Outo, lyhyt räpätys C3:ssa

Anonyymi

Morjensta vaan kaikille,

Kännynpä teidän puoleen kun tuli huudettua v. 2010 Citroen C3 jokunen päivä sitten ja ihmettelen aina paikoin, lähinnä matalilla kierroksilla ilmennyttä väpätystä, joka kuuluu muutaman sekunnin ja häviää. En ainakaan muista, että ääntä olisi kuulunut maantieajon aikana, vaan lähinnä pian sen jälkeen kun autolla on lähdetty liikkeelle tai kun kierroksia lasketaan tai mennään tyhjäkäynnille.

Hansikaslokeron takana oleva suojus repsotti irti ja voi olla, että ääni tulee mahdollisesti tuolta tilasta ja kuuluu siksi erityisen voimakkaasti. Ajaessa on kuitenkin vaikea paikallistaa asiaa varmasti, eli pitää koittaa selvitellä asiaa apumiehen kanssa. Tää on vaan inhottava vika kun ei tiedä varmasti koska ilmaantuu ja toisaalta ääni häviää hetkessä. Periaatteessa ääni kuulostaa vähän kuin puhallinmoottorin siipien iskemiseltä johonkin, mutta varmasti kyseessä voi olla jokin muukin. En edes tiedä onko tässä on/off-toimintoa, jos on en tiedä voisko vika mitenkään liittyä siihen (vierasta maaperää mulle). Toisaalta ääni voisi olla sellaistakin, että jokin yrittää mennä päälle vähän aikaa. Sain ääntä purkkiin, mutta tänne ei vissiin voi laittaa liitteitä.

Viilennys ei pelaa (oli tiedossa huutaessa eli se pitää laittaa kuntoon) ja jäähdytysnesteet vuotaa eli ilmeisesti lämmityslaitteen kenno tilpehöörät pitää vaihtaa. Jälkimmäisestä on reklamoitu. En kuitenkaan saa näitä yhdistettyä väpätysvikaan, koska puhallinkin toimii muuten. Kiitos!

2

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kansipahvi on noissa ainakin ihan surkea keksintö, tarkista jäähdytysnesteet! Ihan paska ranskalainen lulla!

• Anonyymi

Kiitos! Taisipa selvitä vika eli liittynee lämmityslaitteen läppien säädinmoottoreihin. Sisätilakierrolla ei ole ongelmia, mutta raksutus kuuluu silloin kun vaihdetaan takaisin normaalikiertoon. Ja häviää heti kun laittaa sisätilakierron päälle.

Saa nähdä mitä tän kanssa tulee. Pitää silti sanoa, että itselläni on aika hyvä kokemus C5:stä, joka on palvellut uskollisesti pitkään. Voi olla, että näissä pikkuautoissa on vikoja enemmän, mutta opitaan nyt kantapään kautta jos pitää oppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2374
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe