Entäpä jos Jeesus Kristus oli yksi historian väärinymmärretyimmistä henkilöistä?

Anonyymi

Jotkin kiihkouskovaiset varmaankin leimaavat minut tässä saman tien paholaisen jälkikasvuksi mutta laitetaan nyt kuitenkin. Itse ajattelun vuoksi.

Uskon kyllä jumalaan jossakin muodossa ja olen Jeesuksen kanssa samaa mieltä monesta asiasta, mutta emmekö me kaikki ole jumalan lapsia eikä vain ja ainoastaan Jeesus? Eiköhän Jeesuskin elänyt jonakin henkilönä tai useampana, tosin hänen tarinaansa on varmaan väritetty vuosituhansien mittaan aika tavalla.

Kun Jeesus sanoi että "minä olen tie, totuus ja elämä ja kukaan ei kulje Herran luokse paitsi minun kauttani" niin tarkoittiko hän vain itseään vain myös kaikkia hänen kaltaisiaan eli uskon opettajia? Ehkä hän tosiaan uskoi että opettamalla hän pelastaa sieluja tuonpuoleiseen, että ymmärrys sielun olemuksesta ja sen yhteydestä jumalaan saa sielun elämään ikuisesti.

Monet kristityt kyllä käyttäytyvät niin että Raamatun opettaminen on tosiaan sielun elämän ja kuoleman kysymys. Se on heidän tapansa välittää asiasta.

Mutta onko sen tiedon ja ymmärryksen pakko olla Raamatussa? Eikö se löydy muualtakin?

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

> Uskon kyllä jumalaan jossakin muodossa ja olen Jeesuksen kanssa samaa mieltä monesta asiasta, mutta emmekö me kaikki ole jumalan lapsia eikä vain ja ainoastaan Jeesus?

Raamatun mukaan vanhurskaat ovat Jumalan lapsia.

"Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

• Anonyymi

> Uskon kyllä jumalaan jossakin muodossa ja olen Jeesuksen kanssa samaa mieltä monesta asiasta, mutta emmekö me kaikki ole jumalan lapsia eikä vain ja ainoastaan Jeesus?

Raamatun mukaan vanhurskaat ovat Jumalan lapsia.

"Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
        1 Joh. 3:7-10

Et sitten osannu ajatella omilla aivoilla ...piti siteerata? Haloo muka uskovaiset?
        Etkö osaa kertoa? Minä osaan.

• Anonyymi

Löytyy kaikki yhdestä lauseesta, ".älä tee toiselle sitä mitä et tahtoisi itsellesi tehtävän ". King Futse.

• Anonyymi

Kung Futse

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kung Futse

Kung futse on kaukana.Se ei ole elämää johtava,se on taistelulaji ja Kiinalainen paska ajatus!
        On siinä taistelussa mahtavaakin mutta kung futse on niin heikko energian takia.

• Anonyymi

Jeesus oli ensimmäinen joka nousi kuolleista ja sai uuden ruumiin. Hän on ensimmäinen, hän on esimerkki seuraajilleen ja lupaus. Jeesus ristiinnaulittiin meidän kaikkien syntisten puolesta, viaton uhri jotta syntimme voitaisiin antaa meille anteeksi uskomalla häneen. Hänen uhraukseensa, jotta meillä olisi mahdollisuus ikuiseen elämään.

Nimenomaan Jeesusta tulisi seurata ja tehdä Jumalan tahto. Tarkoitus on että seuraamalla Häntä naulaat sinäkin syntisi ristille.

Opettajia on monenlaisia, mutta on vain yksi Jeesus. Osa opettajista on hyviä, osa ei niinkään. Ketään opettajaa ei pidä uskoa sokeasti, vaikka he ovatkin vanhurskaita. Lue Raamattua ja pyydä Jumalalta ymmärrystä.

• Anonyymi

Kun Jeesus sanoi että "minä olen tie, totuus ja elämä ja kukaan ei kulje Herran luokse paitsi minun kauttani"

Support is only way!

• Anonyymi

Botti on luotu ja ohjelmoitu vain toimintojen suorittamista varten. Vaikeat kysymykset aiheuttavat häiriöitä botin systeemissä. Ole hyvä ja kirjoita kysymyksesi tai kommenttisi niin selvästi kuin mahdollista.

• Asiallisia kysymyksiä kannattaa aina esittää. Totuutta kohti ei voi kulkea muuta tietä. Varmojen johtopäätösten suhteen sen sijaan kannattaa olla varovainen, jottei tulisi ottaneeksi asiaa väärillä perusteilla haltuun.

Jumala ei nimittäin ole kenenkään hallinnassa, vaikka monet haluavatkin määritellä miten häneen tulisi uskoa. Jeesuskaan ei pakottanut ketään uskomaan itseensä. Hän jätti jokaiselle vapauden tehdä omia johtopäätöksiään. Vinkkinä niille, jotka haluavat ryhtyä ottamaan selvää hänestä, hän sanoi:

Jos joku tahtoo tehdä hänen [Jumalan] tahtonsa, hän tulee tietämään, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani. Joh. 7:17

• Anonyymi

Jahah... Tuotuota kun se kristittyjen raamattu on pääasiallisesti kristittyjen; paavalilais-luterilaisuuden oppien herrojaan palvelemaan Kaikkivaltiaiden nimissä eksytyksen helppottamiseksi niin siksi ne Kaikkivaltiaan Jumalan ja Jeesuksen antamat tiedot ovat usein väärennettyjä mutta ennenkaikkea tarkoitukseillisesti väärin tulkittuja. Esimerksi kaste; Kaikkivaltias Jeesus ei käskenyt kastaan ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne laittomuuden jäseniksi.
      Ehkä sen vuoksi, kristityt vähiten opettavat kouluissa jne tätä tietoa:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Ja tätä suorastaan vihataan edes raamatussa olevana..:
      Luukkaan evankeliumi:
      20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      20:46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      20:47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6441
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5868
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      136
      5185
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4055
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3925
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3329
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      73
      3138
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68