Todella pahat öiset ilmavaivat..

Anonyymi

Eli eli, olen jo parisen vuotta kärsinyt seuraavasta ongelmasta:

Iltaisin (toisinaan hyvinkin paljon) tulee ilmavaivoja.

Tämä ei ole aivan niin "paha" asia kuitenkaan, sillä voi mennä vielä vessaan tms päästämään kaasut ulos eli en niitä perheen aikana päästä mutta en pidättelekään vaan menen vessaan/parvekkeelle:(

Kuitenkin joka yö kuulemma (luin netistä, että nukkuessa sulkijalihas tavallaan rentoutuu, eli ilmeisesti liittyy tähän?) piereskelen koko ajan.

Vaiva hävettää TODELLA paljon, kesällä meillä makkarin ikkuna oli tämän vuoksi joka yö auki, sillä muuten meillä oli aamuisin suorastaan sairaan oksettava haju makkarissa...

En tiedä vielä talvesta, miten menetellä kun tulee pakkaset?

Ja juu, huomaan hajun itsekin ja myös esim sairaala/kyläreissuilla (vaikka menisin yksin) tämä vaiva seuraa mukana, eli se olen minä, enkä mies..

Rajoittaa elämää niinkin muuten, etten kehtaa enää mennä mihinkään vieraaseen paikkaan missä pitää yöpyä, jos ei ole aivan pakko.

Kaikki mahdolliset ruokavaliot (mm laktoositon ruokavalio/gluteeniton jne) koitettu vuorotellen kokeilla, samoin vuorotellen jätetty eri ruoka-aineita pois..

Eli vaivan aiheuttajia olen koittanut löytää, ei ole löytynyt..

Lääkärissä eivät tunnu enää ottavan edes tosissaan (mm laktoosikokeet tehty, niiden mukaan kyse ei ole siitä) ja pitävät kai minua jo luulosairaana tms...

Ja sisäilmaongelmista tms tuskin kyse, sillä tässä muutettu pariinkin kertaan vaivojen alettua ja mies kuulemma heräilee öisin ilmavaivoihini:(

Nyt mietin huomattuani, että maito keitettynä (kaakaossa, juon sitä lasten kanssa ja muutenkin usein) ei aiheuta yhtä pahoja oireita kuin muuten maidon (myös laktoosittoman juominen) eli voisiko kyse olla esim maitoallergiasta?

Mielipiteitä/kokemuksia/neuvoja?

2

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Apteekista saa ainakin sellaisia pillereitä jotka hajottavat ilmaa suolessa, eli se ei tule ulos asti niin herkästi vaan hajoaa ja leviää suolen sisään.

      Nimiä ovat ainakin Cuplaton, Disflatyl ( en tiedä onko D enää myynnissä ), saattaa olla muitakin, kannattaa käydä kyselemässä.
      Kokeileminen ainakin kannattaa, ei siinä ainakaan mitään menetä.

      Luettelit ruoka-ainejuttuja mutta syötkö enemmissä määrin esim. jotain kurkkupastilleja, Mynthon ym. tai jauhatko usein purukumia?

      Itselläni purukumi teki paljon ilmaa suoleen, sen takia en sitä käytä. Tunnen pari muutakin ihmistä joilla on ollut sama juttu.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi:)

        Täytyy joo vielä kokeilla noita tabletteja = viime vuodet lähinnä tapeltu ruoka-aineiden kanssa (eli jätetty milloin mitäkin pois noin muutamaksi kuukaudeksi ja koitettu auttaisiko) ja ravattu lääkäreillä..

        Ja ärsyttää/turhauttaa tosiaan, kun tuntuu ettei tätä oteta enää tosissaan.

        Vaiva haittaa elämääni jo todella paljon (se haju aamuisin makkarissa = oksettaa oikeasti itseänikin)...

        No, minulla on siis todella kiltti mies..

        Tämä heitti yksi päivä (onneksi kiltisti, mutta silti) ilmoille ajatuksen, että nyt kun on kylmät yöt, niin pitäisikö meidän jättää makkarin ovi öisin auki kun alamme nukkua emmekä tee mitään muuta, että jos nuorimmatkin lapset heräävät öisin tms...

        Ja yhtenä eri päivänä sanoi, että jos nyt vähän kiristetään vyötä ja kävisin yksityisellä, ei minunkaan tarvitsisi murehtia...

        Eli ei ns hauku, mutta kyllähän se viesti (kiertoteitse) tulee ilmi, niin nätisti kuin sen saa sanottua:(

        Mutta joo, kokeilen ensihätään noita tabletteja, mitään kurkkupastilleja/purkkaa en syö kuin tyyliin 3-5 kertaa vuodessa eli en usko vaivan johtuvan siitä.

        Ja kai se täytyy käydä yksityisellä, ei tämä nyt ihan tervettä ole mutta jos vaivojen syy ja niiden hoitokeino(t) löytyisi niin auttaisi paljon:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe