Venlafaxin orion ja mirtsapiini.

Anonyymi

Lihottaako kyseiset lääkkeet.?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä lihottaa.

      • Anonyymi

        Mistä muka tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä muka tiedät?

        Tiedän ihan omakohtaisesta kokemuksesta.


    • Anonyymi

      Jos päästä heittää. Elä syö liikaa.

    • Anonyymi

      Kyllä. Lääkäri myönsikin mirtazapinim aiheuttavan nimenomaan hiilihydraattinälkää. Näistä minun keräämistä 15 lisäkilosta ei oltu kirjattu silti kantaan mitään. Ainoa kirjaus koski lääkkeiden aiheuttamaa päiväväsymystä. Nyt onkin kaikki lääkkeet tauolla, kun sopivaa yölääkettä ei löydy.

    • Anonyymi

      "Lääkkeen yleisimmät haittavaikutukset ovat ruokahalun lisääntyminen, painon nousu, uneliaisuus, päänsärky ja suun kuivuminen. Joskus voi esiintyä myös epänormaaleja unia, sekavuutta, ahdistuneisuutta, unettomuutta, huimausta, vapinaa, mahavaivoja, ihottumaa, turvotusta sekä nivel-, lihas- ja selkäkipua"

      Itse en ko. lääkkeeseen koske.
      Minulle määrättiin sitä muutama vuosi sitten, ja sain niin rajut oireet heti että hoitava lääkäri käski heti lopettaa. En tiedä olenko poikkeustapaus, mutta minulle määrättiin se otettavaksi nukkumaan mennessä minkä teinkin.
      Olin sitten ilmeisesti sammunut kuin saunalyhty, mutta havahduin hereille en tiedä kuinka pian lääkkeen ottamisen jälkeen. Huone oli pimeä, oli talviaika ja yöt pimeitä. Kuitenkin näin silmieni edessä kirkkaan valkoisen kentän, ja kun laitoin valot näin vain sen valkoisen, en mitään muuta. Se oli se sama sammutin valot tai sytytin ne. Vain valkoista.
      Päässä tuntui ja kuului omituinen ääni, ikäänkuin aaltomaisesti nouseva kohina joka alkoi heikompana ja voimistui aaltomaisesti. Sitten olin kai nukkunut uudelleen en tiedä. Seuraavana päivänä ilmoitin lääkärille että yhtäkään pilleriä en enää ota, ja hän sanoi myös että lopeta heti.
      En ole kuullut vastaavaa, mutta minä en mokomaan koske!

    • Anonyymi

      En tiedä. Syön niitä lääkkeitä ja kuntoilen. En haluaisi että ne lihottaa minua.

      • Anonyymi

        Ite painan 100kiloa,liikun kyllä kaikki matkat kävelleen. Monet ihmetteelee kun oon läski,vaikka kuntoilen.


    • Anonyymi

      Ei ole tullut mitään sivuoireita.

    • Anonyymi

      Pakko syödä kun masennus. En tiedä miten lihottaa. Kun kuntoilen kuitenkin.

    • Anonyymi

      Voxra ei lihota, vaan vie jonkin verran ruokahalua. Kokemuksesta.

    • Anonyymi

      Ei noi lihota. Lääkäri sanoi.

    • Anonyymi

      Jos lääkäri kokeilisi vähän aikaa itse käyttää noita lääkkeitä niin voisi mielipide muuttua.

      • Anonyymi

        Valitettavasti masennuslääkkeitä ei suositella lääkäreille itselleen, jostain syystä ne eivät tehoa lääkäreiden masennukseen.

        "Eve Rasku Tampereen yliopiston historian laitokselta on tehnyt kiinnostavan pro gradu -tutkielman Suomen lääkärilehdessä kirjoitetuista masennuslääkeartikkeleista.

        Erityisen mielenkiintoista on, että tutkielman perusteella lääkäreiden omiin mielenterveysongelmiin tunnutaan suhtautuvan kovin eri tavalla kuin muiden potilaiden ongelmiin.

        Lääkäreiden kohdalla keskusteluapu tuotiin esille pääasiallisena hoitokeinona 15 artikkelissa kun taas masennuslääkitys mainittiin vain kolmessa artikkelissa. Masennuslääkitys tuotiin esille kerran neutraalilla tavalla, kerran kokeiltuna mutta toimimattomana hoitokeinona ja kerran hoitokeinona johon liittyy stigma. Lääkehoidon vähäinen esiintyminen kirjoituksissa kytkeytynee yhteen taipumuksella selittää lääkäreiden masennuksen syitä psykososiaalisin perustein. Työn kuormittavuus esitettiin oireilun syyksi 11 artikkelissa ja traumatausta sekä temperamentti esitettiin selittävänä tekijänä seitsemässä artikkelissa.

        ***

        Lääkäreiden omaa mielenterveyttä käsittelevä osio oli aineistossa ainut, joka ei noudattanut depression Käypä hoito -suositusta, jossa masennuslääkkeet ovat ensisijainen vaihtoehto. Suhtautuminen lääkäreiden mielenterveyteen oli ihmisläheisempää ja vähemmän diagnoosi- ja oirekeskeistä kuin muiden ryhmien kohdalla niin hoidon kuin masennuksen selittämisen suhteen. Samoin hoidossa korostettiin sellaisia tukitoimia, joita muut potilasryhmät harvoin saavat kuten konkreettinen apu psykoterapeutin löytämisessä."


    • Anonyymi

      Lääkärit eivät välttämättä ihan herkästi lähde minnekään avautumaan mielenterveysongelmistaan.
      On ilmeisesti liian suuri häpeä myöntää sairastavansa esim. masennusta.

      Sekin jo kertoo että mahtaa olla vaikeaa kun miettii kuinka tylysti jotkut lääkärit suhtautuvat mielenterveyspotilaisiin.
      Sehän olisi maailmanloppu jos itse sairastuisi samalla tavalla.

      Samanlainen stigma se on ammatista riippumatta jos sairastuu henkisesti, työpaikallakin saatetaan alkaa juoruta asiasta.

      • Anonyymi

        Syynä stigmaan on juuri se että näitä ajatellaan sairauksina, sehän tarkoittaa että henkilö itse on jotenkin viallinen.Saadakseen apua joutuu käytännössä myöntämään olevansa häiriintynyt ja että omat tunteet eivät ole normaaleja vaan sairaita.Lääkärit määrittävät mitä ihmiset saavat tuntea missäkin tilanteessa ja minkä verran.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe