Kahvi ei ole enää hyvää, eikä

Anonyymi

maistu niinkuin ennen, onkohan syynä ikä vai mikä?

Pirre

85

1051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ettei sulla olis vaan koronaa? Siinä menee maku ja hajuaisti.

• Anonyymi

Haistan minä kahvin, mutten pidä sen makua enää hyvänä kuin silloin aikoinaan..kahvia voi juoda melkein pannutolkulla..liekö kuolemaks..kuolemako raapinee persikkaa..

Pirre

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haistan minä kahvin, mutten pidä sen makua enää hyvänä kuin silloin aikoinaan..kahvia voi juoda melkein pannutolkulla..liekö kuolemaks..kuolemako raapinee persikkaa..

Pirre

On kaksi eri asiaa, hajuaisti ja makuaisti. Jos haistat kahvi aromin, et makua, taitaapi parasta kysyä vaikka tohtori-sedältä tai tädiltä.

• Anonyymi

Ilman vehnästä ei ole kahvittelu haluja, aamukahvin kanssa voileipä.
      Kahvi ja konjakki, kaikkein parhaalta maistui kahvi ja tupakka silloin kun vielä poltin, siitä on aikaa mutta on jäänyt mieleen.

Tosi on että kahvin juonti on vähentynyt maistumisen takia, riippuvuuden takia sitä juo kumminkin.

• Anonyymi

Riippuvuuskin on vähentynyt, ei tule enää päänsärkyä vaikka jättäisin päiväkahvin väliin, toista oli ennen ..karmea päänsärky jos rutiineista poikkesi..

Kahvileipä kyllä olisi hyvä kyytipoika, mutku tuo vyötärö ei tykkää kovin usein pullasta tms. kahvileivästä. Aamuisin minäkin otan voileivän sen yhden kupin kanssa jonka vielä voin juoda, tai juoda mielelläni.

Pirre

• Anonyymi

Vaihda parempaan kahviin.

• Anonyymi

Olisiko Presidenttiä parenpaa..tai onhan niitä, mut ovat aika hintavia
        Pirre

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko Presidenttiä parenpaa..tai onhan niitä, mut ovat aika hintavia
        Pirre

Paskan kanssa, Presidentti ei ole enää samanlaista kuin joskus ennen: Sitä alkuperäistä kyllä saa,,maksaa vaan huomattavasti enemmän, on Presidentti gold Label.

Eivät tahdo myydä "hyvää liian halvalla" kaiketi.

• Saman olen huomannut,
      kahvi jää yhä useammin kuppiin muutaman hörpyn jälkeen.

Ehkä kyllästyminen johtuu valtavasta mukista,
      nykyään on kahviloissakin kupit melkein "saaveja"
      kotonakin käytän muumimukeja.

Pitääkin siirtyä kuksaan tai ainakin pienempiin kupposiin.

• Anonyymi

Minullakin on Pentikin puolentoista desin kupit, olisikohan liian suuret, taidanpa vaihtaakin pikkurilli kuppeihin, siis sellaisiin joista juodaan pikkurilli pystyssä :)
        Tänään just joimme jumppakahvit kahvilassa, ja tosiaan melkoiset ämpärit ne kupit oli, tai mukit...

Minullakin tahtoo toinen kupillinen jo mennä hukkaan, tai kukkien juurelle.

Pirre

• Anonyymi

Minulle kyllä maistuu se yksi aamu mukillinen ...vaihtelen vähän kahvimerkkejä ...vaihtelu virkistää .. kahvin terveysvaikutuksista oli taas hiljattain uutisia ....
      Tänään meinasi kahvit kyllä pyrskähtää kun Fingerporia katsahdin ... Jaarla keksii aina jotain kummallisuuksia ...Oli kaupan kassoja kaksi ...toiseen kävi vain käteinen ja toiseen kaikki maksutavat ...mies oli riisunut kaikki vaatteensa ja jonotti kassalle kaikki maksutavat .....mitenhän hän olisi halunnut maksaa??
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Olisikohan riittänyt kupilliseen, maksuksi :))
        Kahvista tosiaan on kerrottu, että pitäisi juoda ainakin kaksi kupillista päivään, sen terveysvaikutusten takia, liekö totta...

Pirre

• Anonyymi

Pidä muutaman päivän tai viikon paussi.
      Kyllä alkaa maistua taas!

• Anonyymi

Mutta jos unehtuu kokonaan..kun se muka terveellistäkin..
        Tee kyllä maistuisi, mutku siihen pitää laittaa sokeria...en osaa juoda sitä ilman.

Pirre

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos unehtuu kokonaan..kun se muka terveellistäkin..
        Tee kyllä maistuisi, mutku siihen pitää laittaa sokeria...en osaa juoda sitä ilman.

Pirre

Laita teehen tilkkanen hunajaa.
        Lienee terveellisempää kuin sokeri.
        Tai ns. intiaanisokeria.

• Joutoaikaa kommentoida niin myös kahvi käy joutoaikaan.
      Toteamus aamuiseen ylen otsikkoon ' kotitalouksien ruokahävikistä ' keitettyä kahvia menee hurjasti hukkaan noin 50 miljoonaa litraa vuodessa.
      Keitän just'teräksisen kuksan verran, lämmitetty kahvi mitään tekemätöntä, mikrossa lämmitetty suorastaan pahaa.
      Joskus kun loppunut kahvi kotoa, lopulta se kaivelee mieltä joku puuttuu, se korjaantuu käy varta vasten ostamassa, vähän kuin tupakka tuska ennen, kahvi ja tupakka on sielun ravintoa.

• Anonyymi

Aikoinaan kun vielä poltin, täytyi keittää kahvia, että sai polttaa tupakan, onneksi lopetin v. 83 sen kierre riippuvuuden.
        Totta on ettei lämmitetty kahvi ole hyvää, eikä kylmäkään, vaikka kuin kaunistaisi.

Pirre

• Huomenta aamukahvipöydästä äskeen nousseelta Korvesta.

Tapanani on vaihdella eri kahvimerkkejä ja eri vahvuuksia. Nykyisin kahvin juonti on jäänyt aamiaiselle, ennen kului kahvia myös päiväaikaan ei enää. Tee on iltajuomani.

Käytän laktoositonta kuohukermaa tai kauramaitoa kahvissani.
      Mökillä kuivakermaa on siltä varalta, että kerma tai kauramaito on loppunut.

Sokerin lopetin joskus seitkytluvun puolessa.

No, kahvi nyt vain maistuu hyvälle aamuisin 😊

• Terve vaan Korpeen.

Totta, on se aamukahvi kohtuudella paikallaan. Minäkin olen huomannut, että kahvi olisi parempaa kerman kanssa, muttei vaan ole tullut sitä varattua joka aika.

Ne ns. luomukahvit ja ne hyväntekeväisyys kahvit olisi hyviä, ovat vaan liian kalliita joka päiväiseen käyttöön., tai jos pienentäisi kuppia, niin eihän ne tosiasiassa tulisi sen kalliimmiksi.

Pirre

• Olut-Tuopillinen raikasta, kylmää vettä.
      4 lievästi kukkurallista mittaa Juhla-Mokkaa.
      Nuo lisätään kalliiseen, Hollantilaiseen Moccamasteriin, niin voila!
      Jopa on 2 mukillista namia.
      Älkää koskaan sortuko mihinkään Halpaan Kiinalaiseen.
      Kiina ei ole osa Eurooppaa.
      En ole lähelläkään 80v.

H.

• Ha..mitä se tuo kiina ja 80 tähän kahviin liittyi...

Mutta olut on hyvää saunan jälkeen, jos sitä sattuu joskus kaapissani olemaan, vaan hyvin hyvin harvoin on.

Pirre

• Olisikohan aika vaihtaa kahvimerkkiä esim. 100% kolumbialaiseen? Keskitumma paahto?
      Tai sitten alkaa juoda lattea tai teetä?
      Minä juon aamuisin ison mukillisen ilman sokeria, mutta tippa maitoa pehmentämässä makua. Joskus maitokahvia jossa on kanelitanko mukana, pehmeää ja aromirikasta.
      Lego kaatelee kitusiinsa ainakin 10 kuppia päivässä ja aina maistuu kuulemma yhtä hyvältä :)
      Mutta rutiineja on aina hyvä vähän muutella niin sitten niihin palaaminenkin tuntuu hyvältä.

• "Paloma01"

Minulla on 200gr.Earl Gray-teetä vakuumi-purkissa.
        Ostin sen Hakaniemen-hallista, sen kaverini muistoksi joka putiikkia hoiti.
        Kun hän kuoli.
        Uutisten muinainen Pirkko Arstila on keronut hänestä enemmän.
        Hagiksen hallihan oli ulko-oveni rappusilla.
        Melkein.

H.

• Niitä erikoiskahveja olen joskus maistanut, ja todella paremman makuisen kahvin niistä saa, paremman kuin Kulta Katriinasta, jotenkin pähkinäinen maku niissä on.

Pitänee siirtyä pikkuhiljaa niihin "latteisiin", sun muihin maitokahveihin, tee tosiaan on ruvennut iltaisin maistumaan paremmalta, mutta se sokeri tai hunaja kun pitää siinä olla ja painon nousun kanssa saa olla tarkkana aina.

Poikamme juo varmaan pannullisen kerralla, ja sitten närästää, olen sanonut ettei ne sinunkaan suolet ole elefantin nahkasta.
        Ikää kun tulee ja tressaava työ ottavat osansa jo häneltäkin.

Pirre

• miina4 kirjoitti:

Niitä erikoiskahveja olen joskus maistanut, ja todella paremman makuisen kahvin niistä saa, paremman kuin Kulta Katriinasta, jotenkin pähkinäinen maku niissä on.

Pitänee siirtyä pikkuhiljaa niihin "latteisiin", sun muihin maitokahveihin, tee tosiaan on ruvennut iltaisin maistumaan paremmalta, mutta se sokeri tai hunaja kun pitää siinä olla ja painon nousun kanssa saa olla tarkkana aina.

Poikamme juo varmaan pannullisen kerralla, ja sitten närästää, olen sanonut ettei ne sinunkaan suolet ole elefantin nahkasta.
        Ikää kun tulee ja tressaava työ ottavat osansa jo häneltäkin.

Pirre

Kiitos kaneli vinkistä, kokeilenpa sitäkin..

Pirre

• huruksz kirjoitti:

"Paloma01"

Minulla on 200gr.Earl Gray-teetä vakuumi-purkissa.
        Ostin sen Hakaniemen-hallista, sen kaverini muistoksi joka putiikkia hoiti.
        Kun hän kuoli.
        Uutisten muinainen Pirkko Arstila on keronut hänestä enemmän.
        Hagiksen hallihan oli ulko-oveni rappusilla.
        Melkein.

H.

...kertonut hänestä

H.

• Anonyymi

Maku-ja hajuaisti saattavat kyllä ikääntyessä heiketä ja jotkut lääkkeetkin vaikuttavat makuun esimerkiksi syljen eityksen kautta. Itselleni ei flunssassa kahvi maistu , tuoksukin tympii. En ole erityisen kahvifriikki, aamukahvin voin jättää juomatta, mutta iltapäiväkahvi on tärkeä, kofeiiniannos siinä vaiheessa on jo tarpeen vireystilan takia.

Aamukahvini on tavallista suodatinkahvia, väliin tummapaahtoista, ja siihen lisään noin 1/3 lämmitettyä rasvatonta maitoa. Parin desin mukillinen riittää. Päiväkahviin saatan vaahdottaa kuumennetun maidon sauvasekottimella ja tiputtaa tavallista vahvemman suodatinkahvin, mitään erikoiskeittimiä minulla ei ole. Joskus käytän kauramaitoa , varsinkin kun on näitä laktoosi-intolerikkoja käymässä tai heidän jäljiltään sitä maitoa jäljellä.

Matkoilla kahviloissa on mukava käydä tunnelmaa aistimassa ja pääkaupunkiseudulla ystäviä tapaamassa, ja silloin tilaan jotain erikoiskahvia : espressoa, lattea tai cappuccinoa. Meillä on pitkään pyörinyt entisten kollegoiden tapaamisrinki jossain kivassa kahvilassa, mutta viime keväänä se tietysti jäi tauolle eikä ole ainakaan vielä käynnistynyt uudelleen. Sitä kaipaan ! Pitääköhän ostaa jokin erityiskahvivempain kotiin ja pyytää edes pientä ydinporukkaa meille.

Nuotiolle on varattu nokipannu, ja yleensä pari kahvipaketillista pannujauhatusta kuluu kesässä. Siinä on omat taikansa : kolmasti kiehauttaa pitää ja nokka selvittää ja juoda puisesta kuksasta tai emalimukista. Lopuksi pannu pitää pestä huolella sisältä. Yleensä muiden keittämä kahvi maistuu ihanalle, ja kylään tullessa on tervetullut olo, kun kahvi tuoksuu.

Illalla on teerituaali, tavallista pussiteetä useimmiten, joskus teelehdistä kannuun haudutellen. Sitruunaa ja hunajaa , pieni leipäpala juustolla päällystettynä, nämä ovat askelia uneen rauhoittumiseen.

Ramoona

• Anonyymi

Minulle jäi mieheni jälkeen kapseli kahvikeitin, mutta annaoin sen sitten tyttärelle kun ei tullut sillä kovin usein kahvia keitettyä, kaakaota joskus. Keitin oli mieheni hoitopaikassa sinne ja siellä vierailijoita varten hankittu.

Ei ole tullutkaan kokeiltuakaan ns. englantilaista kahvia, eikös he juuri nauti kahvin lämmitetyn maidon kera...
        Pitäisikin varmaan ruveta näkemään hieman enemmän vaivaa kahvinsa eteen, niinkuinesin. vaahdotettu maitokin..
        Niillä harvoilla ulkomaan matkoilla olen aina ottanut espressoa, koska tavallinen kahvi voi olla ihan kaikkea muuta kuin kotona opittu kahvi on, yleensä liian laihaa.

Tee on hyvää iltajuomaa, sen olen minäkin huomannut.

Pirre

• Anonyymi

Nokipannu kahvia en ole juonut aikoihin, en edes vaellusreissuilla, joillakin oli armeijan pakki jossa keittivät ruoat, kuin kahvitkin.
        Mökillä joskus miehen kanssa keitimme noki pannukahvit, silloin kun oli se mies ja mökkikin..nyt ei ole kumpaakaan..

• Minulle maistuu pikakahvi. Oli totuttelemista mutta nykyisin menettelee. Ostan Lidl.lin luomua. Se on mielestäni parhaan makuista.
      Kun kaveri on täällä niin keitän Mocca Masterilla. Vävy osti Mocca Masterin, en olisi raaskinut itse ostaa. Kaveri ei suostu edes maistelemaan pikakahvia.
      Kun tyttären porukka on käymässä niin heillä on kahvia pannussa melkein koko ajan.
      Juhla mokkaa olen ostellut tarjouksesta, ihan hyvää kahvia siitä saa.
      Kahvi maistuu hyvältä mutta ei ilman pullaa. Se taas ei ole hyväksi kun pullassa on paljon energiaa.

• Anonyymi

Juhla mokka ole minunkin makuuni ennen, mutta presidentti nykyään.

Pikakahvia olen juonut vain joskus vaellusreissuilla, silloin se oli paikallaan, nopea laittaa ja kevyt kantaa.
        Aikoinaan nauroimme, että meillä taitaa olla kahvila kun lapset keitti koko ajan kahvia ja pannu oli kuumana päivän.

Pirre

• Anonyymi

Kahvi on huonontunut, halvemmalla yritetään saada sama tai korkeampi hinta. Käytin pitkään Juhlamokkaa, se alkoi maistua pliisulta. Vaidoin Rainbown tummapaahtoon ja Kultakatriinaan. Nyt ne maistuvat. Viisi kupillista on mulle sopiva määrä päivässä. Ei kahvin oikein hyvää kuulu ollakaan, eikä alkoholin. Molempia juodaan määrätyn tilan aikaansaamiseksi. Huomenna ei saa juoda aamupäivällä kahvia kun menen ABI-mittaukseen.

• Anonyymi

Voihan se olla noinkin, että säädetään laadulla paremman hinnan eteen. Joskus jopa yrittivät juksata pienentämällä paketin kokoa, ei tainnut mennä läpi kauaa.

Aika paljon juot, mutta kukin kupillaan, ja kun se kerran on terveys juomakin nykyään, hyvää se tekee.

ABI ..ei varmaan ylioppilas juttu :)

Pirre

• Anonyymi

Hyvä kahvi maistuu hyvälle,
      halvalla ei hyvää kahvia saa,
      mutta ei tarvitse paljon maksaa
      Löfberg's Lilan Kharisma-kahvi
      täyttää jo hyvän kahvin edellytykset,
      alle 5 euroa paketti.
      K- ja S-kaupoista.

• Anonyymi

Kahvia join jo lapsena, heti kouluun lähtiessä, olin 7v. Pullaa ei ollu kuin sunnuntaina, arkisin ruisleipää voita päällä. Vieläkin tykkään aamuisin kahvista jossa sokeria ja leipäviipale voilla päällystettynä.

• Anonyymi

Pitää varmaan vaihtaakin kahvi merkkiä vielä, joskus ostin just tuota kahvia josta kerrot, ja oli hyvää..pähkinäiselle jälkimaku.
        Pirre

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää varmaan vaihtaakin kahvi merkkiä vielä, joskus ostin just tuota kahvia josta kerrot, ja oli hyvää..pähkinäiselle jälkimaku.
        Pirre

Kharisma on aromikas kahvi, sen maku hiukan vaihtelee, niin vähän
        että sen juuri ja juuri voi huomata, milloin tulee mikäkin aromi enemmän esiin,
        aina ne on hyviä. Paahto on tumma. Tumma paahto on terveellisempää vatsallekin,
        toisin siis kuin ihmiset luulevat.
        Tumma on "kypsemmäksi" paahdettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahvia join jo lapsena, heti kouluun lähtiessä, olin 7v. Pullaa ei ollu kuin sunnuntaina, arkisin ruisleipää voita päällä. Vieläkin tykkään aamuisin kahvista jossa sokeria ja leipäviipale voilla päällystettynä.

Me saatiin harvoin kahvia ja jos niin puoli kuppia, ja pullaa oli viikonloppuna..

Pirre

• Anonyymi

Sen jälkimaku ei oo itelle mieleen... sen verran että pahin kahvi mitä oon maistanu...
        Veli osti taas Löfbergiä niin koetin jo ehtiä että miks se väittää kuulleensa et se ois hyvää...

Se vaa maistuu et siihen ois lisätty parfyymia...

• Anonyymi

Joskus kuulin tai luin jostain, ettei kahvi maistu syöpään sairastuneelle, en tiedä onko totta?
      En pelkää syöpää, mutta ajattelin kummiskin, että joko kahvin maistumattomuus on oire syövästä jossain...

Pirre

• Anonyymi

Keväällä minulla oli sama ilmiö, suussa ei mikään maistanut oikein miltään,
        aloin epäillä koronaa, koska siinä makuaisti voi hävitä.
        Syy oli kuitenkin joku muu. Jäi epäselväksi mikä.

• Anonyymi

Oliko se joskus hyvää?

• Kahvi on mitä on.
      Vesi on mitä on.
      Sokerikin on mitä on.
      Mutta Kahvin-valutin ei saa olla mitä tahansa.
      Moccamaster on Suomalaiselle välttämätön.
      Laite ei ole ulko-mailta.
      Se on Euroopasta.
      Eurooppalainen on aina herkullisinta.
      Sikäli kun se on valko-ihoisinta.

H.

• Anonyymi

kun tietäs muten vesisäiliön putsaa...

• Anonyymi

Mocca- masteria ei tarvitse mihinkään ja Euroopassa on ulko-maita. Mitä mustempi kahvi, sen parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun tietäs muten vesisäiliön putsaa...

Minäkin olen miettinyt samaa ja Mocca-Masterin vesisäiliön puhdistan niin,
        että laitan veden piripintaan, kun kalkinpoistajaa käytän.
        Ei se siitä taida puhdistua, mutta muuta keinoa en tiedä.
        Joskus pyyhin sisäpintaa veteen kostutetulla talouspaperilla,
        jos sisäpinnassa näkyy jotain. Se "jotain" on varmaankin vedestä jäävää kalkkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen miettinyt samaa ja Mocca-Masterin vesisäiliön puhdistan niin,
        että laitan veden piripintaan, kun kalkinpoistajaa käytän.
        Ei se siitä taida puhdistua, mutta muuta keinoa en tiedä.
        Joskus pyyhin sisäpintaa veteen kostutetulla talouspaperilla,
        jos sisäpinnassa näkyy jotain. Se "jotain" on varmaankin vedestä jäävää kalkkia.

Etikalla, ystävät. Etikalla!
        Ohjeita löytyy varmasti netistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mocca- masteria ei tarvitse mihinkään ja Euroopassa on ulko-maita. Mitä mustempi kahvi, sen parempi.

Mocca-Master on olevinaan ainakin tavallista parempi kahvinkeitin.
        En tiedä onko ja miksi, mutta sain sellaisen lahjaksi ja kahdeksatta vuotta
        toimii. Sen hinta on kohtuullistunut, se oli aikoinaan "liian kallis"
        hankinta mielestäni, kun halvalla keittimelläkin sai hyvää kahvia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mocca-Master on olevinaan ainakin tavallista parempi kahvinkeitin.
        En tiedä onko ja miksi, mutta sain sellaisen lahjaksi ja kahdeksatta vuotta
        toimii. Sen hinta on kohtuullistunut, se oli aikoinaan "liian kallis"
        hankinta mielestäni, kun halvalla keittimelläkin sai hyvää kahvia.

Mökillä on tavallinen kavinkeitin, en huomaa mitään eroa Mocca-Masterissa keitettyyn kahviin.
        Onko kukaan huomannut että Mocca-Masterissa on noin 1,5 dl vettä sisällä koko ajan.
        Siksi tyhjennän sen kokonaan kääntämällä nurin jos on ollut pitkään koskematta.
        Sama periaate Mocca-Masterissa on kuin muissakin keittimissä, en ymmärrä miten sillä voisi tulla parempaa kahvia.
        Keitin pitää puhdistaa säännöllisin väliajoin, muuten kahvin maku kärsii.
        Pitää myöntää että minultakin tahtoo puhdistaminen välillä unohtua.
        Pannun ja suodattimen pesen joka käytön jälkeen, on tullut tavaksi.

• liekko kirjoitti:

Mökillä on tavallinen kavinkeitin, en huomaa mitään eroa Mocca-Masterissa keitettyyn kahviin.
        Onko kukaan huomannut että Mocca-Masterissa on noin 1,5 dl vettä sisällä koko ajan.
        Siksi tyhjennän sen kokonaan kääntämällä nurin jos on ollut pitkään koskematta.
        Sama periaate Mocca-Masterissa on kuin muissakin keittimissä, en ymmärrä miten sillä voisi tulla parempaa kahvia.
        Keitin pitää puhdistaa säännöllisin väliajoin, muuten kahvin maku kärsii.
        Pitää myöntää että minultakin tahtoo puhdistaminen välillä unohtua.
        Pannun ja suodattimen pesen joka käytön jälkeen, on tullut tavaksi.

Kaikkihan tämän tietävät?
        Kun Lappalainen on Puukollaan kovertanut Kuksan valmiiksi.
        Hän täyttää Kuksan laadukkaalla Konjakilla.
        Antaa Konjakin liota Kuksassa 24h.
        Sitten hän juo konjakin.
        Ja niin on Kuksa valmiina Kahville.
        Vuosi-kausia.
        Kahvin maku sen-kun paranoo.
        -
        Mocca-Masterini on jotain 6v. vanha.
        Koskaan en ole pessyt sitä, en poistanut Kalkkeja.
        Hyvin se silti lorisoo.
        Sen 1,5 dl:kin.
        Ja Kahvini maku sen-kun vaan paranoo.

H.

• Anonyymi

Kafe normal (kahvi konjakilla) käy kyllä milloin vain, jos ei tarvitse ajaa autoa.

• Anonyymi

kokeile caputsino lattekahvia, kuumaanveteen vaan jauhetta sekaan selaista missä on kasvisrasvajauhetta maidon tilalla
      njjj

• Anonyymi

Pitääpä joskus hankkia, olisi nopea ainakin..

Pirren

• Anonyymi

Kaikkea uutta sitä keksitään ja kehitetään ... nyt on tullut keittiö uutuus ...aamiaskaappi ..liukuovet ja kaikki aamiastarpeet samassa paikassa ...Mitähän minäkin sellaisella tekisin ... no ehkä monilapsi perheelle voi olla kovastikin hyödyllinen ... vähän turhalta tilan viejältä kyllä tuntuu...
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Kaikkea ne keksivätkin.., enpä usko että hankkisin moista jos olisin tekemässä uutta keittiötä....vai korvaisiko se aamiais pöydän...
        Pirre

• Anonyymi

Käytän keitintä vain jos on vieraita, eli useampi kahvinjuoja. Muuten kahvinkeitin on tarpeeton vehje. Veden kuumennan teräspannussa ja kaadan hitaasti irtosuppilosta tietysti kahvin ja suodatinpaperin läpi mukiin. Saatan myös toisinaan tehdä kahvit perunoiden valmiiksi kiehuneesta keitinvedestä. En varsinaisesti etsi säästöä tms., tykkään vaan olla käytännöllinen ja välttää kaikkea turhien vempaimien kanssa puljaamista.

• Anonyymi

IKäyttämäsi keino olisi hyvä, saisi täsmälleen halutun määrän kahvia, siis säästöäkin. Veljeni keittää aina kahvin suppilon kautta, pihi kun on :)
        Pirren

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

IKäyttämäsi keino olisi hyvä, saisi täsmälleen halutun määrän kahvia, siis säästöäkin. Veljeni keittää aina kahvin suppilon kautta, pihi kun on :)
        Pirren

Sinäkö et sitten keitä kahviasi suppilon läpi eli suppilon kautta? Eikö keittimessäsi ole suppiloa, miten se toimii?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkö et sitten keitä kahviasi suppilon läpi eli suppilon kautta? Eikö keittimessäsi ole suppiloa, miten se toimii?

Tarkoitan irrallista suppiloa, sitä jonka voi laittaa vaikka suoraan kupin päälle, niinkuin joskus aikoinaan oli et vesi kuumennettiin muualla ja sitten kaadettiin suppilossa olevan kahvin porojen päälle,,

• Anonyymi

Kummallista sakkia! Miten voi kukaan noin vähällä kahvilla olla kokonaisen päivän, minulla menee 5-6 pannullista /päivä.

• Anonyymi

Liika kahvi aiheutta sydämen tyydytystä, ja levottomuutta, siis se kahvin kofeiini.

Eikö vatsasi reagoi noin suureen määrään kahvia?

Pirreb

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liika kahvi aiheutta sydämen tyydytystä, ja levottomuutta, siis se kahvin kofeiini.

Eikö vatsasi reagoi noin suureen määrään kahvia?

Pirreb

No ei, kai sitten olisin jo vähentänytkin jos niin olisi käynyt. Vaan en usko ainoa olevani kahvilalli.

• Anonyymi

Ikääntyessäni olen huomannut kahvinjuonnin aiheuttavan hiukan epämiellyttävää sykkeen epäsäännöllisyyttä. Se menee ohi jonkun tunnin päästä.
      En sen takia vielä aio luopua kahvista, kyllä se niin hyvin ja hyvältä maistuu.

Kaksi mukillisesta aamukahvia on ehdoton, että "silmät saa auki" ja elimistö herää.

Kardiologi ehdotti, että iltapäiväkahvi olisi hyvä juoda viimeistään 14-15 maissa.
      Uneeni en huomaa kahvin vaikuttavan. Olen nukkunut nuoruudesta asti katkonaista unta ja vähän. En silloin juonut kuin kupillisen aamukahvia.

• Anonyymi

Olen jo kauan sitten siirtynyt Espresso Italiano kahvin käyttäjäksi. On 100% Arabica kahvia.
        Hankin myös jo vuosia sitten Espresso-keittimen. TUlee todella aromirikasta kahvia keittimellä Lavazza espresso kahvista.
        Kahvin määrä jonka oma keittimeni kerralla vedestä ja kahvista valmistaa on noin puolitoista dl ja se riittää minulle, sokeria hieman kahvikupposeen. Joskus voi lisätä pienet plöröt kahviin.
        Italialaiset lisäävät jos haluavat tilkan grappaa kahviin.
        KylläEspressolla aamulla silmät avautuvat, olo piristyy!

Piristävää Espresso hetkeä! t.L

• Anonyymi

Joillekin kofeiini aiheuttaa unettomuutta, mutta kuulin tai luin jostain, että dementikolle kofeiini toimii päinvastoin, eli se väsyttää ja nukuttaa..tiijä häntä..

• Anonyymi

Corretto on italialaisten kahvitoti, pieni kahvi johon lisätään vähän konjakkia.

• Anonyymi

Juon kylmää kahvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juon kylmää kahvia.

Mahdat olla kaunis :)))

• Anonyymi

Aivan oikein Cafe Corretto on kahvitoti. Italiassa on usein kyytipoikana grappaa, Hyvältä kafe maistuu olipa sitten terästetty konjakilla vai grapalla, joskus on hyvä lisätä myös hiukan sokeria- miten milloinkin oman maun mukaisesti.

Maukasta Cafe Corretto hetkeä ! t. L

• Anonyymi

Iriskofe on taas kermavaahdolla ja viskillä terästetty,, ja sitä saa melkein mistä vaan Euroopan kohteissa,

Pirre

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein Cafe Corretto on kahvitoti. Italiassa on usein kyytipoikana grappaa, Hyvältä kafe maistuu olipa sitten terästetty konjakilla vai grapalla, joskus on hyvä lisätä myös hiukan sokeria- miten milloinkin oman maun mukaisesti.

Maukasta Cafe Corretto hetkeä ! t. L

Kuulostaa tosi pahalta! Kahvi kahvina ja viina viinana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iriskofe on taas kermavaahdolla ja viskillä terästetty,, ja sitä saa melkein mistä vaan Euroopan kohteissa,

Pirre

Joo, saisi vaikka keittiöstäni jos viitsisin sellaista väsätä. Minusta vaan kermavaahto ei niin mitenkään sovi alkoholipitoisen juoman kylkiäiseksi, ei niin mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa tosi pahalta! Kahvi kahvina ja viina viinana!

Ihan hyvää se on. Lapsuudestani muistan miten miehet tekivät plöröjä, eli kossua tms. kahvin sekaan ja olen itsekin satunnaisesti salaa kahvilassa tehnyt saman mutta konjakin tai brandyn kera. Kahvi saisi olla tuolloin erityisen vahvaa, on kai myös ns. kovaa teetä juotu mutta itsellä ei sellaisesta mitään tuntumaa tai näkymääkään ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pirre

Irish coffee ei mikään erikoisuus ole. Saahan sitä Suomestakin.
        Joskus teen sitä kotona.

• Anonyymi

Kävin Abi-mittauksessa ja sitä ennen oli kahvitta 24 tuntia. Outo olo, jotenkin poistolaltaan. Otin puulloon mukaan kylmää kahvia jonka join heti mittauksen jäleen. On jonkun sortin riippuvuutta näköjään.
      Abi-mittaus on Nilkkapaineiden mittaus dopplerilla ja ABI-indeksin määritys on objektiivinen tapa arvioida tukkivan valtimotaudin vaikeusastetta.
      Ei niissä ollut mitään vikaa, kolesteroli on korkealla ja jalkoja pakottaa. Luulotautiako lie, mutta ihmetyttää.

• Anonyymi

Kyllä kofeiiniin voi olla olla "koukussa", minulla särki päätäni aiemmin , jos en ollut saanut esim.aamukahvia, nykyään riippuvuus on vähäistä, jos ollenkaan.

• Anonyymi

Kahvista voi tulla vierotusoireita.

• Anonyymi

Satuin syntymään yliherkäksi pikkusantuksi. Olin vaikea tapaus isossa perheessämme.
      Kansakouluun pääsy alkoi avartaa kuin tynnyrissä kasvaneen pojan elämää.

Nyt olen jo hyvin iäkäs. Muistan sen tuoksun kun äiti brännärissä paahtoi raakakahvia.
      Saatiin me kakrut sitä maistaa, sitä kahvia. Ei se hyvää ollut.

• Anonyymi
      • Minä katson usein Erica Dinhon reseptejä, mutta tätä en ollut nähnyt. Eikös carajillo ole suositumpaa Espanjassa?
        Kolumbiassa juodaan kahvia joko mustana (tinto), tipalla maitoa (pintado) tai maitokahvina (café con leche), etenkin aamiaisella. Sokeria maun mukaan, yleensä paljon.
        Nyt näiden nykyajan baristaviristysten tultua yleisiksi myös Kolumbian kaupungeissa, niin valikoima on suurempi (Starbucks, Juan Valdez) mutta ei välttämättä laadukkaampi. Kahvientusiastit jauhavat omat papunsa.

• Paloma01 kirjoitti:

Minä katson usein Erica Dinhon reseptejä, mutta tätä en ollut nähnyt. Eikös carajillo ole suositumpaa Espanjassa?
        Kolumbiassa juodaan kahvia joko mustana (tinto), tipalla maitoa (pintado) tai maitokahvina (café con leche), etenkin aamiaisella. Sokeria maun mukaan, yleensä paljon.
        Nyt näiden nykyajan baristaviristysten tultua yleisiksi myös Kolumbian kaupungeissa, niin valikoima on suurempi (Starbucks, Juan Valdez) mutta ei välttämättä laadukkaampi. Kahvientusiastit jauhavat omat papunsa.

piti oleman: "baristaviritysten"

• Anonyymi

Siirryin vaalea paahtoisesta tummempaan paahtoiseen kahviin 3 tai 4 .
      Maistuu täyteläisemmältä eikä niin helposti närästä.

• Meillä juodaan neljä pakettia viikossa, keskimäärin, mutta minä juon vain kolme kupillista päivässä.
      Olemme siirtyneet pitkälti tummempaan paahtoon myös, tosin Gevalian Colombia on keskipaahtoisena hyvää myös ja aina kaupan hyllyssä. Suosikkini on Zoegan Colombia.

• Anonyymi

Neljä pakettia viikossa. Taitaa sitten olla kahvikuppi joillakin koko ajan kädessä, kenties jo ruokajuomanakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Neljä pakettia viikossa. Taitaa sitten olla kahvikuppi joillakin koko ajan kädessä, kenties jo ruokajuomanakin.

Mies hakee kahvikuppinsa vasta ruuan jälkeen, mutta hänen poikansa juo usein kupin ruokajuomana ja sitten vie täyden mukin yläkertaan ruuan jälkeen. Mies juo 8-10 kuppia päivässä, hänenpoikansa vieläkin enemmän. Kylmä kahvikin kelpaa uudelleen lämmitettynä. Minä en juo painunutta kahvia, kaadanpois ja teen uuden pannullisen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      66
      3659
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3051
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      124
      2413
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      13
      1586
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1462
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1110
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      999
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      832
    Aihe