Lievimmät mahdolliset koronan oireet?

Anonyymi

Voiko kukaan kertoa, kuinka lievänä ja minkälaisilla oireilla koronan on voinut sairastaa. Poden melko usein lieviä tai pitkittyneitä flunssan oireita etenkin syksyisin. Pitääkö siis käydä jatkuvissa testeissä? Ilmaiset kotitestit olisivat ok.

13

10125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä jos kysyisit asiasta omasta terveydenhuollon yksiköstäsi?

Kukaan tuskin pystyy kertomaan, oletko se, joka saa pahimman mahdollisen taudin, vai se, joka on oireeton. Infektioherkkyys mielestäni viittaisi siihen, että sinulla korona ei ole oireeton. Mutta kukapa sen tietää.

Omallä käytökselläsi voit vähentää infektioiden riskiä. Ruuhkien ja väkijoukkojen välttely. Käsien pesu. Käsihuuhde. Hengityssuojain.

• Anonyymi

Epäilen että minulla huhtikuussa lieväoireinen korona. Pitkittynyttä yskää, hieman nuhaa ja muutaman päivän lämpöä (ei varsinaisesti kuumetta). Toisessa keuhkossa kipua joka levisi päivien myötä koko keuhkoon. Nuo keuhko-oireet jatkui melko pitkää ja edelleenkin tulee ajoittaisia kipuja. Koronaa epäilin koska olin mahdollisesti altistunut henkilöltä joka kuoli koronaan.
      Noita oireitani olisin pitänyt flunssan oireina ellei olisi koronaa ja ajankohtakaan ei sopinut enää influenssaviruksen aiheuttamaksi (olen myös saanut rokotuksen sitä vastaan).

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta, olisi todella hyvä tehdä vaikka ihan tieteellinen tutkimus miten monimuotoisen korona todella voi esiintyä. Oliko sinulla ripulia? Hänelle, joka ihmettelee mitä väliä sillä on. Tottakai on, jos sairastaa koronaa, voi tartuttaa taudin sellaiselle joka kuolee siihen. Minun tavalliseen flunssaani ei juuri kukaan kuole, ei edes sairastu kovin vakavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, olisi todella hyvä tehdä vaikka ihan tieteellinen tutkimus miten monimuotoisen korona todella voi esiintyä. Oliko sinulla ripulia? Hänelle, joka ihmettelee mitä väliä sillä on. Tottakai on, jos sairastaa koronaa, voi tartuttaa taudin sellaiselle joka kuolee siihen. Minun tavalliseen flunssaani ei juuri kukaan kuole, ei edes sairastu kovin vakavasti.

Ripulia oli ehkäpä pari-kolme päivää.

• Anonyymi

Onko loppujen lopuksi väliä onko kyseessä flunssa vai korona?

• Anonyymi

Eipä tuolla ole muuta väliä kuin se että koronaan kuolee varmemmin eikä koronaa tule levittää saman syyn vuoksi muihin ihmisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuolla ole muuta väliä kuin se että koronaan kuolee varmemmin eikä koronaa tule levittää saman syyn vuoksi muihin ihmisiin.

Tuota koronan tappavuuttahan paljon saarnataan, vaikka se useimmiten on lievä.Itselläni oli jo vuosia sitten flunssa joka joka aiheutti todella pahoja hengitys oireita ja huimausta, hoitaja sanoi että oli rajuja flunssia liikkeellä.Koronassakin pitäisi muistaa että kuolleet ovat pitkälti olleet yli 80-vuotiaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota koronan tappavuuttahan paljon saarnataan, vaikka se useimmiten on lievä.Itselläni oli jo vuosia sitten flunssa joka joka aiheutti todella pahoja hengitys oireita ja huimausta, hoitaja sanoi että oli rajuja flunssia liikkeellä.Koronassakin pitäisi muistaa että kuolleet ovat pitkälti olleet yli 80-vuotiaita.

Kyllähän niin korona kuin influenssakin tappaa hyvin vanhoja ja useita perussairauksia sairastavia ihmisiä. Mutta nuoremmat selviävät käytännössä aina influenssasta, kuolemat ovat hyvin harvinaisia. Koronassa taas nuoremmatkin sairastuvat vakavasti ja kuolema on mahdollisempi kuin influenssassa hengityselimien pettäessä. Koronasta aiheutuu hengityselimien pysyviä vaurioita, kun taas influenssasta toivutaan täysin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän niin korona kuin influenssakin tappaa hyvin vanhoja ja useita perussairauksia sairastavia ihmisiä. Mutta nuoremmat selviävät käytännössä aina influenssasta, kuolemat ovat hyvin harvinaisia. Koronassa taas nuoremmatkin sairastuvat vakavasti ja kuolema on mahdollisempi kuin influenssassa hengityselimien pettäessä. Koronasta aiheutuu hengityselimien pysyviä vaurioita, kun taas influenssasta toivutaan täysin.

"Koronasta aiheutuu hengityselimien pysyviä vaurioita, kun taas influenssasta toivutaan täysin."

Voi aiheutua pysyviä vaurioita, enkä olisi varma että vaurioita voisi vahvistaa pysyviksi koska korona on ollut niin vähän aikaa.haluaisin myös vahvistuksen sille etteikö influenssasta voisi jäädä pitempi aikaista haittaa.mutta loppujen lopuksi toimin samoin koronan kuin minkä tahansa flunssan kanssa, en räi ihmisten päälle ja pesen kädet tarpeen mukaan väentungoksissa en muutenkaan aikaani vietä.joku flunssa itselläni hiljattain oli oliko koronaa vaiko normi flunssaa en tiedä enkä näe asialla olevan käytännön merkitystä.

• Anonyymi

Mulla on ollut tänään kurkkukipua. Ei lähde, vaikka nappaan kurkkupastilleita, kurkkulääkettä, vitamiineja...

Tein Omaolo arvion ja se suositteli koronatestiä. Nyt mietin tässä pitäiskö varata testi ja mennä sinne vai odottaa meneekö tämä ohi tms.

Keskiviikkona, 3 päivää sitten 2 kassaa yski juuri, kun olin kassalla. Ensin Lidlissä ja sitten eksoottisessa ruokakaupassa.

• Anonyymi

Eikö noilla kassoilla ollut pleksisuojaa?

Kun omaolo ehdottaa koronatestiä niin varaa vaan aika niin tulee ainakin varmistettua onko kyse koronasta vai jostain muusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö noilla kassoilla ollut pleksisuojaa?

Kun omaolo ehdottaa koronatestiä niin varaa vaan aika niin tulee ainakin varmistettua onko kyse koronasta vai jostain muusta.

Toinen yski poispäin minusta ja toinen muhun päin, kun olin tulossa kassalle. Kummatkin kuitenkin mahdollisesti tautisina koskivat ostoksiini.

No tänään olo tuntuu vähän "limaisemmalta" eli luulen, että tämä on flunssaa. Koronassahan on kuivaa yskää eikä paljoa limaneritystä kai.

Seuraan kuitenkin vointia, jos se vakavoituu.

• Anonyymi

Minulla on kohta kolme viikkoa ollut vatsaoireita ja nielurisaoireita. Alkoi pienellä päänsäryllä. Ripulia ollut alkuvaiheessa noin joka toinen päivä, ilmavaivoja paljon. Vatsa on jäänyt huonoksi, valillä kouristelee, ahdistaa, uloste hirmu kovaa tai papanoita, välillä löysempää. Olen ajatellut, että on mahatautia tai sitten ruokamyrkytys. Koska tämä on kestänyt niin kauan, ei ehkä voi olla ruokamyrkytys. Yksi mahdollinen muu syy voisi olla puusta pudonneen linnun nostaminen oksalle ja kuvaamionen. En puhdistanut kännykkää sen jälkeen. Olenkohan saanut Salmonellan tms. ?
      Yleisvointi ei ole huono muuten kuin nielurisojen valkoisen liman purskauttelun, nielemisvaikeuden tai vatasakipujen aikaan. Syödessä oli alkuaikoina huimausta tai huonoa oloa. Nielurisat varmaan välillä turpoavat, kun keräävät massa sisälleen. Silloin on nielemisvaikeutta, aluksi oikealla ja nykyään vasemmalla. Limaisuus lisää nielemisvaikeuden tuntua vasemmalla, samoin oli oikealla. Syljeneritys lisääntyy josksu niin, että pidän nenäliinaa suun alla ja annan valua siihen, liian syljen nieleminen aiheuttaa ilmavaivoja.
      Eilen kysyin terveyskeskuksesta, että onko nyt vatsatautia liikkeellä. Sieltä vastattiin, että ei erityisesti ole esim. noroa. Kysyin, että voisiko minulla olla korona. Hoitajan mielestä ei, koska oireet ovat kestäneet noinkin kauan. Kun puhuin nielurisojen möhnän puristelusta sormin, hoitaja sanoi ettei hän itse puristele. Olen 72-vuotias. Kuumetta ei ole ollut koko aikana. Hoitaja sanoi, ettei aikoja ole kuin joulukuussa. Sanoin, että minulla pitäisi olla tammikuussa aika, kontrolliaika lääkärin sopimana. Sitä tosin ei ole vielä varattavissa. Hän sanoi, että jos pahenee, niin pitää ottaa yhteyttä uudelleen. Katsoi hän jotain tiedoistani tk:ssa. Olen monisairas ja riskipotilas, 72-v.
      Tein viime päivinä koronavilkun omaoiretestin. sen tuloksena oli, että korona ei minulla ole kovin todennäköinen. Kirjoitin lisätietoihin tarkasti oireistani. Luulen, ettei automaattinen oiretarkistus käy läpi sitä osiota, koska tulosyhteenveto tuli niin kovin äkkiä. Omaolokysely on liian jäykkä monivalintakysely, paljon tärkeää tietoa jää käsittelystä pois.
      En aio enää vaivata terveyskeskusta vähäisten oireitteni vuoksi. Niinpä moni muukin jättää vähäiset oireet huomiotta - ja jollakin voi olla jopa korona ja tartuttaa muille.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2343
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1277
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      671
    Aihe