Oikeasti yksinäinen asuu yksin

Anonyymi

Ihminen joka asuu jonkun toisen kanssa ei ole yksinäinen.

28

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo. Ihminen jolla ei ole ketään kenen kanssa jutella, jakaa ajatuksia, on yksinäinen. Ihminen joka asuu yksin olosuhteiden pakosta (ei omasta tahdostaan) ja kokee turvattomuutta on todella yksinäinen.

    • Anonyymi

      Ihminen joka asuu toisen kanssa ei ole fyysisesti yksinäinen siinä tilassa jonka jakavat.
      Henkinen yksinäisyys, toisten ihmisten kohtaamattomuus henkisellä tasolla on myös olemassa olevaa todellista yksinäisyyttä. Siinä ei auta vaikka asuisit tuhannen ihmisen kanssa.
      On olemassa sosiaalinen yksinäisyys, eli ihmissuhteiden puute.
      Emotionaalinen yksinäisyys puolestaan johtuu siitä, ettei ole ketään läheistä ystävää, jonka kanssa voisi puhua mistä tahansa. Vieressä voi olla ihminen/ihmisiä joiden kanssa ei ole emotionaalista läheisyyttä, eletään samassa tilassa mutta ei kohdata millään tasolla. Se on erittäin tuskallinen yksinäisyyden muoto.
      Ihminen kun tarvitsee kipeästi sitä emotionaalista yhteyttä. Pelkkä läsnäolo ei riitä, jos kuljetaan toinen toisensa ohi, ollaan ilmaa, esineitä. Ja tällaisia avioliittoja on yllättävän paljon. Onnellisia?

      • Anonyymi

        Puhut viisaasti 🌞🤸‍♂️🙂❤👍


    • Anonyymi

      Mä asun yksin enkä ole silti yksinäinen.
      Yksinäisyys ja yksin olo on kaksi aivan eri asiaa.

      • Anonyymi

        Niin on. Välillä olen niin totaalisen yksinäinen yksin asuessani, että huolisin seurakseni kenet hyvänsä. Ei tarvitse olla henkistä yhteyttä, kinastelukaverikin olisi ihan ookoo.... vaikka tietäisi edes, että seinän takana viereisessä huoneessa olisi joku. Turvallinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Välillä olen niin totaalisen yksinäinen yksin asuessani, että huolisin seurakseni kenet hyvänsä. Ei tarvitse olla henkistä yhteyttä, kinastelukaverikin olisi ihan ookoo.... vaikka tietäisi edes, että seinän takana viereisessä huoneessa olisi joku. Turvallinen ihminen.

        Samoin, joskus yksinäisyys käy sietämättömäksi, muutama sanankin vaihtaminen jonkun kanssa helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin, joskus yksinäisyys käy sietämättömäksi, muutama sanankin vaihtaminen jonkun kanssa helpottaa.

        Ymmärrän sinua. Nuorempana hoidin vanhuksia ja osa heistä koki yksin asumisen hyvin raskaana. Hoitaja kävi kolme kertaa päivässä ja se helpotti vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin, joskus yksinäisyys käy sietämättömäksi, muutama sanankin vaihtaminen jonkun kanssa helpottaa.

        Heippa sulle, oletko vieläkin yksinäinen? Tiedän tunteen, itse olen suuresta perheestä lähtöisin ja nyt tuntuu ihan kauheelta kun ei ole ketään kenen kanssa jakaisi asioitani. Kaksi lastani elävät omaa elämää ja käyvät about joka toinen vkl, mutta kun lähtevät niin hiljaisuus ja yksinäisyys iskee.
        Onhan mulla sisarukset, mutta heillä on oma elämä. Kaksi siskoa, jotka välillä soittelee, mut ei ole sama. - Olen eronnut ja tuntuu ettei ketään ole joka tarvitsis mun seuraa. En ole selllaista tyyppiä että kulkisin toreilla ja turuilla mahdollisesit hakemassa seuraa. Harrastuksiakin on vaikea löytää. Lenkillä käyn. ...ja tää korona vielä lisää ongelmaa.


    • Anonyymi

      Voi surku sentään! Sehän on maantapa.

      • Anonyymi

        Nyt korona-aikana yksin asuminen on positiivinen juttu.
        Jos yksin asuvia on paljon niin korona leviää hitaammin.
        On kulttuureita joissa on tavallista että useita sukupolvia asuu saman katon alla. Kun yksi saa tartunnan hän tartuttaa sen väistämättä
        muihin samassa asunnossa majaileviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt korona-aikana yksin asuminen on positiivinen juttu.
        Jos yksin asuvia on paljon niin korona leviää hitaammin.
        On kulttuureita joissa on tavallista että useita sukupolvia asuu saman katon alla. Kun yksi saa tartunnan hän tartuttaa sen väistämättä
        muihin samassa asunnossa majaileviin.

        Voihan sen toki positiivisenakin ajatella.
        Mun mielestä siinä ei ole mitään positiivista kun kököttää yksin kotona kun ei ole mitkään tapaamispaikat auki. En nyt tarkoita ravintoloita vaan paikkoja joissa voi kuluttaa aikaa päivisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt korona-aikana yksin asuminen on positiivinen juttu.
        Jos yksin asuvia on paljon niin korona leviää hitaammin.
        On kulttuureita joissa on tavallista että useita sukupolvia asuu saman katon alla. Kun yksi saa tartunnan hän tartuttaa sen väistämättä
        muihin samassa asunnossa majaileviin.

        En pidä eristäytymistä
        muista ihmisistä kuitenkaan psyyken
        kannalta hyvänä ratkaisuna.

        Kiina ja kiinalaiset tahrivat maineensa
        Joulukuussa 2019 säheltämällä Wuhanin
        eläintorilla Kiinassa, ja nyt koko maailma
        saa kärsiä Kiinan takia, monella mennyt
        päiväkodit, koulut, työt, perhe-, sukulais-
        ja ystävyyssuhteet tänä vuonna 2020
        pipariksi kun on pitänyt olla etäopiskelussa,
        etätyössä ja eristyksissä muista ihmisistä,
        itseäni tämä muista ihmisistä erossa oleminen
        on toden teolla rasittanut arjen keskellä.

        Sen sanon, että Kiinan terveysviranomaistaho
        on pelkkä vitsi. Kaikki nisäkkäät, linnut ja hyönteiset
        kelpaavat ruoaksi kiinalaisille. Täysin älytöntä
        tällainen, syödä rottia, lepakoita, kissoja ja koiria.
        Hyi helvetti vieköön! Yäk!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen toki positiivisenakin ajatella.
        Mun mielestä siinä ei ole mitään positiivista kun kököttää yksin kotona kun ei ole mitkään tapaamispaikat auki. En nyt tarkoita ravintoloita vaan paikkoja joissa voi kuluttaa aikaa päivisin.

        Uimahallit, kahvilat, ravintolat ja kirjastot
        ovat oivia paikkoja joihin voi mennä anonyymina,
        uimahallissa ei kannata vain seisoskella altaan
        reunalla tai penkillä istuskella, on hyvä myös uida,
        sitä vartenhan uimahallit ovat, uimista varten, ja
        näin heteromiehenä voi ohimennen vilkuilla
        naisten uimapuku- ja bikinikavalkadia niin
        uimarannoilla kuin uimahalleissakin. En näe
        tässä mitään pahaa, olemmehan me ihmiset
        seksuaalisia sylilapsista saakka vanhoiksi
        ihmisiksi, mitäs tätä kaikkein luonnollisinta
        asiaa kieltämään.

        Paikkoja, joihin voi mennä anonyymina, on
        hyvä olla toimintaympäristöissämme, paikkoja
        joissa ei tarvitse henkilökunnalle hiiskua sanaakaan,
        kun menee paikan päälle ja istahtaa sohvalle
        taikka tuolille ja on vain, hiljentyy ja rauhoittuu,
        jos on ollut vaikka vauhdikas päivä töissä.


    • Anonyymi

      Jotkut parisuhteessa elävät kun valittavat yksinäisyyttä niin se kuulostaa tekopyhältä. Eikä heiltä aina irtoa sympatiaa yksinasuville. Jos elämässä jää ilman parisuhteita, läheisyyttä ja, seksiä niin se on "kuollutta elämää".

      • Anonyymi

        On eri asia olla yksin tai kokea itsensä yksinäiseksi.

        Näin siksi, että moni ihminen haluaa olla yksin ja nauttii siitä eikä silti tunne lainkaan yksinäisyyttä.

        Toiset ihmiset taas saattavat olla serurallisia ja heillä on paljon ns."ystäviä", mutta silti he voivat kokea itsensä yksinäiseksi.

        Kyse on siten henkilön sisäisestä tuntemuksesta eikä ukoisesta todellisuudesta.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä,ne joilla on parisuhde ei ymmärrä yksinäisyyttä.
        Yksinäistä ei kutsuta mihinkään juhliin, eikä oteta mihinkään mukaan, annetaan olla vaan yksin.


      • Anonyymi

        Olen huomannut tuon saman ilmiön,
        parisuhteessa eläviltä ei tosiaankaan
        irtoa sympatiaa yksineläviä kohtaan.

        Mitä lie ivaa parisuhteessa eläviltä
        yksineläviä kohtaan.

        Arvostan sellaisia ihmisiä, jotka ovat
        tietoisesti valinneet yksin elämisen
        ja vieläpä nauttivat yksin elämisestä,
        itseäni henkkoht puistattaa ajatus
        olla täysin yksinäinen, silloin tällöin on
        hyvä ladata akkujaan kaikessa hiljaisuudessa
        mutta kyllä sosiaaliset tapahtumat ja kontaktit
        pitävät mun päänupin ja mielialan reilassa ja hyvässä
        vireessä, etten sekoa Aleksis Kiven ja Vincent
        van Goghin lailla ja joudu Kiven lailla suljettujen
        ovien taakse mielisairaalaan lepäilemään.


    • Anonyymi

      Noin se on.

    • Anonyymi

      Olipa sitten vanhempansa luona asuva nuori tai parisuhteessa asuva ihminen, niin toinen voi olla henkisesti haastava tai henkisesti sairas (jätän mainitsematta nimeltä muotidiagnoosit). Jos ihminen elää toisen ihmisen vallan alla, ja ei edes saa oikeutta tavat muita ihmisiä, niin kyllä hän on yksinäinen. Äärimmilläänhän kyseessä voi olla seksisuhteeseen ostettu tai kaapattu ihminen. Ei hän rakentavassa ihmissuhteessa elä, vaan on todennäköisesti hyvin yksin.

    • Anonyymi

      Parisuhde-elämä on kuitenkin edelleen korkealle
      arvostettu elämänmuoto vaikka eletäänkin maal-
      listuneisuuden ja uskonnottomuuden kulta-aikaa
      eikä välitetä Raamatun säädöksistä paskaakaan
      enään 2000-luvun vuosisadannella. Avioliitto kysyy
      meiltä ihmisiltä, olemmeko tarpeeksi sitoutuneita
      puolisoomme vai haluammeko liidellä kukasta
      kukkaan kuin mehiläinen konsanaan.

      En ole pahemmin lukenut artikkeleita joissa
      parisuhteessa elävät kertovat pohdiskelevasti
      parisuhteen ideaa, mistä kaikesta siinä on kyse,
      enempi olen lukenut täältä Suomi24-sivulta yksinäisten
      ihmisten valitusvirttä kun ei ole ketään arjessa jonka
      kanssa vaihtaa kuulumisiaan ja ajatuksiaan.

      Mauno ja Tellervo Koivisto
      yhdessä 1950-2017
      aviossa 1952-2017

      Tarja Halonen ja Pentti Arajärvi
      yhdessä 1985 lähtien
      aviossa 2000 lähtien

      Teemu ja Sirpa Selänne
      yhdessä 1989 lähtien
      aviossa 1996 lähtien

    • Anonyymi

      Sanoman toimittajilla on päässä vikaa.

    • Anonyymi

      Pahimpia ovat naiset, jotka kitisevät yksinäisyydestään, vaikka rinnalla on mies.

    • Anonyymi

      Parisuhteita on monenlaisia, hyvässä ja rakastavassa suhteessa oleva on onnekas siinä suhteessa, että hänellä on edes joku läheinen ihminen. Itse roikun huonossa ja henkisesti raskaassa suhteessa, koska minulla ei ole ketään muutakaan. Läheisyyttä ja ymmärrystä ei tässä suhteessa ole ollut tarjolla enää vuosikausiin. Ja kyllä, olen todellakin yksinäinen, vaikka asun jonkun kanssa. Vihaan itseäni siitä, että olen voimaton lähtemään. Eikä minulla ole ketään, joka auttaisi ja tukisi tässä tilanteessa, ei ketään kenelle soittaa ja kertoa vaikeuksistaan.

    • Anonyymi

      Yksinäistä erakkoelämää since 2010.

    • Anonyymi

      Mie olen yleensä aina tuntenut eniten yksinäisyyttä porukassa. Olen niin ulkopuolinen. Teininäkin kun tavattiin jossain niin minä lähes aina olin laukkuvahti kun muut kävi jossain. Tai jos oli keskusteluja menossa niin kuuntelin sivussa. Kyllä mie muille juttelin, mutta todella vaikea oli saada yhteys ryhmään tai muihin.

      Yksin ollessa tunnen vähiten yksinäisyyttä. Ainoa poikkeus on se, että jos fyysisesti yms. tarvitsen apua asioihin joita en leikkauksen tai muun äkillisen sairauden takia pysty tekemään.. Silloin on todella kova yksinäisyyden olo.
      Kun joutuu vain pärjäämään täysin yksin, jos ei voi enää tehdä jotain mitä ennen pystyi. Saa minut ainakin ymmärtämään yksinäisiä vanhuksia paremmin miksi on niin yksinäinen olo.

      Olen ehkä sinusta virheellinen, mutta sanon aina vastaan siitä jos joku sanoo, että yksinäisen pitää olla fyysisesti yksin ollakseen yksinäinen. Monesti esim. väkivaltaisen kumppanin kanssa eläneet sanovat, että olivat niin yksin. Koska heillä ei ollut yhteyttä enää kumppaniinsa henkisesti ja hän oli häpeän tai kumppaninsa toimesta eristetty muusta perheestä/ystävistä.

      Yksinäisyys on sitä kun on kadottanut jonkun itselleen tärkeän yhteyden. Oli se sitten asia omassa itsessään, ympäristössä tai muissa ihmisissä.

      • Anonyymi

        Yksinäisyys on sitä kun on kadottanut jonkun itselleen tärkeän yhteyden. Oli se sitten asia omassa itsessään, ympäristössä tai muissa ihmisissä.
        -Hyvin ja ytimekkäästi sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyys on sitä kun on kadottanut jonkun itselleen tärkeän yhteyden. Oli se sitten asia omassa itsessään, ympäristössä tai muissa ihmisissä.
        -Hyvin ja ytimekkäästi sanottu.

        Noin kerran viidessä vuodessa minulta aina lipsahtaa jokin viisaus. Täytyy taas tyhmänä pölistä seuraavat viisi vuotta kun tulee taas jokin paremmin kehittynyt lausahdus. Heh.


    • Anonyymi

      Yksinäinen aamu,päivä,ilta,yö seuraa toisiaan.
      Joka aamu alkaa uudestaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe