Pakastemarjat ja mahanpurut

Anonyymi

On viime aikoina ollut voimakkaita vatsaoireita ilmavaivoineen ja turvotuksineen. Sulkuventtiilikin todella kovilla 😉 Aika tavanomaista ollut ruokavalio eikä mikään ole mielestäni ollut pilaantunutta. Mutta pienen tauon jälkeen olen vähän enemmän syönyt kotimaisia pakastemarjoja (mustikka,vadelma, mansikka) 2-3 rkl kerralla Luonnonjugurttiin sekoitettuna. Sen jälkeen oireet selvästi voimistuneet. Onko muilla ollut vastaavaa?

Stressiä on monenlaista, mutta ei ne mulla näihin juuri vaikuta, vaan lähinnä syömiset ja juomiset sekä vääräntyyppinen liikkuminen, koska mm. tiettyjä hermostollisia ongelmia.

Ksylitolille olen herkähkö, mutta pidän huolta ettei tule liikaa otettua - ainakin yritän 😊 Edes klindamysiini (Dalacin) antibioottikuuri ei aiheuttanut vastaavaa. Söin kaikesta huolimatta lactob.maitoh.kapseleita viikon verran varoiksi ja aloitin vasta kuurin loppupäässä.

Monisairas

6

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kotimaiset marjat vaikuttavat turvallisista. Ulkomaiset marjathan pitää keittää, niistä voi saada jotain pöpöjä.

      Voithan testata asiaa jättämällä ruoka-aineita pois ja sitten lisäämällä niitä ruokavalioon. Ruuasta johtuvien oireiden pitäisi siten tulla ilmi.

      Joskus vatsa vaan oireilee, ja stressikin pahentaa asiaa. Voi parantua omia aikojaan. Itse olen koronaan ja muihin huoliin liittyen saanut sekä ylä- että alavatsan oireita. Nyt on taas varsin kunnossa. Aina oireiden aiheuttajaa ei saa kiinni.

      Jos lääkityksissä on muutoksia, niin nekin saattavat vaikuttaa. Moni lääke vaikuttaa suoliston hyvinvointiin.

      • Anonyymi

        Tuo käsitys minullakin on marjoista, Mutta toisaalta eikö kaikkiin luonnossa kasvaviin marjoihin aina joku riski liity, kun ne kasvaa täysin suojaamattomana...?
        Aionkin jättää nyt marjat vähäksi aikaa ja aloittaa taas niin näkee tapahtuuko mitään. Muuten ollut aika tavanomaista ruokailu viime päivinä paitsi jäätelö ja pieni munkki. Tiedän sen jo ennestään, että mm. siis ksylitoli, sokeri, rasvainen ruoka, hedelmät on haitaksi, mutta pienen määrän silloin tällöin sietää syödä. Aina on sekin mahdollista, että ollut pikkuisen pilaantunutta ruokaa vaikkei sitä aistinvaraisesti huomaa.

        Minulla on kroonista stressiä ja muutakin ja olen huomannut ettei se tällä tavoin suolistoon vaikuta. Ei kai stressi sentään kaasun muodostusta tee? Ja munapieruja? Myös täysi rakko ärsyttää vimmatusti suolistoa joskus ja toisinkin päin. Tämä lienee aika yleistä naisilla, joilla heikot lantionpohjan lihakset. Samoin voimakas keskivartaloon ja lantionpohjaan liittyvä lihasrasitus ärsyttää selvästi. Lääkitys muuten ennallaan, mutta vähän toista viikkoo sitten päättyi jo mainitsemani antibioottikuuri. Että monimutkaisesta kokonaisuudesta on kysymys, mutta itse asiassa nyt tuntuu jo paremmalta.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo käsitys minullakin on marjoista, Mutta toisaalta eikö kaikkiin luonnossa kasvaviin marjoihin aina joku riski liity, kun ne kasvaa täysin suojaamattomana...?
        Aionkin jättää nyt marjat vähäksi aikaa ja aloittaa taas niin näkee tapahtuuko mitään. Muuten ollut aika tavanomaista ruokailu viime päivinä paitsi jäätelö ja pieni munkki. Tiedän sen jo ennestään, että mm. siis ksylitoli, sokeri, rasvainen ruoka, hedelmät on haitaksi, mutta pienen määrän silloin tällöin sietää syödä. Aina on sekin mahdollista, että ollut pikkuisen pilaantunutta ruokaa vaikkei sitä aistinvaraisesti huomaa.

        Minulla on kroonista stressiä ja muutakin ja olen huomannut ettei se tällä tavoin suolistoon vaikuta. Ei kai stressi sentään kaasun muodostusta tee? Ja munapieruja? Myös täysi rakko ärsyttää vimmatusti suolistoa joskus ja toisinkin päin. Tämä lienee aika yleistä naisilla, joilla heikot lantionpohjan lihakset. Samoin voimakas keskivartaloon ja lantionpohjaan liittyvä lihasrasitus ärsyttää selvästi. Lääkitys muuten ennallaan, mutta vähän toista viikkoo sitten päättyi jo mainitsemani antibioottikuuri. Että monimutkaisesta kokonaisuudesta on kysymys, mutta itse asiassa nyt tuntuu jo paremmalta.

        Monisairas

        LUONNOSSA kasvavat marjat ovat käytännössä puhtaita jos ne on kerätty puhtaasta ympäristöstä. Suomessa ympäristö on aika puhdasta, mutta esimerkiksi muualla euroopassa ilmasto voi olla hyvinkin likaista. Mutta ongelmana on noissa tuontimarjoissa se että monet (esimerkiksi vadelmat) kasvatetaan tarhoissa ja kasteluun käytetään likaista ja bakteeripitoista vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LUONNOSSA kasvavat marjat ovat käytännössä puhtaita jos ne on kerätty puhtaasta ympäristöstä. Suomessa ympäristö on aika puhdasta, mutta esimerkiksi muualla euroopassa ilmasto voi olla hyvinkin likaista. Mutta ongelmana on noissa tuontimarjoissa se että monet (esimerkiksi vadelmat) kasvatetaan tarhoissa ja kasteluun käytetään likaista ja bakteeripitoista vettä.

        Ilmasato onkin, mutta kulkeehan metsässä eläimiä, joista voi tulla monenlaista bakteeria tai vaikkapa jotkut mansikat isojen teiden varsilla altistuvat liikennepäästöille. Vai onko noissa kasvavissa marjoissa joku itsepuhdistus? 😊

        Monisairas


    • Anonyymi

      Oon huomannu saman. Mustikat itse poimittuja, vatut ja mansikat ostettuja kotimaisia. Syön iltapalaksi marjoja 100g ja mauatamatonta jogurttia. Pahinta pahoinvointi/närästys/vatsassa epämiellyttävä olo. Närästyslääke helpottaa.

      Oon kuitenkin jatkanu ja muutaman kerran jälkeen ei enää vaivannu (syön joka iltapalana).Tiiä sit. Ehkä sattumaa? Muutoinkin esim.paprika välillä ei tunnu ollenkaa ja välillä kypsennettykin vetää pötsin huonoon vointiin. Minua refluksi vaivaa kausittain ja vaihdellen.

      • Anonyymi

        Syötkö joka kerralla marjoja jogurtin kanssa? Jospa jättäisit sen ja söisit vain ne marjat, ehkäpä vatsasi ei siedä jogurttia ja sen bakteerisisältöä. Minä en syö mitään hapanmaitotuotteita ja paprika sekä tuorekurkku närästää todella pitkään. Närästys syntyy vaikka olisin poiminut vihersalaatista jokaisen (pienenkin) kurkunpalan pois. Harmittaa vietävästi kun kokit luulee että kurkkua ja paprikaa voi työntää vapaasti salaattiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe