Mistä saa Rogaine 2% ?

Äiskävaan

Olen seurannut täältä Rogaineen liittyviä vanhempia keskusteluja. Nyt tilanne on se, että miedompaa 2% tai 220 mg liuosta ei enää myydä Suomessa liiketaloudellisin perustein. Tämän vahvisti maahantuojan tuotepäällikkö. Saksasta ei enää 2017 jälkeen myydä ulkomaille lääkkeeksi rekisteröityjä tuotteita. Fimean mukaan edelleen saa tilata ulkomailta 3 kk:n määrän rekisteröidystä EU nettiapteekista. Onko joku tietoinen, mistä tuotetta saisi? Minulle ei se vahvempi 5% tsk 5å mg sovi, päänahka ärtyy ja punoittaa.

10

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis noi vahvuudet oli 20 mg js 50 mg. Jälkimmäistä saa edelleen Suomessa apteekeista.

    • Anonyymi

      Mistä on peräisin tieto, että Saksasta ei myytäisi ulkomaille lääkkeeksi rekisteröityjä tuotteita? Amazon ainakin antaa saksalaisia apteekkeja, joista voi tilata Rogaineakin. Eikö tullin sivuilta löytyvä tieto, että netin kautta voi tilata 3 kk:n annoksen myös lääkkeitä, pidä paikkaansa?

      • Anonyymi

        Kävin aiheesta chat keskustelua parinkin saksalaisen rekisteröidyn apteekin kanssa, ja he kertoivat , että 2017 laki muuttui Saksassa tältä osin kuvaamallani tavalla. Kun yritin tilata Rogainea, toimituskenttään lomakkeela voi valita vain Deutschland... Jos on muita vinkkejä, otan vastaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin aiheesta chat keskustelua parinkin saksalaisen rekisteröidyn apteekin kanssa, ja he kertoivat , että 2017 laki muuttui Saksassa tältä osin kuvaamallani tavalla. Kun yritin tilata Rogainea, toimituskenttään lomakkeela voi valita vain Deutschland... Jos on muita vinkkejä, otan vastaan!

        Onko vinkkejä muista EU maista?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Amazon UK. Britannia on EU-maiden säännösten piirissä vielä tämän vuoden. Tai kokeile Saksan Amazonia, Amazon.de. Kyllä se antaa toimittajiksi saksalaisia apteekkeja. Ei kai antaisi, jos Saksasta ei toimiteta ulkomaille lääkkeitä. Mikset tilaisi Amazonin kautta. On ihan yhtä helppoa kuin suoraan apteekista tilaaminen.

      • Kiitos vinkistä! Olin tulkinnut Fimean ohjeita niin, että ostaa voi vain suoraan nettiapteekista. Muuten tulli voi estää toimituksen. Eikö tämä pidä paikkaansa?


      • Anonyymi
        Äiskävaan kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Olin tulkinnut Fimean ohjeita niin, että ostaa voi vain suoraan nettiapteekista. Muuten tulli voi estää toimituksen. Eikö tämä pidä paikkaansa?

        Ei pidä paikkaansa. Itsekin vierailin tullin ja Fimean sivuilla, kun tein lääkeostoksia Amazonista. Siellähän puhutaan verkko-ostoksista, mikä tarkoittaa mielestäni mitä tahansa verkko-ostoksia, ei vain suoraan apteekista.

        Muuten, vinkiksi. Rogaine-vaahdon sanotaan olevan hellävaraisempi päänahalle kuin liuos, koska se ei sisällä alkoholia (propylenglykolia?), jota liuoksessa on. Silloin voisi Rogaine-vaahto 5 % sopia sinulle. Tämä on todettu jossain ulkomaisessa tutkimuksessakin, jonka löysin netistä.

        Kauanko muuten ehdit käyttää sitä 5-prosenttista? Itsekin suunnittelemassa minoksidiilin aloitusta, mutta arveluttaa se, että sen sanotaan aiheuttavan alkuvaiheessa hiustenlähtöä. Oliko sinulla sellaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Itsekin vierailin tullin ja Fimean sivuilla, kun tein lääkeostoksia Amazonista. Siellähän puhutaan verkko-ostoksista, mikä tarkoittaa mielestäni mitä tahansa verkko-ostoksia, ei vain suoraan apteekista.

        Muuten, vinkiksi. Rogaine-vaahdon sanotaan olevan hellävaraisempi päänahalle kuin liuos, koska se ei sisällä alkoholia (propylenglykolia?), jota liuoksessa on. Silloin voisi Rogaine-vaahto 5 % sopia sinulle. Tämä on todettu jossain ulkomaisessa tutkimuksessakin, jonka löysin netistä.

        Kauanko muuten ehdit käyttää sitä 5-prosenttista? Itsekin suunnittelemassa minoksidiilin aloitusta, mutta arveluttaa se, että sen sanotaan aiheuttavan alkuvaiheessa hiustenlähtöä. Oliko sinulla sellaista?

        Kiitos vastauksista!
        Käytin 2 % liuosta n. 9 kk, hyviä tuloksia. Ihotautilääkäri suositteli ja kirjoitti reseptin 5 % liuokselle. Punoitus ja ärsytys alkoi muistaakseni 2-3 kk tästä. Lopetin heti enkä ole käyttänyt sen jälkeen. Käytän Plantur shampoota. Ostan Notinosta, n. 9 e plo, apteekissa 21 e.Se kyllä on hyvä, muttei Rogainen veroinen. Se ei ole lääketuote.


      • Äiskävaan kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Käytin 2 % liuosta n. 9 kk, hyviä tuloksia. Ihotautilääkäri suositteli ja kirjoitti reseptin 5 % liuokselle. Punoitus ja ärsytys alkoi muistaakseni 2-3 kk tästä. Lopetin heti enkä ole käyttänyt sen jälkeen. Käytän Plantur shampoota. Ostan Notinosta, n. 9 e plo, apteekissa 21 e.Se kyllä on hyvä, muttei Rogainen veroinen. Se ei ole lääketuote.

        Vielä...hiudten lähtöä ei ollut kummankaan Rogainen käytössä. Baby- hiuksia alkoi kasvamaan kaljuille plänteille. Jospa olisin pysynyt 2 %. Minulla ri ole ns. Kaljua kohtaa, mutta keskijakauksen alueella hiuksia harvassa, jakaus piti siirtää sivuun. Kaikki kilpirauhas- ja hormonikokeet on tehty. Ainoaksi mahdolliseksi syyksi on arveltu stressiä, joka on hellittänyt jo vuosi sitten, mutta vaikutukset hiuksiin voivat olla vuosia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe