Ostin innoissani ed. mainittujen kukkien mukuloita, mutta pussissa ei ollut mielstäni riittävän tarkkoja istutusohjeita. Oli vain esim. istutus maalis huhtikuu ja nythän on jo huhtikuu!! Joko saan laittaa ne pihaan?? Tuntuu niin aikaiselta....
Gladiolus,Freesia ja Onnenapila
4
4873
Vastaukset
- Jemina
Moi!
Istuta mukulat ulos kesäkuussa 10 cm:n syvyyteen. Kukinta alkaa aikaisemmin, jos istutat sisälle astiaan ja siirrät kesäkuussa ulos. Hallanarka!
Itse istutín viime kesänä ruukkuun, ja kun tuli laitettua hieman myöhempään, niin ne kukkivat sitten pidempään. Myös tänä vuonna ostin pari pussia lisää =) - Raimat
Pussithan todennäköisesti tulevat Hollannista, jossa ne voikin istuttaa maalis-huhtikuussa, vaan meillä tietenkään ei, kun maakin on vielä jäässä.
- nyt
Istuta mukulat nyt ruukkuun ja siirrät hallojen mentyä,ehkä joskus kesäkuulla, maahan.Voit toki antaa niiden kasvaa myös isossa ruukussa.Omat gladiolukseni istustín eilen ruukkuun ja vien siinä ne ulos.Viime kesänä kukkivat aivan hurjasti ja olivat komeita.Muista ottaa nuo sipulit pois maasta syksyllä.
- Äitienpäiväkukan saanut
Poikani oli istuttanut kerhossa freesian sipulin purkkiin ja antoi sen minulle äitienpäiväkukkana. Minulla on sama ongelma kuin sinullakin etten tiedä sen hoidosta mitään. Yritin hakea netistä hoito-ohjeita, mutten löytänyt mitään. Kukkakirjoistakaan ei löydy koko kukkaa, ei freesiana eikä runokkina. Sen verran luin yhdestä kirjasta että sitä voi esikasvattaa ruukussa ja laittaa maahan hallanvaaran mentyä tai ruukuttaa koko kesän. Syksyllä sipulit pitää nostaa ylös ja pitää viileässä mutta ei kylmässä talven yli. Lannotusohjeita en tiedä, mutta jos joku tietää niin kirjoittakaa ihmeessä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244402Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132978Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141239Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.44983Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22970PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht119809Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38776- 37764
- 109733
- 135677