Apua tarjotaan tälläkin palstalla - miksei siihen tartuta?

Anonyymi

Ehdotin yhdessä keskustelussa, että minusta saaisi vertaistukea. Miksette muut yksinäiset kuitenkaan tartu näihin tarjouksiin? Miksei voisi edes jakaa vaikka ajatuksia sähköpostin välityksellä? Olen nähnyt myös muita ketjuja, missä yksinäinen aloittaa kertomalla, että mistään ei löydä ketään, on onnetonta jne...mutta sitten kun joku yrittää saada yhteyttä tähän aloittajaan - aloittaja on jo kadonnut.

Ajatuksia?

16

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla, että kohtasit ne tietyt aloittajat (tai aloittajan), jotka kuulemma pyörii täällä päin aina samoista asioista valittamassa, mutta mikään ei kelpaa avuksi.
      Ja jotkut vain tykkää siitä valittamisesta, eikä oikeasti siitä, että asialle tekisi jotain.

      Tietenkään en tiedä minkäalaisia sinun tarjoukset on ollut, jos ne kuulostaa yhtä asenteellisilta ja ihan kuin sinua oltaisiin henkilökohtaisesti loukattu, en miekään kauheasti uskaltaisi sinulle vastata heikolla hetkellä. Omat varoitus kellot ainakin alkaa soimaan, että miksi haluat auttaa ja miksi et kestä sitä jos joku ei ota tarjottua apua vastaan.

      Yksinäiset ihmiset on helppoja saaliita tietyntyyppisille ihmisille, joten kannattaakin olla varovainen kenen kanssa sähköposteja vaihtaa.

    • Anonyymi

      " Omat varoitus kellot ainakin alkaa soimaan, että miksi haluat auttaa ja miksi et kestä sitä jos joku ei ota tarjottua apua vastaan."

      Kun asenne on tämä, on takuuvarmaa että yksin saat olla.
      Hyökkäät heti. Tätä samaa olen kokenut enkä enää jaksa välittää näistä yksinäisyyttänsa valittavista. Toinen asia on kun joku jossain järjestää matalan kynnyksen tapaamispaikan ja mahdollisuuden tulla tapaamaan muita yksinäisiä, eipä teitä siellä näy. Apu ei kelpaa, ei sieltä eikä täältä.
      Miksi sitten valitatte? Mitä teille pitäisi olla ja tarjota jotta kelpaisi?

      • Anonyymi

        En minä ole yksinäinen, että haukut väärää puuta. Siksi sanoin, etten miekään ottaisi sinun tarjousta vastaan pelon takia ja olen paljon terveemmässä asemassa kuin monet yksinäiset. Niitä vasta luulisi sinä pelottavan. Sinä tässä yksin jäät omalla asenteellasi. Hyvä, että eivät vastanneet, koska aiheuttaisit varmasti enemmän pahaa kuin hyvää tuolla pahallaolollasi kun kaikkien sinut pitäisi kelpuuttaa.
        Jos menisit puhumaan ihan ammattilaiselle omista itsetunto-ongelmista ensin, että saat sinulle sopivaa apua niin ei yksin tuon asian kanssa tarvitse jäädä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole yksinäinen, että haukut väärää puuta. Siksi sanoin, etten miekään ottaisi sinun tarjousta vastaan pelon takia ja olen paljon terveemmässä asemassa kuin monet yksinäiset. Niitä vasta luulisi sinä pelottavan. Sinä tässä yksin jäät omalla asenteellasi. Hyvä, että eivät vastanneet, koska aiheuttaisit varmasti enemmän pahaa kuin hyvää tuolla pahallaolollasi kun kaikkien sinut pitäisi kelpuuttaa.
        Jos menisit puhumaan ihan ammattilaiselle omista itsetunto-ongelmista ensin, että saat sinulle sopivaa apua niin ei yksin tuon asian kanssa tarvitse jäädä.

        Miksi oletat, että minä aloittaja kirjoitin tokan viestin? :D. En kirjoittanut.

        Ei ole henkilökohtainen loukkaus, eikö asioista saisi keskustella? Olen törmännyt tähän monessa paikassa, kun lukee keskusteluita. Se ihmetyttää suuresti. Mikä on kaiken takana? Pelko ottaa kontaktia anonyymisti toiseen yksinäiseen? Jos yhdestä pohdiskelevasta viestistä rupeaa varoituskellot soimaan, niin on ihme :P. Sinun viestisi oli itse asiassa hyökkäävä ja todella arvosteleva.

        Yksinäisyydestä ei pääse eroon vain täällä valittamalla. Netistä löytyy samassa tilanteessa olevia ja luulisin että se on helpompi aloittaa vaikka siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi oletat, että minä aloittaja kirjoitin tokan viestin? :D. En kirjoittanut.

        Ei ole henkilökohtainen loukkaus, eikö asioista saisi keskustella? Olen törmännyt tähän monessa paikassa, kun lukee keskusteluita. Se ihmetyttää suuresti. Mikä on kaiken takana? Pelko ottaa kontaktia anonyymisti toiseen yksinäiseen? Jos yhdestä pohdiskelevasta viestistä rupeaa varoituskellot soimaan, niin on ihme :P. Sinun viestisi oli itse asiassa hyökkäävä ja todella arvosteleva.

        Yksinäisyydestä ei pääse eroon vain täällä valittamalla. Netistä löytyy samassa tilanteessa olevia ja luulisin että se on helpompi aloittaa vaikka siitä?

        Hmm.. Onpas erikoista. Kirjoitustyyli ja tapa muuttui tässä välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm.. Onpas erikoista. Kirjoitustyyli ja tapa muuttui tässä välissä.

        Pyydän anteeksi.

        Meillä Sanomassa on näitä mielenterveyskuntoutujia työharjoittelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydän anteeksi.

        Meillä Sanomassa on näitä mielenterveyskuntoutujia työharjoittelussa.

        Älä sano tuollaisia, join mehua samalla kun luin ja meinasin tukehtua siihen. x'D
        Do not drink and read pitää olla kai uusi turvallisuus motto.


    • Anonyymi

      Yksinäiset ovat yksinäisiä juuri siksi, että he eivät tartu mihinkään tilaisuuteen saada seuraa.

      • Anonyymi

        Tämä on varmasti totta. Ensin pitäisi selvittää syy miksi se avun vastaanotto on niin pelottavaa.
        Jonkin sortin terapia tai keskusteluapu sekä omatoimisesti itsensä siedättäminen asioille jotka niin pelottaa ovat kai ainoa keino päästä palosta.
        Onhan se turhauttavaa kun joku hyvää hyvyyttään haluaa auttaa kun toinen apua hakee, mutta saa tylyn torjunnan. Miksi edes pyytää apua kun sitä ei kumminkaan huoli? Se avun tarjoajakin on ihminen, tunteva ja elävä, ja ihan yhtä pahalle tuntuu hänestä kun saa tylyn kylmän vastaanoton. Siinä menee halu edes yrittää.
        Olen itse ollut tällainen sinisilmäinen tyhmä joka muutaman kerran on yrittänyt ojentaa auttavan käteni ja ihan netin kautta tarjonnut kaveruuttani, ei olisi tarvinnut koskaan edes tavata. Mutta ei. Mykkä hiljaisuus tai sitten ensimmäisen viestin jälkeen vihamielinen torjunta ja siinä se sitten on ollut.
        Itse en viitsi enää yrittää. Olkoot.


    • Anonyymi

      Niin, selailin tässä aikani kuluksi tätä ketjua ja vieti toisensa perään miten yksinäinen olen ja miten ei ole ketään ja ..ja ..ja...
      Ja sitten kun joku ehdottaa jotain, vaikka sitä kaveruutta ihan netin välityksellä, haudan hiljaisuus. Kukaan ei vastaa.
      Älkää ihmiset valittako kun teille ei kerta kaikkiaan kelpaa jos jotain yrittää! Yksinäisille on nettifoorumeita, on shatteja ainakin tukinet.fi : ssa. On ystäväpalvelua eri tahojen järjestämänä jonka kautta voi päästä yhteyteen muihin ihmisiin ja vaikka löytää sitä seuraa. On ties mitä. Mutta ei. Ei kelpaa.
      Itse väsyin ja lopetin yrittämästä kun muutaman kerran sain jopa vihamielisen vastauksen viestiini, ei olisi kai saanut vastata kuitenkaan! Menkää itseenne ja katsokaa peiliin!

    • Anonyymi

      Olen ihmetellyt samaa. Etsin ystäviä keskustelemaan alkuun sähköpostin välityksellä. Sain muutaman erikoisen viestin, joissa oltiin töykeitä tai etsittiinkin heti seurustelukumppania... Lopulta ilokseni sainkin yhdestä ihmisestä jutteluseuraa.

    • Anonyymi

      Aloittaja voisi laittaa linkin missä viittaat vertaistuen tarjoukseen.
      On varmaankin jo hävinnyt jo muistojen bulevardille.

    • Anonyymi

      Monet käyvät täällä vain harvakseltaan purkamassa tuntojaan, eivätkä käy enää jälkikäteen lukemassa aloittamiaan ketjuja. Lisäksi monella yksinäisellä huonoja kokemuksia ihmisistä ja ihmissuhteista ja/tai muita ongelmia, eli tarjottuun apuun on vaikea tarttua, vaikka sitä kaipaisikin. Tämä ketju on myös osoittanut, että ihmiset saattavat olla yksinäisille ja itseään heikommassa asemassa oleville todella ilkeitä. Yksinäinen ihminen voi olla herkkä ja kokea jo valmiiksi häpeää omasta yksinäisyydestään. Syyllistäminen ja piikittely eivät ainakaan paranna tilannetta. Muutenkaan anonyymi keskustelupalsta ei välttämättä ole se paras ja luotettavin tapa uusien tuttavuuksien solmimiseen.

    • Ne ketkä toivovat löytävänsä seuraa laittavat yhteystiedot oma alotteisesti tekstiinsä..Ne kenellä sitä ei ole narisevat huvikseen aikansa kuluksi. Jos väittää olevansa yksinäinen, niin ei se piiloutumalla ja olemalla tavoittamattomissa siitä koskaan miksikää muutu.

      • Anonyymi

        Kylläpä siinä käy niin, että jos tänne yhteystietojaan laittaa, niin häirikköviestejä vaan alkaa tulla, ja sitten kaiken maailman robotit skannaavat ne osoitteet ja spämmiposti lisääntyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä siinä käy niin, että jos tänne yhteystietojaan laittaa, niin häirikköviestejä vaan alkaa tulla, ja sitten kaiken maailman robotit skannaavat ne osoitteet ja spämmiposti lisääntyy.

        Eipä ole minulle tullut ensimmäistäkään spämmiä..Kannattaa miettiä minkä puljun sähkistä käyttää.. Esim gmailiin en lähtisi sekaantumaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe