Suomalaisen miehen tunneköyhyys.

Anonyymi

Nyt raapaisen pintaa syvemmältä.
Onko suomalainen mies kasvatettu tunteiden patoutajaksi?
Muutaman kaljan jälkeen,niitä tunteita alkaa löytymään.

Onko meidän tapakasvatuksessa jotain,joka tekee isistämme,miehistämme tunneköyhiä?
Areena on aivan vapaa,puolesta ja vastaan

88

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa sanoa.
      Isäni kuoli jo ajat sitten.

      H.

      • Anonyymi

        Jäikö hän kenties yli-leveän-rullatuolin alle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö hän kenties yli-leveän-rullatuolin alle?

        Kuulemma jäi, juovuspäissään horjahti väärällä hetkellä.


    • Aiemminhan poikien kasvatuksessa oli syvällä asenne ´´ei miehet itke.´´
      Nykyään on sekin asia käsittääkseni muuttunut parenpaan (minun mielestäni) suuntaan.

      • Vähän menee överiksi tämä pridejuttukin. Ennen päästiin yhdellä viikolla, nyt aika on pidentynyt, 3.9. - 13.9. ajalle pridetapahtumia riittää. Ja telkkarin elokuvatarjonta keskittyy nyt homoerotiikkaan.
        En pidä homoseksuaalisia "seksuaalivammaisina" enkä muutenkaan kummajaisina, mutta
        jonkin aiheen liiallinen esiinmarssi saa aikaan vastareaktion, ainakin minussa.


      • Anonyymi

        Todella Eliaana!
        Pehmo-isä asenne oli pannassa.
        Tapakasvatuksessa olemme edenneet todella myönteisesti.
        Kyllä nykyisin,ehkä naisten tasaarvoisuus ovat luoneet pohjaa heille kotiisille.

        On todella ihailtavaa,että yksinhuoltajaisätkin ovat saaneet ansaittua huomiota.
        Eivät vain naisten,vaan koko yhteeiskunnan edelläkävijöinä.
        Meillä on media ja kiitos sen kantavuudesta


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Vähän menee överiksi tämä pridejuttukin. Ennen päästiin yhdellä viikolla, nyt aika on pidentynyt, 3.9. - 13.9. ajalle pridetapahtumia riittää. Ja telkkarin elokuvatarjonta keskittyy nyt homoerotiikkaan.
        En pidä homoseksuaalisia "seksuaalivammaisina" enkä muutenkaan kummajaisina, mutta
        jonkin aiheen liiallinen esiinmarssi saa aikaan vastareaktion, ainakin minussa.

        Sehän se kiinnostaa mitä tykkää seurata, mä en ole moisia homppelijuttuja juuri huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se kiinnostaa mitä tykkää seurata, mä en ole moisia homppelijuttuja juuri huomannut.

        Kaksi ruotsalaista miestä kävelivät kirkon ohi.
        Kirkosta tuli rappusille onnellisen näköinen hääpari.
        Kun sulhanen suuteli morsianta, niin toinen ruotsalainen pudisteli päätään ja sanoi:
        Ei nuo seka-avioliitot kauan kestä!


      • Taisi olla vähän monimerkityksellinen, tuo kehotus, Ano 16.34...
        Mutta nykytiedon mukaan homoseksuaalisuus on synnynnäistä, siispä en korvaani lotkauta hunksin luonnonvalinnoille...


      • Anonyymi

        Kyllähän ne lisääntyy. Esim kansanedustaja Jani Toivola teki tyttären , muttei halua sen äitiä perheeseen. Toivola kävi kouluissakin julistamassa homouden ilosanomaa.


      • demeter1 kirjoitti:

        Taisi olla vähän monimerkityksellinen, tuo kehotus, Ano 16.34...
        Mutta nykytiedon mukaan homoseksuaalisuus on synnynnäistä, siispä en korvaani lotkauta hunksin luonnonvalinnoille...

        "Demeter1"

        Rouva muistaa nyt että luonto on luonut synnytyksen.
        Ihminen on luonut tyhjän-päiväisen nylkytyksen.
        Luonnon kannalta lisääntymis-kyvytön on vammaisen-sairas yksilö.

        H.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Taisi olla vähän monimerkityksellinen, tuo kehotus, Ano 16.34...
        Mutta nykytiedon mukaan homoseksuaalisuus on synnynnäistä, siispä en korvaani lotkauta hunksin luonnonvalinnoille...

        Vaikka et hunksin jutuista luonnonvalinnasta pidäkkään niin aivan tosiasia se silti on.


      • huruksz kirjoitti:

        "Demeter1"

        Rouva muistaa nyt että luonto on luonut synnytyksen.
        Ihminen on luonut tyhjän-päiväisen nylkytyksen.
        Luonnon kannalta lisääntymis-kyvytön on vammaisen-sairas yksilö.

        H.

        ´´lisääntymiskyvytön´´, meinaatko, ettei homoilla ole siitiöitä, eikä lesboilla munasoluja?


      • Eliaana kirjoitti:

        ´´lisääntymiskyvytön´´, meinaatko, ettei homoilla ole siitiöitä, eikä lesboilla munasoluja?

        "Eliaana"

        Kaikilla syntyneillä on.
        Mutta henkisesti ja fyysisesti vammautunut ei ymmärrä miksi.
        Luonnolla on asiaan aina luonnollinen ratkaisu.
        Ihmisellä se ratkaisu on turhan usein tuossa asiassa luonnoton.
        Epä-luonnollinen.


        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Demeter1"

        Rouva muistaa nyt että luonto on luonut synnytyksen.
        Ihminen on luonut tyhjän-päiväisen nylkytyksen.
        Luonnon kannalta lisääntymis-kyvytön on vammaisen-sairas yksilö.

        H.

        Luontoäitikin tekee "virheitä". Vai pitäisikö pikemminkin sanoa että Luontoäiti antaa monimuotoisuuden kukoistaa myös ihmiskunnassa. Sillä ei kukaan itse homouttaan valitse, sellaiseksi synnytään. Ja onhan näitä välimuotojankin joita bi-läisikksi kutsutaan.

        Näitä ns. virheitä tapahtuu myös eläinkunnassa. Siis luonnotontako?


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Eliaana"

        Kaikilla syntyneillä on.
        Mutta henkisesti ja fyysisesti vammautunut ei ymmärrä miksi.
        Luonnolla on asiaan aina luonnollinen ratkaisu.
        Ihmisellä se ratkaisu on turhan usein tuossa asiassa luonnoton.
        Epä-luonnollinen.


        H.

        Ihanko tosi.


    • En minä nyt noinkaan sanoisi. Että suomalainen mies olisi tunneköyhä. Ilmaisu voi edelleen olla miesmäisen niukkaa, mutta ei kai se ole merkki tunteiden puutteesta ?

      Pari kirjailijaa Martti Lindqvist ja Matti J Kuronen tulivat aikanaan, tunteista kirjoitettuaan, nimetyiksi suomalaisiksi "itkijämiehiksi". Seuraavassa sukupolvessa heitä on jo ollut haitaksi asti..))

      Tony Dunderfelt, psykoterapeutti, oli jopa sitä mieltä, että kun nuoret naiset ovat saaneet miehet ilmaisemaan tunteitaan avoimesti, he ovatkin alkaneet halveksimaan heitä..))

      • "Demeter1"

        Minäkö niukasti tunteeton?!!
        -
        "Melkein itken aina
        kun sepeli-tie on renkaitteni alla.

        Kuinka ihana tyttö
        jonka edessä polveni maahan sepelille painoin.

        Kyynelehtien kysyi hän tuliko pipi
        nosti ylös minut anoi tule nyt tänne ihan liki."
        -
        "Muista ihminen, ei aina tanssi suju varvastossuilla"
        -
        Ensi yönä Rouva saa uneksia loput, haluamaansa laulua hyräillen.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Demeter1"

        Minäkö niukasti tunteeton?!!
        -
        "Melkein itken aina
        kun sepeli-tie on renkaitteni alla.

        Kuinka ihana tyttö
        jonka edessä polveni maahan sepelille painoin.

        Kyynelehtien kysyi hän tuliko pipi
        nosti ylös minut anoi tule nyt tänne ihan liki."
        -
        "Muista ihminen, ei aina tanssi suju varvastossuilla"
        -
        Ensi yönä Rouva saa uneksia loput, haluamaansa laulua hyräillen.

        H.

        Aina ei puhuta sinusta, huru, vaikka parhaasi teet jotta niin kävisi..))


      • Anonyymi

        Minä kyllä sanoisin, että olen tunneköyhä, mitä se tarkoittaakaan. Linkvisti ja J. Kuronen ovat varmaan minua viisaampia tällä alalla. Sen suon heille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä sanoisin, että olen tunneköyhä, mitä se tarkoittaakaan. Linkvisti ja J. Kuronen ovat varmaan minua viisaampia tällä alalla. Sen suon heille.

        Jaa, Ano 20.58/eilen. Minäkään en tiedä mitä "tunneköyhyys" tarkoittaa. Veikkaan edelleen tuota niukkaa tunneilmaisua..)) Voisihan se tarkoittaa mielenrauhaakin ?
        "Tyhjät tynnyrit kolisevat parhaiten", sanotaan...


    • Anonyymi

      Jopa on yksinkertaistus ja hieman vääristynyt lähtökohta johtuen ilmeisesti
      aloittajan omasta ajattelun kapeudesta.
      Se, että kaikki eivät ilmaise tunteitaan valtoimenaan ei tarkoita,
      että olisi tunneköyhä.

      • Eliaana

        Kyse lienee ihmisen luonteenpiirteistä.
        Toiset ilmaisevat tunteitaan estottomammin, kuin toiset.
        Nykyään asenteet ovat vapaammat, kuin silloin, kun itsekin olin lapsi.
        Paljon riippuu siitä, millaisessa ilmapiirissä on kasvanut.


      • Anonyymi

        Kaiketi aloittaja ei ole aloituksellaan ilmaissut omaa katasantokantaansa,vaan halunnut herättää keskustelua?
        Meille nämä avaukset ja johdannot eivät merkitse sinun mielpiteitäsi kapeaalaisuudesta,vaan,että meille kaikille on suotu tämä sananvapaus omille mielipiteilemme-

        Oletettavasti toi tunneköyhyys,toivoisin niin ei jää sille kovalevyllesi iian pitkäksi aikaa,joka mieltäsi arkarruttaa.
        Katsos media tuottaa meille jatkuvasti uutta ajateltavaa


    • Anonyymi

      Olen samoilla linjoilla kun Eliaana ...ennen kasvatettiin pojat juuri niin että ...pojat eivät itke ...vaan purevat hammasta yhteen ....ja sitten tuli tämä suomalainen sisu ...suo..kuokka ja jussi ....Mutta onhan niitä herkkiä miehiä ollutkin ja onneksi tunteitaan ei tarvi niin padota ...kuin ennen ...
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Homot, lesbo, transut ym. on olleet niin arkipäivää jo vuosia,
      että Pride-kulkueet ym. voisi lopettaa kokonaan.

      Koko se mesoaminen tuntuu enää itsensäkorostamiselta ja huomionhaulta,
      että ollaan jotenkin "erikoisia".
      Alkaisivat jo olla taviksia, kun taviksen asemaa ovat hakeneet itselleen !

      Aina on yksittäisiä ihmisiä, jotka eivät hyväksy jotain ryhmää.
      Ei sitä kulkueet muuksi muuta.
      Pitääkö kohta heteroidenkin alkaa viettää heteroviikkoja ?

      • Eikös se Juice-vainaakin todennut, että heteroiden pitäisi tulla ulos kaapista..))
        Arvon mekin ansaitsemme...
        Mutta tosi on. Kukapa meistä saisi ansaitsemansa arvon - siis omasta mielestään..))
        Ja edelleen vähän ajattelen, että ihmisen seksuaalisuus on aika intiimi juttu. Miksi sille ja omalle suuntautuneisuudelle pitäisi saada "joukkojen hyväksyminen"?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Eikös se Juice-vainaakin todennut, että heteroiden pitäisi tulla ulos kaapista..))
        Arvon mekin ansaitsemme...
        Mutta tosi on. Kukapa meistä saisi ansaitsemansa arvon - siis omasta mielestään..))
        Ja edelleen vähän ajattelen, että ihmisen seksuaalisuus on aika intiimi juttu. Miksi sille ja omalle suuntautuneisuudelle pitäisi saada "joukkojen hyväksyminen"?

        Ehkä on kysymys tasa-arvosta yhteiskunnassa ?
        Ehkä sitten on joku tasa-arvon mitta saavutettu, kun papit suostuvat heitä vihkimään
        avioliittoon kirkossa.
        Nyt he voivat vain rekisteröityä ?
        Jotkut papit ovat kai tehneet poikkeuksia siunamaalla liiton kirkossa.
        En ole perillä.
        Päivi Räsänen kohta taas alkaa puhua Jumalan suulla
        Raamatusta tukea etsien, vaikka se kirja pitäisi päivittää tähän päivään
        tai vaihtoehtoisesti alkaa kohdella ihmisiä käytännössä tasa-arvoisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä on kysymys tasa-arvosta yhteiskunnassa ?
        Ehkä sitten on joku tasa-arvon mitta saavutettu, kun papit suostuvat heitä vihkimään
        avioliittoon kirkossa.
        Nyt he voivat vain rekisteröityä ?
        Jotkut papit ovat kai tehneet poikkeuksia siunamaalla liiton kirkossa.
        En ole perillä.
        Päivi Räsänen kohta taas alkaa puhua Jumalan suulla
        Raamatusta tukea etsien, vaikka se kirja pitäisi päivittää tähän päivään
        tai vaihtoehtoisesti alkaa kohdella ihmisiä käytännössä tasa-arvoisesti.

        Niinhän sitä on perusteltu, tasa-arvolla, Ano 19.35.
        Se vain, että ovatko erilaiset ihmiset koskaan tasa-arvoisia keskenään ?
        Ja että kirkollinen vihkimys on yhtäkkiä kynnyskysymys - sellaisillekin jotka eivät juuri kirkossa käy eikä se muutenkaan merkitse heille mitään ?
        Ovathan homoseksuaalit nyt saaneet adoptio-oikeudenkin. Ja kun "yleinen mielipide" heitä kohtaan on myönteinen ja hyväksyvä niin eikö se jo riittäisi ? Loppu saattaa olla kiinni heistä itsestään ja jos he kovasti tuovat itseään ja erilaisuuttaan esille niin eipä sekään taida kovin tasa-arvoista, tai ainakaan tasapuolista olla.


    • Anonyymi

      Entä suomalaisen naisen tunneilmaisu ?

    • Eihän se tunneköyhyyttä osoita, jos ne tunteet ovat siellä, mutta tulevat esiin vasta parin kaljan voimalla.

      Se on tunneköyhyyttä, kun viilletään ennestään tunteemiltaan ihmisiltä kylmästi kurkku auki tai ajetaan täyttä vauhtia ihmisjoukkoon ... ja niin etteenpäin.

      • Siis ennestään tuntemattomiltaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Siis ennestään tuntemattomiltaan.

        Homot ja homostelut nostettu valtiovallan erikoisasemaan, joista kirjoittelu saa valtakunnan ylintä syyttäjää myöten , tutkimaan jopa pölyttyneitä kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot ja homostelut nostettu valtiovallan erikoisasemaan, joista kirjoittelu saa valtakunnan ylintä syyttäjää myöten , tutkimaan jopa pölyttyneitä kirjoituksia.

        Ehkä kuitenkin liioittelet ? Jokainen uusi on aikansa tapetilla.
        Päivi Räsänen on eniten nostanut asiaa tapetille, koska hän ei annat täyttä
        ihmisarvoa homoille, lesboille etc.
        Ei syyttäjä tutkisi asiaa ellei joku homovastainen olisi antanut aihetta.


      • Minusta jos joku leikkaa kurkun auki toiselta on mielestäni tunteeton.
        Tunteeton ja tuntematon ihminen tappoi yksityisyrittäjä poikani reilu vuosi sitten.
        Tosin tekijä oli nauttinut useamman kaljan.
        Tunneköyhyys,kaiketi välinpitämättömyys,piittaamattomuus ovat synonyymejä?


    • Anonyymi

      Mitähän köyhyyttä se suomalaisen naisen kehopositiivisuus lieneekään, olipahan kuinka paksu jötikkä hyvänsä omasta miestään kaunotar?

      Ehken mielenköyhyyttä?

      • Se asenne, se asenne, Ano 20.20 ! Pitää olla positiivinen, suhtautua itseensä lempeästi ja hyväksyen eikä itkeä hallitsemattomasti karttuvia kilojaan (joista sitten pääsee tarvittaessa eroon vaikka yhteiskunnan kustantamalla lihavuusleikkauksella..))

        Kun tuolla kyseltiin suomalaisen naisen tunneilmaisun perään, niin kyllähän paino-ongelmat ja syömishäiriöt nähdään nimenomaan tunne-elämän häiriönä. Niin että eipä taida olla puhtaat jauhot pussissa meilläkään...


    • Anonyymi

      Nykyään saa olla lihava. Lihavuutta ei tarvitse piilotella.
      Se on hyvä, että voi vapaasti olla uhkea, mutta liikalihavuus voi olla terveysongelma
      ja mielenterveysongelmakin, koska eiköhän jokainen haluaisi olla hoikempi.

      Pötiköitä on kyllä aika paljon, nuoriakin pötiköitä,
      Sitten on anorektikkoja ja bulimikkoja.

      Ulkonäköpaineet on kovat, kun mainokset esittävät naiset toinen toistaan
      laihempina ja kauniimpina.
      Jo lapsesta asti tytöt saavat kuvan, että sellainen pitää olla.

      • Anonyymi

        Ihmisillä on nykyisin liian helpot hyvät olot ja turhan paljon rahaa. Ja lihottavia ruokia kaupat täynnä, välipalat eritoten ja karkit häviävät varsinkin nuorten suihin. Fyrkkaa löytyy.

        Miten se nyt menikään: nykyisin joka neljäs poika ja joka viides tyttö on ylipainoinen tai lihava!

        Mutta eihän heitä saa mitenkään ojentaa, eikä pienellä elellläkään ilmaista että painoa on liikaa. Vaikka tavallisen ihmisen terve järki sanoo että pielessä ollaan, ja terveystieto todistaa saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on nykyisin liian helpot hyvät olot ja turhan paljon rahaa. Ja lihottavia ruokia kaupat täynnä, välipalat eritoten ja karkit häviävät varsinkin nuorten suihin. Fyrkkaa löytyy.

        Miten se nyt menikään: nykyisin joka neljäs poika ja joka viides tyttö on ylipainoinen tai lihava!

        Mutta eihän heitä saa mitenkään ojentaa, eikä pienellä elellläkään ilmaista että painoa on liikaa. Vaikka tavallisen ihmisen terve järki sanoo että pielessä ollaan, ja terveystieto todistaa saman.

        Tupakoimalla lahduttaminen lienee terveellisempää kuin se mätisäkkinä eläminen!
        Parissa kuukaudessa putoaa helposti 5kg..jatkaa vaan sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on nykyisin liian helpot hyvät olot ja turhan paljon rahaa. Ja lihottavia ruokia kaupat täynnä, välipalat eritoten ja karkit häviävät varsinkin nuorten suihin. Fyrkkaa löytyy.

        Miten se nyt menikään: nykyisin joka neljäs poika ja joka viides tyttö on ylipainoinen tai lihava!

        Mutta eihän heitä saa mitenkään ojentaa, eikä pienellä elellläkään ilmaista että painoa on liikaa. Vaikka tavallisen ihmisen terve järki sanoo että pielessä ollaan, ja terveystieto todistaa saman.

        Ei kai vain lapsiakin ja nuoria arvioida jonkun painotaulukon mukaan, kuka on liia lihava?

        Joku aktiivisesti urheileva nuori voi taulukon mukaan olla ylipainoinen, kun taas pullukka paikallaan istuva ja nettipelejä pelaava voi olla normaalipainoinen.
        Lihasmassa kun on painavampaa kuin rasvamassa.


    • Anonyymi

      Mix tyhmät otatte oman ikäisiä suomalaisia miehiä? Nehän vaatii että huolehtii ulkonäöstä, painosta ja terveydestä ja yhteisiä lapsiakin pitäis saada. Pitää myös molempien käydä töissä ja osallistua asuntolainan maksuun. Ovat stressaantuneita ja painavat pitkää päivää, ei ehdi auringonlaskujen bongauksiin. Ottakaa joku itseänne paljon vanhempi varakas ulkomaalainen, jonka kanssa on eri kieli. Kyllä se voi aikansa skulata, voi vaan popsia rusinoita pullasta, Kunnes.....

    • Anonyymi

      Entiseni ei osannut kertoa että rakasti, eikä uskaltanut sanoa että Ei rakastanut. Ei sitä kyllä tarvii sanoa, kyllä sen kokee muutenkin. Erossa kun jo kämmppä oli tyhjä, kertoi rakastavansa. No olin jo asunnon hommannut. En uskonut sanaan, mitä väliä on puheilla, jos se ei näy arjessa. Ei voi kertoa että rakastaa jos ei vaan rakasta.
      Lakkasin rakastamasta ketään. Uusi parisuhde on, mies kehuu minua, minä häntä, kaikki hyvin, emme kerro rakastavamme. Realistista. Ei tässä iässä enää rakasta. Suhde perustuu tarvitsemiselle.
      Rakastuminen ja hullaantuminen on ihan eri juttu, sitä ei enää tapahdu.

      • Anonyymi

        Hitunen himoa!


    • Anonyymi

      Nykyään on elämä vaikeampaa kuin ennen, monimutkaisempaa.
      Sen takia jo lapsetkin ovat neuroottisia.
      Syömishäiriöt ovat nimenomaan psyykestä johtuvia.

    • Anonyymi

      alotukseen :

      surullista
      ja
      pelottavaa

    • Anonyymi

      Painotaulukoitten ja rasvaprosenttien kyttääminen on joskus sairasta
      ja niitten mukaan varsinkin hoitajat meitä arvioivat:

      Itse 30 kiloa ylipainoinen teke-hoitaja mittaili minua katseellaan ja
      kehotti minua laihduttamaan "hiukan".
      Olin ällistynyt.
      Olen 170 cm pitkä ja painan vaihtelevasti 55-57 kg.

      Eräs lääkäri totesi toisin, että olen "vähän laiha" ja muistutti minua pitämään huolta, että saan riittävästi tarvittavia ravintoaineita ja energiaa ruuastani.

      Jos tässä hämmentyy eläkeläinen, niin miten nuoremmat pysyvät jyvällä,
      mikä on terveellinen paino, koska he ovat ulkonäköpaineitten
      puristuksissa. Nuorena ulkonäköasiat voivat korostua liikaa.

      • Anonyymi

        Tässä iässä on hyvä, kun itsestä tuntuu hyvältä, ja pitää huolta omasta voinnistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä iässä on hyvä, kun itsestä tuntuu hyvältä, ja pitää huolta omasta voinnistaan.

        "Terveellinen paino", sellaista määritelmää ei tunneta enää.
        Taulukoista katsotaan, ihraa mitataan ja mittareita pitäisi olla kroppa täynnä
        kun liikkuu, että koko ajan saisi tietoa itsestään.
        On mennyt överikiksi.


      • Anonyymi

        Et ole yhtään lihava. Pikemminkin hyvin hoikka. Olen 168 cm pitkä ja painan 63 kg.
        Painoni on omasta mielestäni sopiva.


      • Anonyymi

        Etkö kysynyt siltä: että mitähän withua? Itse olisin ja sellaisella äänenpainolla, että kysyjä keksisi, mitä tarkoitan. - Nm. Tarkoitusperät


    • Katselin illalla Elämäni biisi ohjelmaa, miehet siellä enemmän itki kuin naiset.
      Timo Lavikainen kertoi kyynelehtien ensikohtaamisestaan tulevan vaimonsa kanssa ja Sami Saukkonen itki avoimesti musiikkia kuunnellessaan.
      Tunneköyhyydestä ollut tietoakaan, kyllä miehet näyttävät tunteitaan ja jos eivät näytä, niin enemmän se on luonteesta kiinni.

      • Anonyymi

        Lavikainen on näyttelijä ja esiintyjä se toinenkin. Rahaa saivat itkemisestään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lavikainen on näyttelijä ja esiintyjä se toinenkin. Rahaa saivat itkemisestään.

        Sä voit olla sitä mieltä, mä en usko heidän rahasta itkeneen.


    • Anonyymi

      Suomalaisnaiselle sopii paremmin väkivaltainenkin muslimimies kuin tunneköyhä suomalaisjuntti.

      • Anonyymi

        Suomalainen mieskin osaa pahoinpidella vaimoa ja lapsiakin, kumma kun presidentti ei kerro tästä mielipidettä. Miehellä ei ole oikeutta pelotella perhettä, saati lyödä vaimoa, oli mitä riitaa vaan. Johtuneeko kun pitää olla kova ja vihantunteita kyllä pahoinpitelijät osaa näyttää.


      • Anonyymi

        No miten lienee, tunnen muutaman tapauksen ihan omasta suvustani: Itkun kanssa palasi kotimaahan onnellisena siitä että edes pääsi lähtemään!

        On vaan liian raju ero kulttuureilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen mieskin osaa pahoinpidella vaimoa ja lapsiakin, kumma kun presidentti ei kerro tästä mielipidettä. Miehellä ei ole oikeutta pelotella perhettä, saati lyödä vaimoa, oli mitä riitaa vaan. Johtuneeko kun pitää olla kova ja vihantunteita kyllä pahoinpitelijät osaa näyttää.

        Tarkoitin, et presidentti vois ilmaista huolestumisen perheväkivallasta, jota on tässä maassa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen mieskin osaa pahoinpidella vaimoa ja lapsiakin, kumma kun presidentti ei kerro tästä mielipidettä. Miehellä ei ole oikeutta pelotella perhettä, saati lyödä vaimoa, oli mitä riitaa vaan. Johtuneeko kun pitää olla kova ja vihantunteita kyllä pahoinpitelijät osaa näyttää.

        Suomalainen nainenkin osaa lyödä , pettää, pahoinpidellä ainakin hekisesti. Laiminlyödä ja jättää lapsensa. Sijaiskodit ovat täynnä.


    • Anonyymi

      Ei miehillä mitään tunneköyhyyttä ole, mutta monilla naisilla tunnetta on ihan sairauteen saakka.

      • Anonyymi

        Kyllä. Ja tunteisiin perustuvaa on myös suvakismi. Kuten kaikenlainen kukkahattuilu myöskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ja tunteisiin perustuvaa on myös suvakismi. Kuten kaikenlainen kukkahattuilu myöskin.

        Mikäon suvakismin vastakohta, mikä on suvaitsemattoman vastakohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäon suvakismin vastakohta, mikä on suvaitsemattoman vastakohta.

        Rasismi. Suvaitsevainen. - Nm. Vai mitä


      • Anonyymi

        Mitä tunteita niillä naisilla oikeasti on ?

        Tämä ketju todistaa että taas on epäonnistunut miehen kanssa kun tällaisen aloituksen tekee.

        Näennäist tunteita naisilla on, sen verran olen tässä elämässä heitä kohdannut.

        Pelkkiä teeskenteliöitä koko sakki ja hyväksi käyttäjiä..

        Nyt tuli faktaa naisista, sen verran isosta perheestä olen , että jo pienestä pitäen sen huomas ja kun naapureissakin oli enemmän naiseksi kasvavia, opettajista nyt kertomatta, kun eikös nekin oleet ainoastaan naisia, ja jos siellä koulumaailmassa joku niin sanottu mies oli niin melko varmasti oli homo , tai muuten vaan seksuaallisesti vinksahtanut, siitäkin on näkemystä ja tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tunteita niillä naisilla oikeasti on ?

        Tämä ketju todistaa että taas on epäonnistunut miehen kanssa kun tällaisen aloituksen tekee.

        Näennäist tunteita naisilla on, sen verran olen tässä elämässä heitä kohdannut.

        Pelkkiä teeskenteliöitä koko sakki ja hyväksi käyttäjiä..

        Nyt tuli faktaa naisista, sen verran isosta perheestä olen , että jo pienestä pitäen sen huomas ja kun naapureissakin oli enemmän naiseksi kasvavia, opettajista nyt kertomatta, kun eikös nekin oleet ainoastaan naisia, ja jos siellä koulumaailmassa joku niin sanottu mies oli niin melko varmasti oli homo , tai muuten vaan seksuaallisesti vinksahtanut, siitäkin on näkemystä ja tietoa.

        Kommentistasi päätellen tietosi ovat kotoisin kellarista tai komeron nurkasta. - Nm. So. pimeästä


    • Anonyymi

      Millaiset kokemukset aloittajalla on muiden maiden miehistä?

    • Anonyymi

      Yhtäkkiä ja nopeasti funtsittuna juttu ei ehkä ole niinkään siinä, että suomalainen mies olisi tunteiltaan köyhä kuin että he ovat vain verbaalisesti kovin jäykkiä ja kankeita. Ts. he eivät osaa sanoittaa sitä, miltä sisällä tuntuu. - Nm. Kommunikointi, maailman vaikein laji

    • Anonyymi

      Näyttää että nuoret isät, jopa lastemme ikäiset ovat hyviä isiä ja hoitavat kotiakin siinä kuin naisetkin, tosin otantani on pienehkö, lapseni ja lapsenlapseni, sekä heidän ystävä ja tuttava piirinsä

      Pirre

      • Anonyymi

        Mieheni oli syntynyt 1952 ja hältä onnistui kaikki kotityöt, jopa pullan leipominen. Oli hän myös hyvä isäkin, mutta ei nuo kotityöt siihen vaikuttanut, vaan se miten hän toimi lasten kanssa.


      • Nykyään, kun ne isät ovat heti synnyttämisestä alkaen mukana, ilmeisesti saavat erilaisen näkökulman jo asiaan heti alusta alkaen.
        Ennenhän ei tullut kuuloonkaan, että isä on synnytyshuoneessa.
        Kahdella poikani lapsista on lapsi. Nykynuoret, kun kuvaavat paljon ja minäkin saan kuvia joka viikko, niin yhtä lailla, niissä ovat niin miehet, kuin naisetkin lasten kanssa touhuamassa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Nykyään, kun ne isät ovat heti synnyttämisestä alkaen mukana, ilmeisesti saavat erilaisen näkökulman jo asiaan heti alusta alkaen.
        Ennenhän ei tullut kuuloonkaan, että isä on synnytyshuoneessa.
        Kahdella poikani lapsista on lapsi. Nykynuoret, kun kuvaavat paljon ja minäkin saan kuvia joka viikko, niin yhtä lailla, niissä ovat niin miehet, kuin naisetkin lasten kanssa touhuamassa.

        Onhan ne isät olleet synnytyksessä mukana ainakin jo reilusti yli 40-vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne isät olleet synnytyksessä mukana ainakin jo reilusti yli 40-vuotta.

        Sitä tulee ajatelleeksi sitä omaa aikaansa.
        Muistelin tuossa. Pojan vanhin on 28 v, kyllä poika silloin oli mukana synnytyksessä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Sitä tulee ajatelleeksi sitä omaa aikaansa.
        Muistelin tuossa. Pojan vanhin on 28 v, kyllä poika silloin oli mukana synnytyksessä.

        Esikoiseni on 44-vuotias ja isä oli mukana synnytyksessä.

        Itse olen kotona syntynyt ja äiti kertoi, että isä oli mukana hyörinyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni oli syntynyt 1952 ja hältä onnistui kaikki kotityöt, jopa pullan leipominen. Oli hän myös hyvä isäkin, mutta ei nuo kotityöt siihen vaikuttanut, vaan se miten hän toimi lasten kanssa.

        Sisareni mies, 30-luvun lopulla syntynyt, oli koti-isä, kun sisareni kävi kodin ulkopuolella töissä.
        Kyllä häneltä sujui kaikki taloustyöt ja lastenhoito. Ei siinä hänen miehenä olemisensa ollut esteenä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sisareni mies, 30-luvun lopulla syntynyt, oli koti-isä, kun sisareni kävi kodin ulkopuolella töissä.
        Kyllä häneltä sujui kaikki taloustyöt ja lastenhoito. Ei siinä hänen miehenä olemisensa ollut esteenä.

        Niinpä niin, mutta tällä palstalla on nyt niin hemmetin tärkeää haukkua kaikkia Suomalaisia ja suomalaisuutta. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin, mutta tällä palstalla on nyt niin hemmetin tärkeää haukkua kaikkia Suomalaisia ja suomalaisuutta. ;)

        Suomalaisuuden ja valkoisen ihon haukuminen onkin yksi pääasioista. Kuten olemme saaneet lukea erään vasemmistolaisen päättäjän teksteistä.

        Onhan se, hänestä ikävää, että vain valkoisia vauvoja halutaan..tänne Pohjan perukoille?


      • Tellukka kirjoitti:

        Sisareni mies, 30-luvun lopulla syntynyt, oli koti-isä, kun sisareni kävi kodin ulkopuolella töissä.
        Kyllä häneltä sujui kaikki taloustyöt ja lastenhoito. Ei siinä hänen miehenä olemisensa ollut esteenä.

        Ei se tavallista tuohon aikaan ollut.
        Sanoisin, että rohkea ratkaisu.
        Mutta niinhän se on, kun maailma muuttuu jaa uutta ajattelua syntyy, aina täytyy olla joitakuita edelläkävijöitä, muuten ei muutosta synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisuuden ja valkoisen ihon haukuminen onkin yksi pääasioista. Kuten olemme saaneet lukea erään vasemmistolaisen päättäjän teksteistä.

        Onhan se, hänestä ikävää, että vain valkoisia vauvoja halutaan..tänne Pohjan perukoille?

        Kun haukkuu persuja kyse ei ole valkoisen tai suomalaisen haukkumisesta.
        Haukkuu kohdistuu vain persuuteen eli ns. persismiin = ihan persieistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisuuden ja valkoisen ihon haukuminen onkin yksi pääasioista. Kuten olemme saaneet lukea erään vasemmistolaisen päättäjän teksteistä.

        Onhan se, hänestä ikävää, että vain valkoisia vauvoja halutaan..tänne Pohjan perukoille?

        Muutkin kuin vasemmisto haukkuu persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoiseni on 44-vuotias ja isä oli mukana synnytyksessä.

        Itse olen kotona syntynyt ja äiti kertoi, että isä oli mukana hyörinyt.

        Minun esikoinen syntyi 1974 ja vauvan isä oli synnytyksessä, sai katkaista napanuoran. Mies oli ollut mukana synnytysvalmennuksessa, se vaadittiin. Joustavasti on kaikki kotihommat jaettu ja ollaan vieläkin hyvin rakastuneita toisiimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutkin kuin vasemmisto haukkuu persuja.

        Onko mukava olla sopuli?


      • Anonyymi

        Kertovatko synnytyksessä mukana oleminen ja kotitöitten tekeminen jotakin miesten tunnepuolesta ja -elämästä? - Nm. Synonyymeja(ko?)


    • Anonyymi

      Ehkä niin miehet kuin naisetkin on kasvatettu siten, että meistä on tullut osaksi tunneköyhiä. Saattaa olla kysymyksessä tunnelukko.
      Tein jokin aika sitten tunnelukkotestin, samoin teki poikani. Hän tokaisi ettei testi voi pitää paikkaansa, kun tuli ristiriitainen tulos jostakin. No, hän on hyvin ristiriitainen toimissaan ja puheissaan, riippuen kuka milloinkin on kohteena.
      Kokeilkaapa testiä. Itse aion kuunnella äänikirjan tunnelukko aiheesta.

    • Anonyymi

      Jokaisen tunneköyhyys on subjektiivinen asia ja on toinen asia
      miten ihminen tunteitaan ilmaisee.
      Ei ketään voi väittää tunneköyhäksi.
      Myös vastapuolesta riippuu miten on mahdollisuus tunteitaan ilmaista.
      Kaikki naiset eivät suorastaan "yllytä" siihen.

      Jos ei joka päivä sano "Minä rakastan sinua"
      onko se tunneköyhyyttä ?

      Tunteista kertovat teot enemmän kuin sanat.

    • Anonyymi

      Jos katsoo liikaa amerikkalaisia sarjoja ja niitten yltäkylläisiä rakkaudenilmaisuja voi
      alkaa luulla, että se se maailma on oikea todellisuus.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pitkässä ketjussa on jo ruodittu tunneköyhyyttä monelta eri kannalta ja syitä esitetty. Tunteiden patoutumisesta puhutaan, mutta merkitseekö se myös tunteiden puuttumista tai niiden vähäisyyttä. Syntyykö kukaan sellaisena, ettei ole valmiuttakaan ilmaista tunteitaan. Aika paljon tiedetään jo Asperger-syndroomasta, johon tällainenkin vaikeus voi liittyä. Tässä ketjussa keskitytään aika paljon kasvatuksen ja olosuhteiden vaikuttamaan tunneköyhyyteen.

      2009 psykiatri Aino Mattila väitteli aleksitymiasta, joka on suomennettuna "ei sanoja tunteille", eräänlainen tunnesokeus.
      Vaikeutta ilmaista tunteita esiintyy tutkimuksen mukaan eniten vanhimmassa miesikäluokassa, joten ketjun huomiot entisajan poikein kasvatuksesta osuvat oikeaan. Noin 10 % suomalaisista kärsii tutkimuksen mukaan tästä. Vaikeus saattaa ilmetä fyysisinä tuntemuksina, mielen ja kropan vaikutus toisiinsa on niin monessa muussakin yhteydessä havaittu.

      Minusta 10% koko väestöstä tuntuu suurelta määrältä ainakin häiriöksi luettavasta aleksitymiasta. Tosin en lukenut kuin artikkelin, en tiedä, minkä tason vaikeuden omaavia nuo 10% ovat. Jäyhä , tunteistaan vähän puhuva mies ei suinkaan ole aina tunneköyhä. Perinteisiä paikkoja tunteiden käsittelyyn on ollut halkojen hakkaaminen, metsässä koiran kanssa samoilu tai järvellä uistimen soutaminen. Yhteisö on sen ymmärtänyt ja hyväksynyt.

      Moni "vanhanliiton" jäyhä mies on pehmentynyt iän myötä ja vastuiden helpottuessa. Etäisestä , vähäpuheisesta miehestä on voinut sukeutua hellyyttä osoittava vaari.

      Ramoona

    • Anonyymi

      Liian hätäisesti vedetään tunneköyhien kastiin, jos ei niistä paljon puhu. Jotkut voi osoittaa teoillaan välittämistä. Kovin vuolaat sanat voi jäädä pelkäksi sanahelinäksi.
      Totta kyllä tuo, että nuorempien polvien miehet ovat avoimempia, ja se on hyvä. Ei ole hyväksi padota kaikkea sisimpään, se voi joskus vyöryä yli ja seuraukset ovat traagiset.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      29
      3680
    2. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      76
      3260
    3. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      204
      2803
    4. Tampereen ampuja on uskovainen

      On toivotellut siunausta ja jaellut Raamatun jakeita. "Sinä olet antanut minulle elämän lahjan, ja ylläpidät elämää. An
      Luterilaisuus
      108
      1677
    5. Kulta en jaksa tätä palstaa

      Loputonta sontaa. Ootko sinä edes täällä enää? Tykkäätkö sinä minusta enää? Joku ukkeli on paljon kirjoitellut, ettei ha
      Ikävä
      26
      1453
    6. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      25
      1246
    7. Haukio ja Niinistö

      Nyt se ainakin on selvää. Häät olivat presidenttikisan vuoksi tehty esitys. Nyt Jenni on muuttopuuhissa ilman sormusta j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1238
    8. Mitä hemmettiä Suomessa tapahtuu?

      Taas on Tampereella ammuttu jotakuta. Nythän näitä ampumis-ja puukotusuutisia tulee melkein joka päivä tai ainakin useam
      Maailman menoa
      168
      1135
    9. Onko laulaja Floor Jansen palstan miesten makuun?

      Otetaanpa vaikka tuo Seiskan juttu. https://www.seiska.fi/ulkomaat/talta-nightwish-tahti-floor-jansen-nayttaa-nykyaan-os
      Sinkut
      195
      1033
    10. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      136
      1012
    Aihe