Pienten kuntien valtakausi

Anonyymi

Alkoiko neljän K. n kuntaliitoksista uusi pienten kuntien valtakausi joka horjuttaa vanhojen keskuskuntien asemaa?

Varmasti neljän kunnan liitos aiheuttaa kiinnostusta ympäri valtakuntaa, Äkkiä tulee muutaman kunnan liitoksella isompi uusi kunta kuin vanha keskuskunta, tämä pakottaa luonnollisesti miettimään esimerkiksi koulutuksen ja terveydenhuollon resussijaon uusiksi. Enää ei entisen napakunnan sana päde.

33

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikävä tosiasia on, että vaikka 10 konkurssikypsää kuntaa laitetaan yhteen niin niistä ei tule uutta elinvoimaista kuntaa.

      • Anonyymi

        Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.

        Vimpeliä enemmän ei kukaan saa köyhäinapua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vimpeliä enemmän ei kukaan saa köyhäinapua.

        Vimpeli sai köyhäin apua 1500000euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vimpeli sai köyhäin apua 1500000euroa

        Jos saa pääsee alajärven osaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vimpeliä enemmän ei kukaan saa köyhäinapua.

        2020 alajärveläinen saa köyhäinapua nuppikohtaisesti 1050 euroa ja vimpeliläinen noin 500 euroa . Revi tmp köyhäinavut siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2020 alajärveläinen saa köyhäinapua nuppikohtaisesti 1050 euroa ja vimpeliläinen noin 500 euroa . Revi tmp köyhäinavut siitä.

        Vipeli maan suurin saaja eikä pelasta mikään.


    • Anonyymi

      Tulee kyllä mielenkiintoinen tilanne jos Järviseudullakin pienet kunnat liittoutuu keskenään suurkunnaksi.

      • Anonyymi

        Myö lappajärveläiset emme ole kiinnostuneitä Järviseudun köyhien kuntien liittoutumisesta. Eikös teilllä ollut jo paskaisen lopun saanut Järvi-Pohjanmaa hanke. Sitä ei enää kai kannata Alajärvellä enää kuin joku TMP, kuka lieneekään?


      • Anonyymi

        Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki..TUOHIPERÄNMAISTERI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.NÄILLÄ MENNÄÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki..TUOHIPERÄNMAISTERI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.NÄILLÄ MENNÄÄN.

        Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.

        TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PERÄNMAISTERI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PERÄNMAISTERI

        TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PM

        TPTäällä yritetään mielipiteitä poistella, mutta minulle ei kukaan voi mitään.M


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TPTäällä yritetään mielipiteitä poistella, mutta minulle ei kukaan voi mitään.M

        Olen suomen etevämpiä tietokoneasiantuntija, annan moniin asioihin oppeja eri firmoille
        tälä hetkellä etänä koronan takia. tpm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen suomen etevämpiä tietokoneasiantuntija, annan moniin asioihin oppeja eri firmoille
        tälä hetkellä etänä koronan takia. tpm

        Tervehdys.Monia algometrejä voi hämätä kun tuntee hyvin rakenteet, ja voi johdattaa asian väärille poluille, joten sanojen merkitys muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen suomen etevämpiä tietokoneasiantuntija, annan moniin asioihin oppeja eri firmoille
        tälä hetkellä etänä koronan takia. tpm

        "Mahtava on suuruudenhulluuden voima"


      • Anonyymi

        Tämä on suomen hauskin Kuntapalsta ei voi muuta, parein kuin uuno turhapuro hheheheheheehehehehheeh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on suomen hauskin Kuntapalsta ei voi muuta, parein kuin uuno turhapuro hheheheheheehehehehheeh

        naurattaa niin että meinaa kuset tulla housuun hheheehehheheeh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        naurattaa niin että meinaa kuset tulla housuun hheheehehheheeh

        Nyt päästi läpi kun jäi vaippa pois heheheheheheheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PM

        Toivottavasti saat estetyksi myös Vimpelille turmiollisen kuntaliitoksen Alajärven kanssa kun vipeliäiset eivät halua olla Alajärven lypsylehmiä lehtimäkeläisten tapaan.


    • Anonyymi

      Vimpeli, Lappajärvi ja Evijärvi kun tekee kuntaliitoksen niin taitaa tässä uudessa suurkunnassa olla enempi asukkaita kuin Alajärven kaupungissa.

      • Anonyymi

        Lopettavat varmaan heti Vipelin lukion ja vievät oppilaat Lappajärvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettavat varmaan heti Vipelin lukion ja vievät oppilaat Lappajärvelle.

        Eikös TMP aikaisemmin luvavannut lopettaa Vimpelin lukion." Eipä syytä huoleen kirjoittaa Maakansa" jatkaa että Vimpelin lukion ekaluokalla on vähän enemmän opppiaita kuin Allajärven lukion ekluokalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös TMP aikaisemmin luvavannut lopettaa Vimpelin lukion." Eipä syytä huoleen kirjoittaa Maakansa" jatkaa että Vimpelin lukion ekaluokalla on vähän enemmän opppiaita kuin Allajärven lukion ekluokalla.

        Mistähän syystä 36 alajärveläistä /lehtimäkeläistä opiskelee Ähtärin ja Alavuden lukioissa.


    • Onko kuntaliitoksista yleensäkkään hyötyä. Ehkä aluksi kun saadaan valtiolta isot porkkanarahat. Liitoksia tehneet kunnat ovat ihan samaten VOS-tasausten varassa ja/tai isosti velkaantuneet. Palvelut vain karkaa monilta entistä kauemmaksi.

      • Anonyymi

        Muuan tmp on sitä mieltä että hunaja ja rieska vuotavat vimpeliläisille kun heidät liitetään Alajärven alamaisiksi, vai mitä tmp.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuan tmp on sitä mieltä että hunaja ja rieska vuotavat vimpeliläisille kun heidät liitetään Alajärven alamaisiksi, vai mitä tmp.

        Uuden kunnan nimi on Aisurila. Muuten emme lähde mihinkään liitoksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden kunnan nimi on Aisurila. Muuten emme lähde mihinkään liitoksiin.

        Kyllä Vimpeliläiset vaan totuttava Kuntaliitokseen Alajärven kanssa, Vimpeli on kriisikunta määrittelyn mukaan, täytyy ihmetellä miten kunta vuosien mukaan päästetty tähän tilaan.
        Saatu nyt lehdistä lukea kuinka on haettu köyhäinapua 1,5 miljoonaa, tilanne on todella surkea, vaikka joku aika hallinto leveili kuinka kunta tarpoo valtavilla verotuloilla. Hävetkää yrititte valehdella asukkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Vimpeliläiset vaan totuttava Kuntaliitokseen Alajärven kanssa, Vimpeli on kriisikunta määrittelyn mukaan, täytyy ihmetellä miten kunta vuosien mukaan päästetty tähän tilaan.
        Saatu nyt lehdistä lukea kuinka on haettu köyhäinapua 1,5 miljoonaa, tilanne on todella surkea, vaikka joku aika hallinto leveili kuinka kunta tarpoo valtavilla verotuloilla. Hävetkää yrititte valehdella asukkaille.

        Mikähän oli tärkein syy että Alajärvi ei kelvannut Kyyjärvelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden kunnan nimi on Aisurila. Muuten emme lähde mihinkään liitoksiin.

        Kokenut tmpkaiken tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän oli tärkein syy että Alajärvi ei kelvannut Kyyjärvelle?

        Kun Alajärvi sanoi EI kiitos! Kuten myös vipeltäjille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Alajärvi sanoi EI kiitos! Kuten myös vipeltäjille!

        Taisi Kyyjärvi olla viimeinen oljenkorsi Alajärvelle saada talous kuntoon?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe