Keskustalaista politiikkaa ja toimintaa tulossa heti alkuun

Eli " synnyttäkää ".
Ja niin tälle päivää siitä tullut jo ilouutisia, nimittäin;
Opetusministeri Li Andersson odottaa lasta
Li Andersson: ”Nyt minulle aukeaa mahdollisuus aivan uuden elämänvaiheen aloittamiseen.”
– Iloisia uutisia, jos kaikki menee hyvin, syntyy minulle ja puolisolleni Juhalle lapsi uudenvuoden tienoilla, Andersson kertoo Twitterissä.
– Se on henkilökohtaisesti niin suuri ilon ja onnellisuuden aihe, että sille on vaikeaa löytää sopivia sanoja, Andersson kommentoi Kansan Uutisille.
Anderssonin avopuoliso on Juha Pursiainen.
https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4312249-li-anderssonin-ilouutinen-minulle-ja-puolisolleni-syntyy-lapsi-uudenvuoden-tienoilla-kevaalla-sijainen-ministerin-pestiin

Minä Yliväpeli Orhonen olen myös koko sydämestäni myös onnellinen Li:n ja Juhan puolesta.
Jos vielä muistellaan mitä Rinteen Antti sanoi asiaan liittyen;

Antti Rinteen "synnytystalkoot, neljäs isämaalle" pöyristytti demaritkin: "Toi mieleen kolmannen valtakunnan ja kansallissosialismin".
Ja sosiaalinen media repesi liitoksistaan. "Neljäs isänmaalle"
Rinne jatkoi kiteytysten linjalla muistelemalla, kuinka lapsia tehtiin suurten ikäluokkien syntymän aikoihin.
– Perheitä kannustettiin sloganilla "neljäs isänmaalle". Hyvä kiteytys. Nyky-Suomessa jo puoletkin tästä määrästä olisi huomattava parannus nykytilaan, Rinne sanoi STT:n mukaan kesäkokouksen puheessaan.
Rinne kertoi, että tarvitaan laaja-alainen perhepoliittinen strategia, jonka pohjalta Suomen tulevaisuuden kysymyksiä ratkotaan.
Rinne muistutti, että jos alkuvuoden syntyvyyskehitys jatkuu loppuvuonna, Suomessa voi syntyä tänä vuonna ensimmäisen kerran sitten 1860-luvun nälkävuosien alle 50 000 lasta.

Ja tuli tälläsitäkin viestiä;
"Milleniaaleilla ei ole varaa tehdä lapsia, kun pitää huolehtia eläköityvien demarien eläkemaksuista."
"@MarinSanna
#SDP haluaa maksuttoman päivähoidon, uudistaa vanhempainvapaat ja parantaa perheiden toimeentuloa. #Synnytystalkoot on onneton sanavalinta.""
"""liisa@jaakonsaari
Ei voi mitään, mutta #synnytystalkoot tuo mieleen kolmannen valtakunnan ja kansallissosialismiin. #sorivaantoverit"""

Tikunnokkaan termin ottivat myös vihreät, erityisesti Emma Kari ja Iiris Suomela.
""""@EmmaKari
On kyllä pakko sanoa, että synnyttäminen ei ole naisen isänmaallinen talkootehtävä suoritettavaksi valtiolle. #synnytystalkoot #sdp #holhous""""
"""""@iiris_suomela
Ongelma ei ole termi #synnytystalkoot vaan koko ajatus siitä, että ihminen synnyttäisi isänmaan takia. Minun kohtuni on minun. #feminismi"""""
-Rinteen ehdotusta verrattiin myös suosittuun Margaret Atwoodin klassikkokirjaan The Handmaids Tale, jossa nuoret naiset on alistettu yhteiskunnassa synnytyskoneiksi. Kirjan pohjalta julkaistiin hiljattain HBO:n tv-sarja.

Jos vielä Rinteen Antista jatketaan, varmaan monet ei sisällä tätä kuvaa ?
https://is.mediadelivery.fi/img/978/66ea29c90fab4074b84cfb9d1c8519fe.jpg.webp
Nuori oikeustieteiden ylioppilas kesällä 1987. Suoritettuaan rikosoikeuden opinnot jo ensimmäisen opiskeluvuotensa aikana Rinne sai komennuskirjan nimismiehen viransijaiseksi.­
mm Sauli Niinistökin on entinen nimismies. Nimismiehiä ym vastaavia vilissyt paljonkin eduskunnan listoilla.

Jaa...taisi kiintiö melkein jo täyttyä, kun vasta alku lämmittelyä. No, jatketaan lyhyesti;
Nyt nousi kohu Hjallis Harkimon sähköpyöräilystä: ”Sain sen lainaksi vaan”
Hjallis Harkimo sanoo, ettei saanut taloudellista etua esiintymisestään sähköpyörämainoksessa.

Ensimmäiset vapaaehtoiset saavat koronarokotteen lauantaina Moskovassa
Venäjän koronarokotteen viimeinen testausvaihe alkaa lauantaina.
Ja tähän koronaan llittyen;
Viruksella on pirullinen piirre, joka vaatii etäisyyden pitämistä tänä syksynä
Koronaviruksen hankalimpia piirteitä on se, että tartunnan saaneet ihmiset ovat tartuttavimmillaan juuri ennen oireidensa alkua ja hetken sen jälkeen, sanoo epidemiologian professori. Siksi joukkoaltistumiset lisääntynevät nyt syksyllä, kun kevään kaltaisia järeitä kokoontumisen rajoituksia ei ole voimassa. –

Tästä Sauli Niinistökin varoitti – Saksan demarit kallistuvat kannattamaan juuri sitä, mitä Suomessakin pelätään
Saksan demarit kallistuvat kannattamaan juuri sitä, mitä Suomessa ja muualla EU:ssa pelätään: yhteisestä velasta ja kriisimaiden suorista tuista tulee uusi musta.
-varmaan kaikki tiedättekin, että demarit on Saksan hallituksessa.

Vielä ihan lopuksi sitaatti jota hallituksen vaikea ohittaa:
Metsäteollisuudelta viesti Marinin hallitukselle: ”Polttoaineen veronkorotus pitää perua” Vaatimuksia kuitenkin on niin polttoaineverotuksesta, päästökauppakompensaatiosta kuin väylämaksustakin.

6

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hallitus menee päin prinkkalaa, Sannan vuoro synnyttää -tulossa.
      Halosen Tarjaa ei saa paksuksi, kun sekin siellä vinkuu, kuin hänelle kuuluisi maan asiat.

• Anonyymi

Tarjalle ei kuulu mikään valtion asia.Pelkkä syöppö vain kalliisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisista yhä hokee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kallis huuhaa mummo on ollut. Kohta varmaan kekkaa kolmannen sukupuolenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kallis huuhaa mummo on ollut. Kohta varmaan kekkaa kolmannen sukupuolenkin.

Kuin monta reikää kolmannella sukupuolella ?

• Anonyymi

No tässä tapauksessa tulee yksi äidille yksi isälle yksi ruotsinkielelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3718
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2970
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      273
      2765
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1925
    5. 221
      1451
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1261
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      1078
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1037
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      984
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      95
      951
    Aihe