En pysty edes siivoamaan

ahdistunut masentunut

Diagnoosina keskivaikea depressio ja sen päälle kammottava, jatkuva ahdistus.
Saan siivottua vasta sitten, kun on aivan pakko. Muutaman kuukauden välein.
Villakoiria ja muuta paskaa löytyy lattialta joka paikasta. Puhumattakaan pölyjen pyyhkimisestä. Menee varmaan ennemmin tai myöhemmin tietokonekin pilalle, kun jää pölyt pyyhkimättä ja sitä menee sisään.
Onko muillakin tällaista toimintakyvyttömyyttä?
Haluaisi vain nukkua tai kuolla.
Mitä elämää tällainen on??

Mistä lääkkeistä te olette saanut apua????? Itse käytän tällä hetkellä Aurorixia masennukseen, ei mitään hyötyä.
Xanor auttaa jonkun verran ahdistuneisuuteen, mutta sivuvaikutuksena nukuttaa entistä enemmän. Päivät menee zombiena ja kaikki toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

15

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • df56

      Apu on lähempänä kuin uskotkaan. Nyt on jo valoisia päiviä, joten heti huomenna avaat sälekäihtimet ja alat siivoamaan. Vaikka et kokisi samana päivänä muutosta, niin viikon päästä sinulla on jo huomattavasti parempi olotila. Viinakset pitää jättää pois jos edes juopottelet. Alat rohkeasti käymään tuttavien ja sukulaisten luona kylässä. Ehkä kaupassa ja jonkilaisella matkalla jne.. Kuukausi tai kaksi ja tunnet olosi uudeksi ihmiseksi.

      • kiia

        Lääkkeet ei yksin auta tarvii myös terapian !!
        Hoida ihmissuhteita. Tapaa sukulaisia. ulkoile ja liiku. Laita hyvää ruokaa ja helli itseäsi !

        Siivoominen kotona nyt on vihoviimeistä hommaa. Eihän sitä tahdo terveetkään jaksaa!

        Paras apu tulee masennukseenkin ylhäältä. Jeesus tietää sun tän hetkisenkin tilantees. Riippuu susta, haluatko häneltä apua.


      • df56
        kiia kirjoitti:

        Lääkkeet ei yksin auta tarvii myös terapian !!
        Hoida ihmissuhteita. Tapaa sukulaisia. ulkoile ja liiku. Laita hyvää ruokaa ja helli itseäsi !

        Siivoominen kotona nyt on vihoviimeistä hommaa. Eihän sitä tahdo terveetkään jaksaa!

        Paras apu tulee masennukseenkin ylhäältä. Jeesus tietää sun tän hetkisenkin tilantees. Riippuu susta, haluatko häneltä apua.

        Tuosta itsensä hellimisestä, niin tarkoitatko sitä jota ajattelen?

        Taidan sitten olla terve taikka moro kun kerta jaksan siivotakkin.


      • taas, että

        et ole tavannut masentunutta (lue: depressiivistä)ihmistä koskaan elämäsi aikana. Hän ei voi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä ulos luontoon tai siivota kaiken pois elämästään. Nämä on toki hyviä keinoja sitten kun parantuminen on siinä vaiheessa, että mahdollista, mutta tuossa vaiheessa ainoa apu todella on esim. kognitiivinen tai ongelmanratkaisuterapia tai muu sellainen ja ne lääkkeet auttavat alkuun tuon ohella. Itsehoito ok, mutta se sykäys ja tavat ei ala verhojen avauksesta, se ei vaan mee niin.


      • df56
        taas, että kirjoitti:

        et ole tavannut masentunutta (lue: depressiivistä)ihmistä koskaan elämäsi aikana. Hän ei voi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä ulos luontoon tai siivota kaiken pois elämästään. Nämä on toki hyviä keinoja sitten kun parantuminen on siinä vaiheessa, että mahdollista, mutta tuossa vaiheessa ainoa apu todella on esim. kognitiivinen tai ongelmanratkaisuterapia tai muu sellainen ja ne lääkkeet auttavat alkuun tuon ohella. Itsehoito ok, mutta se sykäys ja tavat ei ala verhojen avauksesta, se ei vaan mee niin.

        Jokaisella on joskus huono päivä, mutta ainut keino ylittä huono päivä on se, että laittaa itsensä liikkeelle tunteista ja olotilasta riippumatta. Lihasvoimat eivät kyllä ehdy jonkin masennuksen vuoksi. Vaikkakin selkä tulisi hiestä märäksi pelkän imuroinnin vuoksi, niin se kennattaa tehdä, koska pieniukin ponnistelu on suunta parempaan.


      • Ahdistunut masentunut
        df56 kirjoitti:

        Jokaisella on joskus huono päivä, mutta ainut keino ylittä huono päivä on se, että laittaa itsensä liikkeelle tunteista ja olotilasta riippumatta. Lihasvoimat eivät kyllä ehdy jonkin masennuksen vuoksi. Vaikkakin selkä tulisi hiestä märäksi pelkän imuroinnin vuoksi, niin se kennattaa tehdä, koska pieniukin ponnistelu on suunta parempaan.

        "Jokaisella on joskus huono päivä"

        Vai niin. Jo tuo lauseesi paljastaa, ettet ymmärrä alkuunkaan mistä on kyse.

        Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että MASENNUS ON SAIRAUS. Silloin ei "ryhdistäydytä" tai lähdetä ylös-ulos-ja lenkille!!


      • df56
        Ahdistunut masentunut kirjoitti:

        "Jokaisella on joskus huono päivä"

        Vai niin. Jo tuo lauseesi paljastaa, ettet ymmärrä alkuunkaan mistä on kyse.

        Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että MASENNUS ON SAIRAUS. Silloin ei "ryhdistäydytä" tai lähdetä ylös-ulos-ja lenkille!!

        Jossakin vaiheessa olin kuulemma "niin huonossa kunnossa", että tarvitsin tahdosta riippumatonta sairaalahoitoa ja nyt sanotaan, etten edes tiedä mistä on kysymys. Koittakaapa nyt päättää, että olenko ollut niin pahassa jamassa, että tarvitsen sairaalaa vai olenko täysi ummikko?


    • pää prakaa

      Oikein itseäkin ällötti elää tässä sikolätissä, kun ei jaksanut siivota, mutta keksin siihen ratkaisun; siivoa aina pikkuisen kerrallaan! Eli nyt olen tehnyt joka päivä jotakin pientä, esim. lattialla olleet lehdet kasannut yhteen pinoon ja sitten takaisin sänkyyn möllöttämään. Seuraavana päivänä pöydällä olleet roskat roskakoriin ja takaisin peiton alle. Seuraavana päivänä tiskannut parit astiat tiskipöydältä... seuraavana päivänä vähän lisää... Lattialla olleet vaatteet pyykkikoriin... Pinoihin kasatut lehdet muovipusseihin... ja kun näitä pikku juttuja on tehnyt pari viikkoa, kämppä alkaa olemaan siinä kunnossa, että sen siivoaminen ei enää vaikuta niin ylivoimaiselta tehtävältä ja itselläänkin on parempi fiilis (tosin kuolla haluan edelleen). Jaksaa jopa pölyt pyyhkiä tai imuroida, kun rojua ei ole niin paljoa.

    • toinen zombie

      Mun mielestähän homman nimi on se että sulla tai kellään muulla ei ole kiire minnekkään eli puuhailet ihan rauhassa ajan kanssa noita kotitöitä ja kotitat keksiä mukavaa tekemistä itsellesi. Mene vaikka yksin kävelemänn luontoon tai jonnekin meren rannalle joka päivä edes hetkeksi, se tekee hyvää ja siitä saa voimia. Ja koita oikeasti keksiä sellaisia juttuja elämääsi mistä pidät vaikka tietenkin se on helppoa sanoa kun itsellä ei enää ole niin pahaa masennusta, mutta kuitenkin koita.

      Lopuksi viellä mun mielipide uudestaan eli: Sulla ei ole mihinkään kiire. Ota ja nauti elämästäsi rauhassa ja tee parhaan kykysi mukaan itsesi ja läheisesi onnellisiksi!

    • siivousfriikki

      mitäs jos pyytäisit ystäväsi tai sukulaisesi auttamaan sinua siivouksessa. Itse olen siivousfriikki ja koko ajan moppi kourassa :) kannattaa ajatella miten siisitiä ja mukavaa on kun pölyt ja liat on poissa. Kun on siistiä niin ainakin minulle tulee sellainen olo että taas on elämä mallillaan. Siisti ja kaunis ympäristö virkistää mieltä.

      Sinun kannattaisi hakea ihmisten ilmoille, vaikka se voikin tuntua ylivoimaiselta. Mitä enenmmän olet yksinäsi, sitä ennemmän ehdit hautoa pahoja asioita. Voisit esim. mennä johonkin terapiaryhmään.

      Jos lääkkeet tuntuvat tehottomilta juttele asiasta lääkärisi kanssa. Voit vaihtaa lääkemerkkiä. Muista kuitenkin etteivät lääkkeet paranna yksin elämäsi laatua. Ratkaisevaa on että tunnet elämäsi aidosti onnelliseksi, etkä vaan tee elämästä siedettävää pumppaamalla itseesi lisää lääkkeitä..tsemppia :)

      • alkuperäinen ahdistunut

        ei minulla ole ystäviä/tuttavia, joita pyytää siivoamaan.


    • Tyhmää

      Jos et pysty siivoamaan osta siivous palvelu muualta,käyttä aikas vaikka miettimiseen mistä sen ostaisit!!

      • ei välttämättä

        kaikilla ihmisillä ole varaa käyttää ulkopuolista siivousapua, sillä se on melko arvokasta.
        Yhteiskunta ei tule sellaisissa asioissa mitenkään vastaan.
        Minäkin olen kärsinyt yli vuoden masennuksesta ja mikään ei kiinnosta, eipä sitä kyllä jaksaisi tai pystyisikään mitään ihmeempiä tekemään koska on myös niitä fyysisiäkin kipuja paljon.
        Pienet pennoset kun menee lääkkeisiin ja lääkärireissuihin ja kaikenmaailman kuntotutkimuksiin/työkokeiluihin, niin ei siinä kyllä palkata mitään siivoojaa.
        Minulla menee aika siihen kun mietin mitenkä tulen taas seuraavan kuukauden toimeen.


    • Anonyymi

      Voi jestas.
      Masennus on asenne kysymys .
      Lopeta ne lääkkeet ja turhat terapiat ja mene itseesi .
      Ota pää pois perseestä ja rakasta itseäsi ja kuuntele itseäsi.
      Yhteiskunnan paineet ja toisten odotukset aiheuttavat masennusta.
      Ei siihen lääkkeet auta, jos elämä on paskaa niin se on, mutta itse se on se muutos tehtävä.
      Sinäkin varmasti ihan hyvä tyyppi.
      Jos joku masentunut lukee tätä, niin tottakai kaikki on turhaa ja paskaa, mutta sinä päätät mikä on merkityksellistä ei kukaan muu.
      Tee niitä asioita mistä pidät tai olet ennen pitänyt.
      Mene luontoon .
      Jätä kaikki ja elä alkeellisesti teltassa tai metsässä hetken aikaa .
      Mene mukavuusalueen ulkopuolella, niin kummasti alkaa taas arvostaan asioita

      • Anonyymi

        vastasit 19 vuotta vanhaan aloitukseen. Et voi tietää mitä vajaassa 20 vuodessa on tapahtunut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe