Lihottaako kyseiset lääkkeet.?
Venlafaxin orion ja mirtsapiini.
16
80
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä lihottaa.
- Anonyymi
Mistä muka tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä muka tiedät?
Tiedän ihan omakohtaisesta kokemuksesta.
- Anonyymi
Jos päästä heittää. Elä syö liikaa.
- Anonyymi
Kyllä. Lääkäri myönsikin mirtazapinim aiheuttavan nimenomaan hiilihydraattinälkää. Näistä minun keräämistä 15 lisäkilosta ei oltu kirjattu silti kantaan mitään. Ainoa kirjaus koski lääkkeiden aiheuttamaa päiväväsymystä. Nyt onkin kaikki lääkkeet tauolla, kun sopivaa yölääkettä ei löydy.
- Anonyymi
"Lääkkeen yleisimmät haittavaikutukset ovat ruokahalun lisääntyminen, painon nousu, uneliaisuus, päänsärky ja suun kuivuminen. Joskus voi esiintyä myös epänormaaleja unia, sekavuutta, ahdistuneisuutta, unettomuutta, huimausta, vapinaa, mahavaivoja, ihottumaa, turvotusta sekä nivel-, lihas- ja selkäkipua"
Itse en ko. lääkkeeseen koske.
Minulle määrättiin sitä muutama vuosi sitten, ja sain niin rajut oireet heti että hoitava lääkäri käski heti lopettaa. En tiedä olenko poikkeustapaus, mutta minulle määrättiin se otettavaksi nukkumaan mennessä minkä teinkin.
Olin sitten ilmeisesti sammunut kuin saunalyhty, mutta havahduin hereille en tiedä kuinka pian lääkkeen ottamisen jälkeen. Huone oli pimeä, oli talviaika ja yöt pimeitä. Kuitenkin näin silmieni edessä kirkkaan valkoisen kentän, ja kun laitoin valot näin vain sen valkoisen, en mitään muuta. Se oli se sama sammutin valot tai sytytin ne. Vain valkoista.
Päässä tuntui ja kuului omituinen ääni, ikäänkuin aaltomaisesti nouseva kohina joka alkoi heikompana ja voimistui aaltomaisesti. Sitten olin kai nukkunut uudelleen en tiedä. Seuraavana päivänä ilmoitin lääkärille että yhtäkään pilleriä en enää ota, ja hän sanoi myös että lopeta heti.
En ole kuullut vastaavaa, mutta minä en mokomaan koske! - Anonyymi
En tiedä. Syön niitä lääkkeitä ja kuntoilen. En haluaisi että ne lihottaa minua.
- Anonyymi
Ite painan 100kiloa,liikun kyllä kaikki matkat kävelleen. Monet ihmetteelee kun oon läski,vaikka kuntoilen.
- Anonyymi
Ei ole tullut mitään sivuoireita.
- Anonyymi
Pakko syödä kun masennus. En tiedä miten lihottaa. Kun kuntoilen kuitenkin.
- Anonyymi
Voxra ei lihota, vaan vie jonkin verran ruokahalua. Kokemuksesta.
- Anonyymi
Ei noi lihota. Lääkäri sanoi.
- Anonyymi
Jos lääkäri kokeilisi vähän aikaa itse käyttää noita lääkkeitä niin voisi mielipide muuttua.
- Anonyymi
Valitettavasti masennuslääkkeitä ei suositella lääkäreille itselleen, jostain syystä ne eivät tehoa lääkäreiden masennukseen.
"Eve Rasku Tampereen yliopiston historian laitokselta on tehnyt kiinnostavan pro gradu -tutkielman Suomen lääkärilehdessä kirjoitetuista masennuslääkeartikkeleista.
Erityisen mielenkiintoista on, että tutkielman perusteella lääkäreiden omiin mielenterveysongelmiin tunnutaan suhtautuvan kovin eri tavalla kuin muiden potilaiden ongelmiin.
Lääkäreiden kohdalla keskusteluapu tuotiin esille pääasiallisena hoitokeinona 15 artikkelissa kun taas masennuslääkitys mainittiin vain kolmessa artikkelissa. Masennuslääkitys tuotiin esille kerran neutraalilla tavalla, kerran kokeiltuna mutta toimimattomana hoitokeinona ja kerran hoitokeinona johon liittyy stigma. Lääkehoidon vähäinen esiintyminen kirjoituksissa kytkeytynee yhteen taipumuksella selittää lääkäreiden masennuksen syitä psykososiaalisin perustein. Työn kuormittavuus esitettiin oireilun syyksi 11 artikkelissa ja traumatausta sekä temperamentti esitettiin selittävänä tekijänä seitsemässä artikkelissa.
Lääkäreiden omaa mielenterveyttä käsittelevä osio oli aineistossa ainut, joka ei noudattanut depression Käypä hoito -suositusta, jossa masennuslääkkeet ovat ensisijainen vaihtoehto. Suhtautuminen lääkäreiden mielenterveyteen oli ihmisläheisempää ja vähemmän diagnoosi- ja oirekeskeistä kuin muiden ryhmien kohdalla niin hoidon kuin masennuksen selittämisen suhteen. Samoin hoidossa korostettiin sellaisia tukitoimia, joita muut potilasryhmät harvoin saavat kuten konkreettinen apu psykoterapeutin löytämisessä."
- Anonyymi
Lääkärit eivät välttämättä ihan herkästi lähde minnekään avautumaan mielenterveysongelmistaan.
On ilmeisesti liian suuri häpeä myöntää sairastavansa esim. masennusta.
Sekin jo kertoo että mahtaa olla vaikeaa kun miettii kuinka tylysti jotkut lääkärit suhtautuvat mielenterveyspotilaisiin.
Sehän olisi maailmanloppu jos itse sairastuisi samalla tavalla.
Samanlainen stigma se on ammatista riippumatta jos sairastuu henkisesti, työpaikallakin saatetaan alkaa juoruta asiasta.- Anonyymi
Syynä stigmaan on juuri se että näitä ajatellaan sairauksina, sehän tarkoittaa että henkilö itse on jotenkin viallinen.Saadakseen apua joutuu käytännössä myöntämään olevansa häiriintynyt ja että omat tunteet eivät ole normaaleja vaan sairaita.Lääkärit määrittävät mitä ihmiset saavat tuntea missäkin tilanteessa ja minkä verran.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797443
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes873306- 572335
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691502Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3701438- 571353
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201326Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171071Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028