Laivatkin sairastui

Anonyymi

Kaksi Suomessa valmistettua loistoristeilijää joutuivat koronapandemian vuoksi purkutelakalle Turkkiin.IL.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja ikääkin näillä aluksilla on jo 30 v.

      • Anonyymi

        Ei 30 vuotta ole vielä paljon laivalle. Esim pelkästään Suomen satamiin liikennöi 80-luvun autolauttoja, esim Amorella, Gabriella ja Mariella. Näistä ensimmäinen sahannut lähes koko ikänsä Turun ja Tukholman väliä eli ajossa yli 20 tuntia vuorokaudessa, ja vauhtia aina kuin reitti sallii yli 20 solmua. Still going strong.


    • Anonyymi

      30 vuotta on pitkä aika siinäkin mielessä, että teknologia ja merellä liikkuvia aluksia koskevat säännöt ovat muuttuneet. 30 vuotta sitten tehdyissä aluksissa ei ole sitä teknologiaa mitä nykyään merellä oletetaan ympäristönkin suojelemiseksi olevan.
      Siksi toisekseen toi Carnivalhan teettää koko ajan uusia laivoja, niin että miksi se niitä vanhoja pitäisi elossa... Edellä mainituistakaan syistä.

      • Anonyymi

        Laivoja päivitetään sekä syystä että vanhat laitteet hajoavat tai tulee uusia vaatimuksia. Esim Amorella, veikkaan että komentosiltaa on päivitetty vastaamaan vaatimuksia useampaan kertaa vuosien varrella. Alus ajaa yhtä maailman vaikeinta reittiä mitä tulee navigointiin.


      • Anonyymi

        Laivojen järjestelmiä päivitetään ajan mittaan, esim Amorellan komentosillalla on melko paljon uutta laitteistoa verrattuna valmistusmisajankohtaan 80-luvun lopulla.

        Uusissa laivoissa on automaatiota huomattavasti vanhoja enenmmäm. Hienoja ominaisuuksia mutta tuo myös haasteita luotettavuuteen.


    • Anonyymi

      HSL:n matkalippuautomaatilla oli maski.

    • Anonyymi

      Juupa juu sattumoisin risteilyala rommasi nyt ja jatkossakin,paluuta entiseen ei enää ole. Ihmiset ovat viisaita ja välttelevät laivoja vaikka korona häviäisi virallisesti jo tänään.

    • Anonyymi

      Lääkäri, ravintoterapeutti Antti Heikkilä, lataa suorat sanat koronaviruksesta FB-sivullaan. Suuri kusetus: "Kun eliitin ilmastokyykytys ei tuottanutkaan toivottua tulosta, astui kuvaan COVID-19".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe