Poliisin tehovalvonta tällä viikolla

Ravenclaw

Poliisi partioi taajama-alueilla tehostetusti torstaista lauantaihin. Vaikuttaako tehostettu valvonta ylinopeuden ja puhalluskokeiden suhteen omaan ajoosi?

130

43508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perse

      en muuta ajotapaani millään tavoin eli ajan normaalia 10-30...jos nalli napsahtaa niin olkoon niin..

      • koffi3

        Sama se on minullakin.. ajan edelleen sen 10-20.. :o) ja alkoholin kanssa kun ei tule värkättyä :D


      • Liza Ramada

        Kyllä sitä samalla tavalla tulee ajeltua, just tommoset 10-30 yli ja aina väistän kun jollain on kovempi kiire. Poliisikin vois joskus mitata mitä vauhtia teillä ajetaan ja panna taulut sen mukaan. Ei tarttis kytätä ollenkaan!


      • paljon ajanut

        Aivan tyhmiä nuo 30 km/h rajoitukset eihän niitä kukaan noudata.


      • Hannu Karpo & Enska

        tapat ittes mahd. pian johonkin tarkoitukseen sopivaan kallioleikkaukseen. Hyvää kevättä!


      • mää

        kyllä ylinopeuksiin riittää porukkaaa mutta huumetoimintaan ei, kuitenkin ongelma on todella suuri kun ei edes lehdet uskalla kirjoittaa huumeveikkojen aiheuttamista onnettomuuksista


      • valvottu

        Tottakait. Tyhmäähän se olisi, jos ei muuttaisi.
        On erinomaisen hyvä, että valvotaan.


      • miuku
        Liza Ramada kirjoitti:

        Kyllä sitä samalla tavalla tulee ajeltua, just tommoset 10-30 yli ja aina väistän kun jollain on kovempi kiire. Poliisikin vois joskus mitata mitä vauhtia teillä ajetaan ja panna taulut sen mukaan. Ei tarttis kytätä ollenkaan!

        hei vaan. onkohan noilla partioillakaan mitään järkeä kun antavat alinopeudesta sakot,ja viel kolmen aikaan yöllä.satuin nimittäin saamaan kun tulin poriin tampereelta.ja ajoin keskustan läpi kotiin .niin nämä urvelot pysäytti oikeen vilkkujen kans ja rapsahti 48e. sakkoa.olin huuli pyöreenä että mitä te teette, mä olen menos kotiin. jos viä auot suutas ni maijaan joudun. on tääkin käytöstä. olenhan kuitenkin autoillut jo kohta 30v.ja tietääkseni osaan ajaa


      • +-0
        Liza Ramada kirjoitti:

        Kyllä sitä samalla tavalla tulee ajeltua, just tommoset 10-30 yli ja aina väistän kun jollain on kovempi kiire. Poliisikin vois joskus mitata mitä vauhtia teillä ajetaan ja panna taulut sen mukaan. Ei tarttis kytätä ollenkaan!

        Vielä parempi olisi, että ajokortin saamiseksi oli älykkyystesti, jolloin valvonnan määrä nykyisellään riittäisi.
        Ajatuksesi on varmaankin lapsiltasi lainattu.


      • vuoden
        Liza Ramada kirjoitti:

        Kyllä sitä samalla tavalla tulee ajeltua, just tommoset 10-30 yli ja aina väistän kun jollain on kovempi kiire. Poliisikin vois joskus mitata mitä vauhtia teillä ajetaan ja panna taulut sen mukaan. Ei tarttis kytätä ollenkaan!

        sisään on läheisellä tiellä kuollut 3 suojatiellä kävelijää auton yliajamana, lähes kaupungin keskustassa, monia läheltäpiti tilanteita samalla tienpätkällä tämän tästä, pyörät huutaa kumi kuluu hätäjarrutuksissa. Nopeusrajoitus kai 40 tai 50 km/h, ajavat välillä yli sataa, on ilmeisesti kiire seuraaviin punaisiin valoihin. Valvontaa tarvitaan.


      • Kallu
        paljon ajanut kirjoitti:

        Aivan tyhmiä nuo 30 km/h rajoitukset eihän niitä kukaan noudata.

        Tyhmät eivät noudata.


      • juuri pienistä ylityksistä ...
        Liza Ramada kirjoitti:

        Kyllä sitä samalla tavalla tulee ajeltua, just tommoset 10-30 yli ja aina väistän kun jollain on kovempi kiire. Poliisikin vois joskus mitata mitä vauhtia teillä ajetaan ja panna taulut sen mukaan. Ei tarttis kytätä ollenkaan!

        onko sillä silloin mitään väliä ,mitä merkissä on nopeus ,jos aina kuitenkin ajetaan rimaa hipoen 10 -30 kilsaa ylinopeutta


      • Kokenut
        miuku kirjoitti:

        hei vaan. onkohan noilla partioillakaan mitään järkeä kun antavat alinopeudesta sakot,ja viel kolmen aikaan yöllä.satuin nimittäin saamaan kun tulin poriin tampereelta.ja ajoin keskustan läpi kotiin .niin nämä urvelot pysäytti oikeen vilkkujen kans ja rapsahti 48e. sakkoa.olin huuli pyöreenä että mitä te teette, mä olen menos kotiin. jos viä auot suutas ni maijaan joudun. on tääkin käytöstä. olenhan kuitenkin autoillut jo kohta 30v.ja tietääkseni osaan ajaa

        Itselläni on vastaavanlaatuinen kokemus, tein vähäisen rikkeen ja kohta oli punaiset valot perässä ja poliisi auto veti poikittain eteen, nopeuteni oli onneksi alle 70 kuudenkympin alueella ja ehdin jarruttaa sillä kylkeenajo oli lähellä. Tilanne tapahtui yöllä kurvassa ja mäenharjanteella, keltaisen viivan kohdalla ja bussipysäkki oli 50 metrin päässä. No sakotettavaa ei löytynyt, suunsoittoa kyllä joka päättyi lauseeseen antaa vetää siitä! Tein ilmoituksen asiasta poliisipiiriin mutta kun en ollut ottanut auton tietoja ylös niin asia ei edennyt. Todettiin poliisien menetelleen väärin ja että heillä oli ehkä huono hetki! Normaalisti mukanani on kamerat, nyt ei. Olisin taatusti kuvannut sakkojenkin uhalla tilanteen.
        Asenteeni poliiseja kohtaan on ollut tähän asti positiivinen, mutta tämä, kuten kertomasi tilanne tuo esille että joukossa on täysin tolloja.
        Poliisiautossa oli mies ja naispoliisi, olisiko ollut keskeistä seurustelu kiistaa. En tiedä.
        Olen itse ollut autoja ojista ja kolareista hinaamassa ja saanut hyvän kuvan poliisien työstä.
        Mutta näyttää niitä idiootteja riittävän joka junaan.


      • Astina
        juuri pienistä ylityksistä ... kirjoitti:

        onko sillä silloin mitään väliä ,mitä merkissä on nopeus ,jos aina kuitenkin ajetaan rimaa hipoen 10 -30 kilsaa ylinopeutta

        Ei 10-30 oo enää rimaa hipoen. Taajamas viiden kilsan ylitys sakkoihin ja taajaman ulkopuolel 10 km ylitys sakkoihin.


      • Anonyymi
        Kokenut kirjoitti:

        Itselläni on vastaavanlaatuinen kokemus, tein vähäisen rikkeen ja kohta oli punaiset valot perässä ja poliisi auto veti poikittain eteen, nopeuteni oli onneksi alle 70 kuudenkympin alueella ja ehdin jarruttaa sillä kylkeenajo oli lähellä. Tilanne tapahtui yöllä kurvassa ja mäenharjanteella, keltaisen viivan kohdalla ja bussipysäkki oli 50 metrin päässä. No sakotettavaa ei löytynyt, suunsoittoa kyllä joka päättyi lauseeseen antaa vetää siitä! Tein ilmoituksen asiasta poliisipiiriin mutta kun en ollut ottanut auton tietoja ylös niin asia ei edennyt. Todettiin poliisien menetelleen väärin ja että heillä oli ehkä huono hetki! Normaalisti mukanani on kamerat, nyt ei. Olisin taatusti kuvannut sakkojenkin uhalla tilanteen.
        Asenteeni poliiseja kohtaan on ollut tähän asti positiivinen, mutta tämä, kuten kertomasi tilanne tuo esille että joukossa on täysin tolloja.
        Poliisiautossa oli mies ja naispoliisi, olisiko ollut keskeistä seurustelu kiistaa. En tiedä.
        Olen itse ollut autoja ojista ja kolareista hinaamassa ja saanut hyvän kuvan poliisien työstä.
        Mutta näyttää niitä idiootteja riittävän joka junaan.

        Poliiseja on hyviä ja hankalia. Voi olla, että sattui huono hetki näille poliiseille. Valvontaa on melko ohuesti nykyisin. Valvonnan määrä on romahtanut. Kameroita pois ja oikeaa valvontaa tilalle. Rattijuoppoja ja huumekuskeja pitäisi napata kiinni.


    • vaikuttaa

      No, jos valvonta vaikuttaa niin se kertoo kyllä munattomuudesta.
      Kyllä se on ajettava aina samalla tavalla.
      Jos pelkää poliisien valvontaa, tietää olevansa piittaamaton ääliö.
      Onhan noita .. pupujussukoita, ratinkin takana nähty.
      mm. valvontakamera alueella.

      • Oot täysin oikeessa! Onneks Suomessakin on kameravalvonta, harmi vain ettei joka pöntössä oo kameraa.. Vois valtion tulotkin nousta kivasti plussalle pienen tehovalvontaviikonlopun aikana:) Ja autothan menetetään valtiolle myös joka sitten huutokauppaa ne sopivaan hintaan.. Mahtaa ottaa päähän kun kortti ja kaara menee alta!


      • Niin, että eikös sitä valvontaa ole tehostettu juuri siksi, että ajotavat vähän rauhoittuisivat?


      • Nimetön

        Miksi helvetissä ne menee ilmottamaan siitä että poliisi valvoo nyt torstaista lauantaihin..monet osaavat varoa..eipä niillä järkeä ole kun kertovat tuosta...parempi ois olla kertomatta niin jäis enemmän kiinnikkin.


      • Sakot pois budjetista ja jä...
        pkarjala82 kirjoitti:

        Oot täysin oikeessa! Onneks Suomessakin on kameravalvonta, harmi vain ettei joka pöntössä oo kameraa.. Vois valtion tulotkin nousta kivasti plussalle pienen tehovalvontaviikonlopun aikana:) Ja autothan menetetään valtiolle myös joka sitten huutokauppaa ne sopivaan hintaan.. Mahtaa ottaa päähän kun kortti ja kaara menee alta!

        Turvallisuuden parantamisen kanssahan näillä
        kamerapöntöillä ja hyvien, kuivien, suorien ja
        vähäliikenteisten teiden tutkapartioilla
        ei ole mitään tekemistä. Se 10-25 km/h
        "ylinopeus" ei yksinään vaaranna liikennettä
        läheskään siinä määrin kun rattijuopot,
        hullut ohitukset, puolisokeat vanhukset ja
        liikenteestä muutenkin piittaamattomat
        juuri kortin saaneet kakarat.
        Sattuu vaan olemaan niin, että Suomessa sakkotulot
        on valtio budjetoinut ja nehän siis pitää saada
        kerättyä tavalla tai toisella. Sieltä siis
        otetaan mistä helpoiten saadaan.


    • ottona

      pyrin ajamaan tehovalvonnan ajan lähes
      selvinpäin, siis pyrin

    • xXx

      Joensuussa ei ainakaan tartte tehovalvontaa pelätä ku paikallisella miliisillä on aina ne niiden mielestä "idioottivarmat" ratsauspaikat. Joka kerta pojottaavat tutkien kanssa samoissa paikoissa. Hyvänä esimerkkinä palolaitoksen risteys.

      • P0L1151

        Tännehän vois laittaa listan et missä kaikkialla on ollu ratsioita, esim. pk-seudulla. Niin niitä osais varota!

        Eli tehään näin!


      • MIB

        Joo ja Lehmon liittymän ympäristössähän ne päivystää aika usein...


      • pepe
        P0L1151 kirjoitti:

        Tännehän vois laittaa listan et missä kaikkialla on ollu ratsioita, esim. pk-seudulla. Niin niitä osais varota!

        Eli tehään näin!

        ei todellakaan kannata ilmoitella missä on ratsioita koska poliisin haavin saadaan silloin kaaharit ja rattijuopot en suosittele varottamaan ketään.


      • älykäs
        P0L1151 kirjoitti:

        Tännehän vois laittaa listan et missä kaikkialla on ollu ratsioita, esim. pk-seudulla. Niin niitä osais varota!

        Eli tehään näin!

        Ei pirskatti tuolla tienpäällä uskalla kohta liikkua, sillä kun lukee näitä tekstejä, tulee siihen johtopäätökseen, että suurin osa on piittaamattomia ja asennevammaisia.

        Yleensä vilkutan valoja vain silloin, kun vastaan ajaa valoton auto.
        Tätäkään valottomuutta poliisit ei valvo ollenkaan.

        Minustakait on nautinnollista ajaa hillitysti, siis siten, että ei ole mitään kiirettä, eikä tarvitse poukkoilla eikä ohitella, eikä kiilata, eikä ajaa toisen perässä. Minua häiritsee suunnattomasti nuo perässä roikkujat.


      • Hönö
        P0L1151 kirjoitti:

        Tännehän vois laittaa listan et missä kaikkialla on ollu ratsioita, esim. pk-seudulla. Niin niitä osais varota!

        Eli tehään näin!

        Vieläköhän se vaan toimii? Taisi olla Seiskan masinoima idea.


      • minä
        älykäs kirjoitti:

        Ei pirskatti tuolla tienpäällä uskalla kohta liikkua, sillä kun lukee näitä tekstejä, tulee siihen johtopäätökseen, että suurin osa on piittaamattomia ja asennevammaisia.

        Yleensä vilkutan valoja vain silloin, kun vastaan ajaa valoton auto.
        Tätäkään valottomuutta poliisit ei valvo ollenkaan.

        Minustakait on nautinnollista ajaa hillitysti, siis siten, että ei ole mitään kiirettä, eikä tarvitse poukkoilla eikä ohitella, eikä kiilata, eikä ajaa toisen perässä. Minua häiritsee suunnattomasti nuo perässä roikkujat.

        minä nautin silloin ajamisesta ku saa päästellä kuin saksan moottori teillä...
        mukavahan sitä on joskus päästellä suomen teilläki...


    • Eipä vaikuta ennakkoon ilmoitetutkaan poliisin tehovolvonta viikon loput minun ajotapaan ja kun aina olen puhaltanut nollan.
      Niin aion jatkossakin pyrkiä nolla tulokseen puhallus kokeessa.
      Ja mitä ajotapaan tuleen niin rauhallisemminkin ehtii ja oma kantani tähän asti on ollut että poliisillekkin sattuu vapaa aikana ja työssäkin pieniä liikennerikkeitä.
      Joten toivottavasti poliisikin valvoo asillisesti.

    • keijo

      taitaa seriffeillä olla palkkapäivä ens viikolla ku rahoja tällä viikolla riistetään.

      • x-kyttä

        =VAPAAEHTOINEN KAKSU SOSIAALIPUMMIEN ELATUSKASSAAN.


      • olet
        x-kyttä kirjoitti:

        =VAPAAEHTOINEN KAKSU SOSIAALIPUMMIEN ELATUSKASSAAN.

        ex poliisi. Ei kukaan muu voi kirjoittaa noin väärin kuin suomalainen poliisi. ;)


    • renttu

      Puhalluskokeet eivät vaikuta, mutta en rupea tahallani ylinopeussakkoja ottamaan.
      Kortti on ollut 42 vuotta, ylinopeussakkoja ei yhtään ja koko aikana on puhallutettu peräti kokonaista 2 (kaksi) kertaa. Ja nekin samassa paikassa viikon sisällä.

    • Pappa Tunturi

      Hei vaan kaikille tiellä liikkujille!

      Yhteinen etuhan tuo on että poliisi tarkkailee liikennettä...

      Kulunut talvihan oli tosi raadollinen...

      Tiet tällä hetkellä tosi surkeassa kunnossa, sääliksi käy pyörämiehiä/naisia.

      Omaan ajotapaan tarkkailu ei vaikuta; muun liikenteen tahdissa mennään ja jos otetaan rattiin ei tartuta...

      Toivottavasti katsovat samalla ajopelien kunnon..tosi kamalan näkösiä raatoja liikenteessä..

      Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille

      T Pappa Tunturi - mopo ei vielä pusikossa...!!

    • mp1

      VAIN KÖYHILLÄ ON KIIRE

    • Kaasua

      Eipä tehovalvonta vaikuta. Ajan yleensäkin mielestäni rauhallisesti ja harvemmin tulee tuoksaheltua viinallekkaan.

    • aapo

      hanaa vaan ja latua ! miks pitää kökkii siinä edes koko aja ?

    • jussi

      poliisi ylpeilee että kuinka paljon tuli taas annettua sakkoja.poliisien käytös törkeää,satiin taas yksi rikollinen.

      • 1000

        Tämä on suurelta osalta asennevammaisten sivu


    • joka päivä

      Pääasia etteivät mene moottoritielle tutkaileen.
      Siellä nääs 90 % ajaa ylinopetta (se on sallittua), taajamssa ehkä 5%.
      Ei se poliisikaan ihan tyhmä ole, vähemmälläkin päivätyöllä sen palkkapussin saa.
      Pääasia on että saavat edes jotain tehtyä, ei se ajokäyttäytymisiin vaikuta kuin sen valvontahetken.
      Niin ja onhan noita poliisipoikiakin kärynnyt ratista ihan häpeeseen asti.
      Itse en autolla aja, bussilla kun pääsee halvalla.

    • örkkit

      Höh!En tosiaakaan meinaa muuttaa mitään noiden lähiöleidien takia (siis poliisi.

    • kammi

      Juu täytynee alkaa ajaan kovempaa ku ajan aina alle.
      Eli 80 kmh alueel 65 ja 50 alueel 30 jne.

      • TööT

        Minäkin ajelen parikymppiä alle rajoitusten paikoissa missä ei oikein voi ohittaa. On hauska seurata peileistä kun "kiirelliset" kanssa-autoilijat jumiutuvat takapuskuriin kiinni.


    • "Kaahari"

      Ovat siellä missä pitääkin valvoa.Ja pois pääteiltä jossa se ei ole niin tähdellistä.

    • sinivilkku

      vaikuta mitenkään. Pyrin normaalistikin ajamaan rajoitusten puitteissa (vaikka kritisoinkin niitä) ja ottamaan huomioon kanssaliikkujat.
      Alkoa en käytä, mutta puhkumaan joudun useamman kerran vuodessa.
      Paras saavutus on 3 kertaa 60 km:n matkalla:D

    • Ansku

      onneks ei oo korttia ni ei koske mua mut toivotaan et muut ajaa varovasti ja rajoitusten mukaisesti

    • Paskaa säkää

      Uskokaa tai älkää mutta olen saanut ylinopeussakot kerran vuodessa viimeisen viiden vuoden ajan ja joka kerta kevään tehostetun valvonnan viikolla. Sattumaa tai ei (ajoa tulee n 40tkm/v) mutta tämän viikon duunit on järjestetty siten että ajelen fillarilla toimistolle ja takasin. Katsotaan onnistuisko näin säästämään tonnin johonkin hyödyllisempään..

      • Laurami

        Jos et ole sakoistasi oppinut löysäämään kaasujalkaasi rajoitusten mukaiseksi, omapa on häpeäsi!Turha siitä on poliiseja syyttää! Ehkä kannattaisi vaihtaa pysyvästi polkupyörään, säästyisi polttoainerahatkin!


    • hjördis

      Ajan muutenkin hyvien tapojen ja lakien mukaisesti.Monet ovat sanoneet,että olen täydellinen kuljettaja.

    • napoula

      On se hyvä, etä Suomessa on uskollisia hyviä koulutettuja poliiseja valvomassa liikennettä. Minä en ymmärrä sellaisia ihmisiä jotka halauavat vaarantaa henkensä ja toisten hengen vain saadakseen kokea vauhdin hurmaa. Siitä ei seuraa koskaan hyvää.
      Poliisit tekee työtään ja minä olen sitä mieltä, että heille sais osoittaa enemmän kunnioitusta. Mihin kaikkeen he joutuvat uhrautumaan vain kansalaisten turvallisuuden vuoksi. Jotkut jopa vaarantavat oman henkensä ja moni heistä on menettänytkin sen vain sen takia kun joku ajattelematon kaahari ajoi hurmoksissa tai jotain muuta vastaavaa. Useimmiten se on tosi likaista hommaa ja siinä joutuu kestämään vaikka mitä. Toivon itse saavani joskus pukea ylleni tuon komean sinisen puvun ja hopeinen leijonan merkki rinnassa. Minä istun komean moottoripyörän selässä ja kun ihmiset ajavat ohitseni he ajattelevat: "tuossa taas yksi urhea poliisi valvomassa meidän turvallisuutta."
      Menestystä teille konstaapelit, poliisit ja poliisikoulua käyvät oppilaat.
      Ajakaa kaikki turvallisesti ja käyttäytykää kiltisti.

      • Markku

        No jopa oli tunteikas ylistys poliisille, no joo, ehkäpä he ovat maailman pelastajia.AMEN.

        Terveisiä
        Markku


      • Lentsu
        Markku kirjoitti:

        No jopa oli tunteikas ylistys poliisille, no joo, ehkäpä he ovat maailman pelastajia.AMEN.

        Terveisiä
        Markku

        Ajattele mitä tulisi tänkin maan touhuista jos poliiseja ei olisi.Talousrikollisuus on jo huipussaan ja pienet rikokset senkun kasvaa hurjaa vauhtia. Inhoan lainrikkojia, joita tapaan liikenteessäkin joka viikko autoillessani pääkaupunkiseudulla.


      • Markku
        Lentsu kirjoitti:

        Ajattele mitä tulisi tänkin maan touhuista jos poliiseja ei olisi.Talousrikollisuus on jo huipussaan ja pienet rikokset senkun kasvaa hurjaa vauhtia. Inhoan lainrikkojia, joita tapaan liikenteessäkin joka viikko autoillessani pääkaupunkiseudulla.

        Terve

        Inhoat siis lainrikkojia, ihan kiva, mutta oletko koskaan kuullut harkitsevasta lainkuuliaisuudesta ?

        Markku


      • Karin

        Olen samaa mieltä. Me kaikki elämme järjestäytyneessä yhteiskunnassa jossa kaikilla ihmisillä ja toivottavasti muilla elollisilla on samanlainen elämisen oikeus. Tämä ei toteudu liikenteessä. Hieman hitaampien kiireet ovat aina vähäisemmät kuin omat, oli keli mikä hyvänsä. Kuitenkin laki on kaikille sama ja poliisit tekevät vai virkatehtäviään. Eivät he kyttää siellä tien päällä ihan huvin vuoksi. Jos ajatellaan, että yli 300 rattijuoppoa jäi kiinni pääsiäispyhien aikana, montako jäi vielä liikenteeseen ? Minusta poliisit tekevät hyvää työtä. Arvostan sitä suuresti !


      • LoveKorn

        On se vaan hyvä että poliisi ehtii valvomaan liikennettä ja pidättelemään warettajia.Eihän nuo murhamiehet,raiskarit,pankkirosvot,huumediilerit,
        varkaat ja trokarit ole ollenkaan niin vakavia rikoksia kuin ylinoputta ajaminen ja muutaman leffan
        imuttaminen...Kyllä suomen poliisi onkin sitten niin
        maan helvetin hyvä!Tanan markkinajohtajat ja niiden
        pillin mukaan tanssivat sinisiin pukeutuneet narrit.


      • hjördis
        Markku kirjoitti:

        Terve

        Inhoat siis lainrikkojia, ihan kiva, mutta oletko koskaan kuullut harkitsevasta lainkuuliaisuudesta ?

        Markku

        harkitseva lainkuuliaisuus=rikollinen luonne,esiintyy paljon pääkaupunkiseudulla,jossa ihmiset ovat muutenkin ylimielisiä narsisteja kaikki tyynni.


    • Beep

      Mä ajan pyörällä aina niin kovaa kun vaan pääsee, enkä välitä mistään nopeus rajoituksista.

      • ihailee

        onko oikein vaihdefillari, eikä edes apupyöriä?


    • orkku

      Mä vedän aina sataa, mä tykkään kaahata taajamassa
      ei tartte pelätä polisee, ei niillä ooo rahaa
      valvoo, mä vedän aina sataa, lahdentiellä
      oli nastaa, vähän niiku lintsillä.

    • Ekohippi

      Jos mä olisin poliisi, niin mä antaisin sakkoja kaikille autoilijoille, vaikka vaan istuis siellä autossa. Niille extra sakot jotka vaan pitää sitä moottoria päällä eikä edes aja minnekään.

      Niitä ihmisiä en tajua ollenkaan, myrkyttävät tahallaan ympäristön eikä edes sitten mene minnekään.

      Kadotkaa autoilijat! Kaivakaa ne polkupyörät sieltä jostain ja ajakaa niillä.

      • Lande+Lada

        Entäs jos on kotoa kaupunkiin 30km, eikä junaa tai bussia kulje? Pyörällä vai? Älä viitti...


      • veronmaksaja

        sitä ei tyhjäntoimittajamailmanparantaja ymmärrä,
        että jonkun täytyy kulkea autolla töihin.
        täs ei kerkee polkupyöräretkelle .
        se on isin osinkotuloilla ja ennakkoperinnöillä elellessä vitun kiva tuomita muita,
        köyhäily on trendikästä, kunnes vedetään liituraita päälle.
        sampokonsernin johdossakin on tälläinen entinen hippi...


      • Minä

        kauankohan sullakin riittäis ruokaa jos autoilu ja yleensä polttoaineen käyttö kiellettäisiin? Tiedätkö minkä näkönen lehmä on?(Oot tyyppiesimerrki siitä että miks pitää lehmiä kun maitoa saa kaupastakin) Ja tiedätkö että kasvaako perunat puussa, puskassa vai maassa?


      • Rene 06a

        jos ei ois autoilioit ni mistähä sää oisit fillarin sanau? jos ei ois autoi ni mistähä sääki saisit ruokas? jos ei ois autoi ni mitähä sääki tekisit??
        jos ei ois autoi ni maailma ois aiks kuiva mesta!!!


    • Arrowman

      Ei tarvitse paljoakaan muutella kun osaa jo liikenne säännöt ja noudattaa niitä muutenkin 99%. Reilu peli liikenteessä. Käytä päätä älä, ruttaa peltiä.

    • Humbug

      Tehostetulla valvonnalla tarkoitetaan, että on ylipäätään jonkinlaista valvontaa.

      Muuten käydään vain eri kutsusta kolaripaikoilla.

    • Helppoa elämää

      Ei vaikuta ajoon, koska omaksuin jo vuosia sitten periaatteen, että koska tahansa on voitava ajaa tutkaan ilman pelkoa.

      Se on toiminut hyvin. Ei yksiäkään sakkoja 33 autoiluvuoden aikana. Lisäksi säästän hermoja ja bensaa.

      Kiire on vain tunne. Matkaan pitää varata tarpeeksi aikaa. Simppeli juttu, kun sen hoksaa.

    • melkein 18

      Olen tätä mieltä!!!

      ei tartte pelätäpoliseja/sakkoja jos tulee niin tulee ja ne maksetaan mutta joku raja siihen ylinopeuteen. alkohoolia käyttävät autoiliat sais ampua P***aksi mun kaveri jäi rattijuopon alle ja menetti kummatki jalat mutta mopon kanssa saa juoda niin paljon kuin haluaa koska siitä seuraa harvoin muille mitään vahinkoa itsensä siinä teloo jos teloo

      • häh?

        ehkä silloin kannattaa jäädä pelkureiden kotiin tai kulkea pyörällä...vai jäädäänkö kaikki loppuviikoksi kotiin ja annetaan poliisien seisoa siellä tienreunassa toisiaan osoittelemassa


    • kortiton vantaa

      muutan ajotapojani 3viikoa sitten ajoin kortin kanssa nyt ilman korttia eli evvk koko tehovalvonta

      • tietoa iskältä (poliisimies)

        Sori mutta tuo tehovalvonta oli jo täällä helsingin seudulla viime viikolla ja tään viikon alussa. Esimerkiksi voin sanoa että käpylässä oli viime viikon perjantaina yks todella iso ratsia ja samaa tehtiin stuurenkadulla eilen maanantaina.

        Joten voitte kaahata ihan niin paljon kun haluatte, tämä topiikki on ns. kusetusta. Pelote on paljon suurempi vaikute kun oikea ratsia ja se toimii näköjään hyvin.


    • Asiaa

      SUOMESSA PITÄIS PITÄÄ KOKO AJAN TEHOVALVONTAA, KOSKA SUOMALASET EI VÄLITÄ MUUTEN MISTÄÄN. ITSERAKASTA PORUKKAA JA LUULETTE OLEVANNE JOTAIN KUN AUTOLLA KAAHATAAN. KOVAT KAAHARIT JA RATTIJUOPOT PITÄISI KAIKEN LISÄKSI TUOMITA TAPON YRITYKSESTÄ!

      • nauraa

        oletko ajanut jossain muualla , kuin pohjoismaissa?


    • 25 vuotta ammatikseen pääka...

      Kyllä on kummallista että autoilijoiden toimia seurataan tehostetusti. Kovin on nimittäin yksipuolista näin tasa-arvon aikakaudella. Käsittääkseni liikenteessä KAIKILLA osapuolilla on oikeuksia ja velvollisuuksia....! Nykymeno ainakin pääkaupunkiseudulla on mennyt sellaiseksi jotta autoilijoilla on velvollisuudet ja muilla on vain OIKEUKSIA. Päivittäin näkee tilanteita joissa poliisi on kohdalla ja jalankulkija säntää päin punaista liikennevaloa suojatielle. Kovin usein vieläpä keskisormi mojovasti pystyssä."Nuoremmilla konstaapeleilla" ei vaan tunnu olevan aikaa puuttua tilanteeseen. Toki muutenkin näkee tilanteita joissa ko. ryhmä ei välitä tuon taivaallista muusta liikenteestä vaan säntää ajoradalle miten sattuu tahi heille parhaiten sopii. Asiaa tiedusteltuani viranomaistaholta on vastaus ollut; "suomen lain mukaan suomenkansalaisilla ei ole velvollisuutta kuljettaa henkilötodistusta mukanaan, joten heidän on vaikeata jollei jopa mahdotonta selvittää rikkeentekijän henkilöllisyyttä". Jooo... Mutta jos nautin alkoholia kadulla niin VARMASTI minut ja seuralaiseni "köyrätään" lähimmälle kamarille selvittämään kuka minä olen ja seurueeni muidenkin jäsenten tiedot tarkistetaan. Herää vaan kysymys; kumpikohan nyt on sitten "vaarallisempaa" yhteiskunnan ja muiden kaupungilla kulkijoiden kannalta.
      Sinällään en vastusta poliisin tehotoimia liikenteessä mutta perään kuulutan tasapuolisuutta näin tasa-arvon aikakaudella. Eikös asia kuitenkin ole niin että laki on sama kaikille ....liikenteessäkin!
      "Yhteispelillä se sujuu; kuten asian 70-luvulla sukkelasti esitti TALJA."

    • Sun

      En muuta ajotapojani kun kone lähtee tänään reipasta ylinopeutta kohti Kanarian saaria.
      Aurinkoista kevättä kaikille.

    • tyhjätasku

      Valitettavasti pakko muuttaa hieman. Kun ei ole tilillä riittävästi puskuria sakkoja varten.

    • PITKÄÄ SLADII

      YHTEISKUNTA ON SAIRAS JA HOLHOAVA....SEURAUS; HENKINEN PAHOINVOINTI KASVAA, JA SITÄ KAUTTA FYYSINEN VÄKIVALTA... KOETTAKAA JO TAJUTA, KOMMUNISMIKIN OLISI VARMAAN PAREMPAA

    • ei sitten mitenkään 8)

    • laiskuri

      Täytyy vaihtaa tänään kesärenkaat alle,
      kun ei ole aikaisemmin ehtinyt.
      Siihen se tehovalvonta minulla vaikuttaa.

    • hyvät tavat

      Ei vaikuta.
      - Taajamissa tulee yleensäkin ajeltua nätisti, kun siellä on pieniä jalankulkijoita ja pyöräilijöitä seassa. Auto vs. ihminen, jälki on aina karua.

      - Ei ole tapana ajaa kännissä. Taxit on sitä varten.
      - Moottoritiellä voi ajella "hieman rajoituksia venyttäen", kunhan EI tee sitä huonossa kelissä, ruuhkassa, eikä muutenkaan muita haitaten tai vaarantaen.

    • sano korvalääkäri

      Ei vaikuta mitenkään erityisesti, mutta eiköhän se kaikilla kuitenkin ole sillain, että kaasujalka nytkähtää ylöspäin kun näkee poliisiauton. Se on vähä sama kun näkee poliisin ja kyykäärmeen, aina säikähtää. :)

    • kiinnosta

      Ei voi vähenpää kiinnostaa valvonta. Enne olisin pysähtynyt ja nykysäännöillä ajan karkuun, että silleen.

    • P.ERKKILÄ

      On se saatana kumma paikka kun illalla nakkikiskaalla lyödään miestä kuin vierasta sikaa ja poliiseja ei näy eikä kuulu,mutta nehän onkin kyttäämässä jos joku sattuis ajaa autoalla vähän liian lujaa.

      • villilänsi

        Mitäs siinä kiroot?

        Kais se nyt on kaikille lainkuuliaisille kansalaisille selvää kuin pläkki, että on oleellisesti tärkeää valvoa liikennenopeuksia, valojen käyttöä ja turvavöiden kireyttä.

        Mitä vitun väliä, jos jossain kioskilla linkkarit heiluu tai ala-asteen takapihoilla diilataan aineita? Jotain rajaa sentään poliisin rajallisten resurssien tuhlauksella!


    • Ville

      Ei vaikuta ajooni. Sääliksi käy poliiseja kun joutuvat verottajan keikkatyöläisiksi.

      • Jaana.

        Minun ei käy sääliksi. Eikös se ole ammatinvalinta kysymys. Kai siitä hommasta jotain nautintoa saa, niin ei tarvitse kiukutella vaimoille sitten työpäivän päätteeksi.


    • asiamiesSoranen

      Jää aamuoluet vähiin tuollaisella kyttäyksellä.
      Myöhästyn myös töistä sekä to että pe.

    • Dundrew

      Eiköhän jo olisi korkea aika saada poliisit pöheiköstä pois ja tutkimaan murhia. Kuinka edistyy Kyllikki Saaren murha? Talousrikokset selvittämättä! Ihme touhua yhteikunnalta. Aina vaan jahdataan autoilijoita. Eikös se riitä, että maksamme kaiken maailman verot? Kyllä sillä rahalla pitäisi vähän voida kaasutella railakkaasti.

      • Osta oma tie

        Kyllikki Saaren murhaaja tuskin enää uusii tekoaan mutta aina oikeassa olevat autoilijat aiheuttavat satoja kuolemantapauksia vuodessa loukkaantuneita unohtamatta. Nykyisin voi liikenteessä ajaa juuri kuten itse haluaa, kiinnijäänti on vain huonoa tuuria nykyisellä valvonnalla. Ei liikennttä voi jättää valvomatta murhien tai talousrikosten kustannuksella. Liikennesäännöt ovat kaikkien hyödyksi, vai voisiko kukaan kuvitella liikennettä ilman mitään sääntöjä.


    • köröttelijä

      en muuta mutta olen valppaampi ettei tule vahinko sakkoja

    • Äksviis

      Ei vaikuta laisinkaan. Ajan aina taajamassa rajoitusten mukaan ja koskaan en aja kännissä. Maantiellä kyllä myönnän ylinopeutta ajavani säännöllisesti, mutta siellä ne rajoitukset ovatkin tässä maassa aivan naurettavan alhaisia.

      • Maire

        Ajan rajoitusten mukaisesti, turhaan kaasuttelematta sillä se ei loppupeleissä auta.


    • make

      tiukempi kuri liikenteeseen,kaaharit helv.... tieltä.

      • Mike

        Make kirjoitti näin:

        "tiukempi kuri liikenteeseen,kaaharit helv.... tieltä."

        Tosi kaaharit taitaa todella joutua tuonne helvettiin, minne heidät toivotit. Onko tuttu paikka?


      • Lentsu

        Enemmän kyllä saisi olla tosiaan valvontaa ja roimasti isommat sakot ja 10 sakosta auto valtiolle niin johan loppuisi tiellä toisten tappo ja vammauttaminen.


    • s.m

      ei, koska ei tule ajettua muutenkaan kännissä ja ylinopeuttakaan ei ole yleensäkkään kuin joku 10km/h jos ollenkaan

    • raskas kaasujalka

      Mulla tahtoo kaasujalka painaa kaasupoljinta aika kovasti. Olen keksinyt siihen keinon, käytän ahkerasti vakionopeudun säädintä, niin nopaus pysyy oikeissa rajoissa. Puhalluskoetta ei ole tarvinut koskaan pelätä ja kun olen oppinut pitämään nopeudenkin kurissa, niin ei nopeusvalvontaakaan tarvitse enää pelätä.

    • silti onnellinen

      Jos valvonnan ajaksi pitäis muuttua niin sillon peiliin katsomisen paikka.

    • höpöpö

      Olen ajannut niin monta kertaa ylinopeutta ja enkä ole koskaan saanut sakkoa. Olen ajannut 40km alueella 100 km ja kovaa vain menin. Ja 100 alueella ajan 140 km ja enkä ole koskaan jäännyt kiinni.

      • ajelua

        vielä se tärppää.


    • pevatson

      no voe viddu ku mulla on kasikymppipeevee jolla pääsee 150. pelkään sinivuokkoja

    • Nainen 1975

      En muuta ajotyyliäni, mutta minä likka se ajankin aina niin nätisti ettei siihen ole nokankoputtamista. :o) Ei säännöt ole poliiseja varten...

    • liikenteen vaarantaja

      No ajelin kesäkelillä ohituskaistalla ja selkeästi ennen sen loppumista käänsin oikealle kaistalle. Vastaan oli tullut siviilipoliisiauto joka teki ilmeisesti U-käännöksen. Lujaa oli ajanut, koska oli mun perässä ennen ohituskaistan päättymistä.... Mitannut ilmeisesti 114 km tunnissa. Nopeusrajoitus oli muuttunut sadasta kahdeksaankymppiin ennen ohituskaistaa. Vähän sapettaa mittaaminen ohituskaistalla.
      Sakkoa liikenteen vaarantamisesta melkein 700 euroa.
      Näin meillä parannetaan liikenneturvallisuutta...

      • eikä varsinainen ajokaista

        niinkun tuntuvat monet luulevan että ohituskaista on joku laajakaista jota saa posottaa ylinopeutta pisteestä a pisteeseen b ja ne väistäköön jotka pelkää.
        se ei ole ohituskaistan tarkoitus.


      • iiiiiiiiiiiiiiiii
        eikä varsinainen ajokaista kirjoitti:

        niinkun tuntuvat monet luulevan että ohituskaista on joku laajakaista jota saa posottaa ylinopeutta pisteestä a pisteeseen b ja ne väistäköön jotka pelkää.
        se ei ole ohituskaistan tarkoitus.

        No mun on vaikea uskoa että. 5 km suurempi nopeus kuin ohitettavalla olisi turvallisempaa ajamista. Ohitusmatka on moninkertainen siinä tapauksessa ja kun tulet takaisin oikealle kaistalle tulee haitariliike jonoon. Turvavälit on nykysin niin pienet.


    • kytät sais tutkia omaisuusr...

      ssssssssssss

    • kun_ei_ole_valvontaa

      Mitä suotta muualla hidastamaan, kun pikkuhepet ovat vain taajamissa kuulema nyt valvomassa. Hyvä, että kertovat missä ovat, kun eihän nykyään valvontaa ole juurikaan. Taitavat kuskata juoppoja putkasta kotiin päivät pitkät, pelkkää sanansolinaa tuo "valvonta".

    • **tepa**

      on se tyhmää kun ei saa kaupungissa enään edes kiihyttää rajusti 40 kun heti tulee sini vukot ja antamaan lahjan....

    • Talluska

      Siis mun mielestä noi ratsiat on aivan mahtavia juttuja.

      Tääl Lohjan alueella on ihan tarpeeksi rattijuoppoja ja huumehörhöjä, jotka joka vkon loppu ajelee ilman korttia ja kortin kanssa pitkin Lohjan teitä.

      Nopeusrajoituksista niillä ei ole tietoakaan...

      On täällä niitä selvinpäin oleviakin, jotka ei tajua ajaa 40 keskustan alueella, vaan posottaa sataa. Joskus jää kiinni ja joskus ne ei jää kiinni. Ei siinä nyrkin heilutus auta, jos alle jää, niinkuin jokin aika sitten jäikin. Kaveri oli just kortin saanut. Satasta veti tiellä. Kolme jäi alle ja yks viel auton ja seinän väliin puristuksiin...

    • Tämäkin

      Eikös ole aika kätevää laittaa 40:n rajoitus ja tahdistaa valot 60:een. Lienee täällä meillä kaupungilla ja kytillä sopimus. Muuten tietänevät varmat ja vainoavat näitä. Mitäpä muuten seuraavasta:

      Tyhjä tie ja hyvä keli keskellä maaseutua. edellä meni kaksi autoa (1. Carina 2 vm-96 ja 2. sininen farkku-corolla vm. -99) ajoivat 10 km/h alle rajoituksen. Siispä ohi. Tietysti tuo corolla oli kyttäauto ja matkalla Juvalta Savonlinnaan. Eikä voinut olla sakottamatta.

    • Karju

      On se selvä asia, jos poliisit pitää tehostettua valvontaa se vaikuttaa suoranaisesti liikenne tapoihin! Ja kommentti Poliiseista! Poliisit toisinaan kuvittelevat olevansa kaikkivaltiaita ja kaikkitietäviä aaseja ja se taas on aasien pilkkaamista.
      Poliisit itse käyttäytyy useinmiten vailla tervettä järkeä!!!Eräs tapaus vastikään olimme kiihytyskaistalla liittymässä moottoritielle ja tavoitteeni oli päästä liikenteen mukaiseen nopeuteen ja yllätyin todella paljon kun huomasin poliisien pitävän tutkaa kiihdytyskaistalla ja autoja tuli moottoritiellä molemmilla kaistoilla ja meinashan siinä pelti rytistä ja kuka olisi ollut syyllinen!?

    • Ford83

      Ajo tyyliin. Ainakin pitäisi. Sen verran olen maantiellä liikkunut, että joka toiselta saisi kortin viedä samantien pois! Jos tiellä ajetaan normaalia nopeutta, niin kyllä jonkun pitää ohitse päästä vaikka vastaan tulisi autoja. Törkeimpiä ovat yleensä olleet ne kuskit jotka ajelevat kalliimmilla autoilla. Löytyy myös asiallisia kuskejakin. Enempi vain poliiseita liikenteeseen, niin kyllä kaasujalka kummasti rauhoittuu. Tämä on minun mielipide!

    • Nimetön

      Eipä paljoa vaikuta kun ei ole tapana kännissä ajaa taajamissa.
      Mutta vuokot saiskin pysyä kaupunkialueilla kyttäämässä kännisiä/törttöilijöitä eikä isoilla teillä rahastamassa "VAARALLISIA" ylinopeuksien ajajia.kyllä kohta laitetaan vaipatkin ettei vaan sattuisi mitään. HALOO herätkää ihmiset ei kaikkiin viranomaisten ehdotuksiin/päätöksiin tartte suostua.pistetään nopeudet alas vaan niin kyl liikenne sujuu...

    • huolellinen

      Ei oo tarvet.En hurjastele ja viäl vähemmä ajelen kännis.

    • paljon autoileva

      070405
      Joo tää on taas joku hetken mielijohteesta oleva
      ratsia joka on aivan p??? näitä saisi olla joka päivä ja monessa kohteessa myös illalla ja yöllä
      koskelassa on tietyt paikat mis nää on,mutta ei vahingossakaan illan ja yön aikana oo paikalla ajetaan niin paljon ku autosta ja moottori pyörästä lähtee mikä häiritsee se kaikkia joilla on makuuhuone kadulle päin täs tämmösestä ajoista on ilmotettu poliisille mut eihän ne vaivaannu paikalle ja taksit pitäisi saada samaan valvontaan ne luulee et niillä on etu oikeus ajaa niin,kuin ajavat ovat olevinaan taxsit ovat täällä maassa röyhkeyden huippu!!!
      ei muuta,kuin enemmän ratsioita teiden päällä
      saatas kaaharit ja muutenkin idiootit tien päältä pois.Kolarit jotka ovat satuneet on niiden vika penkin ja ratin välissä (ei semmosia jotka johtuu sairaskohtauksista sattuvista kolareista ne on asia erikseen.
      ps:tulee kesä ja liikenne lisääntyy alkavat mökkeily kaudet ja lomat ihmiset on paljon liikkeellä liikenne säänöt on kaikille samat et otakaa vaan se lusikka kauniisti käteen ajatelkaa muitakin kanssa autoilevia!!!

    • Autoilija

      Miksi pitää ilimottaa millon ja missä sitä tehostettuavalavontaa pijetään, palijo enempi jäis porukkaa häkkiin ku eivät ilimottas mittään asijasta.

      Näin se vain on NIIN!!!!!

    • PITKÄÄ SLADII ESPOOSSA vm-65

      HOLHOUSYHTEISKUNTA....VIELÄ TULEE KAAOS;)

      • ninjawarrior

        Ajellu jo n. 3 vuotta lähes jokapäivä 50km...kertaakaan ei oo pysäytetty/puhalletettu, että aika tehokasta tuo valvonta :)


    • Tomppa -80

      Pakko se on sitten kaasu jalkaa keventää,seuraavasta ylinopeussakosta lähtee kortti!Rattijuoppoutta en tosin harrasta...

    • 2-vuotiaan äiti

      Liikenteessä on niin paljon törkeästi käyttäytyviä kaahareita, että valvonta ei selvästikään ole läheskään riittävän tehokasta.

      Jotkut eivät millään tunnu tajuavan, että ne nopeusrajoitukset sun muut ei ole olemassa turhaan, vaan niillä todellakin on jokin tarkoitus!! Tämä tulee varmaan yllätyksenä teille aivottomille kaahareille, joiden ainoa tavoite on päästä liikennevaloista seuraaville mahdollisimman nopeasti. Kastemadonkin aivotoiminta lienee kehittyneempää, kuin monen ylinopeutta säntäilevän egoistin...
      Onko juolahtanut ikinä mieleen, että liikenteessä on muitakin ihmisiä, joiden turvallisuus on myös teidän käsissänne. Erityisesti vanhusten ja lasten huomioiminen on elintärkeää. Toisten huomioimista liikenteessä (ja muutenkin) opetan jo nyt omalle pikkuiselleni. Valitettavaa, että kaikkien äidit eivät ole hoksanneet opettaa lapsilleen näitä käyttäytymisen perusasioita..

      Äitinä voi vain rukoilla, että jokainen kaahari mokatessaan tappaa VAIN itsensä, eikä sen sijaan esim. minun lastani... :(

      • kaahata

        Joo, tossa yks aamu joku nainen ajoi volvollaan 30 km/h rajoitusalueella, koulun kohdalla, toista kaistaa ohi n. 80 km/h, ja autossa oli varusteena kaksi lastenistuinta. Aplodit siitä, heh heh.


      • analysti

        Kirjoituksesi on täyttä potaskaa. Nimenomaan tuo kukkahattutätien "liikenneturvallisuuden parantaminen" ja "kaahareiden kuriin saaminen" kelpaa keppihevoseksi pyrkyri poliitikoille. Uhrien määrää tuollaisella jeesustelulla ei vähennetä. Poliitikkojen tavoite on sakkotulojen kasvattaminen. Kuinka monessa pikkupennun auton alle jäämisessä on kyse ylinopeudesta? - Aivan ...


      • sinivilkku

        itse neljän -tosin nyt jo aikuisen - lapsen äiti. Katselen tässä päivittäin kun naapurissa lapset juoksevat pensasaidan takaa tahallaan auton eteen, levittävät kätensä, näin yrittäen pysäyttää autoja.

        Viime kesänä juoksi minun eteeni kun olin kotiin tulossa. Onneksi sain pysäytettyä. Ajoin tiensivuun ja kävelin ovelle, kerroin äidille, mitä oli meinannut tapahtua ja kerroin senkin, ettei kyseessä ollut ensimmäinen kerta.

        Äiti levitteli käsiään ja tokaisi, ettei hän millään voi sisältä nähdä mitä lapset pihalla tekevät!
        Yritin sanoa, että ehkä lapset ovat vielä liian pieniä olemaan yksin ulkona.
        Äiti oli sitä mieltä, että hänen on luotettava lapsiinsa ja minulle ei kuulu hänen kasvatusmetodinsa.

        Enhän siihen voinut muuta kuin todeta, että minä en puutu hänen metodeihinsa, mutta jos jompikumpi heistä joutuu auton tönäisemäksi niin se ei todellakaan ole autoilijan vika ja äidin pitäisi muistaa, että lapset kuitenkin viimekädessä ovat vanhempien vastuulla. Ja mikä tärkeintä, kyseessä ei ole mikään valtataistelu....lapsi on se joka kärsii.

        Omiani varoitin, että tulevat todella varovasti siitä ohi kun tulevat kotona käymään. Tiesivät kuulemma asian, oli juostu heidänkin eteensä.

        Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisi kaahailla. Mutta tälläkin palstalla pitäisi pikkuhiljaa eräiden alkaa ymmärtää, että reippaasti ajaminen on eri asia kuin kaahailu.
        Minäkin ajan reippaasti mutta en kaahaile, jo ammattini vuoksi se olisi aika ristiriitaista.


    • Nimetön

      Niin autoilijoille,pyöräilijoille ja jalankulki-
      joille .Kaikille ns.opetus jo pennusta miten pi-
      tää kunnioittaa kaikkia liikenteessä olevia.Kas-
      vatus on kaiken A&O.

    • tekisivät jotain

      hyödyllisempää!!!

    • Aion illalla ajaa kirkolle baariin polkupyörällä enkä autolla kuten normaalisti.

    • Kalle

      Siinä taas yks munaton mopoilija.

    • kaahari

      Ei ne mitkää tehovalvonnat auta mitää!! Kesäsin ajan mun hayabusa turbo pyöräl, huiput 320km/h ilman kilpiä ja kytät jäi ku tikkupaskaaa!! Auto taas o Mazdan RX-7 300hp jolla myös jätetty paskasesti kyttiä yöl jälkee. NAUTIN VAUHDISTA!!! Ajan yleinsä aina 40 kilometriä ylinopeutta. Minulla on tutkanpaljastin ja minulla uudentyyppinen poliisiradio joka on saatu suhteilla joten vältän aina miliisit!! Muut jalankulkijat tai muut ei mua kiinosta vitun pätkääkään aina pääsee ajamalla karkuun jos jonkun päältä ajan!! Ja rahaa on jos joutuu oikeuteen!!! KÖYHÄT KYYKKYYN JA HIDASTELIJAT POIS TIELTÄ!!! NOPEUS RAJOITUKSIA PITÄISI NOSTAA 30 KM / H JA MOTAREILLE VAPAA NOPEUS NIINKUIN SAKSASSA!! Noh itsehän jo teen tätä käytännössä =D

      • kamikaze27

        Samoilla linjoilla täälläkin, Itsekkään oikeen perusta ko. rajotuksista. Joillaan 80kmh teilläkin oon ihan rennosti voinu ajaa 140 eikä ees mee omalla kaistallakaan leveäksi (00-vm bleidillä jossa garretin ahdin) Sitten noilla 120 motareilla: niilläkin oon ihan voinu vetää 180 ja suhteellisesti tuntuu ihan yhtä "hurjalta" kuin tuo 140/80@ . Oonhan miä tossa lahden motarillakin, hämeenlinnan motarilla ja 6 tiellä (kouvola-lappeenranta) vetänyt 270. On muuten vaan pirun hauskaa :P Joskus olen kokeillut kaverin kiihdytys pyörää, jossa ei enään käytetä edes bensaa ja sillä kyllä saa ihan lapsenomaisen innostuksen päälle, "pakko saada itekkin, pakko pakko..." tuon lomassa naureskelin innostukselleni, en mitenkään halventavassa tarkotuksessa, vaan että kuinka voi noin paljon innostaa :D


    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe