Talouseliitti puolustaa palkkojaan ja olemassaoloaan

Anonyymi

Media tukee voimakkaasti talouseliitin vaatimusta palkankorotusten perumiseksi vientiteollisuuden kilpailukyvyn suojaamiseksi. Samaan aikaan virkamiesten palkat ovat nousussa ja jo nousseet satoja miljoonia yksin tänä vuonna.
Tuottamattomat virkamiehet ovat vähiten kohdanneet koronan tuomaa epävarmuutta. Nyt tämä ryhmä vaatii uhrauksia heidän palkkansa maksavilta leveän elämän turvaamiseksi.
Ahneus hallinnossa ja mediassa on pohjaton.

17

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työpysäköintiä ei haluta verottaa. Edun arvo jopa 900 euroa kuussa. Lisäksi autoetu

      • Anonyymi

        Tuo on vain yksi kohta. Myös kulkemista pitäisi verottaa sekä kadunvarsipaikat maksullisiksi.
        Itse toivoisin myös työpaikan pyörätelinettä käyttävien osallistuvan vastaavasti työpysäköinnin kuluihin.


    • Anonyymi

      Ekonomistithan tunnetusti pyörivät omissa kasoissaan.

    • Anonyymi

      Minä olen talouseliittiä koska tulen saamaan eläkettä.
      Suurin osa kaikesta pörssirahasta on eläkesäästöjä.

      Minun, tavallisen työssäkäyvän, etu on, että yritykset menestyvät koska vain sillä tavalla saan eläkettä tulevaisuudessa.

      En halua, etä minun eläkerahat jaetaan joillekin, jotka saavat parempaa palkkaa kuin oikeasti siitä työstä kuuluu saada.

    • Anonyymi

      Madventureksessa olikin kiinalaiset heinäsirkkakisat.
      Matteuksen evankeliumi:
      6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

    • Anonyymi

      Merimiehet vaativat lisää palkkatukea , koska nykyinen tuki satoja miljoonia vuodessa ei riitä. Tuhansia merimiehiä kuskaa juoppoja Itämerellä kovalla palkalla. TAX FREE Viinanmyynnistä saadut t tulot eivät kata merimiesten palkkoja joten veronmaksajan on ne maksettava.
      Kyllä myös AY puolustaa etujaan. Miksi ei anneta Ruotsalaisten viruslinkojen maksaa merenkulun tukia , koska hulluutta on jatkaa tukien maksua , Neste laittaa maksajia kortistoon.

      • Anonyymi

        Neste myy verovapaata Porvoon polttoainetta noille merimiesten laivoille.
        Myös Finnair lentää verovapaalla kerosiinillä.
        Kansalaisen polttoaineveroa oli nostettava että Lintilän matkailubisness pyörii , verotuella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neste myy verovapaata Porvoon polttoainetta noille merimiesten laivoille.
        Myös Finnair lentää verovapaalla kerosiinillä.
        Kansalaisen polttoaineveroa oli nostettava että Lintilän matkailubisness pyörii , verotuella.

        Asumistukia jos maksettaisiin oikeasti niitä tarvitseville niin valtiolla olisi yhtäkkiä liki kolme miljardia ylimääräistä. Eiköhän sillekin saataisi joku älytön kohde, hankaussähkövoimalan kehittäminen?


    • Anonyymi

      Sitä kun ei monelle ole vielä valjennut, että sillä ei ole enää mitään väliä.
      Kun Suomi on vihervasemmistohallituksen aikana, reilussa vuodessa, ajettu konkurssiin. Kunnat on konkurssissa. Ekonomistit puhuvat kukkaiskielin, taantumasta (mikä alkoi jo viime vuoden viimeisellä neljänneksellä) ja elvytyksestä eli velkaa vain.
      Miljoonat ei tunnu enää missään hallituksen päätöksissä, kun ensivuoden budjetin alijäämää paikkaillaan miljardeilla. Miljardeja sinne, miljardeja tänne. Ei minkäänlaista pitkäntähtäimen suunnitelmaa. Suomen valtiolle otettua velkaa ei kuitata vaikka myytäisiin kaikki valtion omistamat yritykset ja osakkeet.

      Kun kunnilla ei rahat riitä, niin kuntatyöntekijöiden irtisanomiset alkaa, opettajat, korona sankareiden/sari sairaanhoitajienkaan työpaikat ei ole turvattu, ei vanhustenhoitajien. Terveysasemien/koulujen ja muiden palveluverkostojen karsiminen alkaa.

      • Anonyymi

        Mamautushan n oikeisto halitusten aikaan saanosta jota on ja y kunu t jo kakskyt vuotta halloo suomeessa ollu t jo vuodesta 2003 lähtien oikeisto keskusa hallitus.

        Marin vata alle v uoden t uskisn marin keritm å nny h mamutaa itäkeskusta alle vuodessa

        Haloo kiittäkäö anhasta ,kataista ja sipilä ä mamuista


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Tuossa Anonyymi kirjoitti: "Suomi on vihervasemmistohallituksen aikana, reilussa vuodessa, ajettu konkurssiin". Vai niin? Kyllä tämä nykyinen lama ja taloudellinen ahdinko johtuu aivan muusta syystä.

        Koko maailmaa rasittaa paha ongelma, koronapandemia. Se kuristaa talouselämää kaikkialla. Erittäin paljon rahaa käytetään kaikkialla koronan aiheuttamien taloudellisten ongelmien lieventämiseen ja torjumiseen. Suomi on tässä asiassa menestynyt toistaisesti oikein hyvin moneen muuhun maahan verrattuna. Kirjoittaja vierittää syyn kansainvälisestä ongelmasta tämän nykyisen hallituksen syyksi. Se ei ole totta! Lainarahalla elvytetään kaikkialla, jotta taloudellinen ahdinko ei nouse kohtuuttomaksi. Niin tehdään Suomessa ja kaikkialla muuallakin - se ei johdu "vihervasemmistohallituksesta" kuten kirjoittaja uskoo ja luulee. Sen sijaa Anonyymi paljastaa oman heikon kykynsä ymmärtää tosiasioita edes suunnilleen oikein. Puutteita on lähinnä siellä korvien välissä. Nyt elvytetään kaikkialla velkarahalla...


    • Anonyymi

      Virkamiesten palkat nousseet satoja miljoonia. Älähän nyt? Ainakin silloin, kun itse vielä kuokin valtion pitkää ja kapeaa leipää, virkamiesten palkankorotukset jäivät aina jälkeen vientialoista.

      • Anonyymi

        Nyt on toisin , valtio on palkkajohtaja kaikilla mittareilla.
        Julkisen sektorin ja verovaroilla tuettujen ammattien palkat ovat nousseet eniten ja ovat maan korkeimmat keskimäärin.


      • Anonyymi

        Yhteiskunnan eli suomalaisten veronmaksajien pitää toisin sanoen kustantaa kaikkea kivaa pääomasijoittajille, niille ulkomaisille, joita monen ison pörssiyhtiön omistajat ovat. Hallintarekisterin jälkeen on vaikeaa tietää, ketä sijoittajat ovat.

        KAIKKEA KIVAA YRITYKSILLE
        Järjesti Sipilä porvarihallitus:
        - kiky-sopimuksella palkattomia työpäiviä, hoitajien lomakorvauksia vähennettiin, palkat jäädytettiin
        - Digi- loikka
        - aktiivimallilla sanktioita lisättiin, ellei hyväksynyt mitä tahansa työtä jopa 8 euron päiväpalkalla
        - yritystukityöryhmä ei julkistanut yritystukien selvitystään, eikä yritystukia päivitetty yhteiskunnassa tapahtuvien muutosten mukaan
        - Korona-tukia on jaettu yrityksille aluksi 11 miljardia ja lisää jaetaan velkarahalla
        - pääomatuloihin kohdistuvaa verotusta ei ole muutettu (palkansaajien ja eläkeläisten progressiiviseksi veroksi)
        - yritysten veroedut ovat suuret, muun muassa sähkövero luokka II, kun taas kuluttajilla sähkövero luokka I

        Kaikkea kivaa yritykset Suomessa saavat valtion verokirstusta. Yritystukia jaetaan tarkistamatta yritysten osingonjakoa tai edes sitä, sijoittaa ko. yritys tuloksestaan lainkaan tuotekehitykseen tai henkilöstön koulutukseen.

        Kaikkea kivaa saavat myös yritysten johtajat (suuria yritystukia saaneissa yrityksissä). Esimerkiksi UPM:n toimitusjohtaja, 7 miljoonan vuosipalkka, iso lisäeläke, isot lyhyen ja pitkän tähtäimen kannustimet ja sokerina pohjalla: 60 vuoden eläkeikä. Lisäksi runsaasti yrityksen osakkeita, joista isot osingot.

        Mitä saavat paperityöläiset, jotka tekevät raskasta kolmivuorotyötä?
        - noin 4.000 euron kuukausipalkan eli vuosipalkka n. 48.000.
        - ei lisäeläkettä, ei autoetua, ei lyhyen tähtäimen palkkioita, ei osakekkeita, ei... irtisanomisuojapakettia
        - ei 60 vuoden eläkeikää

        VEROTUSEROT
        Pääomatuloista maksetaan noin 30 % tasavero.
        Palkkatulojen verotus on progressiivinen.
        Holdings-yhtiöiden kautta eroja kierretään samoin kuin kikkailemalla palkkatuloja pääomatuloiksi. Työntekijät, joiden palkkatulot menevät asuntolainoihin tai vuokriin kalliin ruuan lisäksi, eivät saa veroetuja (pääomatulojen matala tasavero).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunnan eli suomalaisten veronmaksajien pitää toisin sanoen kustantaa kaikkea kivaa pääomasijoittajille, niille ulkomaisille, joita monen ison pörssiyhtiön omistajat ovat. Hallintarekisterin jälkeen on vaikeaa tietää, ketä sijoittajat ovat.

        KAIKKEA KIVAA YRITYKSILLE
        Järjesti Sipilä porvarihallitus:
        - kiky-sopimuksella palkattomia työpäiviä, hoitajien lomakorvauksia vähennettiin, palkat jäädytettiin
        - Digi- loikka
        - aktiivimallilla sanktioita lisättiin, ellei hyväksynyt mitä tahansa työtä jopa 8 euron päiväpalkalla
        - yritystukityöryhmä ei julkistanut yritystukien selvitystään, eikä yritystukia päivitetty yhteiskunnassa tapahtuvien muutosten mukaan
        - Korona-tukia on jaettu yrityksille aluksi 11 miljardia ja lisää jaetaan velkarahalla
        - pääomatuloihin kohdistuvaa verotusta ei ole muutettu (palkansaajien ja eläkeläisten progressiiviseksi veroksi)
        - yritysten veroedut ovat suuret, muun muassa sähkövero luokka II, kun taas kuluttajilla sähkövero luokka I

        Kaikkea kivaa yritykset Suomessa saavat valtion verokirstusta. Yritystukia jaetaan tarkistamatta yritysten osingonjakoa tai edes sitä, sijoittaa ko. yritys tuloksestaan lainkaan tuotekehitykseen tai henkilöstön koulutukseen.

        Kaikkea kivaa saavat myös yritysten johtajat (suuria yritystukia saaneissa yrityksissä). Esimerkiksi UPM:n toimitusjohtaja, 7 miljoonan vuosipalkka, iso lisäeläke, isot lyhyen ja pitkän tähtäimen kannustimet ja sokerina pohjalla: 60 vuoden eläkeikä. Lisäksi runsaasti yrityksen osakkeita, joista isot osingot.

        Mitä saavat paperityöläiset, jotka tekevät raskasta kolmivuorotyötä?
        - noin 4.000 euron kuukausipalkan eli vuosipalkka n. 48.000.
        - ei lisäeläkettä, ei autoetua, ei lyhyen tähtäimen palkkioita, ei osakekkeita, ei... irtisanomisuojapakettia
        - ei 60 vuoden eläkeikää

        VEROTUSEROT
        Pääomatuloista maksetaan noin 30 % tasavero.
        Palkkatulojen verotus on progressiivinen.
        Holdings-yhtiöiden kautta eroja kierretään samoin kuin kikkailemalla palkkatuloja pääomatuloiksi. Työntekijät, joiden palkkatulot menevät asuntolainoihin tai vuokriin kalliin ruuan lisäksi, eivät saa veroetuja (pääomatulojen matala tasavero).

        Merimies pääsee eläkkeelle 55 vuotiaana ja eläke lasketaan tuosta paperimiehet palkan kokoisesta summasta , 4000 kuussa. Palkka on verorahoilla tuettua Merimiehillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe