Etsin kämppää tampereelta ja oon ajatellut just viinikka/nekala suuntaa. Kävin kerran ajelemassa ja näytti ihan kivalta. Onko rauhallista seutua jne?
mitä sanotte:viinikka/nekala
12
4901
Vastaukset
- Jaba
Juu, viinikka on rauhallista ja siellä asuu hyvin toimeentulevia sekä jonkin verran boheemeja tyyppejä. Viinikassa on melko vähän vuokrakämppiä ja enemmän sellasia kalliita omakotitaloja ja asuntoja. Nekala taas on joiltakin seuduilta rauhallista ja joissakin paikoissa on vähän enemmän hulinaa. Nekalassa on enemmän pieniä kerrostaloja ja hippasen verran halvemmat kämpät.
Ite tykkään Viinikasta ja sinne vielä joskus muutan, kun on tota rahaa enemmän sijoittaa omaan kämppään. Nyt ei ollut kun ostin asuntoni, joten jouduin muuttamaan sieltä pois. Mutta kun Viinikassa vuokralla asuin, niin viihdyin siellä hyvin. Ja yksi plussapuoli on se, että kaupungin keskustaan on niin lyhyt matka.. monesti yölläkin viihteeltä tullessa kävelin himaan, varsinkin kesällä.. - joo...
nekalassa on tietyillä alueilla paljon alkoholisteja ym. pulsuporukkaa, asuvat niissä kaupungin pienpuukerrostaloissa.
- sieltä kulmilta
Jos olet omakotiasuja, suosittelen Viinikkaa ja Nekalassakin on ihan kivoja taloja. Jos taas olet kerrostaloasuja, en ihan heti muuttaisi ainakaan niihin puukerrostaloihin. Ovat kyllä halpoja, mutta siihen on syynsä.... nimittäin ne sosiaaliongelmaiset. Sinuna jatkaisin muuten siitä eteen päin Koivistonkylään ja Veisuun päin. Omasta mielestäni Tampereen parasta seutua.
- PARAS
Paras ilmanlaatu Tampereella on tällä hetkellä
Reuharinniemen asuntoalueella.
Ei läpiajoliikennettä.
Koulut,päivähoidot ja ostoskeskukset lähellä.
Kokemusta omakotiasumisesta vuodesta 1978.
Pois en muuttaisi.
Tosin alue on aivan päivastaisella suunnalla kuin Viinikka ja ...... - mäestä
PARAS kirjoitti:
Paras ilmanlaatu Tampereella on tällä hetkellä
Reuharinniemen asuntoalueella.
Ei läpiajoliikennettä.
Koulut,päivähoidot ja ostoskeskukset lähellä.
Kokemusta omakotiasumisesta vuodesta 1978.
Pois en muuttaisi.
Tosin alue on aivan päivastaisella suunnalla kuin Viinikka ja ......Niin kannattaahan tehdä muuttopäätös sillä perusteella missä on paras ilmanlaatu juuri tällä hetkellä. Pahin ilmanlaadun heikentäjä taitaa olla siivoamattomista hiekoista irtoava pöly. Tällainen tilanne on keväisin yleensä viikon-pari. Muulloin ei varmaan ole mitään suurta ongelmaa edes keskustassa ja todennäköisesti ilma on hyvin puhdasta suurimmassa osassa Tamperetta (lukuunottamatta tehtaiden takapihoja ja suurien teiden välitöntä läheisyyttä).
- purkaja
Pitäis purkaa koko Nekala-Viinikka ja rakentaa uudelleen. Pelkkää ryteikköä koko paska.
- Heikki
Mukavaa ja suht´ rauhallista seutua. Melko paljon vanhuksia ja lapsiperheitä, tosin Nekalan tietyissä osissa aika paljon alkoholisoitunutta ryyppyjengiä. Kesällä varsin nättiä, vielä kun saavat Iidesjärven alueen asialliseen kuntoon.
- asdf
Ihan ok paikkaa. Tosin Nekalassa on tosiaan sellaisiakin paikkoja joissa on rauhatonta, ilmeisesti osa Nekalan puukerrostaloista on kaupungin vuokra-asuntoja ja sehän nyt ei yleensä hyvää lupaa. Itse asun Viinikasssa puukerrostalossa eikä tässä ole ollut mitään ongelmia asukkaiden kanssa. Aika paljon ihan tavallisia duunareita mitä näissä asuu, eikä onneksi juuri lainkaan lapsiperheitä.
- älä muuta
Itse en muuttaisi Nekalaan mistään hinnasta. Kannataa matkustaa bussilla 11 joitakin kertoja niin näkee millaista väkee asuu. En suosittele Nekalantietä enkä Jokipohjantietä. Viinikassa paljon nättejä puutaloja.
- hyi shaa...
Bussi nro 11 on muuten varmasti Tampereen pahanhajuisin linja. Aina kun sillä menee Nekalan läpi, siellä haisee kusi, paska ja vanha viina. Meinaa oikein yrjö lentää. Johtuu just näistä Nekalan juopoista.
- maibbi
Ei kannata muuttaa...itse oon asunu ny puol vuotta nekalassa ja nyt alkaa riittään..
- minä
Mä oon asunu kuokkamaantiellä puukerrostalossa nyt kesästä asti ja mukavaa seutua. Uskaltaa kävellä hyvin myöhemminkin iltaisin ja naapurit ylimukavia eikä mitään juoppoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879