Jauhelihan antaminen kissalle

Anonyymi

Miten saatte kissan syömään pakastettua jauhelihaa? Seitiä syö mutta mikään muu märkä ei käy. Tai jotain muuta lihaperäitä tuotetta. Ideoita?

65

88

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä ihan vaan annettiin jauhelihaa ja raakapakastepullia (eläinten ruoka).Sekoitin välillä ne kermaviiliin.Tykkäs.Nyt ei ole ollut muutamaan vuoteen kissaa, kun jouduttiin lopettamaan 22vuotiaana.Ehkä en otakkaan enää.Pitäisi tarha tehdä, ja reissataan paljon.

      • Anonyymi

        Niitä raakapakastepullia on kokeiltu. Ei kelvannut. Maustamattomasta jugurtista tykkää, siihen vois yrittää. Mut en raakapullia ehkä enää koita ku meillä oli sit pakaste täynnä niitä pullia ja.... Kaupasta saa kans lihaa, vois ehkä vielä kokeilla kun sitä suoraan paketista vähän maistelee. Nautaa siis. Minähän siinä on, et pakasteen jälkeen ei enää kelpaa?

        Jos joku tietää mistä naudan sydäntä saa niin kertokaa. Ollaan käännetty kaikki kivet ja kannot. Teurastamolta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä raakapakastepullia on kokeiltu. Ei kelvannut. Maustamattomasta jugurtista tykkää, siihen vois yrittää. Mut en raakapullia ehkä enää koita ku meillä oli sit pakaste täynnä niitä pullia ja.... Kaupasta saa kans lihaa, vois ehkä vielä kokeilla kun sitä suoraan paketista vähän maistelee. Nautaa siis. Minähän siinä on, et pakasteen jälkeen ei enää kelpaa?

        Jos joku tietää mistä naudan sydäntä saa niin kertokaa. Ollaan käännetty kaikki kivet ja kannot. Teurastamolta?

        Siis mitä kissa nyt syö pääasialliseksi ravinnokseen? Jos pääasiallisesti ei mene alas ihan täysravintoa, niin yksipuolisia lihoja ei pidä alkaa antamaan, jotta kissa ei ala kohta kärsimään puutostiloista.

        Kyllä naudan sydämiä saa ihan marketeista, mm. Prismasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä kissa nyt syö pääasialliseksi ravinnokseen? Jos pääasiallisesti ei mene alas ihan täysravintoa, niin yksipuolisia lihoja ei pidä alkaa antamaan, jotta kissa ei ala kohta kärsimään puutostiloista.

        Kyllä naudan sydämiä saa ihan marketeista, mm. Prismasta.

        En ole kylläkään naudan sydämiä koskaan missään nähnyt myytävänä. Possun sydämiä saa marketeista. Niitä kissoille syötetään. Mutta tarvitsee kissa muutakin. Sydäntä voi antaa pari kolme kertaa viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kylläkään naudan sydämiä koskaan missään nähnyt myytävänä. Possun sydämiä saa marketeista. Niitä kissoille syötetään. Mutta tarvitsee kissa muutakin. Sydäntä voi antaa pari kolme kertaa viikossa.

        Minäpä olen, joten yritä sinäkin nähdä.

        Se, miten usein sydäntä voi antaa, riippuu tasan siitä, mitä muuta kissa saa. Sydän on vähärasvaista lihaskudosta, joten sen syönnissä ei ole mitään rajoittavaa tekiää lukuunottamatta sitä faktaa, että pelkkää sydäntä syödessä kissa alkaa kärsimään puutostiloista pian. Jos pääasiallinen ruoka on täysravintoa, niin sen kyljessä voi antaa hyvin pieniä määriä sydäntä vaikka joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä olen, joten yritä sinäkin nähdä.

        Se, miten usein sydäntä voi antaa, riippuu tasan siitä, mitä muuta kissa saa. Sydän on vähärasvaista lihaskudosta, joten sen syönnissä ei ole mitään rajoittavaa tekiää lukuunottamatta sitä faktaa, että pelkkää sydäntä syödessä kissa alkaa kärsimään puutostiloista pian. Jos pääasiallinen ruoka on täysravintoa, niin sen kyljessä voi antaa hyvin pieniä määriä sydäntä vaikka joka päivä.

        Minulla ei ole enää kissaa, mutta voisin kokeilla laittaa jauhelihaan nokareen tonnikalaa, muutenhan sitä ei muistaakseni saa kissalle syöttää.
        Meidän kissa oli hurjan ihastunut katkarapuihin, eikä niitäkään saa usein kissalle antaa, pari katkarapua jauhelihan seassa ei kai haittaa. Myöhemmin pelkkä liha saattaa jo kelvata. Nirso kissani söi koko 18,5 vuoden ajan purkkiruokia enimmäkseen, eikä mitään puutostiloja tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole enää kissaa, mutta voisin kokeilla laittaa jauhelihaan nokareen tonnikalaa, muutenhan sitä ei muistaakseni saa kissalle syöttää.
        Meidän kissa oli hurjan ihastunut katkarapuihin, eikä niitäkään saa usein kissalle antaa, pari katkarapua jauhelihan seassa ei kai haittaa. Myöhemmin pelkkä liha saattaa jo kelvata. Nirso kissani söi koko 18,5 vuoden ajan purkkiruokia enimmäkseen, eikä mitään puutostiloja tullut.

        Kerrotko vielä sen, miksi kissa on niin pakottava tarve saada syömään jauhelihaa, että sitä pitää jopa tonnikalalla maustaa? Tämä ei nyt oikein avaudu. Siksi kysyin avun tarvitsijalta, mitä kissa pääasiallisesti syö. Jos normaali, pääasiallinen ruoka riittää kissan ravintoainetarpeisiin, niin miksi sitä pitää väkisin jatkaa jauhelihalla, joka ei yksistään kuitenkaan riitä kissan ravintoainetarpeisiin? Jos kissa syö suosiolla jauhelihaa pieniä määriä täysravinnon lisäksi, niin saa syödä, mutta mikä tarve sitä on väkisin syöttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä kissa nyt syö pääasialliseksi ravinnokseen? Jos pääasiallisesti ei mene alas ihan täysravintoa, niin yksipuolisia lihoja ei pidä alkaa antamaan, jotta kissa ei ala kohta kärsimään puutostiloista.

        Kyllä naudan sydämiä saa ihan marketeista, mm. Prismasta.

        PerfectFittiä ja seitä. Juu, ollaan kokeiltu erilaisia raksuja. Tuosta perfectfitistä on ollu aika paljon keskustelua kun sisältää vehnää. Kokeilin kyllä viljatonta mut se päätty niin huonosti et parempi syödä sitä peerfectfittiä ku ei yhtään mitään. Eikä tuolla nyt näytä terveysongelmia olevan. Tähän saan varmaan monta kommenttia.

        Mutta se seiti homma, nyt on saanut päivittäin. Seiti on kai sellanen poikkeuskala jota voi joka päivä antaa.

        Niin ja hyvä tietää jos siankin sydän käy. Ei oo täältä nautaa löytynyt edes prismasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PerfectFittiä ja seitä. Juu, ollaan kokeiltu erilaisia raksuja. Tuosta perfectfitistä on ollu aika paljon keskustelua kun sisältää vehnää. Kokeilin kyllä viljatonta mut se päätty niin huonosti et parempi syödä sitä peerfectfittiä ku ei yhtään mitään. Eikä tuolla nyt näytä terveysongelmia olevan. Tähän saan varmaan monta kommenttia.

        Mutta se seiti homma, nyt on saanut päivittäin. Seiti on kai sellanen poikkeuskala jota voi joka päivä antaa.

        Niin ja hyvä tietää jos siankin sydän käy. Ei oo täältä nautaa löytynyt edes prismasta.

        Seiti on täysin turhaa kissan kannalta, joten sitä nimenomaan ei tule syöttää varsinkaan päivittäin.

        Nyt on kissan ruokinta sen verran päin mäntyä omistajan tietämättömyyden takia, että sinun on todellakin parempi syöttää vaikka sitten sitä Perfect Fittiä ilman mitään kikkailuja. Se on sentään täysravintoa, joten vaikka se on ihan kuraa, on valmistaja sentään laittanut siihen ravintoaineet suunnilleen kohdilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PerfectFittiä ja seitä. Juu, ollaan kokeiltu erilaisia raksuja. Tuosta perfectfitistä on ollu aika paljon keskustelua kun sisältää vehnää. Kokeilin kyllä viljatonta mut se päätty niin huonosti et parempi syödä sitä peerfectfittiä ku ei yhtään mitään. Eikä tuolla nyt näytä terveysongelmia olevan. Tähän saan varmaan monta kommenttia.

        Mutta se seiti homma, nyt on saanut päivittäin. Seiti on kai sellanen poikkeuskala jota voi joka päivä antaa.

        Niin ja hyvä tietää jos siankin sydän käy. Ei oo täältä nautaa löytynyt edes prismasta.

        Niin että jos antais jauhelihaa tai sydäntä just siks että sais sitä tuoretta lihaa, ku purkkiruuat, mä en saanu ees lahjottua sitä syömään. Harvinaisen "nirso" kissa. Ette usko et herkutkin on niin ja näin, et puoliinkaan suostu koskemaan. Kerran keksin et maustamattomasta jugurtista tykkää. Katkaravut ei kelvannut. Niin se kysymys oli, et olisko sillä väliä jos lihan vaikka jotenki lämmittäis huoneenlämpöiseksi? Koska jääkaapista otettuna syö. En vaan voi ostaa uutta pakettia joka kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että jos antais jauhelihaa tai sydäntä just siks että sais sitä tuoretta lihaa, ku purkkiruuat, mä en saanu ees lahjottua sitä syömään. Harvinaisen "nirso" kissa. Ette usko et herkutkin on niin ja näin, et puoliinkaan suostu koskemaan. Kerran keksin et maustamattomasta jugurtista tykkää. Katkaravut ei kelvannut. Niin se kysymys oli, et olisko sillä väliä jos lihan vaikka jotenki lämmittäis huoneenlämpöiseksi? Koska jääkaapista otettuna syö. En vaan voi ostaa uutta pakettia joka kerta.

        "Niin se kysymys oli, et olisko sillä väliä jos lihan vaikka jotenki lämmittäis huoneenlämpöiseksi? Koska jääkaapista otettuna syö. En vaan voi ostaa uutta pakettia joka kerta."

        Siis mitä että? Mitä ihmettä sinä tässä ajat takaa? Kuinka ihmeessä se liha huoneenlämpöisenä säilyisi ainakaan sen paremmin kuin jääkaapissa? Jääkaapista otettuna et tarvitse joka päivä uutta pakettia, mutta huoneenlämpöön jätettynä todellakin tarvitset. Nyt meni kysymyksesi ohi niin että viuhahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seiti on täysin turhaa kissan kannalta, joten sitä nimenomaan ei tule syöttää varsinkaan päivittäin.

        Nyt on kissan ruokinta sen verran päin mäntyä omistajan tietämättömyyden takia, että sinun on todellakin parempi syöttää vaikka sitten sitä Perfect Fittiä ilman mitään kikkailuja. Se on sentään täysravintoa, joten vaikka se on ihan kuraa, on valmistaja sentään laittanut siihen ravintoaineet suunnilleen kohdilleen.

        Sen varsinainen ravinto ei ole seiti, se on saanu pari kuutioo per päivä. Miksi seitä ei saisi antaa? Kissa on ihan hulluna siihen.

        En oo mikään hirvee kissanruokaguru mut sen tiiän et en lähtis leikkimään raakaruikkujaa mut korvaisin ton märkäruuan, mitä se ei syö, jollaan lihalla. Meneekö metsään?

        Oon antanu sitä PerfectFittiä nyt ehkä puolitoista vuotta, en oo tehnyt muutoksia just siks et ei menis enempää päin mäntyä. Se on kuitenki ollu eläinlääkärin tarkastuksessa jne,ei sillä sellasta hätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin se kysymys oli, et olisko sillä väliä jos lihan vaikka jotenki lämmittäis huoneenlämpöiseksi? Koska jääkaapista otettuna syö. En vaan voi ostaa uutta pakettia joka kerta."

        Siis mitä että? Mitä ihmettä sinä tässä ajat takaa? Kuinka ihmeessä se liha huoneenlämpöisenä säilyisi ainakaan sen paremmin kuin jääkaapissa? Jääkaapista otettuna et tarvitse joka päivä uutta pakettia, mutta huoneenlämpöön jätettynä todellakin tarvitset. Nyt meni kysymyksesi ohi niin että viuhahti.

        Siis tarkoitin sitä, että suoraan kaupasta tuotuna jääkaapista syö mut jos oon sen pakastanut niin ei. Ja kun en ite laita lihaa niin jollaan se on saatava säilymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen varsinainen ravinto ei ole seiti, se on saanu pari kuutioo per päivä. Miksi seitä ei saisi antaa? Kissa on ihan hulluna siihen.

        En oo mikään hirvee kissanruokaguru mut sen tiiän et en lähtis leikkimään raakaruikkujaa mut korvaisin ton märkäruuan, mitä se ei syö, jollaan lihalla. Meneekö metsään?

        Oon antanu sitä PerfectFittiä nyt ehkä puolitoista vuotta, en oo tehnyt muutoksia just siks et ei menis enempää päin mäntyä. Se on kuitenki ollu eläinlääkärin tarkastuksessa jne,ei sillä sellasta hätää.

        "Miksi seitä ei saisi antaa?"

        Koska jopa siinä Perfect Fitissä on enemmän järkeä. Seitissä on energiaa käytännössä pyöreä nolla eikä siinä ole mitään muutakaan ravitsemuksellista hyötyä. Sillä ei yksinkertaisesti kannata kissan mahaa täyttää, vaikka se siitä miten tykkäisi. Lapsetkin tykkäävät lähes poikkeuksetta karkista, mutta korvaisitko lapsen ravinnosta olennaisen osan päivittäin karkilla? Toivottavasti vastaus on ei.

        "...korvaisin ton märkäruuan, mitä se ei syö, jollaan lihalla."

        Miksi koet tarpeelliseksi korvata jotain, mikä ei ole millään tavalla arvioituna pakollista kissan syödä? Jos kissa syö lihaa (ei siis seitiä!), niin sitä voi antaa Perfect Fitin LISÄKSI pieniä määriä päivässä, mutta mitään ei sillä tarvitse KORVATA.

        "Siis tarkoitin sitä, että suoraan kaupasta tuotuna jääkaapista syö mut jos oon sen pakastanut niin ei."

        Vieläkään ei selvinnyt, miten huoneenlämpöinen liha liittyi tähän mielestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi seitä ei saisi antaa?"

        Koska jopa siinä Perfect Fitissä on enemmän järkeä. Seitissä on energiaa käytännössä pyöreä nolla eikä siinä ole mitään muutakaan ravitsemuksellista hyötyä. Sillä ei yksinkertaisesti kannata kissan mahaa täyttää, vaikka se siitä miten tykkäisi. Lapsetkin tykkäävät lähes poikkeuksetta karkista, mutta korvaisitko lapsen ravinnosta olennaisen osan päivittäin karkilla? Toivottavasti vastaus on ei.

        "...korvaisin ton märkäruuan, mitä se ei syö, jollaan lihalla."

        Miksi koet tarpeelliseksi korvata jotain, mikä ei ole millään tavalla arvioituna pakollista kissan syödä? Jos kissa syö lihaa (ei siis seitiä!), niin sitä voi antaa Perfect Fitin LISÄKSI pieniä määriä päivässä, mutta mitään ei sillä tarvitse KORVATA.

        "Siis tarkoitin sitä, että suoraan kaupasta tuotuna jääkaapista syö mut jos oon sen pakastanut niin ei."

        Vieläkään ei selvinnyt, miten huoneenlämpöinen liha liittyi tähän mielestäsi.

        No sitä mä just olen selittänyt että lisäksi. En korvata.

        En siitä sein energiasta tiiä mut ei kai siitä haittaakaan. En ole kuullut missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitä mä just olen selittänyt että lisäksi. En korvata.

        En siitä sein energiasta tiiä mut ei kai siitä haittaakaan. En ole kuullut missään.

        Mitä ihmettä höpötät?!

        "No sitä mä just olen selittänyt että lisäksi. En korvata."

        Sinä nimenomaan kerroit haluavasi korvata märkäruoan lihalla. Mitä pirua nyt sekoilet?

        "En siitä sein energiasta tiiä mut ei kai siitä haittaakaan. En ole kuullut missään."

        Minäpä tiedän, että seitin tarjoama energia on pyöreä nolla. Ja kyllä, siitä on haittaa, että täytät kissan mahaa täysin turhalla moskalla, kun sinne mahaan voisi mennä samalla vaivalla jotain, mistä olisi ravitsemuksellista hyötyä. Nyt olet tämän kuullut ja esim. Katiskan sivuilta voit opiskella lisää. En ala vänkäämään näin selvässä asiassa enempää. Jos vaadit saada tarjotusta avusta huolimatta syöttää kissallesi aivan mitä sattuu, niin anna sitten mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä höpötät?!

        "No sitä mä just olen selittänyt että lisäksi. En korvata."

        Sinä nimenomaan kerroit haluavasi korvata märkäruoan lihalla. Mitä pirua nyt sekoilet?

        "En siitä sein energiasta tiiä mut ei kai siitä haittaakaan. En ole kuullut missään."

        Minäpä tiedän, että seitin tarjoama energia on pyöreä nolla. Ja kyllä, siitä on haittaa, että täytät kissan mahaa täysin turhalla moskalla, kun sinne mahaan voisi mennä samalla vaivalla jotain, mistä olisi ravitsemuksellista hyötyä. Nyt olet tämän kuullut ja esim. Katiskan sivuilta voit opiskella lisää. En ala vänkäämään näin selvässä asiassa enempää. Jos vaadit saada tarjotusta avusta huolimatta syöttää kissallesi aivan mitä sattuu, niin anna sitten mennä.

        Koska se syö perfect fitin nappuloita, ei märkäruokaa. Nimenomaan sanoin, et se kissa ei syö märkäruokaa ollenkaan ku ei halua. En kai nyt niin tietämätön oo minäkään, et syöttäsin seitiä kissalle pelkästään hö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se syö perfect fitin nappuloita, ei märkäruokaa. Nimenomaan sanoin, et se kissa ei syö märkäruokaa ollenkaan ku ei halua. En kai nyt niin tietämätön oo minäkään, et syöttäsin seitiä kissalle pelkästään hö.

        Tosin oon miettinyt sellasia ku prima cat tai crave, niissä ei kummassakaan ole viljaa ollenkaan. Kummastakaan en ole hirveästi kuullut puhuttavan mutta tuo crave näyttäis mun mielestä suht hyvältä ruualta. Nyt puhun siis kuivaruuasta. Sit jos saisin jotain vinkkejä kuivaruuan vaihtamiseen ni kiitos. Pelkään että epäonnistun, syy ei ole mun välinpitämättömyys tai ruuan hinta.

        Naudan sydäntä jostain kaivan vaikka pitäis kääntää kaupunki ympäri sen kanssa.

        Ja jos kissanruoka olis mulle yksi ja sama en olis aloittanut koko keskustelua. Ja se perfect fit oli sen jälkeen ku oli annettu whiskasia ja se oksenti aina be whiskasit pihalle ja huomasin et perfect fittiä se ei oksentanu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen varsinainen ravinto ei ole seiti, se on saanu pari kuutioo per päivä. Miksi seitä ei saisi antaa? Kissa on ihan hulluna siihen.

        En oo mikään hirvee kissanruokaguru mut sen tiiän et en lähtis leikkimään raakaruikkujaa mut korvaisin ton märkäruuan, mitä se ei syö, jollaan lihalla. Meneekö metsään?

        Oon antanu sitä PerfectFittiä nyt ehkä puolitoista vuotta, en oo tehnyt muutoksia just siks et ei menis enempää päin mäntyä. Se on kuitenki ollu eläinlääkärin tarkastuksessa jne,ei sillä sellasta hätää.

        Ihan ok, minusta.Broikun jauhelihaa saa kaupasta myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä olen, joten yritä sinäkin nähdä.

        Se, miten usein sydäntä voi antaa, riippuu tasan siitä, mitä muuta kissa saa. Sydän on vähärasvaista lihaskudosta, joten sen syönnissä ei ole mitään rajoittavaa tekiää lukuunottamatta sitä faktaa, että pelkkää sydäntä syödessä kissa alkaa kärsimään puutostiloista pian. Jos pääasiallinen ruoka on täysravintoa, niin sen kyljessä voi antaa hyvin pieniä määriä sydäntä vaikka joka päivä.

        Muuten okei. Mutta, kissa tarvitsee eläinperäisiä rasvahappoja. Ja niitä on eläinrasvassa. Hyvin voi välillä antaa vähän rasvaistakin lihaa. Vähentää vaikka muusta, päivän mittaan. esimerkiksi laadukkaita kokonaan viljattomia raksuja. Jotain tuoretta, kanaa tai lihaa, kerran pariin viikkoon kypsää kalaaa.
        Sattumanvaraisesti laktoosittomia maitovalmisteita, ja jytäkämpää lihaa, eli nautaa. On hyvä ruokavalio, lisänä jotain vihreetä ruohoa jota saa suolistoa putsatakseen, niin ok. Kissan lihominen tapahtuu hiilarien kautta, niille kissan elimistö ei osaa tehdä mitään- kertyvät läskiksi.
        Kissa on puhdas lihansyöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten okei. Mutta, kissa tarvitsee eläinperäisiä rasvahappoja. Ja niitä on eläinrasvassa. Hyvin voi välillä antaa vähän rasvaistakin lihaa. Vähentää vaikka muusta, päivän mittaan. esimerkiksi laadukkaita kokonaan viljattomia raksuja. Jotain tuoretta, kanaa tai lihaa, kerran pariin viikkoon kypsää kalaaa.
        Sattumanvaraisesti laktoosittomia maitovalmisteita, ja jytäkämpää lihaa, eli nautaa. On hyvä ruokavalio, lisänä jotain vihreetä ruohoa jota saa suolistoa putsatakseen, niin ok. Kissan lihominen tapahtuu hiilarien kautta, niille kissan elimistö ei osaa tehdä mitään- kertyvät läskiksi.
        Kissa on puhdas lihansyöjä.

        Mitä sinäkin oikein sekoilet? Siinähän nimenomaan vannotettiin, ettei käy yksistään vaan pieninä määrinä muun ruoan kyljessä. Voi luoja mitä neuvojia täällä riittää, vaikka lukutaito ei riitä ymmärtämään mihin on oikein kantaa ottamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinäkin oikein sekoilet? Siinähän nimenomaan vannotettiin, ettei käy yksistään vaan pieninä määrinä muun ruoan kyljessä. Voi luoja mitä neuvojia täällä riittää, vaikka lukutaito ei riitä ymmärtämään mihin on oikein kantaa ottamassa.

        Kirjoitinkin siitä kissan normaaliruokavaliosta. Meillä on täysin viljatonta, herneetöntä, ja soijatonta raksua. Sikalihoja, välillä nautaa- tuorelihoina. Eli, otan lihapaketista kissalle, loput menee omaan ruokaan. Seuraavana pv taas tuoreet lihat. Miksi pakastimessa hajuja saaneita lihoja? No siksi: että se vaan nirsoilisi! Kissan mielestä liha on jo vanhaa, kun viet sen tuoreenakin kaupasta. Juuri ja juuri syö, kun tuoreempaakaan ei ole.
        Palataanpa tosiasioihin, mikä on kissan luontainen ravinto? Mihin kissa tarttee kynnet? Mihin kulmahampaat? Mihin saksien tavoin paloittelevat, vähän kuin tartariksi mahaan... Siellä taas on voimakkaat sulatusaineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkoitin sitä, että suoraan kaupasta tuotuna jääkaapista syö mut jos oon sen pakastanut niin ei. Ja kun en ite laita lihaa niin jollaan se on saatava säilymään.

        Minkä lämpöistä liha on, kun olet sen antanut. Kissat eivät tykkää kylmästä ruuasta vaan huoneen lämpöisestä. Raakaa kalaa saa antaa vain kerran viikossa, koska tuhoaa tiamiinia kissan elimistöstä. Järvikalat kypsennettyinä, tappaa loiset (ei suolaa ja mausteita). Suola ja mausteet myrkyllisiä. Itse olen antanut broilerin suikaleita, keitettyjä muikun päitä, kun vasta opetellaan raaka-ravinnon syöntiä. Olen nappuloita laittanut alussa raaka-ruuan päälle niin kissa tottuu uuteen ruokaan. Eläinkaupassa myydään pakasteena sian-ja broilerin sydämiä. Niitä varmaan seuraavaksi ostetaan. Ihan pieni määrä alussa per päivä sitä lihaa, et kissan elimistö tottuu ja ruokavalio ei jää liian yksipuoliseksi. Sen verran haastavaa, et meinaan kysellä eläinkaupasta ohjeita barffaukseen, kun en oo mitään kissapalstaakaan löytänyt mistä vois kysellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä lämpöistä liha on, kun olet sen antanut. Kissat eivät tykkää kylmästä ruuasta vaan huoneen lämpöisestä. Raakaa kalaa saa antaa vain kerran viikossa, koska tuhoaa tiamiinia kissan elimistöstä. Järvikalat kypsennettyinä, tappaa loiset (ei suolaa ja mausteita). Suola ja mausteet myrkyllisiä. Itse olen antanut broilerin suikaleita, keitettyjä muikun päitä, kun vasta opetellaan raaka-ravinnon syöntiä. Olen nappuloita laittanut alussa raaka-ruuan päälle niin kissa tottuu uuteen ruokaan. Eläinkaupassa myydään pakasteena sian-ja broilerin sydämiä. Niitä varmaan seuraavaksi ostetaan. Ihan pieni määrä alussa per päivä sitä lihaa, et kissan elimistö tottuu ja ruokavalio ei jää liian yksipuoliseksi. Sen verran haastavaa, et meinaan kysellä eläinkaupasta ohjeita barffaukseen, kun en oo mitään kissapalstaakaan löytänyt mistä vois kysellä.

        Turha sieltä eläinkaupasta ohjeita barffaukseen on pyytää, sillä myyjät tietävät aiheesta tasan sen verran, mitä ovat itse vaivautuneet selvää ottamaan. Tähän asti olen törmännyt vain toinen toistaan hälyttävämpiin virheisiin myyjien ohjeissa.

        Kissan kanssa varsinainen barffaaminen on äärimmäisen hankalaa, joten harkitse kaksi kertaa, onko sinusta siihen. Jollet syötä kokonaisia hiiriä, tipuja jne., niin ongelmaksesi muodostuu yksipuolisuus ja puutostilat. Lisäravinteet joutuisit silloin ottamaan käyttöön ja niitä lisäravinnepurkkeja pitäisi olla vaikka kuinka monta, sillä sellaista yhtä valmistetta ei olekaan, jossa kaikki olisi oikeassa suhteessa. Laskemisessa pitää siis osata muutakin kuin vain peruslaskuja.

        Niinpä itse barffaus on erittäin hankalaa järjestää, mutta ns. 50/50-tyylillä homma on jo jotenkin järjestettävissä. Silloinkin joutuu laskemaan täysravinnosta saadut tärkeimmät vitamiinit ja hivenaineet, jotta osaa jotain tarvittaessa lisätä purkista.


    • Anonyymi

      Syömme aina kissan kanssa grillibroilerin puoliksi ja usein nakkaan verisen sydämen kissan raadeltavaksi. Muut ruuat kissani etsii itse tontiltani syöden hiiriä ja marjojani verottavia lintuja.

      • Anonyymi

        Grillibroikussa ei oo pumppua,se poistetaan suolistuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Grillibroikussa ei oo pumppua,se poistetaan suolistuksessa.

        Porsaan sydämestä oli kysymys.


    • Anonyymi

      Voi luoja miten joku voi seota omissa tarinoissaan näin pahasti. 😁 Ensin halutaan korvata märkäruoka seitillä ja sitten väitetään ettei sellaisesta ole mitään puhetta ollut. Voi apua, jos riittäisi eräillä lukutaito edes niihin omiin kirjoitteluihin, niin olisi vähän parempi kommunikoida, mutta kun ei. Menee kaikki aika yrittäessä tajuta mitä toinen sekoilee. 🤦

      • Anonyymi

        Olisitko sekottanut henkilöt?


      • Anonyymi

        No vähän sekavasti ehkä kirjoitin. Sorry. Siis ku ei märkäruokaa syö, niin sen sijasta sit seitiä tai lihaa, että ei nappuloiden varassa pelkästään kissan safka olisi.


    • Anonyymi

      Niin se crave, onko kellään kokemusta kyseisestä ruuasta? Syökö kissa?

    • Anonyymi

      Makumieltymuksiä on yhtä monia kuin syöjiä. Annat mikä maistuu. Tarjoilet välillä pienen nokareen, lihaa, ellei syö- et anna lisää.
      siinä ei silloin oma ateriasi kärsi tappioita.
      Minun ei pentuna syönyt nautaa. Kun aikuistui, nautakin kävi maistumaan. Kokeile palana. Josko jauhettu liha on pilaantunutta akunystyröiden tai herkän jacobsoninelimen mielestä?
      Ja jos löydät kaupan josta liha kisulle maistuu, sieltä. se on usein ihan järkeenkäypä juttu: ehkä liha on jo vanhaa jauhettuna?

    • Oma kissani on hyväksynyt viljaporsaan suikaleet kunhan enssin tuulettaa suojakaasut kunnolla ja pienii vielä ne pieneksi palasiksi.
      Jauhelihasta kelpasi aikoinaan vain erään tehtaan sikanauta jota piti myös tuulettaa vuorokausi kaasuista ja huuhdella lämpöisellä vedellä ennen tarjoilua.
      Sitä tuotetta ei valitettavasti saa enää.
      Broilerin filesuikaleet on kohtalaisen hyvin kelvannut.
      Porsaan luomu munuainen on ainoa herkuksi luokiteltava. Sitä se syö kupin tyhjäksi joka kerta.
      Hankin juuri GPS seurantapannan metsäkissalleni jolla yritän kartoittaa sen reviiriä ja myös selvittää syökö se lintuja tai jyrsijöitä missä määrin.

      • Anonyymi

        Kissasi reviiri saa olla vain ja ainoastaan oma pihapiirisi jonka ulkopuolelle ei ilman valvontaa ja hallinnassa oloa ole mitään asiaa.
        GPS-paikannin ei anna lupaa rikkoa lakia, joten ihan turhan ostoksen teit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kissasi reviiri saa olla vain ja ainoastaan oma pihapiirisi jonka ulkopuolelle ei ilman valvontaa ja hallinnassa oloa ole mitään asiaa.
        GPS-paikannin ei anna lupaa rikkoa lakia, joten ihan turhan ostoksen teit.

        Onneksi asun seudulla jossa metsäkissat ja muutkin saavat pitää normaalin n. neliökilometrin reviirinsä.
        Ahdistaa ajatellakin Minecoonin suitsimista johonkin pihapiiriin.


      • Anonyymi
        Harjama kirjoitti:

        Onneksi asun seudulla jossa metsäkissat ja muutkin saavat pitää normaalin n. neliökilometrin reviirinsä.
        Ahdistaa ajatellakin Minecoonin suitsimista johonkin pihapiiriin.

        Kissa saa olla vapaana ja valvomatta ainoastaan omistajansa pihapiirissä olipa se rotu- tai maatiaiskissa, ja asuipa se maaseudulla tai taajamassa. Ainoa poikkeus on ilves.

        Mikä hemmetin kissa on Minecoon?


      • Anonyymi
        Harjama kirjoitti:

        Onneksi asun seudulla jossa metsäkissat ja muutkin saavat pitää normaalin n. neliökilometrin reviirinsä.
        Ahdistaa ajatellakin Minecoonin suitsimista johonkin pihapiiriin.

        Maine Coon on alunperin laivakissa, Minecoonia en minäkään tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissa saa olla vapaana ja valvomatta ainoastaan omistajansa pihapiirissä olipa se rotu- tai maatiaiskissa, ja asuipa se maaseudulla tai taajamassa. Ainoa poikkeus on ilves.

        Mikä hemmetin kissa on Minecoon?

        Niin, ilves on ainoa luonnonvarainen kissaeläimemme,joka muuten metsästää myös- kissoja. Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät, että valjaissa tai hyvässä tarhassa ulkoilu ovat ainoat lain sallimat kissan ulkoilutavat. On minullakin kissa. Tiedän ettei se häviä. Ei jää auton tms alle. Ei saa eläimestä toiseen tarttuvia tauteja. Se ei joudu huuhkajan tai iveksen ruokalistalle. jne. Että miuskista vaan, meillä ei kohta kuolla tapaturmiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ilves on ainoa luonnonvarainen kissaeläimemme,joka muuten metsästää myös- kissoja. Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät, että valjaissa tai hyvässä tarhassa ulkoilu ovat ainoat lain sallimat kissan ulkoilutavat. On minullakin kissa. Tiedän ettei se häviä. Ei jää auton tms alle. Ei saa eläimestä toiseen tarttuvia tauteja. Se ei joudu huuhkajan tai iveksen ruokalistalle. jne. Että miuskista vaan, meillä ei kohta kuolla tapaturmiin!

        Teillä ei ehkä kuolla vapaan kissan tapaturmaan....Mutta kissaeläimen vapauden kaipuun kärsimys on kuolemaakin pahempi kohtalo.
        Yli 60v kissojen ja muiden lemmikkieni elämää seuranneena en ole koskaan hyväksynyt vapaudenriistoa yhdeltäkään eläimeltä.
        Koronaelämää kissalle kohdusta hautaan....
        Kanahaukasta vaivaishiireen on ollut lemmikkinä ja kaikki vapaana lähtemään tai jäämään.


    • Anonyymi

      Niin se Crave. Ei näytä olevan viljaa ollenkaan ja tuoteselosteessa mainitaan ensin liha.

      Onko kukaan koittanut koskaan?

      • Anonyymi

        Mun muistin mukaan eläinkaupasta löytyy halvempaa ja parempaa. En nyt laadusta oo ihan varma, mutta muistaakseni laadun takia jäi kauppaan. Ja edullisempia kahden kilon säkkejä oon eläinkaupasta löytänyt kuin tuo Crave, valmistaja tais olla sama kuin Whiskasissa (täyttä kuraa).


    • Anonyymi

      Tonnikalaa.

      • Anonyymi

        Ei tonnikalaa! Ei suolaa ja mausteita kissalle.


    • Anonyymi

      En tiennyt, että kalaa saa antaa vain kerran viikossa. Nyt se on saanut sitä joka päivä. No kun se sitä ruinaa....

      Crave on kyllä aika kallis ruoka. Mä en vain tiedä mihin sen perfectfitin vaihtaisi kun on sellainen kissa et ei meinaa kaikkee suostua syömään. Ei sen ruuan kanssa ole ollut ongelmia mutta en toivo, että niitä vehnän takia tulisi. Se oli aikanaan parempi ku Whiskas mut vois varmaan paremminkin vielä olla. Kissa on nuori vasta 3v, joten nyt varmaan pystyy aika paljon vaikuttamaan. Siis se on se ongelma, et miten kissan sais uutta ruokaa syömään. Ees niin et sekoittaa vanhaan. Tämä kissa on aina tottunut saamaan tahtonsa läpi joka asiassa...

      Voipi olla että se jauheliha on kissan mielestä jo vanhaa. Plan 2 one se, et ostaa ihan lihan lihana. Nautaa varmaan. Siihen oli joku syy et sikaa ei suositeltu.

      Ja sit, vähemmän sitä kalaa.

      • Anonyymi

        Et tiennyt, että kalaa saa antaa vain kerran viikossa, vaikka sinulle on jo kerrottu, ettei nimenomaan seitiä kannattaisi antaa ollenkaan, korkeintaan herkkuna harvoin? Ei helevetti, miten kovakalloisilla pässinpäillä lemmikkejä onkin armoillaan.


      • Anonyymi

        Sydämistä kyselit, niitä saa ainakin Mustista ja Mirristä. Mieluummin broileria kuin nautaa, lähempänä hiirtä. Kissalle voi antaa myös ESIM. broilerin suikaleita. Mut tosiaan pitää varoa ettei oo liian yksipuolista. Anna lihaa vaan silloin tällöin, niin ei oo liian yksipuolista. Sen märkäruuan idea on, et kissa saa riittävästi nestettä, muuten saa kyllä laadukkaista nappuloista kaikki tarvitsemansa. Kissat, kun usein juo liian vähän vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydämistä kyselit, niitä saa ainakin Mustista ja Mirristä. Mieluummin broileria kuin nautaa, lähempänä hiirtä. Kissalle voi antaa myös ESIM. broilerin suikaleita. Mut tosiaan pitää varoa ettei oo liian yksipuolista. Anna lihaa vaan silloin tällöin, niin ei oo liian yksipuolista. Sen märkäruuan idea on, et kissa saa riittävästi nestettä, muuten saa kyllä laadukkaista nappuloista kaikki tarvitsemansa. Kissat, kun usein juo liian vähän vettä.

        Ei taatusti ole broileri lähempänä hiirtä kuin nauta. Nyt joku roti siinä, mitä totuutena esittää.

        Naudan lihassa ja elimissä on kissan kannalta yleisesti ottaen huomattavasti paremmat ravintoainepitoisuudet kuin broilerissa. Esim. rasvahapot ja vitamiinit ovat huomattavasti broileria paremmalla tasolla.

        Tämä nyt ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö broileria voi kissalle syöttää. Yksinomaan broileria ei kuitenkaan tule missään nimessä valita ja jättää nautaa syöttämättä, kun näistä kahdesta olisi nimenomaan nauta järkevämpi valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiennyt, että kalaa saa antaa vain kerran viikossa, vaikka sinulle on jo kerrottu, ettei nimenomaan seitiä kannattaisi antaa ollenkaan, korkeintaan herkkuna harvoin? Ei helevetti, miten kovakalloisilla pässinpäillä lemmikkejä onkin armoillaan.

        Joskus on kerrottu, että nimenomaan seitä saa antaa. Olin pitkään pois koko keskustelusta ja puhuin siitä, ei oo aikaisemmin tullut vastaan se,että seitä ei saisi antaa.Mikä mahtaa olla syynä? Olisko jokin muu kala, esim lohi parempi?

        Minulla on armoillani kissa, joka tuntuu sanovan tästä ja tuosta, että en syö. Yritäppä siinä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus on kerrottu, että nimenomaan seitä saa antaa. Olin pitkään pois koko keskustelusta ja puhuin siitä, ei oo aikaisemmin tullut vastaan se,että seitä ei saisi antaa.Mikä mahtaa olla syynä? Olisko jokin muu kala, esim lohi parempi?

        Minulla on armoillani kissa, joka tuntuu sanovan tästä ja tuosta, että en syö. Yritäppä siinä sitten.

        Sinulle on tässä ketjussa kerrottu miksei seitä tule syöttää. Jollet osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi, niin hus pois keskustelupalstalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on tässä ketjussa kerrottu miksei seitä tule syöttää. Jollet osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi, niin hus pois keskustelupalstalta!

        No joo...
        Se vois olla ihan hyvä lähtee täältä hyppimästä. En viitti tappelemaan ruveta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo...
        Se vois olla ihan hyvä lähtee täältä hyppimästä. En viitti tappelemaan ruveta.

        Viittit tai et, se on yksi hailee. Lukutaidottoman ei täällä pidä samaa asiaa sataan kertaan kysellä ja sillä siisti. Ruoki elukkaasi vaikka rautanauloilla, jollet ymmärrä mitä mistäkin on jo moneen kertaan sanottu välittämättä siitä yhtään. Turha kysellä, jos itse tietää kuitenkin parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittit tai et, se on yksi hailee. Lukutaidottoman ei täällä pidä samaa asiaa sataan kertaan kysellä ja sillä siisti. Ruoki elukkaasi vaikka rautanauloilla, jollet ymmärrä mitä mistäkin on jo moneen kertaan sanottu välittämättä siitä yhtään. Turha kysellä, jos itse tietää kuitenkin parhaiten.

        Pakkoko alkaa haastaa riitaa? Vai mitä nyt täytyy tulla tänne keskustelupalstalle purkamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus on kerrottu, että nimenomaan seitä saa antaa. Olin pitkään pois koko keskustelusta ja puhuin siitä, ei oo aikaisemmin tullut vastaan se,että seitä ei saisi antaa.Mikä mahtaa olla syynä? Olisko jokin muu kala, esim lohi parempi?

        Minulla on armoillani kissa, joka tuntuu sanovan tästä ja tuosta, että en syö. Yritäppä siinä sitten.

        Kelpaisiko kissalle pieni määrä uutta ruokaa nappuloiden seassa kissalle? Monesti kissat hyväksyy uuden ruuan näin. Viljattomia nappuloitakin vois kokeilla pienen määrän Perfect fitin joukkoon, jos ei kissalle muuten kelpaa.

        Joo esim. lohta vois antaa kerran viikossa (tiaminaasi).

        Sei vähän niin kuin karkkia kissalle, et hyvin harvoin, kun ei saa oikein mitään ravintoaineita. Ja seissä taitaa olla suolaa, että pitää liottaa ennen tarjoilua.

        Laita Google hakuun kissan raakaruokinta niin löytyy raakaruokkioiden keskusteluita. Löytyy ohjeita mm. monipuoliseen ruokintaan (kissa saa tarvittavat ravinto-aineet).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaisiko kissalle pieni määrä uutta ruokaa nappuloiden seassa kissalle? Monesti kissat hyväksyy uuden ruuan näin. Viljattomia nappuloitakin vois kokeilla pienen määrän Perfect fitin joukkoon, jos ei kissalle muuten kelpaa.

        Joo esim. lohta vois antaa kerran viikossa (tiaminaasi).

        Sei vähän niin kuin karkkia kissalle, et hyvin harvoin, kun ei saa oikein mitään ravintoaineita. Ja seissä taitaa olla suolaa, että pitää liottaa ennen tarjoilua.

        Laita Google hakuun kissan raakaruokinta niin löytyy raakaruokkioiden keskusteluita. Löytyy ohjeita mm. monipuoliseen ruokintaan (kissa saa tarvittavat ravinto-aineet).

        Kiitos. Applawsia on kokeiltu eli nyt pitää valita joku muu merkki. Siksi sanoin sen craven. Valmistajasta en tiedä. Aika kallis ruoka kuitenkin. Taitaa olla enemmän halpaa eläinkaupassa.

        Mulla on ollut se seiti jossa on suolaa mahdollisimman vähän. Lohikuutioista en tiedä, en ole antanut lohta koskaan. Jos sein antaminen kaksi kuutiota joka päivä on näin haitallista, puhun kissan toisen omistajan ympäri lopettamaan sen heti. Katson sen raakaruokalinkin koska siihen sen märkäruoka väistämättä menee. Kiitos linkistä. Jos ostan lihan lihana niin onko mikä liha parasta kissalle? Varmaan nauta mutta haluaisin tietää vielä tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Applawsia on kokeiltu eli nyt pitää valita joku muu merkki. Siksi sanoin sen craven. Valmistajasta en tiedä. Aika kallis ruoka kuitenkin. Taitaa olla enemmän halpaa eläinkaupassa.

        Mulla on ollut se seiti jossa on suolaa mahdollisimman vähän. Lohikuutioista en tiedä, en ole antanut lohta koskaan. Jos sein antaminen kaksi kuutiota joka päivä on näin haitallista, puhun kissan toisen omistajan ympäri lopettamaan sen heti. Katson sen raakaruokalinkin koska siihen sen märkäruoka väistämättä menee. Kiitos linkistä. Jos ostan lihan lihana niin onko mikä liha parasta kissalle? Varmaan nauta mutta haluaisin tietää vielä tarkemmin.

        Siis kiitos vinkistä. Meen huomenna kauppaan ja ostan naudan suikaleita, jos herralle kelpaisi. Jos ei ni sit kyllä kait voi tarjota oseemman kerran et söiskö. On se uuden kanssa aika varovainen niin se oli sen seinkin kanssa ja aivan kaiken. Jos ei ite laita lihaa ni täytyy sitä sit varmaan pussittaa pakkaseen.

        Miten broilerin kanssa, kun touset sanoo et raakana ja toiset ei?

        Tapaus kissan ruoka on nyt laitettava kohdalleen. Ei voi olla enää pf raksut ja seiti. Ei viittis kerralla liian isoja muutoksia tehdä. Siks ajattelin et ensin lopetan sen seiti homman ja yritän et söiskö lihaa. Toivottavasti ei olla tiamiinin puutosta ehditty aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kiitos vinkistä. Meen huomenna kauppaan ja ostan naudan suikaleita, jos herralle kelpaisi. Jos ei ni sit kyllä kait voi tarjota oseemman kerran et söiskö. On se uuden kanssa aika varovainen niin se oli sen seinkin kanssa ja aivan kaiken. Jos ei ite laita lihaa ni täytyy sitä sit varmaan pussittaa pakkaseen.

        Miten broilerin kanssa, kun touset sanoo et raakana ja toiset ei?

        Tapaus kissan ruoka on nyt laitettava kohdalleen. Ei voi olla enää pf raksut ja seiti. Ei viittis kerralla liian isoja muutoksia tehdä. Siks ajattelin et ensin lopetan sen seiti homman ja yritän et söiskö lihaa. Toivottavasti ei olla tiamiinin puutosta ehditty aiheuttaa.

        Tiamiinin puutteen aiheuttavat eräät tietyt järvikalat sanoo netti. Seiti ei oo järvikala eikä lohi ainakaan. Mut ei nyt kuitenkaan noin enää seitiä.


    • Anonyymi

      Possun luomumunuaista kun annatte kisalle kuin kissalle niin siitä löytyy kaikki tarvittavat mitä kissa haluaa....ja varmaan tarviikin.
      17v´s kissani joutui kohtaamaan scheferin omistajan flexin pettäessä ja koira tuli pihalleni joka on kissani reviiriä.
      Seurauksena oli koiralle verinaarmuja kuonoon sekä korviin Omistaja vaati lääkärikuluja korvattavaksi koiransa vahingoista ja ehdotonta jatkuvaa kiinnipitämistä pihani alueella koska koira ei suostunut lenkillään kulkemaan taloni ohi.
      Koira ja talutushihnan ankkuri katosivat onneksi rivarilta häädettynä ja ilmeiseti muutenkin sopeutumattomana maalais maisemaan ; )

    • Anonyymi

      Juu.... Olin ostamassa nautaa otin vahingossa porsaan paistia ku tuijottelin sitä et ei olis mitään suolaa eikä mitään lisättyä. Paikallisessa marketissa ei kovin hyvä valikoima lihan suhteen. Netistä kuitenkin luin et voi antaa paketista suoraan ja niinhän mä tein. Se nuoli lautasenkin. Oon mä ollut tyhmä kun en oo tajunnu et tämä kissa ainakin haluaa lihan lihana.

      Pistin loput annospusseissa pakkaseen mistä voi sit sulattaa. Sen naudan kanssa hehkuttaisin prisman lihatiskiä.

      • Anonyymi

        Jos kissa ravinnosta puolet on raakaa tarvitsee kissa lisäravinteita ettei tuu puutostiloja (esim. multicat).
        Vaihdellen monipuolisesti lihoja ja multicatia saa kissa tarvittavat vitamiinit yms. Ja tällä tavoin ruokavalio jäljittelee mahdollisimman hyvin hiirtä.
        Ruoka-ainelaskuri löytyy Maukkaan sivuilta (eläinruokavalmistaja Maukas)
        Kannattaa perehtyä hyvin.
        Netistä löytyy mm. hyviä blogeja.

        Alussa, kun itse vasta totuttelee raakaruokintaan on hyvä antaa raakaravintoa hyvin pieniä määriä vain nappuloiden lisänä, niin nappuloista saa kaikki vitamiinit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kissa ravinnosta puolet on raakaa tarvitsee kissa lisäravinteita ettei tuu puutostiloja (esim. multicat).
        Vaihdellen monipuolisesti lihoja ja multicatia saa kissa tarvittavat vitamiinit yms. Ja tällä tavoin ruokavalio jäljittelee mahdollisimman hyvin hiirtä.
        Ruoka-ainelaskuri löytyy Maukkaan sivuilta (eläinruokavalmistaja Maukas)
        Kannattaa perehtyä hyvin.
        Netistä löytyy mm. hyviä blogeja.

        Alussa, kun itse vasta totuttelee raakaruokintaan on hyvä antaa raakaravintoa hyvin pieniä määriä vain nappuloiden lisänä, niin nappuloista saa kaikki vitamiinit.

        Täytyypä tutustua. Sillä on edelleen ne of raksut koko ajan saatavilla. Onko okei jos vaikka alussa antaa kerran päivässä lihaa?
        Nautaa haen prismasta missä se sitä varmaan on.. Sit antais välillä nautaa ja välillä possua ja sit pari kertaa viikossa kalaa? Ostin lohta. Se oli hyvä vinkki et huhtelee sen suolan pois kalasta. En oo vielä antanut, varmistaisin vielä et on ok.

        Jos laskee ne ruoka-aineet, miten sen tietää et se on hyvä sen kuivaruoan kanssa mitä kissa syö? Toisaalta olettaisin, että kaikkiin kuivaruokiin pitäs olla ne laskettu. Jos ei oo ne vitamiinit ja muut ni sellasta ei kannata ees tarjota. Pf:n sisältämän vehnän takia otan selvää et mikä ruoka olis parempi vaikka kissalla nyt ei ainakaan vielä terveysongelmia olekaan. Niin vielä. Kissa on 3 vee.


        Tässä nyt sen takia tulee raakarukoka kun ei tämä mirri niitä kastikkeita ja hyytelöitä syönyt. Nyt vähän lihaa joka päivä.. Ei kai pahitteeksi yhtään. Nyt se taas tuhosi yhden palan. Sinänsä hyvä, että löytyi joku ratkaisu tuohon ikuiseen märkäruoka ongelmaan.


    • Anonyymi

      Laskuri:
      www.maukas.info

      • Anonyymi

        Mitä on psyllium?
        Jauhettua en voi antaa kun ei sitä halua syödä. Mistä mahtaa se luuaines tulla?

        Oon vielä sen verran tietämätön että annan raksujen olla se pääasiallinen ennen kuin tiedän raakaruuasta enemmän. Antaa raakaa vaikka yks pala päivässä. Ihan vain etten tee vahinkoa. Sit ku on tarpeeks ymmärrystä ni lisään sen raa'an määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on psyllium?
        Jauhettua en voi antaa kun ei sitä halua syödä. Mistä mahtaa se luuaines tulla?

        Oon vielä sen verran tietämätön että annan raksujen olla se pääasiallinen ennen kuin tiedän raakaruuasta enemmän. Antaa raakaa vaikka yks pala päivässä. Ihan vain etten tee vahinkoa. Sit ku on tarpeeks ymmärrystä ni lisään sen raa'an määrää.

        Kuulostaa tosi hyvältä idealta. :) Psylliumia lisätään kissan ruokaan tarpeen mukaan, jotta kissa saa kuitua (kaupassa jauhohyllyssä) Nyt alussa, kun raakaruoka määrät pieniä ja pääasiassa nappulaa saa kissa tarvitsemansa kuidun nappuloista.

        Luita tai luullista lihaa ei kannata antaa, kun nappuloiden osuus noin suuri. Muuten kissa saa liikaa kalsiumia, josta seuraa ummetusta ruoka-aineet ei imeydy. Tästä joku maininta ja hiukan lisätietoa muistaakseni myös Mustin ja Mirrin-sivuilla, osassa kissan raakaruokinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tosi hyvältä idealta. :) Psylliumia lisätään kissan ruokaan tarpeen mukaan, jotta kissa saa kuitua (kaupassa jauhohyllyssä) Nyt alussa, kun raakaruoka määrät pieniä ja pääasiassa nappulaa saa kissa tarvitsemansa kuidun nappuloista.

        Luita tai luullista lihaa ei kannata antaa, kun nappuloiden osuus noin suuri. Muuten kissa saa liikaa kalsiumia, josta seuraa ummetusta ruoka-aineet ei imeydy. Tästä joku maininta ja hiukan lisätietoa muistaakseni myös Mustin ja Mirrin-sivuilla, osassa kissan raakaruokinta.

        Höpsistä! Liika kalsium ei aiheuta ummetusta, vaan liika luu. Tässä on aika vissi ero. Neuvotaan muita vasta sitten, kun ollaan itse kartalla, jookos?


    • Anonyymi

      Näin se taitaa olla, että nauta ei mene missään muodossa. Tuskin edes sydämenä. Possunliha on kelvollista näköjään. En anna seitä tai lohta enää joka päivä. Se on saanut nyt lihaa tai kalaa joka päivä. Liha tosin pitää sulattaa kädenlämpöisessä vesihauteessa(pussi veteen) niin sitten se on kelvollista. Nyt voisi lisätä raa'an määrää. Mut sit on varmaan kysyttävä neuvoa, et tarviiko psylliumia ja jonkinlaisen lusäravinteen jo nyt? Jos siis saa pari kertaa päivässä raakaa, mitä vähän ajattelin.

      Vois senkin selvittää, et josko menis eläinkaupan lihakaapista joku. On se kyllä kun se kala pitää nostaa syötäväksi aina lattialle vaikka kuppi olis mikä.🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe