Pyöräilijöiden väistäminen

Anonyymi

Somerolla on paha tapa väistää pyöräilijöitä suojateillä, tuudittautuvat väärään turvallisuuden tunteeseen ja väistäjä aiheuttaa turhia jarrutuksia toimiessaan sääntöjen vastaisesti.

Paikallisilla pyöräteillä on myös kummallinen käytäntö pitää ne kaksisuuntaisina, vaikka tien molemmilla puolilla on pyörätie. Oikeissa kaupungeissa tuplapyörätiet ovat yksisuuntaisia ja siihen ei tarvita edes nuolia, riittää, että "väärän" ajosuunnan merkit poistetaan, eli Somerolta vapautuisi kylttejä myyntiin asti.

6

149

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Päällekö pitäisi ajaa?

En ole moisesta säännöstä kuullutkaan.

Pistätkö lainkohdan?

• Anonyymi

Sitä minäkin jäin miettimään, että päällekö pitäisi ajaa.
      Mielestäni jarrutus on ihan paikallaan.
      Sen verran olen kummallakin kulkuvälineellä liikkunut, että mielelläni jarrutan ja annan pyöräilijän mennä. Se on pieni jalan käyttö, mutta suurempi vaiva noustapyöräilijän pois pyörän päältä
      Kevyenliikenteen jatkuessa suoraan pyöräilijällä on oikeus ajaa suojatietä pysähtymättä.
      Eikö näin ole?

• Anonyymi

Ei ole näin asian laita. Pitää taluttaa pyörää, jos meinaa liikennesääntöjen mukaan liikkua.

• Anonyymi

Jokaisen liikenteessä olijan on tehtävä parhaansa, että onnettomuutta ei synny.
      Koskaa ei saa ajaa jonkun päälle, vaikka se toinen osapuoli onkin tehnyt väärin.
      Tämä löytyy varmasti Tieliikennelaista.

• Anonyymi

Pyöräilijän kannattaa opetella näyttämään käsimerkkiä, suuntaa viitaten kun meinaa kääntyä. Autoilijat ehtii ajoissa huomata.

• Anonyymi

Aina se kosahtaa, vaikka olisit oikeassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1602
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1085
    3. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      397
      1033
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      995
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      944
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      867
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      633
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      622
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      170
      613
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      608
    Aihe