bmw ja -5 pakkanen ja öljyt kentällä

Anonyymi

olipa taas mielenkiintoinen kokemus tällä "uudella" ajokilla eli 325 ii 2 puolikkaalla myllyllä. kilometrejä takana vain 126 000 eli kuin uusi mutta mutta...
aamulla oli -5 pakkasta,ei roikassa näillä keleillä mutta hiukan yllätti asteet. no starttasin normaalisti ,hiukan nihkeästi ja outo metallinen sirahdus kävi sekunnin pari ja sen jälkeen syttyi öljyvalo!!!!!!!
painasin kaasun pohjaan vähäksiaikaa kun luulin että öljy ei "kierrä" mutta ei se sammunut vaan pakoputkesti tuprutti öljynsekaista ns,sumua.
sammutin auton välittömästi ja luulin että tulessa kun savutti.
konepellin aukasin näin moottorin alareunan valuttavan öljyä kentälle,onneksi oli pahvi alla edellisen päivän remonteista"pallonivelet"
mikä tämän öljyn kentälle valumisen niinkuin aiheutti?
kiitos jo etukäteen toverit!

16

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hei! täällä myös onnellinen bmw omistaja joka saattaa tietää vastauksen ongelmaasi:
      kerroit viestissä korjanneesi alupalloja edeltävänä päivänä, kävi mielessä semmoinen juttu joka minullekkin kävi että: joko olet hakatessasi alupalloja niin vasaran hamarapää on taaksevetäessä osunut a,joko öljykelloon tai b,öljynputsariin jolloin niihin tulee reikiä kun nekin ovat aluminiumia.

      toinenkin vaihtoehto on että olet irroittanut öljynputsarin koska se näyttää hiukan alapallolta ja öljy menee maahan.

      kolmas ja joskus tämäkin koettu ominaisuus että alumiiniöljyputsari on väljän koneen takia saanut liikaa painetta ja halkaissut sen, sen jälkeen täytyy käyttää teräsputsaria mm,ladasta löytyy.

    • Anonyymi

      Sul on männän rengas poikinut siitä.
      Useasti 325 bemarissa on ollut huohotuksen syy se.
      Paine karkaa kammioon ja sieltä pihalle.
      On huonolaatuiset renkaat ja ei kestä rpm

    • Anonyymi

      Moi. Voiko tuota katkennutta männänrengasta nähdä jotenkin päällepäin vai pitääkö motti irrotella?
      Öljynputsari oli ehjä mutta oli siinä lommoja ilmeisesti siitä alupallojen irroitussählingistä.
      Mistä kaupasta olette teräksisen suodattimen ostaneet kun motonetin myyjä ei ikinä ollut kuullutkaan sellaisesta ja väitti että se ei voi pullistua vaikka olisikin alumiini.
      Kiitos kommenteista mutta nyt täytyisi tietää mitä ruvetaan tekemään moottorin suhteen.

      • Anonyymi

        Tee se paperilapputesti patoputkenpäästä niin selvisi sillä


    • Anonyymi

      Et ole yksin ongelmiesi kanssa. Ittel oli 325 huohotusputki auki mutta siltikin se pukkas yli 6000 kiekoilla öljyä maahan, me ratkaistiin ongelma silleen että vietiin jatkoputkilla huohotin takas lohkoon haarottamalla öljytikunjuuri😊
      Se sai pukata öljyt nyt ihan vapaasti takas myllyyn.
      Joku oli vienyt joskus huohottimen takaronteille jolloin se suttas sit kevyemmin heheh

      • Anonyymi

        Ei sentään pakokutkesta liitosta ilmansuodattimelle?? 😊😊


      • Anonyymi

        takaronteille??? Täh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        takaronteille??? Täh?

        takarontit=takarenkaat. kun kaasua painaa kunnolla jolloin öljysumu lentää putkiapitkin takarenkaille tuntuu äkäsemmältä kun suttaa helpommin :=)


    • Anonyymi

      325 injection mosassa on ollut männänrengasvikoja jotka aiheuttaa tuon öljyn sylkemisen ns oilspitin.

      Yhteen BMW 325 moottoriin jota epäilimme rengasvikaiseksi lisäaineistimme öljyn belzinurea aineella ihan kokeilumielessä että auttaako se edes tilapäisesti öljynsylkemiseen.
      Puristus paineet olivat kahdessa pystyssä alle 6 kilobaskalia kun ns terveissä oli 10,toki BMW moteissa hajontaa on ollut vaihtelevasti. Mutta kuitenkin käsittelyn jälkeen rikkinäisissä pytyissä saatiin paineet 10 tienoille mutta moottorin popkornikattilan kuuloista ääntä se ei vaimentanut juurikaan koska männänrenkaat olivat suurella todennäköisyydellä poikki.
      Testiajon jälkeen puristukset olivat lähes yhtähuonot.
      Otimme päivän päätteeksi moottorin irti, öljypohja ja kansi ja kaikki apulaitteet irti totesimme seuraavaa: 1&6 sylinteristä männänrenkaat olivat poikki, tehden sylinterin syviä uria ja kansissa ja venttiileissä suuria nirhautumia.
      Neljässä muussakin sylinterissä oli normaalista poikkeavaa kulumaa sekä 3 sylinterin kk laakerikaulan siniseksi muuttuminen palamisen johdosta.
      Eli ei kovin kestävä ole tämä tyypin moottori.

      • Anonyymi

        Ok. Hyvä kirjoitus!
        Saatiin purettua kone ja rengas oli kuin olikin poikki!
        Kuka tietää käykö muitten auton männät tähän jotta ei tarvii enää ikinä tehä samaa remppaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Hyvä kirjoitus!
        Saatiin purettua kone ja rengas oli kuin olikin poikki!
        Kuka tietää käykö muitten auton männät tähän jotta ei tarvii enää ikinä tehä samaa remppaa..

        Laita Audin mukit ja saabib 99 h koneen kanget/veivit. Tuolla kombolla ajettu sprinntiä yli 400hv tehoilla ja ei ongelmaa.


    • Anonyymi

      Karmeita mielikuvia mossen omistajilla, Baijerin laatu vehkeistä?🤣😂😭😅

    • Anonyymi

      Sopiiko vanhempaan 2004 520i:hin vaihtaa vain lennosta akun ilman mitään rekisteröintejä?
      Tuo 110Ah taka-akku on jo aika vanha ja näyttää lepojännitteenä vain 12,4 V.

      Se meni kerran yössä tyhjäksi ja kello piti asettaa, mutta ei sitten muuta.

      • Jos akku on ollut niin loppu, että kellokin on seonnut, eikä muuta ongelmaa havaittu akun lataamisen jälkeen, niin hyvin suurella todennäköisyydellä akun vaihto suoraan ei ole ongelma.

        Pienen apuakun kytkeminen virtapiiriin akun vaihtamisen ajaksi ei tosin ole mikään iso juttu sekään.


      • Anonyymi

        KAnnattaa vaihtaa merkkiä lennosta


    • Anonyymi

      Kesti noinkin pitkään pamahtamatta?! Tosi hyvin! Mulla porsi juuri noin jo 35 000km kohdalla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      529
      3613
    2. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      165
      2557
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      174
      2519
    4. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

      Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      14
      1955
    5. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

      Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1858
    6. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

      Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      1830
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

      He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      33
      1547
    8. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1534
    9. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      213
      1516
    10. Kuka opettaja, mikä koulu

      Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      10
      1393
    Aihe