Mistä saa Rogaine 2% ?

Olen seurannut täältä Rogaineen liittyviä vanhempia keskusteluja. Nyt tilanne on se, että miedompaa 2% tai 220 mg liuosta ei enää myydä Suomessa liiketaloudellisin perustein. Tämän vahvisti maahantuojan tuotepäällikkö. Saksasta ei enää 2017 jälkeen myydä ulkomaille lääkkeeksi rekisteröityjä tuotteita. Fimean mukaan edelleen saa tilata ulkomailta 3 kk:n määrän rekisteröidystä EU nettiapteekista. Onko joku tietoinen, mistä tuotetta saisi? Minulle ei se vahvempi 5% tsk 5å mg sovi, päänahka ärtyy ja punoittaa.

10

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis noi vahvuudet oli 20 mg js 50 mg. Jälkimmäistä saa edelleen Suomessa apteekeista.

    • Anonyymi

      Mistä on peräisin tieto, että Saksasta ei myytäisi ulkomaille lääkkeeksi rekisteröityjä tuotteita? Amazon ainakin antaa saksalaisia apteekkeja, joista voi tilata Rogaineakin. Eikö tullin sivuilta löytyvä tieto, että netin kautta voi tilata 3 kk:n annoksen myös lääkkeitä, pidä paikkaansa?

      • Anonyymi

        Kävin aiheesta chat keskustelua parinkin saksalaisen rekisteröidyn apteekin kanssa, ja he kertoivat , että 2017 laki muuttui Saksassa tältä osin kuvaamallani tavalla. Kun yritin tilata Rogainea, toimituskenttään lomakkeela voi valita vain Deutschland... Jos on muita vinkkejä, otan vastaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin aiheesta chat keskustelua parinkin saksalaisen rekisteröidyn apteekin kanssa, ja he kertoivat , että 2017 laki muuttui Saksassa tältä osin kuvaamallani tavalla. Kun yritin tilata Rogainea, toimituskenttään lomakkeela voi valita vain Deutschland... Jos on muita vinkkejä, otan vastaan!

        Onko vinkkejä muista EU maista?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Amazon UK. Britannia on EU-maiden säännösten piirissä vielä tämän vuoden. Tai kokeile Saksan Amazonia, Amazon.de. Kyllä se antaa toimittajiksi saksalaisia apteekkeja. Ei kai antaisi, jos Saksasta ei toimiteta ulkomaille lääkkeitä. Mikset tilaisi Amazonin kautta. On ihan yhtä helppoa kuin suoraan apteekista tilaaminen.

      • Kiitos vinkistä! Olin tulkinnut Fimean ohjeita niin, että ostaa voi vain suoraan nettiapteekista. Muuten tulli voi estää toimituksen. Eikö tämä pidä paikkaansa?


      • Anonyymi
        Äiskävaan kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Olin tulkinnut Fimean ohjeita niin, että ostaa voi vain suoraan nettiapteekista. Muuten tulli voi estää toimituksen. Eikö tämä pidä paikkaansa?

        Ei pidä paikkaansa. Itsekin vierailin tullin ja Fimean sivuilla, kun tein lääkeostoksia Amazonista. Siellähän puhutaan verkko-ostoksista, mikä tarkoittaa mielestäni mitä tahansa verkko-ostoksia, ei vain suoraan apteekista.

        Muuten, vinkiksi. Rogaine-vaahdon sanotaan olevan hellävaraisempi päänahalle kuin liuos, koska se ei sisällä alkoholia (propylenglykolia?), jota liuoksessa on. Silloin voisi Rogaine-vaahto 5 % sopia sinulle. Tämä on todettu jossain ulkomaisessa tutkimuksessakin, jonka löysin netistä.

        Kauanko muuten ehdit käyttää sitä 5-prosenttista? Itsekin suunnittelemassa minoksidiilin aloitusta, mutta arveluttaa se, että sen sanotaan aiheuttavan alkuvaiheessa hiustenlähtöä. Oliko sinulla sellaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Itsekin vierailin tullin ja Fimean sivuilla, kun tein lääkeostoksia Amazonista. Siellähän puhutaan verkko-ostoksista, mikä tarkoittaa mielestäni mitä tahansa verkko-ostoksia, ei vain suoraan apteekista.

        Muuten, vinkiksi. Rogaine-vaahdon sanotaan olevan hellävaraisempi päänahalle kuin liuos, koska se ei sisällä alkoholia (propylenglykolia?), jota liuoksessa on. Silloin voisi Rogaine-vaahto 5 % sopia sinulle. Tämä on todettu jossain ulkomaisessa tutkimuksessakin, jonka löysin netistä.

        Kauanko muuten ehdit käyttää sitä 5-prosenttista? Itsekin suunnittelemassa minoksidiilin aloitusta, mutta arveluttaa se, että sen sanotaan aiheuttavan alkuvaiheessa hiustenlähtöä. Oliko sinulla sellaista?

        Kiitos vastauksista!
        Käytin 2 % liuosta n. 9 kk, hyviä tuloksia. Ihotautilääkäri suositteli ja kirjoitti reseptin 5 % liuokselle. Punoitus ja ärsytys alkoi muistaakseni 2-3 kk tästä. Lopetin heti enkä ole käyttänyt sen jälkeen. Käytän Plantur shampoota. Ostan Notinosta, n. 9 e plo, apteekissa 21 e.Se kyllä on hyvä, muttei Rogainen veroinen. Se ei ole lääketuote.


      • Äiskävaan kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        Käytin 2 % liuosta n. 9 kk, hyviä tuloksia. Ihotautilääkäri suositteli ja kirjoitti reseptin 5 % liuokselle. Punoitus ja ärsytys alkoi muistaakseni 2-3 kk tästä. Lopetin heti enkä ole käyttänyt sen jälkeen. Käytän Plantur shampoota. Ostan Notinosta, n. 9 e plo, apteekissa 21 e.Se kyllä on hyvä, muttei Rogainen veroinen. Se ei ole lääketuote.

        Vielä...hiudten lähtöä ei ollut kummankaan Rogainen käytössä. Baby- hiuksia alkoi kasvamaan kaljuille plänteille. Jospa olisin pysynyt 2 %. Minulla ri ole ns. Kaljua kohtaa, mutta keskijakauksen alueella hiuksia harvassa, jakaus piti siirtää sivuun. Kaikki kilpirauhas- ja hormonikokeet on tehty. Ainoaksi mahdolliseksi syyksi on arveltu stressiä, joka on hellittänyt jo vuosi sitten, mutta vaikutukset hiuksiin voivat olla vuosia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe