Auton Rahoitus ja konkurssi

Anonyymi

Eli, asia mitä minä en ymmärrä yhtään ja mistä olen taistellut nyt jo monta kuukautta.Kukaan ei osaa sanoa että on mua kohtaa tehty väärin vai ei.Itsestäni tuntuu että joku aikeesti vedättää mua ja oikein kunnolla.

Tarinani menee näin:
26.11.2019 yritykseni (OY) meni konkurssiin ja meille jäin Santanderin rahoittama Fiat Ducato paketti auto konkurssipesän ulkopuolelle ja syy siihen oli että autosta oli maksamatta 9000€ ja se oli liikaa ja toinen oli että huolimuuttani kauppakirjassa minut oli merkitty toiseksi ostajasi.Auton hinta oli ostaessa 20.000€ ja yritys ehti maksaa siitä 11.000€ pois ennen konkurssia ja maksut suoritettiin aina ajoissa.

Auto haettiin pois konkurssin jälkeen vasta tammi-helmikuun aikana ja asiat mitä mulle oli konkurssipesänpitäjä oli sanonut että ei siitä sulle tule mitään maksettavaa.
Noin kuukausi meni siitä ja mitää ei ollut tapahtunut sen aikana eli, ei laskuja tai huomautuksia kunnes asiakastieto.fi:stä tuli minulle ilmoitus että minulta ja firmalta oli mennyt auton syystä luottotiedot"maksuhäiriö". Soitin asiasta Asiakastietoon ja ne pyysi kertomaan asia Santanderille.Santanter ilmoitti asiasta että "nyt kun on kyse konkurssista niin ei siinä molempien luottotiedot mene.Kysyin vielä että kumman luottotiedot siinä sitten menee.Ei mitään vastausta kahteen viikkoon kunnes Lowell lasku löyty posti laatikosta jossa oli 7700€ hinta.

Laiton asian selvitykseen ja sinne se koko juttu katosi eli, en kuullut tai tiennyt asiasta yhtään mitään.

Olin Koronan takia lomautettuna 18.3-10.7 saakka ja sen ansiosta sain selville että auton maksu oli edennyt jo ulosottoon koska sain kelalta ilmoituksen että elatusmaksu oli mennyt ulosottoon ja minulle kerrottiin. että Fiat Ducaton hinta on nyt 8000€ korkoineen ja eräpäivä oli 13.7.2020 ja sain asiasta tietää itse vasta 10.8.2020.

Tän jälkeen soitin Santanderille.,Lowell ja ulosottoon että miksi minä en ole saanut mitään tietoa koko hommasta.Ei uutta laskua/maksumuistusta tai saatika että auto on menossa ulosottoon.Kukaan ei tiennyt yhtään mitään ja pyysi minua kysymää asiasta muualta.Korkoja kukaan ei suostu antamaan anteeksi vaikka en ole tiennyt että minulle on tulossakaan maksua.Auto oli jo kerran ollut toukokuussa ulosotossa ja poistui sieltä ja yhtä äkki se palasikin sinne.

Eli, se mitä en ymmärrä on se että nyt kun maksan ton viimeisen maksun ulosoton kautta niin olen maksanut sitä autoa 19000€ ja se on viety multa pois ajat sitten eli, maksan nyt lähes 20.000€ jostain mikä minulle ei edes jää näkyviin.Se että auton noudon jälkeen auton huutokauppa hinta oli 9900€ ja vouti myin sen pois kumminkin 2700€ ja minä maksan nyt koko auton hinnan korkoineen mitä ajaa joku muu henkilö ja sitä autoa en tule ikinä saamaan.

Tää on juuri se mitä en ymmärrä ja kukaan muukaan ei edes juristi osaa sanoa tähän mitään.Maksetaan koko auton hinta ja viedään auto pois vaikka, mielestäni jos maksan koko auton hinnan niin auto on silloin minun.Auton myyminen alihintaan jo mielestäni väärin ja erotuksen maksan minä.Tänkin saan ehkä maksettua kun myyn tontiltani kaikki puut pois ja silloinkin kun katon ikkunasta ulos ja ei ole metsää enään niin tiedän että Fiat on ajannut siitä ohi.

Jos joku tietäisi asiasta jotain niin voisi kertoa mulle että onko tää ihan lailista ja pystynkö tehdä asialle mitää enään.

4

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli olit yrityksen kanssa yhteisvastuullinen lainan ottaja? Näin se menee. Tuo rahoituksen maksamatta jättäminen ja auton pois vienti on kallista. Jos olisit itse myynyt auton liikkeelle esimerkiksi loppuvelkaa vastaan olisit kuivilla. Tai korkeintaan maksanut velan ylittävän osan.

      • Anonyymi

        Niin noihan rahoitusyhtiö ajattelee.Tänään juristi otti minuun yhteyttä ja sanoi että ne ei voi pyytää autosta samaa hintaa jos autoakaan ei enään ole Eli, käräjille mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin noihan rahoitusyhtiö ajattelee.Tänään juristi otti minuun yhteyttä ja sanoi että ne ei voi pyytää autosta samaa hintaa jos autoakaan ei enään ole Eli, käräjille mennään.

        Käräjillä häviät vain lisää. Huonon lakimiehen kanssa häviät, vaikka se olisi kanssasi samaa mieltä. Jos rahoitus on yrityksen, niin se on rauennut konkurssissa. Jos olet yhteisvastuullinen, niin se voidaan periä myös pelkästään sinulta vaikka yritystä ei olisi enää.


    • Anonyymi

      Eli eikö konkurssipesä voi ottaa autoa joka on rahoituksella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2255
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      68
      1897
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1705
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      145
      1563
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe