Vinkkejä mustan auton pesuun?!
Jos pesen autoni kotona, joudun pesemään ulkona. Aurinkoisella ilmalla riittääkö kun auto on varjossa, suorassa auringon paisteessa ei varmaankaan kannata pestä? Millaista pesuainetta pitäisi käyttää ettei jäisi likaveden valumajälkiä vai onko ainoa vaihtoehto kuivata säämiskällä?
Autossa on ymmärtääkseni lakka pinnassa, mitä vahaa kannattaisi käyttää jos vaikka kesämmällä innostuisi vahaamaan?
Mustan auton pesu??
4
5899
Vastaukset
- ...
Huuhtelu kuumalla vedellä lopuksi, ei tule niin paljon valumajälkiä. Paras lopputulos kylläkin säämiskällä kuivaamalla.
Musta on värinä upea, mutta työläs. Jaksa vaan kuivata.- Sixinline
...lastalla. Esim. tuulilasin pyyhkijän sulka on hyvä. Viimeistele sitten säämiskällä tai puhtaalla kankaalla.
Säämiskään jää usien pieniä hiekan muruja...
Älä koskaan pese autoasi jos pellit (varsinkin konepelti) ovat kuumia, äläkä auringon paisteessa.
Kylmä vesi riittää, kuumaa ei voi suositella.
Muista myös vahata auto 3 -4 kerataa vuodessa.
Olen joskus myös käynyt bensaasemalla harjattomassa pesussa jos auto ei ole kovin pitkään ollut pesemättä tai kovin likainen.
Niitä löytyy muutamia hyviä, esim. Malmin Nesteellä on yksi.
Musta on kaunista auton pinnalla mutta puhtaana se ei päivääkään pysy.
...musta,noin 6 metriä ppitkä Buick, ja paras vaha,mitä olen löytänyt, on Autoglym. Eli suhteellisen helppotöinen ja antaa pitkän ja näyttävän kiillon.
- että...
...musta auto pestään ihan samalla tavalla kuin valkoinenkin. Tai niin olen ainakin itse tehnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894