Sovelluskirjanmerkit (Bookmarklets)

Anonyymi

Yritin ottaa asian puheeksi tuolla toisen aiheen alla, vaisulla tuloksella. Monelle jäi asia edelleenkin epäselväksi.

Mikä on sovelluskirjanmerkki
Sovelluskirjanmerkki on selaimen kirjanmerkkeihin tallennettava pieni sovelma, jonka toiminta on tallennettuna kirjanmerkin URI-osoitteeseen. Tavallisesti sovelluskirjanmerkki on JavaScript-sovellus. Näin sanoo Wikipedia ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Sovelluskirjanmerkki ).

Itse pidän sovelluskirjanmerkkejä kevyen luokan selainlaajennoksena, joita on helppo tehdä ja ottaa käyttöön. Jokainen osaa tehdä kirjanmerkin selaimeensa, ja kun se on tehty, mennään ja muokataan kirjanmerkissä olevaa osoitetta sijoittamalla osoitteen tilalle JavaScript koodia, yksi riviseksi tiivistettynä.

Esimerkki:
javascript:alert("Hello everybody");

Esimerkissä kirjanmerkkisovellus alkaa (javascript:) alkuliitteellä, tämän on aina oltava sovelluksen alussa. Lopuksi esimerkki, valmiiksi tiivistettynä, jolla voi suorittaa valitulle tekstille Google haun, tästä saattaa olla hyötyä vastatessa, sillä useimmathan meistä kysyy Googlelta niitä vastauksia:

javascript:s=document.getSelection();for(i=0;i<frames.length;i ){if (s) break;s = frames[i].document.getSelection();}if (!s) void(s=prompt('Anna hakusanat Google-hakua varten',''));if (!s=="") google=open('https://www.google.com/search?q=' escape(s));google.focus();

5

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse asiassa on ollenkaan tykkäisi kyttyrää, jos S24 tekisi saman tuolle omalle hakukoneelleen. Eli jos on valittua tekstiä, se automaattisesti siirtyisi haettavaksi, ja ei tarvitsisi kuin tuo suurennoslasin näpyttely päälle.

• Anonyymi

Nämä on Firefox selaimeen paremmin sopivia, monirivisen kirjanmerkkipalkin vuoksi.

• Anonyymi

Ei nämä täällä mitään tuollaisesta ymmärrä.

• Anonyymi

Ei niin.

• Anonyymi

Kyllä minä ainakin ymmärsin avauksen täydellisesti, ja tämä kuuluukin laajaan kirjanmerkkikokoelmaani. Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6293
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      879
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe