Täyttä asiaa laihdutusivulta

Anonyymi

Sitä on miettinyt että mistä ihmiset joilla on D2 oikein puhuu tuolla FB-ryhmissä. Itsellä ei ole kokemusta diabeteksesta vaikka olenkin monesti luullut että minullakin se takuuvarmasti ylipainoisena on. Ei ole kuitenkaan todettu, vaikka monesti testattu. Ehkä koko elämän kestänyt liikuntaharrastus jne on auttanut siirtämään tai estämään asiaa? Tosi hyvä ja kansantajuinen tiivistys tulee tässä diabeteksesta väitelleeltä tohtorilta:

"Tyypin 2 diabeteksessa ongelma ei siis ole insuliinin puute, vaan se, että insuliinin teho on heikko ja glukoosia on liikaa. Looginen tapa hoitaa tätä on syödä vähemmän hiilihydraatteja, jotka muuttuvat glukoosiksi. Kaikki ruoka-aineet nostavat verensokeria: rasva kaikista vähiten, sokeri kaikista eniten.

Mikäli noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, jossa syödään paljon rasvaa, maltillisesti proteiineja ja vain vähän hiilihydraatteja, voi tyypin 2 diabeteksen usein selättää kokonaan. Kun verensokeri pysyy tasaisena, ja soluille tarjotaan vain vähän glukoosia, ne herkistyvät vähitellen taas insuliinille. Mikäli syömme hyvin ja tasapainoisesti vähähiilihydraattista ruokaa, energia vapautuu tasaisesti kehon omista varastoista, jolloin ei ole tarvetta syödä paljon hiilihydraatteja. On myytti, että kehomme tarvitsisivat paljon hiilihydraatteja. Päinvastoin, tyypin 2 diabetes on hyvä esimerkki siitä, miten voi käydä, kun hiilihydraatteja syö liikaa."

Mikäs tämän ihanampaa niille jotka on luulleet ettei mitään ole tehtävissä!

Nämä löytyy:
//lchf-suomi.fi/lchf-elamantapana/

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakkostyypin diabetesta aiheuttaa lähinnä ylipaino eikä hiilihydraatti. Aasiassa syödään paikoitellen yli 80E% hiilihydraattia ja kakkostyypin diabetes on paljon harvinaisempi kuin meillä.

      • Anonyymi

        "Kakkostyypin diabetesta aiheuttaa lähinnä ylipaino eikä hiilihydraatti. "


        Yritätkö vääntää itseäsi solmuun????

        Tarkasta Kiinan diabeteskatasrofin tilanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kakkostyypin diabetesta aiheuttaa lähinnä ylipaino eikä hiilihydraatti. "


        Yritätkö vääntää itseäsi solmuun????

        Tarkasta Kiinan diabeteskatasrofin tilanne.

        Kiinassa hiilihydraatin syönti on vähentynyt ja Diabetes kääntynyt nousuun. Näin kävi myös Suomessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kiinassa hiilihydraatin syönti on vähentynyt ja Diabetes kääntynyt nousuun. Näin kävi myös Suomessa.

        "Kiinassa hiilihydraatin syönti on vähentynyt ja Diabetes kääntynyt nousuun. Näin kävi myös Suomessa."

        Perustuen mihin???

        hoopovee jatkaa vaan luulojensa levittämistä.


    • Anonyymi

      Ylipaino voi olla yksi syy diabeteksen puhkeamiseen. Ylipainon syy on epäterveelliset elämäntavat, flegmaattinen sohvalla makoilu ja huono, tai huonosti ajoitettu ravinto.

      Facebookin palstoja lukiessa olen huomannut, että diabeteksen hoidossa potilaat ovat melko hukassa. On jopa 20 vuotta sairastaneita, jotka eivät oikeastaan tiedä miten diabetesta hoidetaan. Tämän syvemmälle en kirjoita, ettei kirjoitusta poisteta. Mutta sen verran mainitsen, että avoin keskustelu ei onnistu, eikä kaikkia näkökantoja saa ottaa esiin. Kirjoitukset säilyy jos laulaa tietyn orkesterin lauluja.

      • Näinpä. Koulutukseen pitäisi panostaa paljon enemmän ja perustaa laihdutusryhmiä terveyskeskuksiin. Skotlannissa toteutettiin interventio pussikuurilla. Maksoi 400 GBP per osallistuja ja 90% yli 15 kg laihduttaneista pääsi eroon lääkkeistä. Laihdutus tyyli on vapaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä. Koulutukseen pitäisi panostaa paljon enemmän ja perustaa laihdutusryhmiä terveyskeskuksiin. Skotlannissa toteutettiin interventio pussikuurilla. Maksoi 400 GBP per osallistuja ja 90% yli 15 kg laihduttaneista pääsi eroon lääkkeistä. Laihdutus tyyli on vapaa.

        "Skotlannissa toteutettiin interventio pussikuurilla. Maksoi 400 GBP "

        kaiken tarvittavan löydät verkosta. Noilla pussikuureilla laihduttaneista on 85-95% saanut ylipainonsa takaisin vuoden päästä.

        Toivottavasti sinulla on hyvåt säät apteekkimatkoillasi ja uusi valheita suunnitellessasi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä. Koulutukseen pitäisi panostaa paljon enemmän ja perustaa laihdutusryhmiä terveyskeskuksiin. Skotlannissa toteutettiin interventio pussikuurilla. Maksoi 400 GBP per osallistuja ja 90% yli 15 kg laihduttaneista pääsi eroon lääkkeistä. Laihdutus tyyli on vapaa.

        "Laihdutustyyli on vapaa"

        Kyllä, olen samaa mieltä. Laihduttamisen tapoja on monia, mulla on toinen tapa kuin sulla ja se toimii. Ja olen iloinen että sinunkin tapasi toimii. Elämästä voi nauttia vaikka laihduttaakin. Ja itselle on ollut helppoa ja nautinnollista, kuten toivon muillekin olevan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Laihdutustyyli on vapaa"

        Kyllä, olen samaa mieltä. Laihduttamisen tapoja on monia, mulla on toinen tapa kuin sulla ja se toimii. Ja olen iloinen että sinunkin tapasi toimii. Elämästä voi nauttia vaikka laihduttaakin. Ja itselle on ollut helppoa ja nautinnollista, kuten toivon muillekin olevan.

        Jokaisen täytyy löytää itselle sopiva laihdutustyyli. Pitkällä tähtäimellä kannattaa sitten miettiä tarkemmin mitä syö. Minulle sopii korona hyvin koska olen lopettanut ravintolasyömisen eikä uudessa jobissa ole lounassetelietua mutta hyvän salaatin saa viitosella.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jokaisen täytyy löytää itselle sopiva laihdutustyyli. Pitkällä tähtäimellä kannattaa sitten miettiä tarkemmin mitä syö. Minulle sopii korona hyvin koska olen lopettanut ravintolasyömisen eikä uudessa jobissa ole lounassetelietua mutta hyvän salaatin saa viitosella.

        Minä syön lounasedun merkeissä vielä, mutta valitsen lounaspaikan oman ruokavalion mukaan parhaiten sopivaksi. Mukavaa on huomata että ravintoloissa saa vastauksen kysymykseen kun esim. kysyn paljonko esim. jossain ruoassa on hiilihydraatteja. Jos määrä on suurehko, niin sitä otetaan vähemmän ja enemmän vihreää lautaselle. Varalta minulla on myös eväät työpaikan jääkaapissa, jos ei lounaspaikoissa ole tarjontaa.

        Ja olen valinnut VHH:n koska siellä löytyy minulle paremmin ne ruoat jolla paino putoaa, ja ruoka on mielekästä. Ja koko ajan kollaan reseptejä jotta VHH on mahdollisimman monipuolinen ja ravitseva. Siltikin, minä vanha vehnäisen ja makean ystävä, pidän herkkupäiväni parin viikon välein. On mukava syödä joka toinen lauantai ja sunnuntai makaronilaatikkoa, jälkkäriksi litra jäätelöä, huomaten ettei sokerit eikä paino nouse. Ja toki näiden kaksiviikkoisten välillä olen 2kg kevyempi. =) Eikä noista tule huonoa oloa, tai mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä syön lounasedun merkeissä vielä, mutta valitsen lounaspaikan oman ruokavalion mukaan parhaiten sopivaksi. Mukavaa on huomata että ravintoloissa saa vastauksen kysymykseen kun esim. kysyn paljonko esim. jossain ruoassa on hiilihydraatteja. Jos määrä on suurehko, niin sitä otetaan vähemmän ja enemmän vihreää lautaselle. Varalta minulla on myös eväät työpaikan jääkaapissa, jos ei lounaspaikoissa ole tarjontaa.

        Ja olen valinnut VHH:n koska siellä löytyy minulle paremmin ne ruoat jolla paino putoaa, ja ruoka on mielekästä. Ja koko ajan kollaan reseptejä jotta VHH on mahdollisimman monipuolinen ja ravitseva. Siltikin, minä vanha vehnäisen ja makean ystävä, pidän herkkupäiväni parin viikon välein. On mukava syödä joka toinen lauantai ja sunnuntai makaronilaatikkoa, jälkkäriksi litra jäätelöä, huomaten ettei sokerit eikä paino nouse. Ja toki näiden kaksiviikkoisten välillä olen 2kg kevyempi. =) Eikä noista tule huonoa oloa, tai mitään.

        ” ja ruoka on mielekästä.”
        ” Eikä noista tule huonoa oloa, tai mitään”


        Ainoa ilmastoystävällinen ruokavalio on vegaaninen ruokavalio.

        Tiedostava ihminen ei muutenkaan syö kidutetun eläimen lihaa eikä terveydellisistä syistä punaista lihaa ikinä. Myös kananmunat on syytä jättää ostamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” ja ruoka on mielekästä.”
        ” Eikä noista tule huonoa oloa, tai mitään”


        Ainoa ilmastoystävällinen ruokavalio on vegaaninen ruokavalio.

        Tiedostava ihminen ei muutenkaan syö kidutetun eläimen lihaa eikä terveydellisistä syistä punaista lihaa ikinä. Myös kananmunat on syytä jättää ostamatta.

        Pidän itseäni suht tiedostavana ihmisenä. En syö kidutetun eläimen lihaa, muuten lihaa kyllä. Kananmunat on yksi parhaita ruoka-aineita, niitä kyllä kuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” ja ruoka on mielekästä.”
        ” Eikä noista tule huonoa oloa, tai mitään”


        Ainoa ilmastoystävällinen ruokavalio on vegaaninen ruokavalio.

        Tiedostava ihminen ei muutenkaan syö kidutetun eläimen lihaa eikä terveydellisistä syistä punaista lihaa ikinä. Myös kananmunat on syytä jättää ostamatta.

        "Ainoa ilmastoystävällinen ruokavalio on vegaaninen ruokavalio."

        Ja se täytyy hallita todella muuten tulee paljon vahinkoa terveydelle. Suurin osa ei hallitse vaan ovat täydellisiä uhreja kaiken maailman lisäravinteiden kauppiaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” ja ruoka on mielekästä.”
        ” Eikä noista tule huonoa oloa, tai mitään”


        Ainoa ilmastoystävällinen ruokavalio on vegaaninen ruokavalio.

        Tiedostava ihminen ei muutenkaan syö kidutetun eläimen lihaa eikä terveydellisistä syistä punaista lihaa ikinä. Myös kananmunat on syytä jättää ostamatta.

        "Tiedostava ihminen ei muutenkaan syö kidutetun eläimen lihaa eikä terveydellisistä syistä punaista lihaa ikinä."

        Jätetään nyt tuo "kidutettu eläin" sinne kioskin luukulle mutta missä perustelut punaisen lihan terveyshaitoista????


      • Anonyymi kirjoitti:

        ” ja ruoka on mielekästä.”
        ” Eikä noista tule huonoa oloa, tai mitään”


        Ainoa ilmastoystävällinen ruokavalio on vegaaninen ruokavalio.

        Tiedostava ihminen ei muutenkaan syö kidutetun eläimen lihaa eikä terveydellisistä syistä punaista lihaa ikinä. Myös kananmunat on syytä jättää ostamatta.

        Ainut ilmastoystävällinen ruokavalio on lopettaa syöminen kokonaan.

        Paljon eläintuotteita syövien karppaajien ilmastokuormitus on noin kymmenkertainen vegaaneihin verrattuna ja kun ruoka muodostaa kolmasosan ilmastokuormituksesta niin kokonaiskuormitus on 10*.33 .66 eli 4.

        Eiköhän eläintuotteille tule ilmastovero. Voin hiilidioksidiekvivalentti on 12 kg per kg. Tuo vastaa noin 75 km ajoa eli 5 l bensiiniä. Sopiva vero voille olisi siis 7 euroa per kilo.

        Vekulle tiedoksi että WHO luokittelee punaisen lihan todennäköisesti syöpää aiheuttavaksi ja lihajalosteet syöpää aiheuttavaksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ainut ilmastoystävällinen ruokavalio on lopettaa syöminen kokonaan.

        Paljon eläintuotteita syövien karppaajien ilmastokuormitus on noin kymmenkertainen vegaaneihin verrattuna ja kun ruoka muodostaa kolmasosan ilmastokuormituksesta niin kokonaiskuormitus on 10*.33 .66 eli 4.

        Eiköhän eläintuotteille tule ilmastovero. Voin hiilidioksidiekvivalentti on 12 kg per kg. Tuo vastaa noin 75 km ajoa eli 5 l bensiiniä. Sopiva vero voille olisi siis 7 euroa per kilo.

        Vekulle tiedoksi että WHO luokittelee punaisen lihan todennäköisesti syöpää aiheuttavaksi ja lihajalosteet syöpää aiheuttavaksi.

        "Vekulle tiedoksi että WHO luokittelee punaisen lihan todennäköisesti syöpää aiheuttavaksi ja lihajalosteet syöpää aiheuttavaksi."

        hoopovee jälleen harhateillä tapansa mukaan. Kaivappa esilee tutkimus joka vahvistaa niin et tarvitse elää todennäköisyyksien varassa,

        "Ainut ilmastoystävällinen ruokavalio on lopettaa syöminen kokonaan."

        ???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vekulle tiedoksi että WHO luokittelee punaisen lihan todennäköisesti syöpää aiheuttavaksi ja lihajalosteet syöpää aiheuttavaksi."

        hoopovee jälleen harhateillä tapansa mukaan. Kaivappa esilee tutkimus joka vahvistaa niin et tarvitse elää todennäköisyyksien varassa,

        "Ainut ilmastoystävällinen ruokavalio on lopettaa syöminen kokonaan."

        ???????

        Mitä kertoo tiede punaisen lihan terveyshaitoista?

        Mediassa on viime vuosina raportoitu tutkimuksista jotka osoittavat että punaisen lihan syömisellä ja suurentuneella vaaralla saada syöpää ja sydän. ja verisuonisairauksia on yhteys. Jotkut artikkeleista ovat päättäväisesti väittäneet että punainen liha “tappaa meidät”.
        Mutta kuinka vahvoja ovat mainitut yhteydet jos huomioidaan kaikki löytyvä tutkimusmateriaali. Vilkaistaanpa hieman löytyvään tutkimusmateriaaliin ja arvioidaan kuinka vahvat todisteet oikeastaan ovat.

        Punainen liha ja syöpä:
        Jos mitään yhteyttä edes esiintyi niin se oli niin pieni että se voi johtua muista tekijöistä.
        Hemirautaa jota löytyy punaisesta lihasta on esitetty mahdolliseksi riskitekijäksi peräsuolensyövän yhteydessä perustuen eläinkokeisiin. Muut tutkimukset ovat epäonnistuneet yhteyden näytössä.
        Esimerkkinä siitä kuinka heikkoja mahdolliset yhteydet punaisen lihan ja peräsuolensyövän vlillä ovat voidaan mainita brittitutkimus ravinnosta ja syövästä tuli tulokseen että kasvissyöjillä esiintyy enemmän peräsuolensyöpää kuin lihansyöjillä.


    • Anonyymi

      Kardiologi (sydänsairauksiin erikoistunut lääkäri):

      ”Haluatko terveemmän sydämen-syö lihaa “

      Lääketieteen maailma rypistää otsansa tyydyttyneelle rasvalle jota löytyy lihasta, meijerituotteista ja kokosöljystä. Amerikan sydänliitto (AHA) suosittelee punaisen lihan välttämistä-ja jos kuitenkin syöt niin valitse vähärasvaisimmat osat. Ravintoneuvot kertovat että sinun ei tule syödä enemmän kuin 10% saamistasi kaloreista tyydyttyneestä rasvasta ja AHA suosittelee vielä pienempää määrää.

      Yllämainituille suosituksille ei ole ikinä löytynyt korkealuokkaisten tutkimusten tukea. Se, että tyydyttynyt rasva aiheuttaisi sydänsairauksia perustuu vanhoihin (10 vuotta ja vanhempia) seurantatutkimuksiiin. Seurantatutkimuksiin perustuvat väitteet lepäävät tieteellisesti heikolla pohjalla. Vuonna 2011 analysoitiin perustellisesti seurantatutkimuksiin perustuvaa 52 eri väitettä ja tuloksena oli että yksikään -aivan oikein, ei edes yksi, väitteistä toteutunut kliinisissä tutkimuksissa joka on huomattavasti luotettavampi tutkimusmuoto.

      Viime vuosina on tutkimusryhmät ympäri maailman tarkastanut väitettä tyydyttyneestä rasvasta-tuloksena se että tyydyttyneellä rasvalla ei ole mitään vaikutusta sydänterveyteen.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe