Alan olla erityisen kyllästynyt ongelmaani. Oon siis parikymppinen nainen ja olen kärsinyt hiivatulehduksista nyt puolen vuoden aikana yhdeksän kertaa. Olen tehnyt kaikki temput, käynyt selvittämässä gynellä syytä (tuloksetta), olemme syöneet mieheni kanssa molemmat hiivatabletit, olen käyttänyt hiivaa ehkäiseviä valmisteita (esim maitohappoemätinpuikot), olen kokeillut eri valmisteita hiivan taltuttamiseksi (emätinpuikot, tabletit, rasvat) jne.. Silti joka ainoa kuukausi mulle tulee hiiva. Menkoista pari päivää niin huomaan taas alapääni kutisevan ja vuotavan valkoista kokkaretta, sit saan sen mahdollisesti taltutettua ja oireet loppuvat noin 1-2 viikoksi, kunnes taas tulee uudestaan. En jaksa enää tätä, osaako kukaan auttaa?? Onko kellään ollut samaa?
Oon lopen kyllästynyt tähän. Ennen ei oo ollut minkäänlaisia emätinongelmia. Mitään pesuaineita/ruokavalioita tmv en ole vaihtanut. Sukupuolitautitesteissä olen käynyt ja vielä 2 kertaan, ei mitään. Alkaa jo vituttaa näin suoraan sanottuna
Jatkuva hiivatulehdus??
5
212
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä sä vaa kuvittelet asian? Ei kellään voi olla hiivaa noin monta kertaa!!
- Anonyymi
Yks sana: sokeri
- Anonyymi
Toinen sana: karkit
- Anonyymi
Kolmas sana trollaus. Eläkeläismiehen pakonomainen tarve päteä terveysasiantuntijana.
Laitetaan nyt tuohon "naisen" ikään reilut 50v lisää.
- Anonyymi
Mieti vielä uudestaan, onko jotain muutoksia ollut elämässä? Ehkäisy? Syödyt antibiootit? Painon muutos? Onko varmasti kontrolloitu verensokerit yms?
Itselläni oli nuorena aikamoinen riesa hiivasta. Betadinella sain viimein pois. Sitä ei enää ole emätinpuikkoina markkinoilla. Itse tykkäsin hyväksi valmisteeksi.
Joka tapauksessa jossain törmäsin tietoon, että hiivatulehduksen edellytys on estrogeeni. Eli iän myötä hiivatulehdus herkkyys vähenee (ja muut tulehdukset lisääntyvät). Itselläni ei käytännössä ole isompia oireita ollut kymmeneen vuoteen. lähestyn nyt vaihdevuosia.
Sinulla voi oikeasta hiivasta huolimatta olla myös bakteeriemätintulehdusta. Eli siellä saattaa olla normaalit bakteerikannat hukassa. Niitä on aika vaikeaa korjata, mutta yrittää voi toki. Kannattaa tehdä sellaisia tekoja, joilla suolisto voi hyvin. Itse ainakin uskon, että suoliston ja emättimen bakteerikannat korreloivat keskenään. Jos on suolisto-ongelmia, niin tuskinpa gynekologiset alueetkaan voivat hyvin. Se on vain oma näkemykseni, en tiedä, onko asiaa tutkittu tieteellisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.746439- 1455957
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4963793Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1222240- 401455
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4081399- 741235
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471064Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja119994Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56980