Alkoiko neljän K. n kuntaliitoksista uusi pienten kuntien valtakausi joka horjuttaa vanhojen keskuskuntien asemaa?
Varmasti neljän kunnan liitos aiheuttaa kiinnostusta ympäri valtakuntaa, Äkkiä tulee muutaman kunnan liitoksella isompi uusi kunta kuin vanha keskuskunta, tämä pakottaa luonnollisesti miettimään esimerkiksi koulutuksen ja terveydenhuollon resussijaon uusiksi. Enää ei entisen napakunnan sana päde.
Pienten kuntien valtakausi
33
67
Vastaukset
- Anonyymi
Ikävä tosiasia on, että vaikka 10 konkurssikypsää kuntaa laitetaan yhteen niin niistä ei tule uutta elinvoimaista kuntaa.
- Anonyymi
Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.
Vimpeliä enemmän ei kukaan saa köyhäinapua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vimpeli sai köyhäin apua 1500000euroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vimpeli sai köyhäin apua 1500000euroa
Jos saa pääsee alajärven osaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2020 alajärveläinen saa köyhäinapua nuppikohtaisesti 1050 euroa ja vimpeliläinen noin 500 euroa . Revi tmp köyhäinavut siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2020 alajärveläinen saa köyhäinapua nuppikohtaisesti 1050 euroa ja vimpeliläinen noin 500 euroa . Revi tmp köyhäinavut siitä.
Vipeli maan suurin saaja eikä pelasta mikään.
- Anonyymi
Tulee kyllä mielenkiintoinen tilanne jos Järviseudullakin pienet kunnat liittoutuu keskenään suurkunnaksi.
- Anonyymi
Myö lappajärveläiset emme ole kiinnostuneitä Järviseudun köyhien kuntien liittoutumisesta. Eikös teilllä ollut jo paskaisen lopun saanut Järvi-Pohjanmaa hanke. Sitä ei enää kai kannata Alajärvellä enää kuin joku TMP, kuka lieneekään?
- Anonyymi
Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki..TUOHIPERÄNMAISTERI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.NÄILLÄ MENNÄÄN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki..TUOHIPERÄNMAISTERI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.NÄILLÄ MENNÄÄN.
Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niistä tulee kuitenkin elinvoimaisempi kuin enempi valtion rahaa saava keskuskunta tai kaupunki.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun.
TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PERÄNMAISTERI
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PERÄNMAISTERI
TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PM
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUOHI.Tervehdys. Avasin koneen Lappajärveläinen viisas henkilö, täysin samaa mieltä olin, Järvi-Pohjanmaa liittoutuma oli surkein esitys Vimpelin kuntahistoriassa, sitä kannatti kaikki valtuutetut, jota veti PORONPURIJA MERKONOMI. Onneksi sain sille toiminnalle täys tyrmäyksen, joka johti liittoutuman purkuun. PM
TPTäällä yritetään mielipiteitä poistella, mutta minulle ei kukaan voi mitään.M
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TPTäällä yritetään mielipiteitä poistella, mutta minulle ei kukaan voi mitään.M
Olen suomen etevämpiä tietokoneasiantuntija, annan moniin asioihin oppeja eri firmoille
tälä hetkellä etänä koronan takia. tpm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen suomen etevämpiä tietokoneasiantuntija, annan moniin asioihin oppeja eri firmoille
tälä hetkellä etänä koronan takia. tpmTervehdys.Monia algometrejä voi hämätä kun tuntee hyvin rakenteet, ja voi johdattaa asian väärille poluille, joten sanojen merkitys muuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tälä hetkellä etänä koronan takia. tpm"Mahtava on suuruudenhulluuden voima"
- Anonyymi
Tämä on suomen hauskin Kuntapalsta ei voi muuta, parein kuin uuno turhapuro hheheheheheehehehehheeh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on suomen hauskin Kuntapalsta ei voi muuta, parein kuin uuno turhapuro hheheheheheehehehehheeh
naurattaa niin että meinaa kuset tulla housuun hheheehehheheeh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
naurattaa niin että meinaa kuset tulla housuun hheheehehheheeh
Nyt päästi läpi kun jäi vaippa pois heheheheheheheh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti saat estetyksi myös Vimpelille turmiollisen kuntaliitoksen Alajärven kanssa kun vipeliäiset eivät halua olla Alajärven lypsylehmiä lehtimäkeläisten tapaan.
- Anonyymi
Vimpeli, Lappajärvi ja Evijärvi kun tekee kuntaliitoksen niin taitaa tässä uudessa suurkunnassa olla enempi asukkaita kuin Alajärven kaupungissa.
- Anonyymi
Lopettavat varmaan heti Vipelin lukion ja vievät oppilaat Lappajärvelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettavat varmaan heti Vipelin lukion ja vievät oppilaat Lappajärvelle.
Eikös TMP aikaisemmin luvavannut lopettaa Vimpelin lukion." Eipä syytä huoleen kirjoittaa Maakansa" jatkaa että Vimpelin lukion ekaluokalla on vähän enemmän opppiaita kuin Allajärven lukion ekluokalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös TMP aikaisemmin luvavannut lopettaa Vimpelin lukion." Eipä syytä huoleen kirjoittaa Maakansa" jatkaa että Vimpelin lukion ekaluokalla on vähän enemmän opppiaita kuin Allajärven lukion ekluokalla.
Mistähän syystä 36 alajärveläistä /lehtimäkeläistä opiskelee Ähtärin ja Alavuden lukioissa.
Onko kuntaliitoksista yleensäkkään hyötyä. Ehkä aluksi kun saadaan valtiolta isot porkkanarahat. Liitoksia tehneet kunnat ovat ihan samaten VOS-tasausten varassa ja/tai isosti velkaantuneet. Palvelut vain karkaa monilta entistä kauemmaksi.
- Anonyymi
Muuan tmp on sitä mieltä että hunaja ja rieska vuotavat vimpeliläisille kun heidät liitetään Alajärven alamaisiksi, vai mitä tmp.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuan tmp on sitä mieltä että hunaja ja rieska vuotavat vimpeliläisille kun heidät liitetään Alajärven alamaisiksi, vai mitä tmp.
Uuden kunnan nimi on Aisurila. Muuten emme lähde mihinkään liitoksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Vimpeliläiset vaan totuttava Kuntaliitokseen Alajärven kanssa, Vimpeli on kriisikunta määrittelyn mukaan, täytyy ihmetellä miten kunta vuosien mukaan päästetty tähän tilaan.
Saatu nyt lehdistä lukea kuinka on haettu köyhäinapua 1,5 miljoonaa, tilanne on todella surkea, vaikka joku aika hallinto leveili kuinka kunta tarpoo valtavilla verotuloilla. Hävetkää yrititte valehdella asukkaille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Vimpeliläiset vaan totuttava Kuntaliitokseen Alajärven kanssa, Vimpeli on kriisikunta määrittelyn mukaan, täytyy ihmetellä miten kunta vuosien mukaan päästetty tähän tilaan.
Saatu nyt lehdistä lukea kuinka on haettu köyhäinapua 1,5 miljoonaa, tilanne on todella surkea, vaikka joku aika hallinto leveili kuinka kunta tarpoo valtavilla verotuloilla. Hävetkää yrititte valehdella asukkaille.Mikähän oli tärkein syy että Alajärvi ei kelvannut Kyyjärvelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokenut tmpkaiken tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän oli tärkein syy että Alajärvi ei kelvannut Kyyjärvelle?
Kun Alajärvi sanoi EI kiitos! Kuten myös vipeltäjille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Alajärvi sanoi EI kiitos! Kuten myös vipeltäjille!
Taisi Kyyjärvi olla viimeinen oljenkorsi Alajärvelle saada talous kuntoon?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802