Parisuhdeastrologiaa

arroyo

Olen nouseva skorpioni ja puolisoni on nouseva vesimies. Millaisia tulkintoja se synnyttää?Liittomme on toistaiseksi kestänyt 17 vuotta...

8

1365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene osoitteeseen www.astro.com sieltä voi tehdä parisuhdeanalyysejä ilmaiseksi!

• arroyo

Kiitos, Leena, todella asiallisesta linkkivinkistäsi! Sieltä saikin yllättävän paljon irti ja kuin sattumalta, sain vihdoin hieman lähemmin tutustua Liz Greenen lähestymistapaan. Olen nimittäin kuullut jo jotain sekä reenen että Arroyon jutuista, mutten ole niihin paneutunut.

Selittänee nimimerkkiänikin.

Kumppanitulkinta meidän tapauksessamme oli osuva ja mainio. Ylipäätään parisuhteiden ollessa kysymyksessä, hieman syvällisempi *positiivinen* lähestymistapa erilaisiin arjen haasteisiin on virkistävää, tulkoonkin sitten näinkin erikoiselta taholta!

• arroyo kirjoitti:

Kiitos, Leena, todella asiallisesta linkkivinkistäsi! Sieltä saikin yllättävän paljon irti ja kuin sattumalta, sain vihdoin hieman lähemmin tutustua Liz Greenen lähestymistapaan. Olen nimittäin kuullut jo jotain sekä reenen että Arroyon jutuista, mutten ole niihin paneutunut.

Selittänee nimimerkkiänikin.

Kumppanitulkinta meidän tapauksessamme oli osuva ja mainio. Ylipäätään parisuhteiden ollessa kysymyksessä, hieman syvällisempi *positiivinen* lähestymistapa erilaisiin arjen haasteisiin on virkistävää, tulkoonkin sitten näinkin erikoiselta taholta!

Ole hyvä vain!Astro.com on laajasivusto!

• Astron

Melkoinen nimivalinta sinulta, sillä Stephen Arroyo niminen astrologi on kirjoittanut kirjan synastriasta (=parisuhdeastrologia). Kirja on varsin hyvä. Voin suositella. En nyt juuri muista nimeä, mutta voin täydentää sen myöhemmin tänne.

Kirjaa on saatavissa varmaankin Unio Mystican ja Era Novan tapaisista erikoiskirjakaupoista.

Yleensä menee kylläkin "metsään" aika reippaasti, jos tekee synastriaa pelkillä nousevilla merkeillä. On paljonkin muita tekijäitä, jotka on otettava huomioon. Kannattaa huomata kuitenkin, että sinun ja puolisosi nousevat merkit ovat keskenään epäharmoniset. Tämän mukaan teillä on ainakin (muut tekijät poisjätettynä)erilainen tapa aloittaa uudet asiat. Spontaani näkemys elämästä myös on hyvin erilainen, joten teillä saattaa olla taipumusta eri aaltopituudella oloon.

• Astron

...on "Relationships & Life Cycles".

Stephen Arroyo muistaakseni on joskus toiminut avioliittoneuvojana. Hän on opiskellut psykologiaa. Kirja kuitenkin on tosi hyvä. :)

• arroyo

On aina jännittävää availla noita parisuhdekuvioita. Yllättävä kulmahan tämä on,
        olin kai viimeksi kiinnostunut näistä jutuista 10 vuotta sitten, pikaisesti.

Olennaista kai on, mitä on lähtenyt kysymään tällaisilta (erilaisilta astrologisilta) lähteiltä. Kaikkeenhan ei sieltä vastausta löydy, mikä lienee selvää...

Lisäksi, jo pelkästään astrologian kannalta kysymys on niin monisyisistä jutuista jo yhden, saati sitten kahden ihmisen karttojen kohdalla, etteivät analyysit aukottomasti toimi tai vastauksia tarjoile. Ne eivät viime kädessä toimi muutenkaan enempää kuin sen verran, minkä aseman niille annamme. Elämä on kuitenkin vielä sitten erikseen. Senhän me luomme itse.

Mutta utelias olen.

Mikä on lähteesi tuossa tulkinnassa, jossa viittaat nouseviin merkkeihin synastriassa? En ole itse lukenut vielä mitään siihen liittyvää sinänsä (Arroyoon olen saanut viitteen vain elementtitietämyksen osalta).

Ensimmäinen vinkkisi toimi todella mainiosti. Mainitsen sen tässä vielä kerran.

Nimimerkki - kuten nouseva merkkikin - on naamio. Olen aika varauksellinen astrologisen tietämisen suhteen silloin, kun se tarjoaa liian annettuja totuuksia. Silloin on hauskaa, keventävää ja tilaa-antavaa, että se naamio on olemassa. Se on sellainen työväline. Tällä hetkellä omassa elämässäni nämä astrologiset intressini ovat instrumentaalisia. Varsinaisen sisällön tarjoajaksi astrologiasta ei kohdallani ole, toisinsanoen.

On kuitenkin tulkitsijoita, jotka jo tulkinnoissaan tuovat kiinnostavalla tavalla esiin myös niitä minulle kiinnostavia sisältöasioita. Liz Greene vaikuttaisi sellaiselta, esimerkiksi. Kysymys lienee hänen lähestymistavastaan ja jotenkin myös elämänkatsomuksellisista asioista. Hän ei ole vain mekaaninen astrologi-psykologi. Silti tulkinnat ovat tulkintoja ja elämäni sisällöt omiani,eivät greeneläisiä, arroyolaisia tai muitakaan.

Tapanani vain ei ole ollut hylätä mitään suoralta kädeltä, vaikka ensireaktio olisikin ollut vahvasti varautunut. Olen yksinkertaisesti liian utelias ja kaikki "tuntematon" kiehtoo, tiettyyn pisteeseen saakka.

Usein kun asioita purkaa hieman, sieltä löytyy käyttämättömiä mahdollisuuksia ja voimavaroja - uusia ajattelun kulmia, asetelmia, näkymiä ja tilaisuuksia. On uskallettava vain sukeltaa riittävän syvälle niin, että pääsee sinne perustuksiin (yhteenkietoutumia filosofisiin ja teologisiin väittämiin, joita helposti pidetään itsestäänselvyyksinä ja joihin itse kyseenalaistamatta uskoo) ja erityisesti käsiksi omiin perususkomuksiinsa itsensä ja ylipäätään elämän suhteen.

Täytyy muistaa, että ne arvotukset mitä astrologia tarjoilee (melkoinen kenttä sinänsä) on kontekstualisoitava, useassa tasossa ja eri toimijoiden näkökulmista. Lopulta, itse me sen viimeisen tulkinnan teemme.

Elämä on siis laajemmin ymmärrettynä ennenkaikkea luomisprosessi, ei vain (jo olemassaolevan) löytöretki!

Kiitos mainioista kommenteista ja uusista vihjeistä. Tosiaan, Arroyo kiinnostaa lähinnä elementtioppinsa vuoksi.

• arroyo
        arroyo kirjoitti:

On aina jännittävää availla noita parisuhdekuvioita. Yllättävä kulmahan tämä on,
        olin kai viimeksi kiinnostunut näistä jutuista 10 vuotta sitten, pikaisesti.

Olennaista kai on, mitä on lähtenyt kysymään tällaisilta (erilaisilta astrologisilta) lähteiltä. Kaikkeenhan ei sieltä vastausta löydy, mikä lienee selvää...

Lisäksi, jo pelkästään astrologian kannalta kysymys on niin monisyisistä jutuista jo yhden, saati sitten kahden ihmisen karttojen kohdalla, etteivät analyysit aukottomasti toimi tai vastauksia tarjoile. Ne eivät viime kädessä toimi muutenkaan enempää kuin sen verran, minkä aseman niille annamme. Elämä on kuitenkin vielä sitten erikseen. Senhän me luomme itse.

Mutta utelias olen.

Mikä on lähteesi tuossa tulkinnassa, jossa viittaat nouseviin merkkeihin synastriassa? En ole itse lukenut vielä mitään siihen liittyvää sinänsä (Arroyoon olen saanut viitteen vain elementtitietämyksen osalta).

Ensimmäinen vinkkisi toimi todella mainiosti. Mainitsen sen tässä vielä kerran.

Nimimerkki - kuten nouseva merkkikin - on naamio. Olen aika varauksellinen astrologisen tietämisen suhteen silloin, kun se tarjoaa liian annettuja totuuksia. Silloin on hauskaa, keventävää ja tilaa-antavaa, että se naamio on olemassa. Se on sellainen työväline. Tällä hetkellä omassa elämässäni nämä astrologiset intressini ovat instrumentaalisia. Varsinaisen sisällön tarjoajaksi astrologiasta ei kohdallani ole, toisinsanoen.

On kuitenkin tulkitsijoita, jotka jo tulkinnoissaan tuovat kiinnostavalla tavalla esiin myös niitä minulle kiinnostavia sisältöasioita. Liz Greene vaikuttaisi sellaiselta, esimerkiksi. Kysymys lienee hänen lähestymistavastaan ja jotenkin myös elämänkatsomuksellisista asioista. Hän ei ole vain mekaaninen astrologi-psykologi. Silti tulkinnat ovat tulkintoja ja elämäni sisällöt omiani,eivät greeneläisiä, arroyolaisia tai muitakaan.

Tapanani vain ei ole ollut hylätä mitään suoralta kädeltä, vaikka ensireaktio olisikin ollut vahvasti varautunut. Olen yksinkertaisesti liian utelias ja kaikki "tuntematon" kiehtoo, tiettyyn pisteeseen saakka.

Usein kun asioita purkaa hieman, sieltä löytyy käyttämättömiä mahdollisuuksia ja voimavaroja - uusia ajattelun kulmia, asetelmia, näkymiä ja tilaisuuksia. On uskallettava vain sukeltaa riittävän syvälle niin, että pääsee sinne perustuksiin (yhteenkietoutumia filosofisiin ja teologisiin väittämiin, joita helposti pidetään itsestäänselvyyksinä ja joihin itse kyseenalaistamatta uskoo) ja erityisesti käsiksi omiin perususkomuksiinsa itsensä ja ylipäätään elämän suhteen.

Täytyy muistaa, että ne arvotukset mitä astrologia tarjoilee (melkoinen kenttä sinänsä) on kontekstualisoitava, useassa tasossa ja eri toimijoiden näkökulmista. Lopulta, itse me sen viimeisen tulkinnan teemme.

Elämä on siis laajemmin ymmärrettynä ennenkaikkea luomisprosessi, ei vain (jo olemassaolevan) löytöretki!

Kiitos mainioista kommenteista ja uusista vihjeistä. Tosiaan, Arroyo kiinnostaa lähinnä elementtioppinsa vuoksi.

Kun viittasin aiempaan astro.com-linkkivinkkiin, taisin nyt sekoittaa nimimerkit Leena ja Astron. Mutta kiitokset molemmille!

• yritteliäs
        arroyo kirjoitti:

Kun viittasin aiempaan astro.com-linkkivinkkiin, taisin nyt sekoittaa nimimerkit Leena ja Astron. Mutta kiitokset molemmille!

kävin katsomassa parisuhdekarttaa ja vertasin sitä poikamme karttaan. aurinko kuu merkurius nousevamerkki 2huone, laskevamerkki ja 8huone samassa. Olen aivan äimänä. merkurius vielä samassa huoneessa =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe