Köyhään korona maskit

Anonyymi

Seinäjoen kaupunki alotti pe 28.8 maskien jaon vähävaraisille.
Itte en tohtinu heti perjantaina mennä hakemaan koska arvioin silloin olevan ruuhkaa. Kävin ny ma 31.8 Toimintojen talolla toteamassa että ulko-ovessa lappo et maskit loppu :(
Miten voi olla??? Kuinka vähä niitä oikeen on varattu jakopisteisiin ja onko kaikki hakijat ollu todellisuudessa oikeutettuja kyseisiin maskeihin???? Mitenkähän mahtaa olla muissa jakopisteissä maski tilanne?

21

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasperin liiman haisteliat vei kaikki

    • Anonyymi

      Maskeja saa kiinalaisista nettikaupoista vaikkapa Alibabasta 100kpl paketin 20e postikuluineen Suomeen. Siis 20 snt kappale.

      Ilmaiseksi jaettiin vain 4 maskia per hlö eli 80 sentin edestä.

      Hyvien konsulttien kirjoittamilla hakemuksilla jotkut saaneet firmalleen 2 miljoonankin tuet.

      • Anonyymi

        olipas mielenkiintoinen kommentti taas tähän väliin? mitä jos kuitenkin vaan aamulla ajoissa maskijonoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olipas mielenkiintoinen kommentti taas tähän väliin? mitä jos kuitenkin vaan aamulla ajoissa maskijonoon

        Noh, tuo ei ole ollenkaan väärässä. Jopa S-marketin hinnoilla 4 maskia maksaa vain hieman yli euron verran.


    • Anonyymi

      Perjantaina hain 10kpl paketin sossun neuvonnasta ei ollut muita hakijoita

    • Anonyymi

      Voiko se maski myöskin suojata Koronan saannin kun käyttää uidessa?
      Kun Uimahallistakin sen Koronan saa siis uimavedestä, näin on käynyt.

      Fluodi uimavedessä ei auta vaikka kuinka paljon sitä lisääsivät.
      Haavi/suuauki kun uivat ja sitten räitään veteen kaikki koronat.

      • Anonyymi

        Suojaaskaan semmoset syvänmeren sukellusvermeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojaaskaan semmoset syvänmeren sukellusvermeet?

        Kyllä varmaan. Ei muuta kuin ne päällä kauppaan ja asioille, lennolle, junaan ja tansseihin.


    • Anonyymi

      Miksi niitä makseja pitäisi saada, kun ei niitä näytä kukaan missään pitävän? Kotonako istutaan maskit päässä vai missä?

    • Anonyymi

      Onneksi kukaan ei huomaa, vaikka käyttäisi samaa kertakäyttömaskia kymmeniä kertoja. Joten jos saa maskeja, niin käyttää vain koko ajan samoja maskeja heittäen ne välillä hyllylle. Tiedän tuon olevan ohjeiden vastaista, mutta yksi hailee ohjeista.

      • Anonyymi

        Taitaapi EPSHP kusettaa taas taloudenpidossaan.
        Koronan hoidosta Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin osuus valtion avustussummasta olisi tämän hetken arvion mukaan 5,5 miljoonaa euroa. Se kattaisi korkeintaan puolet koronan jyrkentämistä tappioista. Piirin ilmoittamien tartuntojen yhteismäärä on kerrottu olevan jotain 60 luokkaa, testattuja voi olla joitan tuhansia. Sairaalassa hoitoa saaneita ei kuitenkin ole ollut kuin muutamia.
        Ojalan laskuopin mukaan jos valtio korvaa tuon 5,5 miljoonaa KORONAn aiheuttamia kustannuksia ( epshp:n mukaan todellisista kust.on vain puolet ) niin kyllä on hoidot ja testaukset olleet niin saatanat kalliita, vai onko miljoonilla muu kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaapi EPSHP kusettaa taas taloudenpidossaan.
        Koronan hoidosta Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin osuus valtion avustussummasta olisi tämän hetken arvion mukaan 5,5 miljoonaa euroa. Se kattaisi korkeintaan puolet koronan jyrkentämistä tappioista. Piirin ilmoittamien tartuntojen yhteismäärä on kerrottu olevan jotain 60 luokkaa, testattuja voi olla joitan tuhansia. Sairaalassa hoitoa saaneita ei kuitenkin ole ollut kuin muutamia.
        Ojalan laskuopin mukaan jos valtio korvaa tuon 5,5 miljoonaa KORONAn aiheuttamia kustannuksia ( epshp:n mukaan todellisista kust.on vain puolet ) niin kyllä on hoidot ja testaukset olleet niin saatanat kalliita, vai onko miljoonilla muu kohde.

        Kyllä noi valtion korona avustusmiljoonat menevät parempii suihin kuin tämän viruksen hoitoon. Monta tyhkää taskua ottamassa.


      • Anonyymi

        Nihlismi kunniaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaapi EPSHP kusettaa taas taloudenpidossaan.
        Koronan hoidosta Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin osuus valtion avustussummasta olisi tämän hetken arvion mukaan 5,5 miljoonaa euroa. Se kattaisi korkeintaan puolet koronan jyrkentämistä tappioista. Piirin ilmoittamien tartuntojen yhteismäärä on kerrottu olevan jotain 60 luokkaa, testattuja voi olla joitan tuhansia. Sairaalassa hoitoa saaneita ei kuitenkin ole ollut kuin muutamia.
        Ojalan laskuopin mukaan jos valtio korvaa tuon 5,5 miljoonaa KORONAn aiheuttamia kustannuksia ( epshp:n mukaan todellisista kust.on vain puolet ) niin kyllä on hoidot ja testaukset olleet niin saatanat kalliita, vai onko miljoonilla muu kohde.

        Pelkkiin testauksiin on mennyt helposti muutama miljoonaa euroa. Nimittäin EPSHP on tehnyt 20 000 testausta ja ne maksavat noin 200 euroa kappaleelta. Eli tuossa on mennyt 4 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkiin testauksiin on mennyt helposti muutama miljoonaa euroa. Nimittäin EPSHP on tehnyt 20 000 testausta ja ne maksavat noin 200 euroa kappaleelta. Eli tuossa on mennyt 4 miljoonaa.

        Lisään... Onhan valtion budjetissakin varattu peräti 1,4 MILJARDIA koronatestauksiin. Siis pelkkiin testeihin, hoidot tulevat tuon päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Onhan valtion budjetissakin varattu peräti 1,4 MILJARDIA koronatestauksiin. Siis pelkkiin testeihin, hoidot tulevat tuon päälle.

        Lisään vieläkin... Yksityisellä koronatestaus maksaa vielä paljon enemmän kuin 200 euroa. Esimerkiksi Terveystalo perii peräti 355 euroa koronan pikatestauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vieläkin... Yksityisellä koronatestaus maksaa vielä paljon enemmän kuin 200 euroa. Esimerkiksi Terveystalo perii peräti 355 euroa koronan pikatestauksesta.

        Kaikki joudutaa kilpailuttamaan ja halvimman mukaan mennään jos joudutaan ulkoa ostamaan. Nämäkin tehdään omassa labrassa ja hinta aivan muuta kuin noi.
        Yksityisille jos joudut teettämään testit niin itse maksat...sairaalalle ei kustannusta yhtään.
        Nämä ja tämä kusetus on ihan normia tälle laitoselle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki joudutaa kilpailuttamaan ja halvimman mukaan mennään jos joudutaan ulkoa ostamaan. Nämäkin tehdään omassa labrassa ja hinta aivan muuta kuin noi.
        Yksityisille jos joudut teettämään testit niin itse maksat...sairaalalle ei kustannusta yhtään.
        Nämä ja tämä kusetus on ihan normia tälle laitoselle...

        Kaikki maksaa, sellaista asiaa sairaalassa olekaan joka ei maksaisi. Jokaisella työntekijällä on palkka, laitteet maksavat, tilojen ylläpito maksaa jne. Alle satasella ei testiä saa tehtyä. Ulkomaillakin testit ovat satoja euroja kappaleelta.

        Ja muuten, valtaosa testeistä on julkisella puolella, vain pieni osa on yksityisellä. Ja, kyllä, EPSHP on virallisten tilastojen mukaan tehnyt jo yli 20 000 testiä. Joten siihen meni monta miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maksaa, sellaista asiaa sairaalassa olekaan joka ei maksaisi. Jokaisella työntekijällä on palkka, laitteet maksavat, tilojen ylläpito maksaa jne. Alle satasella ei testiä saa tehtyä. Ulkomaillakin testit ovat satoja euroja kappaleelta.

        Ja muuten, valtaosa testeistä on julkisella puolella, vain pieni osa on yksityisellä. Ja, kyllä, EPSHP on virallisten tilastojen mukaan tehnyt jo yli 20 000 testiä. Joten siihen meni monta miljoonaa.

        Lisään... Satasella ei saa edes lääkärin tunnin työtä maksettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Satasella ei saa edes lääkärin tunnin työtä maksettua.

        Voi voi, kun vain tietäisittä miten tuo sairaalamme hussaa ja väärinkäyttää yhteiskunnalta saamiaan euroja. Sanonta, uskonlahkolaisille kaikki on yhteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kun vain tietäisittä miten tuo sairaalamme hussaa ja väärinkäyttää yhteiskunnalta saamiaan euroja. Sanonta, uskonlahkolaisille kaikki on yhteistä.

        Ihan sama, mutta testejä ei mikään paikka saa halvalla. Huomaa, testit eivät ole sairaalan omistamia ja tekemiä, vaan he ostavat testilaitteet ja kaikki testiin tarvittavat muut tarvikkeet yrityksiltä. Sairaala ei pystyisi tekemään testiä alle satasella kappaleelta, vaikka he tekisivät työtä ilmaiseksi.

        Siksi juuri Suomen valtion testausbudjetti on 1,4 miljardia. EPSHP tulee saamaan siis valtion budjetista kymmeniä miljoonia pelkkiä testejä varten eikä tuo sisällä mitään muuta. Ei siis edes koronan hoitoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe