse on kohta yhteiskunnan taakkana eläkeläisenä. Sinulle tuttua onkin työttömänä ansiosidonnaisella oleilu ja elättinä oleminen. Työkkäri toimiikin hyvin siinä kun pätkiä tarjotaan yhteiskunnan yrittäjää tutkiessa, eli palkkatuella, jota käytetään surutta sen tarkoitusta vastaan. Palkkatuella työllistetyn tilalle tulee aina uusi koko tai puoli-ilmainen palkkatuella työllistetty.

        Tuntuu että siellä työkkärissä on käytännön järki kadonnut virkailijoiden tehtäväänsä nähden ylikoulutuksen seurauksena. Ennen siellä oli alikoulutetut merkonomit ja nyt ylikoulutetut maisterit ja tohtorit haittaamassa ihmisten elämää. Miksi. Eikö näille ylikoulutetuille löydy oman alan töitä?
        Kyllä merkonomit oli kuitenkin sen ajan tilanteessa parempi valinta kuin maisterit nykyhetkessä.


    • Anonyymi

      pääosin asiallista ja työnhakijaa motivoivaa sekä toiveita huomioon ottavaa. sen sijaan tuntuu ikävälle, jos terveitä ja täysijärkisiä (pitkäaikais)työttömiä aletaan tunkea johonkin TYP kaltaiseen puuhasteluun.
      #####

      • Anonyymi

        Se TYP on ihan hyvä paikka ihmiselle kenellä selvästi vaikeuksia päästä työelämään. Tutkimuksissa usein selviää että siihen työttömyyteen syy onkin muualla kuin yhteiskunnassa. Se on työttömän persoonassa, väärässä tai liiassa koulutuksessa, kotona opittua, asenteellista tai vastaavaa. Mutta TYP ei parhaimmillaankaan tuota muuta kuin henkilön joka on taas oikeutettu täyteen työttömyysetuuteen ja ei ole pitkäaikaistyötön. Turha ja kallis keksintö siis ja ei tuota pitkän kantaman hyötyä.


    • Anonyymi

      Erittäin huonoja kokemuksia. Kun haet jotain koulutusta/kurssia/te-toimistosta ja ilmoittaudut hakijaksi, niin ei mitään saumaa vaihtaa johonkin toisen tahon järjestämään esim. sinulle paremmin sopivaan koulutukseen. Pääsin koulutukseen ilman touhu ja elämyskeskusta (työkkäriä) niin "kiitos" oli karenssia 2kk. Näin siis "kannustaa" oulun työkkäri. Sama meno oli jo 1980 luvulla...

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe