Olen Keski-ikäinen ihminen ja pankkini on aina ollut Danske Bank ja sen edeltäjät sampo, leonia ja Postipankki. Nyt olen kuullut sukulaiselta ja eräältä ystävältä muka varmaa tietoa, että pitäisi siirtää nopeasti tili muualle kun DB sivuliike Suomessa lopetetaan.
Pankin vaihtoko?
17
53
Vastaukset
- Anonyymi
"pitäisi siirtää nopeasti tili muualle"
Oletetaan, että kuulemasi "tiedot" ovat oikeita. Miksi ihmeessä tili pitäisi siirtää muualle nopeasti? Eivät rahasi katoa bittiavaruuteen, vaikka pankki lakkautettaisiinkin.
Hevosmiesten uutistoimiston juttuihin ei tosin kannata kiinnittää paljon huomiota. - Anonyymi
Vaihtoehtoja on kaksi.
1. Nykyään palvelu toimii hyvin sähköisesti.
2. Pankin asiakkaat luovutetaan muille pankeeile. Lähinnä Dansk bank IA on nordea. Mutta aina asiakas voi itse valita - Anonyymi
Toisaalta, jos viivyttelee, saattaa menettää kaikki rahansa. Eikö tämä ole se sama pankki, joka kärysi rahanpesusta Virossa?
- Anonyymi
Elämme sellaista aikaa, että aivan varmasti joku pankki kaatuu halutaan myöntää tai ei.
- Anonyymi
Olen kirjoittanut tuon viestin joka alkaa vaihtoehdoilla.
Eikö olekin että Danske markkinaosuus on selvästi pienempi kuin OP ja Nordea joilla kait on yhteensä yli 50 ja OP johtaa.
Jos asiakkaalla ei ole velkaa, niin hommaan helppo. Hyvillä luottotiedoilla toisesta pankista voi saada myös lainaa toisen pankitkaan n ulosmaksamiseen.
Mutta pankit eivät kai halua huonoja asiakkaita toisista pankeista eivätkä halua pitää omina huonoja asiakkaita.
- Anonyymi
Paskat ne mitään lopettavat. Ei kannata kaikkea höpöhöpö-juttuja uskoa.
- Anonyymi
Tottakai ne lopettaa, paskat ne vaan palstalla hörhöilee!
- Anonyymi
Suomessa on tällaisia tilanteita varten laki säästäjän turvasta vaikka pankki kaatuisikin.
- Anonyymi
Tuskinpa Danske Suomesta lähtee. Tanskan matikkanerot maksoivat siitä(Sampo Pankista) Sammolle 4.000.000.000,- euroa. Se on todella paljon rahaa. Todettavaa on, että Danske Bankin palvelu on tällä hetkellä ala-arvoista ja sitä ei voi hyvällä omalla tunnolla kenellekään suositella. Aikamoinen asiakaskato siellä on vuosien varrella tapahtunut, mikä on sääli ajatellen pankin pitkää historiaa Suomessa ennen tanskalaisomistusta.
- Anonyymi
Tuo talletus suoja on kait 100000€ eli riittää aika monelle
Pankihan on just niin hyvä kuin asiakas on itse. Jos on mieli velkaa ja pankki ei anna, niin se on huono pankki. Jos ei ole rahaa eikä itse ymmärrä sitä miten sitä saa, niin on tyhmä. Jos itse omatoimisesti duunaat vaikka tuhat euroa kasaan et ole mitään mutta viisi kiloa saa jo pankin soittamaan ja kehumaan taitojaan jos tulot on nolla.
En usko, että uusi pankki on ratkaisu jos kaupasta saa peilejä. Se nykyinen peili näyttää saman kuvan - Anonyymi
"Olen Keski-ikäinen ihminen ja pankkini on aina ollut Danske Bank ja sen edeltäjät sampo, leonia ja Postipankki. Nyt olen kuullut sukulaiselta ja eräältä ystävältä muka varmaa tietoa, että pitäisi siirtää nopeasti tili muualle kun DB sivuliike Suomessa lopetetaan."
Danske on nyt siirtänyt ei halutut asiakkaat S-Pankille. Pankki on puhdas yrityspankki sekä varainhoitoa, jopa viimeiset konttorit ovat hiljentyneet vaikka auki. Asiointi on nettipohjaista valtaosin. Käteispalvelut on TalletusOTTO / OTTOPlus puolelle siiretty joka valtaosalle kelpaa, kun yösöiliö palvelukin siiretty
automaateille, etuna välitön hyvitys tilille.
Tunnettu että lunastavat ulkomaisia shekkejä, palvelu joka muilta pankeilta päättynyt. Pankin toiminta nettipankkina jatkuu varmasti, vaikka konttorit suljettaisiinkin. Jos koko pankin toiminta kaatuisi niin lakifirmalla on suunitelma kuinka asiakkaat siirtyisivät muille pankeille, ei välttämättä Suomalaisille, mutta Revolut / N26 kelpaa jo osalle vallan hyvin ilman kassapalveluitakin. - Anonyymi
"Danske on nyt siirtänyt ei halutut asiakkaat S-Pankille"
No ei pankit siirrä asiakkaita minnekään toiseen pankkiin. Tottakai pankit on joutuneet ajatukseen, että on epätoivoisia asiakkaita ja he eivät ole enää hyviä, mutta meneppä sanomaan se suoraan, että :"painu helvettiin".
1990 luvulla SKOP jaetiin muille, mutta Dansken asia on aivan eri.- Anonyymi
Ei liity tähän vähän tuulesta temmatun oloiseen Danske huhuun, mutta S-Pankki kyllä parisen vuotta sitten siirsi yritysasiakkaansa toiselle pankille myymällä koko kyseisen asiakaskannan heille. Asiakkailta ei kysytty. Eli kyllä asiakaskannan siirtoja on tapahtunut ennenkin.
- Anonyymi
"Danske on nyt siirtänyt ei halutut asiakkaat S-Pankille"
No ei pankit siirrä asiakkaita minnekään toiseen pankkiin. Tottakai pankit on joutuneet ajatukseen, että on epätoivoisia asiakkaita ja he eivät ole enää hyviä, mutta meneppä sanomaan se suoraan, että :"painu helvettiin".
Kyllä se onnistuu kun ajetaan palvelut alas, suljetaan lähes kaikki konttorit. Sopivasti S-Pankki aloittaa mainoskamppanijan jonka seuraksena hiekantuojat siirtyvät S-Pankin puolelle. Tarjotan aktiivisesti valtakirja siirtoa jolloin sillipurkkiin ei tarvitse edes mennä.
Palvelumaksujen korotukset ohjaa ei toivottuja asiakkaita kilpailijoille. - Anonyymi
Joo. Tämän päivän uutisia Tanskasta, Danske bank veloittanut liikaa asiakkailta vuosien ajan. Eipä varmaan suomen sivuliike ole sen parempi.
- Anonyymi
2000 - luvun alussa hyvin moni ystävistämme oli silloisen Sampo Pankin asiakkaita. Pankissa oli tuolloin hyvä palvelu ja konttorikin paikkakunnalla. Toisin on nyt - konttori on siirretty 1/2 tunnin ajomatkan päähän ja nettipalvelu toimii, jos toimii. Mitä nyt olen ymmärtänyt, niin ei siellä tuttujamme ole enää asiakkaina vaikka heidän voisi olettaa olevan ihan hyviä asiakkaita pankille. Uudet tuulet ovat puhaltaneet ja mm. OP:ssa sekä Nordeassa on hiljaa hieroskeltu käsiä ja tehty järkevää pankkibusinesta. Markkinat toimivat - sanoisi Nalle Wahlroos.
- Anonyymi
Joskus 10v sitten oli syy miksi vaihdoin pankin sen aikaiseen leoniaan. Ei siinä mitään mutta silloin sen pankin tiliotteet muuttuivat oudoinsi. Olen yhdelle kaverille tutorina ja hän on Danske asiakas ja nähnyt verkkopankki joka todella on sekava.
Siis jos osaa hoitaa raha-asiat ja kaikki sujuu, niin yksi sama mikä pankki on. Turhan monella vaan asiat ei ole niin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869