Onko kenelläkään kokemuksia noista Kubotan moottoreista purjeveneeseen? Entpäpä yrityksestä nimeltä Tapimer?
Moottori vaikuttaisi olevan aika edullinen vaihtoehto.
Nanni Kubota meridiesel
24
12025
Vastaukset
- nänni
Hankin vuosi sitten Nanni Kubotan koneen purjeveneeseeni ja ainakin omalla kohdallani yrityksen palvelu oli vähintäänkin ensiluokkaista, toisin kuin kilpailevilla yrityksillä. Kone pelasi ainakin ensimmäisen kesän todella upeasti ja takuuhan on käytännössä kaksi kesää vaikka vain vuoden mittainen onkin. Suosittelen lämpimästi jo hinnankin puolesta.
Kubota on kuulema maailman suurin piendiesel valmista, että tuskin ne peruskoneet mitään paskoja ainakaan on...ja huoltokohteet on tuotu mainiosti koneen etupuolelle, joten öljynvaihdot, vesipumpun siipipyörän vaihto ja suodattimien vaihdot on lasten leikkiä verrattuna aikaisempaan vihreään koneeseeni.- ELK
Kaverilla kolmantena kesänä kansi halki.Ei osannu myyjä syytä antaa mutta 2000€ kun kaivo niin heti sai uuden osan...Toinen ikävä asia on kevyen dieselin äänekäs käynti ja tärinä.Vanha vihree moottori kävi selvästi nätimmin.Enpä usko että nämä uudet koneet ovat yhtä pitkä-ikäisiä ja luotettavia palvelijoita kuin ne vanhat Yanmarinit ja Volvot.
- nänni
ELK kirjoitti:
Kaverilla kolmantena kesänä kansi halki.Ei osannu myyjä syytä antaa mutta 2000€ kun kaivo niin heti sai uuden osan...Toinen ikävä asia on kevyen dieselin äänekäs käynti ja tärinä.Vanha vihree moottori kävi selvästi nätimmin.Enpä usko että nämä uudet koneet ovat yhtä pitkä-ikäisiä ja luotettavia palvelijoita kuin ne vanhat Yanmarinit ja Volvot.
Halkesko kansi jäätymisen johdosta vai ihan käytön seurauksena. Itselläni oli muuten uudessa koneessa sisällä pelkät puhtaat vedet, eli on syytä vaihtaa jäähdytysnesteet heti uutena. Myyjä kyllä sanoi että on valmiina nesteet jäähdytyksessä mutta vettä se vaan oli...
Eihän noi uudet varmaankaan ihan yhtä pitkäikäisiä ole kuin vanhat, mutta sitä tärinää en kyllä allekirjoita. Vanha 2 pyttyinen vihreä tärisi niin ettei kahvimuki pysynyt pöydällä, mutta uusi käy niin hemmetin nätisti, on tosin 3 pyttyinen. 3 pyttyinen nänni täristää hiukan tyhjäkäynnillä, mutta heti kun kierrokset nostaa n. 1100-1200rpm:ään niin ei tärise ollenkaan. Varmaankin ne 2 pyttyiset ovat pahempia tärinän suhteen. - toope
nänni kirjoitti:
Halkesko kansi jäätymisen johdosta vai ihan käytön seurauksena. Itselläni oli muuten uudessa koneessa sisällä pelkät puhtaat vedet, eli on syytä vaihtaa jäähdytysnesteet heti uutena. Myyjä kyllä sanoi että on valmiina nesteet jäähdytyksessä mutta vettä se vaan oli...
Eihän noi uudet varmaankaan ihan yhtä pitkäikäisiä ole kuin vanhat, mutta sitä tärinää en kyllä allekirjoita. Vanha 2 pyttyinen vihreä tärisi niin ettei kahvimuki pysynyt pöydällä, mutta uusi käy niin hemmetin nätisti, on tosin 3 pyttyinen. 3 pyttyinen nänni täristää hiukan tyhjäkäynnillä, mutta heti kun kierrokset nostaa n. 1100-1200rpm:ään niin ei tärise ollenkaan. Varmaankin ne 2 pyttyiset ovat pahempia tärinän suhteen."Myyjä kyllä sanoi että on valmiina nesteet jäähdytyksessä mutta vettä se vaan oli... "
???? - nänni
toope kirjoitti:
"Myyjä kyllä sanoi että on valmiina nesteet jäähdytyksessä mutta vettä se vaan oli... "
????No joo, se nyt ei kuitenkaan palvelun tasoa muuta miksikään. Sehän on moottorin valmistajan asia mitkä nesteet siellä on sisällä...
- tosiasiat
nänni kirjoitti:
No joo, se nyt ei kuitenkaan palvelun tasoa muuta miksikään. Sehän on moottorin valmistajan asia mitkä nesteet siellä on sisällä...
myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Nykymääräysten mukaan tuotteen myyjän on varmistuttava tuotteen laadusta, ja sen käyttöominaisuuksista.
Myyntitapahtumassa annettu tieto sitoo myyjää.
Jos siis kansi on kärsinyt pakkasvaurion sen takia, että myyjä on kertonut koneessa olevasta pakkasnesteestä, eikä näin ole ollut, niin myyjä vastaa seurauksista.
Edellytyksenä on tietysti, että ostaja voi todistaa, mitä myyntitapahtumassa on keskusteltu, eikä moottoriin ole missään vaiheessa jälkeenpäin vaihdettu "vain vettä", jos asia etenee raastupaan saakka.
Tähän saakka en yrittäjänä asiaa heti päästäisi, koska maksettavaksi tulisi vielä vastapuolen oikeudenkäyntikulut omieni lisäksi. Sovittelu on monta kertaa parempi ratkaisu, kuin lihava riita ja siitä aiheutuva huono maine yrittäjälle.
Vrt. Tekno-Marine keskustelu hieman aiemmin. - nänni
tosiasiat kirjoitti:
myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Nykymääräysten mukaan tuotteen myyjän on varmistuttava tuotteen laadusta, ja sen käyttöominaisuuksista.
Myyntitapahtumassa annettu tieto sitoo myyjää.
Jos siis kansi on kärsinyt pakkasvaurion sen takia, että myyjä on kertonut koneessa olevasta pakkasnesteestä, eikä näin ole ollut, niin myyjä vastaa seurauksista.
Edellytyksenä on tietysti, että ostaja voi todistaa, mitä myyntitapahtumassa on keskusteltu, eikä moottoriin ole missään vaiheessa jälkeenpäin vaihdettu "vain vettä", jos asia etenee raastupaan saakka.
Tähän saakka en yrittäjänä asiaa heti päästäisi, koska maksettavaksi tulisi vielä vastapuolen oikeudenkäyntikulut omieni lisäksi. Sovittelu on monta kertaa parempi ratkaisu, kuin lihava riita ja siitä aiheutuva huono maine yrittäjälle.
Vrt. Tekno-Marine keskustelu hieman aiemmin.Myyjä vastaa tuotteen laadusta kyllä, mutta myyjä ei ole vastuussa asennuksesta eikä käyttöönotosta jos asennus tehdään ostajan toimesta. Näin ollen käyttöönottovastuu siirtyy asentajalle, monesti yksityinen henkilö.
Minun tapauksessani myyjä kertoi koneessa olevan nesteet valmiina, mutta kehoitti silti varmistamaan nesteiden pakkaskestävyyden. Käytäntö kun oli kuulema hieman vaihdellut eri moottoreiden kohdalla. Jos kone olisi jäätynyt niin kyllä mielestäni sellaisessa tapauksessa syyllinen olisi ollut moottorin asentaja ja käyttöönottaja. Tässä tapauksessa asensin koneen itse ja näin ollen olen myöskin vastuussa sen asennuksesta ja käyttöönotosta. Jos tällaisessa tapauksessa ostaja menee väittämään että on myyjän vika että kone jäätyi niin täytyy olla todella toope. Eriasia olisi tottakai jos myyjä myös asentaisi koneen paikoilleen.
Mutta eiköhän tämä kuitenkin jo riitä tästä aiheesta. Minun osaltani palvelu oli todella esimerkillistä ko yrityksessä. Kilpaileivien moottorien myyjät saisivat ottaa mallia miten asiakkaan tarpeet kartoitetaan ja miten niihin löydetään ko yrityksen kautta mahdollinen ratkaisu. Tässäkin tapauksessa moottorivalintani kohdistui juui nanniin hyvän asiakaspalvelun takia. Syksyllä oltiin jopa myyjän kanssa yhteyksissä miten asennus oli onnistunut ja oliko kaikki OK.
Vihreän koneen kauppiaat kun eivät olleet kiinnostuneet ollenkaan moottorin vaihdosta vanhaan vetolaitteeseen. Keskustelu loppui siihen kun myyjä totesi että se tulee niin kalliiksi ettei niin vanhaan veneeseen enää kannata asentaa uutta moottoria. Ja vihreän koneen tekijät voisivat edes valmistaa/toimittaa varaosia niihin vanhoihin koneisiinsa, niin niillä voisi ajaa vielä pidempään. Palvelu tuntuu loppuvan siihen kun kone on maksettu. - ELK
nänni kirjoitti:
Myyjä vastaa tuotteen laadusta kyllä, mutta myyjä ei ole vastuussa asennuksesta eikä käyttöönotosta jos asennus tehdään ostajan toimesta. Näin ollen käyttöönottovastuu siirtyy asentajalle, monesti yksityinen henkilö.
Minun tapauksessani myyjä kertoi koneessa olevan nesteet valmiina, mutta kehoitti silti varmistamaan nesteiden pakkaskestävyyden. Käytäntö kun oli kuulema hieman vaihdellut eri moottoreiden kohdalla. Jos kone olisi jäätynyt niin kyllä mielestäni sellaisessa tapauksessa syyllinen olisi ollut moottorin asentaja ja käyttöönottaja. Tässä tapauksessa asensin koneen itse ja näin ollen olen myöskin vastuussa sen asennuksesta ja käyttöönotosta. Jos tällaisessa tapauksessa ostaja menee väittämään että on myyjän vika että kone jäätyi niin täytyy olla todella toope. Eriasia olisi tottakai jos myyjä myös asentaisi koneen paikoilleen.
Mutta eiköhän tämä kuitenkin jo riitä tästä aiheesta. Minun osaltani palvelu oli todella esimerkillistä ko yrityksessä. Kilpaileivien moottorien myyjät saisivat ottaa mallia miten asiakkaan tarpeet kartoitetaan ja miten niihin löydetään ko yrityksen kautta mahdollinen ratkaisu. Tässäkin tapauksessa moottorivalintani kohdistui juui nanniin hyvän asiakaspalvelun takia. Syksyllä oltiin jopa myyjän kanssa yhteyksissä miten asennus oli onnistunut ja oliko kaikki OK.
Vihreän koneen kauppiaat kun eivät olleet kiinnostuneet ollenkaan moottorin vaihdosta vanhaan vetolaitteeseen. Keskustelu loppui siihen kun myyjä totesi että se tulee niin kalliiksi ettei niin vanhaan veneeseen enää kannata asentaa uutta moottoria. Ja vihreän koneen tekijät voisivat edes valmistaa/toimittaa varaosia niihin vanhoihin koneisiinsa, niin niillä voisi ajaa vielä pidempään. Palvelu tuntuu loppuvan siihen kun kone on maksettu.myyjä oli myös asentaja eikä pakkasvauriosta ollut kyse.Myyjähän tarkasti moottorin ongelmien ilmaantuessa.Mitäs osia et ole siihen vihreeseen saanut?Eihän 20v vanhaan kyllä enää kannata paljoa sijottaa.
- nänni
ELK kirjoitti:
myyjä oli myös asentaja eikä pakkasvauriosta ollut kyse.Myyjähän tarkasti moottorin ongelmien ilmaantuessa.Mitäs osia et ole siihen vihreeseen saanut?Eihän 20v vanhaan kyllä enää kannata paljoa sijottaa.
Meni mäsäksi ristinivel vetolaitteen ja mottorin välistä. Omaa tyhmyyttäni hajoitin. Ei meinannu lähteä millään irti ja kuvittelin että saan uuden ristikon tilalle. Sitä ei yksinkertaisesti saanut mistään, siis uutta. Ostin sit vanhan vetolaitteen ja revin sen siitä irti. Onpahan vetolaite varalla jos siitä menee jotain. Ruiskutuspumppu meni myös. No siinä kylläkin oli hinta aika rajoittava tekijä, 2500€. Sen olisi saanut Bochilta melkoisen pitkällä toimitusajalla. Muutenkin kun soittelin asioiden tiimoilta niin vastaus oli tyly, niin vanhoihin ei saa enää kuin siipipyörää ja suodattimia. Että se siitä, onhan noita muitakin merkkejä...
- oma asennus
nänni kirjoitti:
Myyjä vastaa tuotteen laadusta kyllä, mutta myyjä ei ole vastuussa asennuksesta eikä käyttöönotosta jos asennus tehdään ostajan toimesta. Näin ollen käyttöönottovastuu siirtyy asentajalle, monesti yksityinen henkilö.
Minun tapauksessani myyjä kertoi koneessa olevan nesteet valmiina, mutta kehoitti silti varmistamaan nesteiden pakkaskestävyyden. Käytäntö kun oli kuulema hieman vaihdellut eri moottoreiden kohdalla. Jos kone olisi jäätynyt niin kyllä mielestäni sellaisessa tapauksessa syyllinen olisi ollut moottorin asentaja ja käyttöönottaja. Tässä tapauksessa asensin koneen itse ja näin ollen olen myöskin vastuussa sen asennuksesta ja käyttöönotosta. Jos tällaisessa tapauksessa ostaja menee väittämään että on myyjän vika että kone jäätyi niin täytyy olla todella toope. Eriasia olisi tottakai jos myyjä myös asentaisi koneen paikoilleen.
Mutta eiköhän tämä kuitenkin jo riitä tästä aiheesta. Minun osaltani palvelu oli todella esimerkillistä ko yrityksessä. Kilpaileivien moottorien myyjät saisivat ottaa mallia miten asiakkaan tarpeet kartoitetaan ja miten niihin löydetään ko yrityksen kautta mahdollinen ratkaisu. Tässäkin tapauksessa moottorivalintani kohdistui juui nanniin hyvän asiakaspalvelun takia. Syksyllä oltiin jopa myyjän kanssa yhteyksissä miten asennus oli onnistunut ja oliko kaikki OK.
Vihreän koneen kauppiaat kun eivät olleet kiinnostuneet ollenkaan moottorin vaihdosta vanhaan vetolaitteeseen. Keskustelu loppui siihen kun myyjä totesi että se tulee niin kalliiksi ettei niin vanhaan veneeseen enää kannata asentaa uutta moottoria. Ja vihreän koneen tekijät voisivat edes valmistaa/toimittaa varaosia niihin vanhoihin koneisiinsa, niin niillä voisi ajaa vielä pidempään. Palvelu tuntuu loppuvan siihen kun kone on maksettu.oikeassa, jos itse asentaa koneen, niin myyjä vastaa vain koneen laadusta, ei kytkennöistä. Niin ei voikaan olla, koska "asentajia" on niin monenkirjavia.
Siksi vihreiden koneiden kohdalla takuuehtojen mukaan takuukirjaan tulee merkintä käyttöönottotarkastuksesta. Tällä vähennetään jälkipolemiikkia, ja varmistutaan, että asennukset ovat oikein tehty koneen luotettavan toiminnan kannalta.
Olen myös kuulut hyvää Nannista ja maahantuojasta.
Vanhat V-P S-vetolaitteet harvoin pettävät, jos niitä on huollettu hyvin. Ehkä 110S on vahvin.
Siksi niihin voi melkohuoletta asentaa toisen moottorin. - ELK
nänni kirjoitti:
Meni mäsäksi ristinivel vetolaitteen ja mottorin välistä. Omaa tyhmyyttäni hajoitin. Ei meinannu lähteä millään irti ja kuvittelin että saan uuden ristikon tilalle. Sitä ei yksinkertaisesti saanut mistään, siis uutta. Ostin sit vanhan vetolaitteen ja revin sen siitä irti. Onpahan vetolaite varalla jos siitä menee jotain. Ruiskutuspumppu meni myös. No siinä kylläkin oli hinta aika rajoittava tekijä, 2500€. Sen olisi saanut Bochilta melkoisen pitkällä toimitusajalla. Muutenkin kun soittelin asioiden tiimoilta niin vastaus oli tyly, niin vanhoihin ei saa enää kuin siipipyörää ja suodattimia. Että se siitä, onhan noita muitakin merkkejä...
sattu!Joo kokemuksella kyllä sanosin että palveluhan riippu usein paikasta riippumatta siitä kuka sattuu olemaan puhelimessa.V-P koneisiin kyllä on saatavilla lähes kaikkia mahdollisia osia toki ei ne välttämättä vanhoihinkaan halpoja ole.Usein vanhan osan esim.ristikonkin tai pumpun voi korjauttaa kun viitsii hieman paneutua asiaan.Hintakin on yleensä murto-osa uuden hinnasta ja toimitus nopeempi.Valitettavasti usein on niin että jos veneilykauden aikana jotain hajoaa,on veneilyt veneilty sen kesän osalta olipa laite mikä hyvänsä.Nyt internet aikaan kannattaa tutkia valmiiksi vähän jo oman veneen tekniikan saatavuutta esim.ruotsista,norjasta,tanskasta jne.Puhelinsoitolla osat voi saada jopa seuraavaksi päiväksi jos reissussa jotain hajoaa ja jatko on kiinni osista.Asennus tietysti vaatii sitten omaa osaamista koska loma-aikaanhan ei tekijää saa mistään!
- R K-S
ELK kirjoitti:
Kaverilla kolmantena kesänä kansi halki.Ei osannu myyjä syytä antaa mutta 2000€ kun kaivo niin heti sai uuden osan...Toinen ikävä asia on kevyen dieselin äänekäs käynti ja tärinä.Vanha vihree moottori kävi selvästi nätimmin.Enpä usko että nämä uudet koneet ovat yhtä pitkä-ikäisiä ja luotettavia palvelijoita kuin ne vanhat Yanmarinit ja Volvot.
Sylinterinkannen halkeaminen dieselmoottorissa johtuu yleensä lämpöjännityksistä materiaalissa.
Eli kannen rakenne ja materiaali ovat liian heikot. Jäätyminen aiheuttaa yleensä sylinteriryhmän halkeamisen. - Stegutt
ELK kirjoitti:
Kaverilla kolmantena kesänä kansi halki.Ei osannu myyjä syytä antaa mutta 2000€ kun kaivo niin heti sai uuden osan...Toinen ikävä asia on kevyen dieselin äänekäs käynti ja tärinä.Vanha vihree moottori kävi selvästi nätimmin.Enpä usko että nämä uudet koneet ovat yhtä pitkä-ikäisiä ja luotettavia palvelijoita kuin ne vanhat Yanmarinit ja Volvot.
Kumota nanni 35hv pelannu 25vuotta ilman mitään vikoja ajettu3000 tuntia nämä koneet käy maailman tappiin asti varmimmin koneita mitä on
- NorthenLightsGen
Stegutt kirjoitti:
Kumota nanni 35hv pelannu 25vuotta ilman mitään vikoja ajettu3000 tuntia nämä koneet käy maailman tappiin asti varmimmin koneita mitä on
Kubotan koneita on usealla brändillä käytössään, CAT, Beta, Luger voi olla marinointi osissa eroa. Tiedän tuollaisen kubota Lugerin 35hp jauhaneen sähköä 20 000 tuntia vakio kierroksilla 1600 rmp, öljyhuolto joka 200 tunti, joten ei ne ihan surkeita ole...
- 17557
Mikä tahansa muu kuin Amerikaanojen tekele tai Volvo niin ei ole huolenhäivää
- Len-Setä
Erittäin hyvin sanottu sieltä puskasta
- Rautapaatti
Muutama vuosi sitten vaihtui vp -sepelimylly Nannin kolmepyttyiseen. Erinomaista palvelua Tapimerista ja kone kävi kuin sukkasillaan. Suosittelen.
- Japsikone
Nanni N4-38 purjeveneessä 7 v ja nyt 350 h mittarissa eikä mitään ylimääräistä ole ollut normaalien huoltojen lisäksi. Kubota taitaa pyörittää suurinta osaa kylmäautojen jäähdytyslaitteista ja monia monia muitakin koneita ja laitteita. Taitaa kaikki meridieselit olla pääasiassa muuhun käyttöön tehtyjä ja marinoitu eri merkeillä.
- N438
Nanni N4-38 purjeveneessä ja 350 h takana. Ei tärise eikä mitään muutakaan negatiivista sanomissta. Yhtä siisti kuin uutena. Kubota on hyvä ja tunnettu moottori.
- Anonyymi
Nannikubota 2.14 toiminut loistavasti 6 vuotta. Nyt sitten sylkäisi öljyt ulos. Syynä öljytikku, joka otti kampuraan kiinni. Siis öljytikku pitää asentaa tiettyyn asentoon. Tämä on ko moottorin tyyppivika. Ongelmaan löytyy korjaussarjan, jonka laittaisin uuteen moottoriin. Tällöin myös öljytikun paikka siirtyy paljon ylemmäksi. Nyt pelittää hienosti.
- Anonyymi
Huonosti on suunniteltu, jos öljytikku osuu kampiakseliin.
- Anonyymi
Minulla on, 14 hv kaksipyttyinen vuosi malli 2000 käynyt 700h. Uudesta asti Tapimerin myymä. Öljyn- ja siipipyörien vaihtoja. Viime vuonna meni pakoputken käyrä puhki (valurautainen) nyt uusi alumiininen, melko suolainen hinta 400€
- Anonyymi
Minulla on ollut kalastusveneessa nanni kuobota 2.5 HE 25 v. Yhden merikytkimen vaihdolla selvitty, muuta vikaa ei ole ollut... ajan kuitenkin 250-300h vuodessa...
- Anonyymi
Huh ja huh.
Mulla on Lombardini, käynyt ja kukkunut yli 3500h ilman mitään ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368