Mökillä on ensimmäistä syksyä käytössä jyrsin, mikä monipuolistaa heti mahdollisuudet Hyötypuutarhan pitoon järkevällä työmäärällä. Suunnittelu on käynnistynyt ja tarkoitus on ajaa kasvimaa jyrsimellä kertaalleen jo tänä syksynä.
Tämä kesä meni kahdella lavalla, joista toisessa on yrttejä ja toisessa, korotetusta kuukausimansikka, sekä kasvatussäkissä minttu. Edellinen kolmen korotetun lavan hyötypuutarhan piti purkaa pois mökin kunnostustöiden vuoksi.
Mökillä on vesiautomaatti järvivedelle, joten on edellytykset rakentaa automaattinen kastelujärjestelmä. Hyötypuutarha on tarkoitus suunnitella niin, että se selviää kesällä pari viikkoa ilman paikalla oloa. Lisäksi on tulossa pienen pieni Palramin kasvihuone, johon mahtuu laskelmieni mukaan neljä kasvatussäkkiä.
Tämän hetkinen alustava suunnitelma on seuraava: Kasvimaa 2021
Ulos noin parin metrin vaot
- Porkkana
- Avomaa kurkku
- Kurpitsa
- Sokeriherne
- Sipuli
Lavoille
- Ruohosipuli
- Persilja
- Rosmariini
- Timjami
- Basilika
- Kuukausimansikka
Ruukkuun
- Minttu
Kasvihuoneeseen
- Tomaatti
- Vesimeloni
- Kesäkurpitsa
Onko tuossa liikaa heti, pitäisikö lähteä pienemmällä? Onko jotain niin vaikeita kasveja, että aloittelija epäonnistuu takuu varmasti? Puuttuuko jotain oleellista.
Mökin hyötypuutarhan laajennus ensi kesälle
Anonyymi
2
119
Vastaukset
- Anonyymi
Kurpitsa pitää esikasvattaa ja istuttaa lämpimään ja vahvaravinteiseen kasvupaikkaan. Meloni ja tomaatti samassa huoneessa arveluttaa, mutta voi kokeilla. Lämpö pitää kuitenkin säätää tomaateille sopivaksi.
- Anonyymi
Kiitti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 976867
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524726- 764407
- 1314111
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?603833Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263128Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82848- 392418
- 472227
- 2052218