Kannustava vaimo

Anonyymi

Vaimoni ajaa minua alkoholismia kohden. 20 vuotta sitten hormoonihoitonsa lopettanut nainen suosii päivittäistä juopotteluani kunhan se pysyy kohtuudessa.
Sanoo, että se on 70v ikäiselle naisihmiselle kuin lomaa. Hän on havainnut, että kohtuullisenkin tasoinen alkoilu pehmentää vanhan ukon.
Oikeastaan asiat voisivat olla hullumminkin!

18

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elät sä rinnakkaistodellisuudessa ?

    • Anonyymi

      Siis eikö sulla ole alkoholin käyttö omassa hallinnassasi?

      • Anonyymi

        Tietenkin on! Jostakin syystä täysin raitis vaimoni suhtautuu peittelemättömän suopeasti tissutteluuni. Ei yllytä mutta suosiva asenne on ilmeinen.


    • Anonyymi

      Niin. Vaimoko se pakottaa sinut juomaan? Väkisin kaataa viinaa kurkusta alas?
      Oletpa sinä sitten tahdoton tossu jos annat itsesi siihen pakottaa!

      Olen kuuullut alkoholitin suusta ennenkin tuon saman: enhän minä joisi mutta kun sinä.... Syyllinen omaan juomiseen haetaan muualata, itsellähä ei aikuisella miehellä vastuuta ole...

    • Jaa alkoholismia kohti? Etköhän sinä ole jo päässyt perillekin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että tuo olisi pakopaikka tissutteluani suosivan vaimoni vaikutukselta?


    • Anonyymi

      Hankkiudu terapiaan, että lopettaisit eukkosi pieksämisen selvin päin!

    • Ehkä vaimosi ei jaksa enää välittää. Siitä syystä saat juopotella rauhassa.
      Odottaa varmaan kyllä että että ihan ITE järkiintyisit.

      Tai sitten ei odota enää mitään.

      • Anonyymi

        Vuosittain on muutamia täysin raittiita jaksoja kestoltaan 2 - 3kk. Pisimmillään ollut 5,5kk.
        Mielestäni olen selvin päin asiallinen, aktiivinen ja miellyttävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuosittain on muutamia täysin raittiita jaksoja kestoltaan 2 - 3kk. Pisimmillään ollut 5,5kk.
        Mielestäni olen selvin päin asiallinen, aktiivinen ja miellyttävä.

        Hyvä noinkin mutta montako kuukautta vuodessa menee tillin tallin? Sanot olevasi selvinpäin ok mutta entäs humalassa? Kuitenkin vuodesta yli puolet et ole selvinpäin.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Hyvä noinkin mutta montako kuukautta vuodessa menee tillin tallin? Sanot olevasi selvinpäin ok mutta entäs humalassa? Kuitenkin vuodesta yli puolet et ole selvinpäin.

        En ole tillin tallin. Hoidan kahden eläkeläisen yhteiset asiat. Suunnittelen ja ostan sapuskat sekä valmistan ne. Katan pöydän.
        Käymme vaimon kanssa usein ulkona aamukahvilla. Minä otan oluen. Tuota ennen olen asunnolla nauttinut aamujanoon oluen ja ravintoa-annosta suuremman paukun jotain tislettä.
        Teemme patikkalenkin ja kelistä riippuen istuskelemme kesällä kävelykadun varressa kulkijota silmäillen.
        Käyn ostoksilla. Teen sapuskat ja syömme. Safkaa tehdessä minulla on jääkaapin päällä valkkari pullo ja jääkaapissa votkaa.
        Iltapäivän lepo ja lueskelua.
        Ennen ulos kävelykadulle lähtöä reippaasti votkaa. Jos viihdymme kadulla niin kän välillä sisällä paukuilla.
        Asunnolle ja tv ohjelmia katsellen eikä tietenkään kuivin suin.
        Jossakin välissä välipalaa ja juomaa.
        Viimeiset paukut ennen klo 23:a.
        Jos herään aamuyöstä hiekkalaatikolle niin otan oluen. Saa paremmin unen päästä kiinni.

        Ei mitään tilliä vaan tavallista elämää. Ainoa moitteen aihe on vaimoni mielestä liiallisuuksiinkin menevä hyväntuulisuus. En höröttele mutta olen hänen mielestään turhan flegmaattinen. Pitäisi olla ärhäkämpi.
        En lässötä, en hoipu, en häiriköi.
        Tuo hyväntuulisuus ja flegmaattisuus ovat vaimoni mielestä jossakin määrin myönteisiä piirteitä selväpäiseen olotilaan verrattuna.
        Eikös tämä nyt jo ole ryyppäämisen sanatonta suosimista.
        Vaimoni on täysin raitis! Joskus nuorena hänen maksiminsa oli vajaa pullo siideriä saunan jälkeen. Kerran kokeili punkkua mutta punkun histamiini aiheutti allergiselle ihmiselle päänsäryn.

        Karanteeni ikäisen ukkelin veriarvot ja sisäkalut ovat erinomaisessa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tillin tallin. Hoidan kahden eläkeläisen yhteiset asiat. Suunnittelen ja ostan sapuskat sekä valmistan ne. Katan pöydän.
        Käymme vaimon kanssa usein ulkona aamukahvilla. Minä otan oluen. Tuota ennen olen asunnolla nauttinut aamujanoon oluen ja ravintoa-annosta suuremman paukun jotain tislettä.
        Teemme patikkalenkin ja kelistä riippuen istuskelemme kesällä kävelykadun varressa kulkijota silmäillen.
        Käyn ostoksilla. Teen sapuskat ja syömme. Safkaa tehdessä minulla on jääkaapin päällä valkkari pullo ja jääkaapissa votkaa.
        Iltapäivän lepo ja lueskelua.
        Ennen ulos kävelykadulle lähtöä reippaasti votkaa. Jos viihdymme kadulla niin kän välillä sisällä paukuilla.
        Asunnolle ja tv ohjelmia katsellen eikä tietenkään kuivin suin.
        Jossakin välissä välipalaa ja juomaa.
        Viimeiset paukut ennen klo 23:a.
        Jos herään aamuyöstä hiekkalaatikolle niin otan oluen. Saa paremmin unen päästä kiinni.

        Ei mitään tilliä vaan tavallista elämää. Ainoa moitteen aihe on vaimoni mielestä liiallisuuksiinkin menevä hyväntuulisuus. En höröttele mutta olen hänen mielestään turhan flegmaattinen. Pitäisi olla ärhäkämpi.
        En lässötä, en hoipu, en häiriköi.
        Tuo hyväntuulisuus ja flegmaattisuus ovat vaimoni mielestä jossakin määrin myönteisiä piirteitä selväpäiseen olotilaan verrattuna.
        Eikös tämä nyt jo ole ryyppäämisen sanatonta suosimista.
        Vaimoni on täysin raitis! Joskus nuorena hänen maksiminsa oli vajaa pullo siideriä saunan jälkeen. Kerran kokeili punkkua mutta punkun histamiini aiheutti allergiselle ihmiselle päänsäryn.

        Karanteeni ikäisen ukkelin veriarvot ja sisäkalut ovat erinomaisessa kunnossa.

        Viisautta on pyytää apua, silloin kun on sen tarpeessa.

        Jos on tottunut olemaan aina yksin, henkisesti, on vaikea pyytää apua.

        Ja jos ammatillinen asema on korkealla, ei luoteta helposti vaitiolovelvolluuden pitävyyteen, ja pelätään asian julkituloon.

        Mutta joskus tilanne on lipunut niin huonoksi, ettei yksin selvitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisautta on pyytää apua, silloin kun on sen tarpeessa.

        Jos on tottunut olemaan aina yksin, henkisesti, on vaikea pyytää apua.

        Ja jos ammatillinen asema on korkealla, ei luoteta helposti vaitiolovelvolluuden pitävyyteen, ja pelätään asian julkituloon.

        Mutta joskus tilanne on lipunut niin huonoksi, ettei yksin selvitä.

        Vaimosi on uuounut, koska ei jaksa vahtia aikuista miestä, hän ei ole vastuussa mutenkään, juopottelustasi. Juopot syyllistää aina muita, siksi parasta kun olisivat yksin, eivätkä kiusaisi muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisautta on pyytää apua, silloin kun on sen tarpeessa.

        Jos on tottunut olemaan aina yksin, henkisesti, on vaikea pyytää apua.

        Ja jos ammatillinen asema on korkealla, ei luoteta helposti vaitiolovelvolluuden pitävyyteen, ja pelätään asian julkituloon.

        Mutta joskus tilanne on lipunut niin huonoksi, ettei yksin selvitä.

        Palaan vielä aloitukseeni.
        Olemme tottuneet olemaan kaksin.
        Pitkään eläkkeellä olleen ammatillinen asema?!
        Tarvittaessa selviän yksin. Tietenkin vaimoni poissaolon ajat ovat kolkkoja mutta silloin panostan tavallista enemmän kuntoiluun.


    • Anonyymi

      Minun mies kans tuntuu jollainlailla haluavan, että joisin, vaikka muuta väittää. Hän tosin juo itsekin. Olen miettinyt, ärsyttääkö häntä jotenkin toimeliaisuuteni, kun olen selvinpäin. Jos se ärsyttää, että saan paljon näkyvää aikaan, koska hän itse ei semmoiseen kykene, vaan viettäisi mieluiten päivänsä makuuasennossa kirjan kanssa.

      Olen liian hyvä selvinpäin. Niinpä mies hankkii aina silläaikaa viinaa, kun olen ollut esim. koko päivän metsässä marjassa/sienessä.

      No nyt hankimme hänelle oman asunnon, missä ryypätä. Alkuun näytti menevän paremmin, mutta lopulta känniset oudot tekstiviestit alkoi ahdistaa niin, että sorruin itsekin omalla tahollani...

      • Anonyymi

        Olin pari vuotta miehen kans, joka joi paljon. Onneksi ei asuttu yhdessä, vaikka minua muut varoitti, et hällä juominen jatkuvaa. En päässy eroon vaikka joka viikko lopetin tapailun. Aina uskoin et muuttuu, ihmettelin vaan kun otti yhteyttä vaikka usein luulin et onko kuollu jo kaatumisiin vaikka. Mitkään neuvot ei auttanu, ja hänen omaiset oli jo etääntyneet. Mikään ei auttanu vaikka oli vakava sairaus, hän joi vaan. Miksi?


    • Anonyymi

      "Ennen ulos kävelykadulle lähtöä reippaasti votkaa. Jos viihdymme kadulla niin kän välillä sisällä paukuilla."

      On se. Onneksi olkoon vaan jos pystyy tenuttamaan reippaasti votkaa ja laittamaan korkin kiinni niin että pullon pohjalle vielä jää jotain!

      Meitä on monta jotka tinttaa kunnes pullo on tyhjä ja jos käsi vielä liikkuu, se hamuaa heti uutta pulloa tilalle!

      Turha siinä on röyhistellä jos on syntynyt niin hyvien tähtien alla että pystyy tissuttelemaan maltillisesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe