En osaa ystävystyä :(

Olen mielestäni aika tavallinen kolmekymppinen nainen. Mulla on kavereita vähän, ja tuttuja kyllä. Juttelen ihmisille ja olen sillain ihan sosiaalinen. En kuitenkaan osaa ystävystyä. Mulla ei ole ehkä koskaan ollut läheisiä ystäviä. Koulussa ehkä joitain, mutta sellaisia todella läheisiä, pitkäaikaisia ystäviä ei. Se sattuu ihan älyttömästi! Mietin, mikä mussa on vialla kun en kelpaa ystävyyteen. Vähän aikaa sitten tutustuin todella ihanaan tyyppiin, jonka kanssa koin tosi syvää jakamista. Mutta nyt hänkin on ottanut muhun etäisyyttä, enkä ymmärrä miksi... Mitä teen väärin? En mielestäni roiku enkä kaada huoliani muiden niskaan, mutta ei onnistu ystävien löytyminen... Miten oppisin solmimaan ystävyyssuhteita? Olen todella yksinäinen, ja elämä ilman että sitä voi jakaa kenenkään kanssa tuntuu ajoittain niin turhalta :(

17

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen vähän nuorempi mies ja samassa tilanteessa. En tosin ole oikeastaan hirveästi kaivannutkaan kavereita enkä ole sen eteen tehnytkään työtä paljoa että saisin niitä. Joskus kuitenkin ihmettelen, miten joillakin ihmisillä ensitapaamisella jo synkkaa niin hyvin ja ovat kuin vanhoja tuttuja. Esim. kun muistelen kouluja, mitä olen käynyt, tuntui, että kaikki muut olivat jo niin kavereita keskenään heti ensimmäisinä päivinä. Sitten jos minä lähestyin heitä, olivat nysveröitä eivätkä uskaltaneet sanaakaan sanoa. Kai olen niin erilainen tai jotenkin heidän mielestään heidän ylä- tai alapuolellaan. Totta puhuen olen tullut paremmin toimeen hieman omaa ikäluokka vanhempien kanssa.

      • Anonyymi

        Korjaan vielä että sellaisia perus kavereita kyllä on, mutta jos haluaisin tutustua oikeasti paremmin ihmisiin he ovat jotenkin vastahakoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan vielä että sellaisia perus kavereita kyllä on, mutta jos haluaisin tutustua oikeasti paremmin ihmisiin he ovat jotenkin vastahakoisia.

        Ennen yritin saada ystäviä elämään. Yritin olla hyvä ihminen ja rakastettava.

        Mutta enää en kaikki muuttui jokunen vuosi sitten ku silloinen ystävä teki jotain sellaista mitä en ikinä hyväksy. Yritin auttaa häntä... Mutta mun oli pakko luovuttaa koska hänestä tuli sellaisia piirteitä joita en ystävyyteen halua ja huoli.

        Ehdoton ei väkivallalle olen minä.

        Ystävää ei ikinä lyödä... Tai mitään muutakaan pahaa.

        Sen jälkeen päätin parempi olla ilman ystäviä kun en halua enää ikinä niin pahaa oloa kuin silloin


    • Anonyymi

      Ihan sama tarina mullakin.

      Olen pian nelikymppinen nainen. Omasta mielestäni ihan tavallinen, ehkä jopa hieman keskimääräistä välittävämpi tapaus. En tiedä onko minulla koskaan ollut ystäviä. Kavereita kyllä ja tuttavia tietysti. Peruskoulussa oli sellaisia, jotka laskin ystävikseni. Pari sellaista, joiden kanssa oltiin paita ja peppu. Sitten lähdettiin kouluun eri paikkakunnille. Yritin pitää yhteyttä, soitella ja pistää viestejä ja kävin kylässäkin. Lopulta kyllästyin, kun se olin aina vain minä joka yritin. Se tuntui yksipuoliselta ja ilmeisesti olikin, koska yhteydenpito loppui kun lakkasin yrittämästä.

      En minäkään tiedä yhtään mitä teen väärin. En ainakaan tietääkseni kaada ongelmiani muiden niskaan. Osaan puhua ja kuunnella. Autan aina kun kykenen ja jos tarve vaatii. En laske mikä on minun ja mitä pitäisi saada tai etsii omaa etuani.

      En ole maailman puheliain ihminen, en ainakaan aluksi. En ole äänekäs ja tee itseäni voimakkaasti tykö. En avaudu helposti henkilökohtaisista asioistani. En ehkä ole tarpeeksi välitön. En tiedä ovatko kaikki muut sitten todella niin paljon välittömämpiä ja ties mitä muuta. Tällainen yksinäisyys tuntuu todelta pahalta.

    • Anonyymi

      No mutta tässä sitä on monia sielunystäviä jonossa😱😅☀

      Olen myös tuollainen, enkä ole ollut ikinä kovin suosittu kenenkään ystäväksi. Tavallaan olen kuitenkin hyvin pidetty ja kunnioitettukin.

      Onneksi Universumi antoi minulle parhaan ystävän mitä voisin ikinä toivoa.

      Nimittäin lyhyestä seurustelusuhteesta syntyi syvä ja luottamuksellinen ystävyys ja elämänkumppanuus joka on jo kestänyt kohta 20 vuotta.

      Muita ihmisiä ei minulla sitten elämässäni juuri olekkaan, satunnaisia seurustelusuhteita lukuunottamatta. Sukuun suhteet ovat kylmät ja häiriintyneet. En koskaan ollut sellainen, että olisin tullut perheenikään hyväksymäksi. Olen itae katkaissut välit heihin turvatakseni oman persoonallisuuteni oikeuden olemassaoloonsa ilman pahaa mieltä ja riitaa. Kavereita ei ole yhtäkään, tuttuja riittää moikkailtavaksi.

      Vietän suurimman osan ajastani lemmikin kanssa kotona. En käy esim baareissa enkä ole somessakaan juuri ollenkaan.

      Ihmisiä on niin kovin montaa sorttia. Älä ap masennu, ehkä joskus vielä kohtaat sen ainoan oikean ystävän, ei sinussa ole mitään vikaa, olet vain omanlaisesi. Kaikki ihmiset ei tykkää syvistä ja läheisistä ystävyyssuhteista, ehkä monet jopa pelkäävät niiden aiheuttavan ongelmia ja jotenkin loukkaavan yksityisyyttään. Se on heidän valintansa❤

      • Anonyymi

        Niin lisään tuohon vielä, että puhumme ystäväni kanssa paljon esim syvyyspsykologisia henkilökohtaisia asioita. Voin vain kuvitella, kuinka joku perus tavallinen ihminen ahdistuisi jos joutuisi röntgenkatseeni alaiseksi ystävyyden nimissä... Hahhah.

        Kaikki ei sovi kaikille.


    • Anonyymi

      Ympärilläsi on pyörinyt vain paskaperseitä. On aika irtisanoutua näiden idioottien joukosta.
      Osataan homma.

      • Anonyymi

        Näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on

        Hyvin sanottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu

        Kylläme Aavattaren kanssa hoidetaan homma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläme Aavattaren kanssa hoidetaan homma!

        Takuulla Tule tyttö kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuulla Tule tyttö kyytiin.

        Se on siinä ja muut laittakoon pussit päähän.
        Aavatar on Aavatar1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on siinä ja muut laittakoon pussit päähän.
        Aavatar on Aavatar1

        alkaa sellainen ystävyys että aitaa kaatuu ja metsä ryskää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkaa sellainen ystävyys että aitaa kaatuu ja metsä ryskää....

        Nyt on kaveria tässä jumanlauta....


    • Anonyymi

      Heipsan! En ole ikinä ennen osallistunut tämmöisiin "keskustelufoorumeihin", joten saatan kirjoittaa ihan väärään paikkaan, mutta kokeillaan nyt...😊
      Eli täällä olisi Savosta nuorekas, kohta 39🙈 vuotias vuoroviikkoäiti etsimässä itselleen samanhenkistä ystävää. Pidän mystiikasta&minusta on ihana jutella ns. "henkeviä"...😏 Omasta mielestäni olen ujohko, mutta muut sanovat minun olevan sosiaalinen&helposti lähestyttävä. Luonteeltani olen ystävällinen, empaattinen, herkkä, ja ehkä juuri se herkkyys onkin voimakkain minussa resonoiva piirre. Äitinä olen huumorintajuinen, lämmin, rakastava, leikkisä "hassuliäiti" ♥️😊
      Minulla on kyllä muutama kaveri&ystäväkin, mutta huomaan vaan monesti, että puhumme joskus kuin eri kieltä. Se on surullista... Olen joutunut kokemaan aika rankkoja asioita elämässäni, ja ehkä sellainen ihminen joka on päässyt elämässä ns. "helpommalla" (vaikka, kelläpä täällä nyt helppoa olisi), mut anyway, niin hänen voi olla vaikea ymmärtää joskus minun sisäistä maailmaani... Mutta, ehkä jossain on joku kaltaiseni&hän tämän viestin sattuisi näkemään...✨♥️✨

    • Anonyymi

      Minusta olisi ihanaa saada joku nainen ystäväkseni.
      Soitella kaikenlaisia kuulumisia, ilman seksuaalisia haluja.
      Olen kova soittelee ja sit ois kiva käydä yhdessä joissakin paikoissa.

      • Anonyymi

        Tervehdys! Minulla ei vaan ole oikein nuo pelkät ystävyyssuhteet miesten kanssa onnistuneet... Olen huomannutkin toisen ihastuneen&sitten sitä ollaankin oltu vaikeassa tilanteessa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe