Onko näitä foorumin lukijoilla, kokemuksia kaipaan, hienon oloinen laite ja herättää omistamisen haluja. CX-3:n näin kaupan parkkipaikalla se taas vaikutti kovin pieneltä, onko tämä yhtään isompi?
Mazda CX-30 kokemuksia?
28
17559
Vastaukset
- Anonyymi
CX-30 on ihan pikkuriikkisen tilavampi auto, näin ulkomailta tietoja lainaten.
''Dimensions Mazda CX-30 vs Mazda CX-3.
Wheelbase 104.5 inches. 101.2 inches.
Length 173 inches. 168.3 inches.
Width 70.7 inches. 69.6 inches.
Height 62.2 inches. 60.7 inches.
Ground Clearance 6.9 inches. 6.1 inches. '' - Anonyymi
Osaako joku sanoa että millainen tuo skyaktive-x moottori on? Kannataako maksaa ekstraa? Onko siinä imuventtiilien nokeentumisen/tukkeentumisen kanssa samanlaista ongelmaa kuten muissa suorasuihkutus moottoreissa joissa on pakokaasun takaisin kierrätysjärjestelmä?
- Anonyymi
Valitettavasti toistaiseksi kukaan ei pysty sanomaan tuohon tietävää vastausta, koska Mazda Skyactiv-X on ollut markkinoilla noin vuoden verran.
Tuosta videosta kuitenkin selviää moottorin toiminta periaate 0:35 kohdasta alkaen.
https://www.youtube.com/watch?v=vD1mPPkuRIE
Jos et halua lisäsuorituskykyä, pärjäät kyllä tuolla laiskemmalla 150hv tehorajoitetulla Skyactiv-G 2.0l moottorillakin. Tämä on ainakin luotettava moottori. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti toistaiseksi kukaan ei pysty sanomaan tuohon tietävää vastausta, koska Mazda Skyactiv-X on ollut markkinoilla noin vuoden verran.
Tuosta videosta kuitenkin selviää moottorin toiminta periaate 0:35 kohdasta alkaen.
https://www.youtube.com/watch?v=vD1mPPkuRIE
Jos et halua lisäsuorituskykyä, pärjäät kyllä tuolla laiskemmalla 150hv tehorajoitetulla Skyactiv-G 2.0l moottorillakin. Tämä on ainakin luotettava moottori.Kerro ihmeessä lisää tehorajoituksesta. Kuinka paljon tehoja irtoaisi ilman rajoituksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ihmeessä lisää tehorajoituksesta. Kuinka paljon tehoja irtoaisi ilman rajoituksia?
Tehorajoitus on tehty siksi koska sen tarkoituksena on alentaa polttoaineenkulutusta ja pakokaasupäästöjen määriä. Lisäksi on autovalmistajalle helpompaa ja halvempaa valmistaa samankokoista moottoria useammassa eri automallissa kuin valmistaa erilaisten litratilavuuksien moottoreita eri automalleille. Tehorajoitetut Skyactiv-G 2.0 sarjan moottorit 120hv, 122hv, 145-146hv, 150hv ovat melko samanlaisia moottoreita kuin 165hv versio. Mutta erona on Mazda3(aiemmin 122hv ) ja CX-30 150hv on lisätty 24voltin kevythybidijärjestelmä.
Ulkomailla porukka ohjelmoi näihin tehorajoitettuihin Skyactiv-G 2.0 moottoreihin 162-165hv perus tehon. Enemmän tehoja haluavat laittavat sitten ECU:lle viritysohjelman jolloin moottori tuottaa viritysohjelman tekijän taidoista riippuen 169-179hv ja 220-229Nm. Osaavimmat virittäjät ovat saaneet moottorille 179hv tehot pelkällä viritysohjelmalla. Ohjelmistomuutoksen moottorille antama suorituskyvyn parannus on huomattavissa jo 3000-3250rpm alkaen, jatkuen aina 6500rpm asti. 185hv tehoihin pääseminen vaatii viritysohjelman lisäksi vielä vapaammin virtaavan pakoputkiston ja vapaavirtaussuodattimen. Huomioitavaa on, että auto ei ehkä(painosanalla ehkä) ohjelmoinnin ansiosta läpäise määräaikaista katsastusta päästöjen takia.
- Anonyymi
Kiitos tuosta youtube videosta.. selvitti aika paljonkin tuosta moottorista, huikeasti kaikenlaista viritystä täynnä.. suurimmaksi riskin paikaksihan tuossa näyttäisi paljastuvan tuo nokkaketju joka on koneen takana, eli jos pitää venymisen&kulumisen takia ikinä vaihtaa niin sitten kyllä maksaa ja paljon koska pitää ilmeisesti irroittaa koko kone ja irroittaa myös vaihdellaatikko. Toivottavasti on kestävämpää tavaraa kuin mersuissa, bemareissa ja vastaavissa.. _Kyllähän tuon uutena uskaltaa ostaa ja pitää vähintään sen takuuajan ja varmaan pidemmällekin eikä tuon nokkaketjun kulumisesta pysty sanomaan mitään ennenkuin on oikeasti paljo kilsoja takana. Videosta päätellen tuo ajoitus on todella tarkkaa puuhaa eikä kyllä kärsi yhtään heittoa jotta ei tule ongelmia. Pakokaasujakin kierrätetään mutta jollaintavalla eritavalla kuin muissa eli imuventtiilitkin jossain vaiheessa saattaa olla tukossa. Eiköhän tuolla turvallisesti ainakin sen 200tkm ajele ja varmaan vähän pidemmällekin.
- Anonyymi
Tuohon imuventtiilien karstoittumisen estämiseen auttaa kyseisessä moottorissa hiukkaussuodatin, joka on siellä päästöjen sijaan puhdistamassa kierrätettävää ilmaa.
- Anonyymi
Nyt vajaa kaksi viikkoa ollut uusi CX-30, awd. Mielestäni tilat ovat kompaktit, jos suurempaa/pidempää tavaraa kuljetettavana, takakontti käy sitten pieneksi. Takapenkille mahtuu hyvin kaksi lastenistunta. Meillä lasten kuljetukset yleensä parin km matkoja hoitoon, auto muuten valtaosin yhden henkilön käytössä.
Täytyy sanoa, että ajettavuus on erinomainen. Auto kulkee suoraan, sitä ei tarvitse "paimentaa" Muutenkin nautittava ajettavuus, joka osaltaan varmasti G-vectoring järjestelmän ansiota. Ajamista helpottavat adaptiivinen vakionopeuden säädin, sekä Hud-näyttö. Hyvä varustelu jo ns. perusmalleissa. Sisätilat premium-tasoa.
Edellinen auto oli 5-sarjan BMW (vm 2015) Voi sanoa, että ajettavuus Mazdassa on parempi, vaikka ei bemarikaan huono ollut. CX-30 on yllättävän hyvä maantieajossa noinkin pieneksi autoksi. Mukavaa on myös hyvä näkyvyys, kun auto hieman korkeampi. En voi muuta kuin suositella👍 - Anonyymi
Miten kiire taas on sitten ruostesuojaukseen kun pellit nyt taas varmaan samaa laatua kuin Japseissa noin muuten oli 70-80 luvulla?
- Anonyymi
Aikaa on mennyt tuosta 70-80 luvusta 40-50 vuotta... Entiset ajat ovat mennyttä, nykyisin pellit varmasti merkissä hyvää laatua.Tuosta ei tarvitse niin huolehtiakaan, jos tarkoitus vaihtaa autoa n 3-5 vuoden välein. Jos haluaa, ruostesuojauksen voi ottaa, niissä pitkä takuu.
- Anonyymi
Pari kuukautta ollut tuo uusi cx 30 mazda ja siinä on sellainen "ominaisuus" joka häiritsee. Eli moottorissa on sylintereiden leppuutusjärjestelmä ja kun pari sylinteriä lähtee pois pelistä niin alkaa outo värinä/ melkein voi sanoa tärinäksi. Kysytty huollosta onko tuo normaalia niin kuulemma on. Eli jos häiritsee niin sitte sportti asento jolloin keirrokset tietty nousee ja kaikki sylinterit taas mukana ... no tuo taas vaikuttaa kulutukseen ..... Ei oikein hyvä.
- Anonyymi
Mikä moottori täristää tuolla tavalla?
Itsellä se Skyactiv-X enkä ole huomannut tärinöitä vaikka ilmeiseti joku sylinteri levossa onkin. Tai ainakin se graafinen näyttö näyttää että lepuutus olisi käytössä.
- Anonyymi
Näin pakkasilla cx- 30 on surkean kylmä auto. Vaikka pidät sen lämmityksessä ei edes siedettävää lämmintä sisätilaan saa kuin vasta puolen tunnin ajon jälkeen! Muutenkin mallin ilmastointi on huono. Kesällä kun aurinko paahtaa ohjaamon kuumaksi, mutta ulkona on vaikka 14 et saa sisätilaa viileäksi muuta kuin kääntämällä lämpötilan minimiin. Jos haluat että sisätilassa on mukavat 22- 23 säädä numeronäyttöön 18 astetta. Siis hidas ja outo koko lämmitysjärjestelmä.
- Anonyymi
Höpö höpö, oletko koskaan edes istunut tuossa autossa.
- Anonyymi
CX-3 ilmanvaihto puutteellinen. Laitoin maskisuojan ja nyt on lämmin (-16). Kesällä kyllä viilenee mutta huurtuminen ongelma.
- Anonyymi
Mielestäni lämpiää aivan hyvin. Tänään - 25 ja 5-10 min niin autossa jo lämmin. Normaalisti lohkossa oli ennen ajoa, mutta ei esim. sisätilan lämmitin ollut päällä.
Kesällä viilenee suorastaan loistavasti.
CX-30 vm 21 käyttöönotto 4-21.
Edellinen vehje, BMW 5 -sarja, 2015 lämpeni samaa nopeutta.
Ps. On muuten tosi hyvä neliveto CX-30 : ssä. Auto etenee hyvin paljosta lumesta huolimatta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni lämpiää aivan hyvin. Tänään - 25 ja 5-10 min niin autossa jo lämmin. Normaalisti lohkossa oli ennen ajoa, mutta ei esim. sisätilan lämmitin ollut päällä.
Kesällä viilenee suorastaan loistavasti.
CX-30 vm 21 käyttöönotto 4-21.
Edellinen vehje, BMW 5 -sarja, 2015 lämpeni samaa nopeutta.
Ps. On muuten tosi hyvä neliveto CX-30 : ssä. Auto etenee hyvin paljosta lumesta huolimattaMillaisia kulutuslukemia teillä on neliveto cx-30 kanssa?
Minulla menee noin 7,5l / 100 km, joten mikään bensapihi ainakaan mun cx-30 ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia kulutuslukemia teillä on neliveto cx-30 kanssa?
Minulla menee noin 7,5l / 100 km, joten mikään bensapihi ainakaan mun cx-30 ei ole.Neliveto CX-30 automaatti 6,6 l/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia kulutuslukemia teillä on neliveto cx-30 kanssa?
Minulla menee noin 7,5l / 100 km, joten mikään bensapihi ainakaan mun cx-30 ei ole.Ei taida olla skyactiv-x moottori kun noin paljon vie?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla skyactiv-x moottori kun noin paljon vie?
On se skyactiv-X. Vuoden neliveto, automaatti ja 2020 mallia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neliveto CX-30 automaatti 6,6 l/100 km.
Minkä vuotinen ja millaisessa ajossa pääset noihin lukuihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä vuotinen ja millaisessa ajossa pääset noihin lukuihin?
Vm 2021 käyttöönotto 4/21. Seka- ajoa. Kaupunkia ja maantieajoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia kulutuslukemia teillä on neliveto cx-30 kanssa?
Minulla menee noin 7,5l / 100 km, joten mikään bensapihi ainakaan mun cx-30 ei ole.Minulla CX-30 automaatti X-koneella todellinen kulutus lähes aina 7,2- 7,8 välillä (riippuen kuinka paljon on maantie ajoa). Ajotietokoneen lukema on aina 0,5-0,9l vähemmän kuin todellinen kulutus. X-koneessahan (186hv) ei ole sylinterien lepuutusta kuten G-koneessa on (150hv).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, oletko koskaan edes istunut tuossa autossa.
Katoppas, jollain meni herne nekkuun jo vuosi sitten. Avasin tämän ketjun uudelleen. Miksi valehtelisin? Mazdani täyttää helmikuussa 3 v, joten oma on autoni. Myyjä soitteli josko haluaisin vaihtaa uudempaan ja kyseli mitä olen tykännyt. Kerroin hänellekin, että ilmastointi on huono. On kuulema tullut muitakin valituksia samasta asiasta, joten höpöt sulla on housuissas.
- Anonyymi
Mulla Mazda 3 skyactiv x moottorilla, automaatti ja neliveto. Ei voi kuin olla tyytyväinen auton tekniikkaan. 2l bensakoneella ajan kaupungissa 5.5l kulutuksella, maantiellä 6l. Auto on hyvä ajaa ja rengasmelu lähes olematon. Olen myös koeajanut cx-30 mallin mikä on ainoastaan korotettu ja hieman isompi kori. Kannattaa käydä koeajamassa jos yhtään mietit asiaa 👍
- Anonyymi
Onko kukaan CX-30 omistaja vaihdattanut raitisilmasuodatinta huollossa? Sen vois itse vaihtaa helposti, kun tietäis varaosanumeron. Jossain sanottiin että cx-3 ja cx-30 käyttää samaa raitisilmasuodatinta, mutta ainakaan Motonetin myymät cx-3 sopivat suodattimet on muutaman millin pienempiä kuin CX-30 alkuperäinen suodatin.
- Anonyymi
130€ on raitisilmasuodattimen vaihtohinta 2v huollossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
130€ on raitisilmasuodattimen vaihtohinta 2v huollossa.
Merkkihuollon tiskillä kerrottiin kysyttäessä että CX-30 raitisilmasuodatin maksaa 55 €. Vaihtotyö kuuluu 2. huollon hintaan. No,pari kertaa olen tuon suodattimen paineilmalla putsannut. Minuutissa vaihtaa itsekin ja netistä löytyy kyllä suodatin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384078- 892009
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151911Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571527Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991322- 741226
- 971104
- 691063