Paineen tunne oikealla vatsassa

Anonyymi

Jonku aikaa ollut paineen tunnetta vatsassa oikealla ja sivussa. Ei tule aina jos juo mutta jos juo useamman päivän tai paljon silloin yleensä tuntuu seuraavana päivänä. Sitten jos pitää muutaman väli päivän menee tunne pois. Sitten jos taas juo pari päivää tulee paineen tunne takaisin. Onko maksassa jo jotain ongelmaa vai mistä johtuu? Olen nuori n. 30v enkä ole montaa vuotta juonutt Tänä vuonna alkoholia kulunut enemmän ja useammin

22

1968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Säännöllisesti ryypätessä maksa turpoaa ja muuttuu rasvamaksaksi. Turvonnut rasvamaksa ei vielä ole yksi naula arkkuusi, sillä vielä siinä vaiheessa tilanteen voi korjata, lopettamalla jatkuva ryyppääminen.

      Vaikka maksasi palautuukin terveen kokoiseksi, arvet jäävät.

      • Anonyymi

        Jopa KIRROOSIN voi selättää, lopettamalla ryyppääminen KOKONAAN. Siis maksakirroosissa arpikudoksien täyttämä maksa ei koskaan tule enää paranemaan, mutta kirroosin ETENEMISEN voi pysäyttää nollatoleranssin avulla.

        Ihminen voi elää kirroosin kanssa jopa kymmeniä vuosia, kunhan ei koske alkoholiin. Kylmis kuoli, koska ei kuunellut järjen ääntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa KIRROOSIN voi selättää, lopettamalla ryyppääminen KOKONAAN. Siis maksakirroosissa arpikudoksien täyttämä maksa ei koskaan tule enää paranemaan, mutta kirroosin ETENEMISEN voi pysäyttää nollatoleranssin avulla.

        Ihminen voi elää kirroosin kanssa jopa kymmeniä vuosia, kunhan ei koske alkoholiin. Kylmis kuoli, koska ei kuunellut järjen ääntä.

        Kylmikselle ei kyllä hyvin käynyt. Viimeiset päivät yökkäili keltaisena sappinesteitä kylpyhuoneen lattialle ennen kuin pumppu hirtti kiinni joten teknisesti katsoen kuoli sydänkohtaukseen vaikka maksa ja haima oli jo lopullisesti paskana.


    • Anonyymi

      Mulla on edennyt rasvamaksatulehdus, vähän sidekudosta siellä.

      Mullakin oli pitkään oikealla vatsassa ja kyljessä paineen tunne, on siis edelleen, ja kun makaan oikealla kyljellä niin usein tuntuu kuin olisi joku möykky kyljen alla.
      Ja myös juomisen jälkeen kipuilua siellä oikealla puolella, joskus myös jo samaan aikaan kun oon juomassa.
      ...joo joo, tiedän ettei pitäisi juoda.....

      Loppujen lopuksi maksa voi alkaa vaivata vaikka ei olisi juonut alkoa edes kauaa koska jokaisen elimistö on omanlaisensa, ei voi verrata muiden kokemuksiin ja sairastumisiin tai ei-sairastumisiin.
      Joillekin voi riittää jo vähempikin käyttö ja jotkut taas voivat kestää maksoinensa vaikka kuinka pitkään.

      Aloittajan kannattaisi pyytää päästä ainakin alkuun verikokeisiin joista näkee maksa-arvot.
      Itsekin tosin valittelin asiaa useamman vuoden ja arvot olivat jatkuvasti vähän koholla ennenkuin yksi välittävä lääkäri laittoi eteenpäin tutkimuksiin.

      • Anonyymi

        Auts, tekee ihan kipeää lukea näitä kirjoituksia. Olisi todella mielenkiintoista saada teidän maksa-arvot tänne, esim. P-ALAT. Jollakin huumevenkulalla se oli tuhansissa, joten huumeet ovat ilmeisesti paljon pahempi maksalle, kuin alkoholi, enkä puhu nyt mistään kukasta.

        -Akat ja Kristian


      • Anonyymi

        " ...joo joo, tiedän ettei pitäisi juoda..... "

        Jos kerta tiedät, niin mikä on avauksen pointti? Sitä saa, mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ...joo joo, tiedän ettei pitäisi juoda..... "

        Jos kerta tiedät, niin mikä on avauksen pointti? Sitä saa, mitä tilaa.

        Eipä mulla mitään pointtia tuossa ollut, kunhan kommentoin aloittajan juttuun joka kirjoitti paineen tunteesta oikealla vatsassa.

        Eli kerroin vaan kokemuksesta miten oma maksani on oireillut.
        Ja joo, itse oon tilannut kaiken mitä olen saanut ja olen asian kanssa ihan sujut....
        En elä itseäni syytellen niin pääsen vähemmällä ainakin siltä osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä mulla mitään pointtia tuossa ollut, kunhan kommentoin aloittajan juttuun joka kirjoitti paineen tunteesta oikealla vatsassa.

        Eli kerroin vaan kokemuksesta miten oma maksani on oireillut.
        Ja joo, itse oon tilannut kaiken mitä olen saanut ja olen asian kanssa ihan sujut....
        En elä itseäni syytellen niin pääsen vähemmällä ainakin siltä osin.

        Juice Leskinen oli kovempi, kuin sinä tai Kylmis. Kun sille tuli tuomio, että ilman dialyysikonetta et enää pysty elämään, se kieltäytyi siitä ja kuoli kuin mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juice Leskinen oli kovempi, kuin sinä tai Kylmis. Kun sille tuli tuomio, että ilman dialyysikonetta et enää pysty elämään, se kieltäytyi siitä ja kuoli kuin mies.

        Eikös Juicen vaivat ja dialyysi liittynyt munuaisiin.

        Sama se, viinalla saa pilattua helposti kaikki tärkeät elimensä: maksa, munuaiset ja haima.
        Kannattaa miettiä tuota.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Eikös Juicen vaivat ja dialyysi liittynyt munuaisiin.

        Sama se, viinalla saa pilattua helposti kaikki tärkeät elimensä: maksa, munuaiset ja haima.
        Kannattaa miettiä tuota.

        Totta. Ei järjettömällä alkoholin käytöllä pilata ainoastaan maksaa, vaan kaikki sisuskalut ovat koetuksella. Se on kuin kilpailu, että mikä sisuskalu pettää ensimmäiseksi. Monilla jopa sydän on pettänyt ja kuollut siihen paikkaan, mutta haimatulehdus on kidutusta.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Eikös Juicen vaivat ja dialyysi liittynyt munuaisiin.

        Sama se, viinalla saa pilattua helposti kaikki tärkeät elimensä: maksa, munuaiset ja haima.
        Kannattaa miettiä tuota.

        Alkoholin aiheuttamat munuaiskivut saa alaselkäsi tosi kipeäksi. Yleensä se tapahtuu krapulassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholin aiheuttamat munuaiskivut saa alaselkäsi tosi kipeäksi. Yleensä se tapahtuu krapulassa.

        Myös munuaiskivet saavat selän särkemään eikä tällä välttämättä ole mitään tekemistä viinan kanssa.
        Ystäväni tyttäreltä juuri leikattiin eikä juo alkoholia lainkaan.

        Pienemmät kivet murskataan mutta isoimmat täytyy leikata.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Myös munuaiskivet saavat selän särkemään eikä tällä välttämättä ole mitään tekemistä viinan kanssa.
        Ystäväni tyttäreltä juuri leikattiin eikä juo alkoholia lainkaan.

        Pienemmät kivet murskataan mutta isoimmat täytyy leikata.

        Sisäelimissä itsessään ei ole tuntoa lainkaan, mutta ne pirulaiset säteilevät ympäri kehoa melko vittumaisesti aiheuttaen kipua, jos jokin on vinossa.

        Harmillista, että kyseinen tytär kärsii moisesta. Kylmiksen teoria oli, että elämme Helvetissä ja olemme kärsimässä jotain taivaallista rangaistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juice Leskinen oli kovempi, kuin sinä tai Kylmis. Kun sille tuli tuomio, että ilman dialyysikonetta et enää pysty elämään, se kieltäytyi siitä ja kuoli kuin mies.

        Ei kai tarkoitus ole mitään kovuutta mittaillakaan sairauksilla.
        Mä en dialyysissä ole ollut ja jos tulis eteen tilanne etten pärjäisi ilman tuota konetta niin tekisin samoin kuin Juice. Kuolematta kuin mies, koska naisena kuolisin kuin nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sisäelimissä itsessään ei ole tuntoa lainkaan, mutta ne pirulaiset säteilevät ympäri kehoa melko vittumaisesti aiheuttaen kipua, jos jokin on vinossa.

        Harmillista, että kyseinen tytär kärsii moisesta. Kylmiksen teoria oli, että elämme Helvetissä ja olemme kärsimässä jotain taivaallista rangaistusta.

        Kyllä me olemme ihan maallisesti maan päällä. Tällä ei ole taivaallisen tai muunkaan rangaistuksen kanssa mitään tekemistä.

        Ihmiset sairastuu mihin sairastuu ja koska vain. Hassua että heitetään yläkertaan vastuu moisesta. Siis jos siellä joku on.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Kyllä me olemme ihan maallisesti maan päällä. Tällä ei ole taivaallisen tai muunkaan rangaistuksen kanssa mitään tekemistä.

        Ihmiset sairastuu mihin sairastuu ja koska vain. Hassua että heitetään yläkertaan vastuu moisesta. Siis jos siellä joku on.

        Niin.. Joskus säälittää että kaikki laitetaan yläkerran tyypin piikkiin. Heh.. Kerran saunis sammui kylppärin lattialle aiheuttaen vesivahingon. Arvatkaapas kenen piikkiin se laitettiin. No yläkerran asukkaan piikkiin. Arvaas kuka siellä asuu... Hih.. Herra jolla on maikkulan pisin piikki. Sinne on hyvä laittaa kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.. Joskus säälittää että kaikki laitetaan yläkerran tyypin piikkiin. Heh.. Kerran saunis sammui kylppärin lattialle aiheuttaen vesivahingon. Arvatkaapas kenen piikkiin se laitettiin. No yläkerran asukkaan piikkiin. Arvaas kuka siellä asuu... Hih.. Herra jolla on maikkulan pisin piikki. Sinne on hyvä laittaa kaikki.

        Tietääkseni Saunis ja Kylmis ovat kavereita?


    • Anonyymi

      Kyseessä voi olla myös tulehtunut umpilisäke. Yleinen luulo on, että umpilisäkkeen tulehdus aiheuttaa aina kovaa kipua joka käytännössä pakottaa hakeutumaan hoitoon. Omasta kokemuksestani kuitenkin tiedän, että aina asia ei ole noin. Umpilisäke voi oireilla erittäin epämääräisesti, tosin paineen tunnetta se ei ainakaan minulla koskaan aiheuttanut. Siksi kehotankin sinua hakeutumaan hoitoon viipymättä. Muista kuitenkin varautua siihen, että päihdeongelmaisia ei katsota terveydenhuollossa hyvällä.

      • Anonyymi

        Totta. Sama pätee myös haimatulehduksen kohdalla. Ei se välttämättä ole aina akuutti, todella voimakasta kipua aiheuttava alkoholistin ongelma, vaan haima voi oireilla lievemminkin, esimerkiksi pelkkää yökkäystä aiheuttaen, vaikka et olisi ottanut keppanaa tunteihin!

        -Faktaa vakioista


      • Anonyymi

        Joo.. Umppis on tosi vaikea tunnistaa ja ne kivut ei koskaan me selkeällä logiikalla. Ainoa selkeys, että se kipu ei tahdo missään vaiheessa mennä kokonaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Sama pätee myös haimatulehduksen kohdalla. Ei se välttämättä ole aina akuutti, todella voimakasta kipua aiheuttava alkoholistin ongelma, vaan haima voi oireilla lievemminkin, esimerkiksi pelkkää yökkäystä aiheuttaen, vaikka et olisi ottanut keppanaa tunteihin!

        -Faktaa vakioista

        Haimatulehdus saattaa tulla vaikka alkoholia ei käyttäisi lainkaan.
        Se ei ole pelkästään alkoholistien mahdollinen vaiva.


    • Anonyymi

      Minulta maksa poistettiin hirvittävän ryyppäämisen seurauksena ja lääkäri määräsi syömään joka päivä yhden rasian einesmaksalaatikkoa. Rusinoilla ei kuulemma ole väliä ne on lääkärin mukaan tarkoitettu vappusimaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe