Jos suositeltava koko on 225/60R16 niin käykö 205/60R16 rengas silloin vai tuleeko jotain ongelmia?
Audin Renkaat
4
65
Vastaukset
- Anonyymi
Mm. Vannetukun sivuilta, mutta myös muualta löytyy taulukoita joista selviää minkä kokoisten renkaiden ympäryysmitta on tarpeeksi lähellä toisiaan.
Esimerkissä on jo parin pykälän ero, 225/55/16 voisi olla hyvä kompromissi.
225/60/16 on jo E-mersuun ja viitossarjan bemariin suuri.
Saattaa toki mahtua pyörimään, mutta mittaristo näyttää jo liian pieniä lukemia.- Anonyymi
sori olin kirjottanu väärin tuon koon piti kysyä käykö 215/60R16 ne on ollu a6 ja ne olis tulossa a8.
225 renkaan halkaisija on 67,6cm ja vierintäkehä 206,1cm.
215 renkaan halkaisija on 66,4cm ja vierintäkehä 202,5cm.
- Anonyymi
Renkaan leveydellä ei ole merkitystä, eli onko 215 vai 225. Sitä vastoin vanteen tuumakoko määrittää sen ja silloin pitää pelata renkaan profiililla, eli 60, 55, 50 jne.
Jos on 16" tai 17" vanne, niin näissä pitää olla eri profiilin renkaat. Tarkemmin näet ne rekisteriotteestasi, mitkä autoosi käy, joko paperisesta tai Trafin sivuilta, josta löytyy oman autosi rekisteriote.- Anonyymi
Siis leveydellä on tietysti siinä mielessä merkitystä, että liian leveä ei tietenkään saa olla, sen pitää mahtua "lokasuojien sisään. Mutta vanteen tuumakoko taas määrittää sen, pyöriikö nopeus ja matkamittari synkassa renkaan vannekoon/renkaan profiilin kanssa.
Ei tämä tämän vaikeampaa ole. Mutta joo, rekisteriotteesta selviää, mitä renkaita autossasi saa käyttää, jos käytät muita, sinun pitää yrittää päästä katsastuksesta läpi niillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984