Yksin synttärit

Anonyymi

pelkään jo valmiiksi tulossa olevia synttäreitäni. Olen valmistautunut että yritän unohtaa juhlapäivän. Kun täytin 30v, järjestin kivan juhlapaikan, saunan, evästä ja pyysin lapsuudenystävääni juhlistamaan kanssani, sillä ystäviä ei juuri enää ole, muuttaneet kauas ja perhettä/sukulaisia ei suomesssa ole myöskään.

Synttäriaamuna lapsuudenystäväni soitti ettei hän tulekaan, on vähän kotitöitä rästissä ja hänen 17 vuotiaalla pojallaan flunssaa. Olin siis yksin varaamassani juhlapaikassa, jätin saunat ja eväät, itkin ja aloin nukkumaan.

Tuntuu pahalta miten ystävä (joka tiesi olevansa ainoa vieraani, ja tiesi että panostin puitteisiin vähin varoin, jotta voisimme jutella ja iloita yhdessä), teki näin minulle.

Eräs vanha yhteinen ystäväni kertoi hänen olleen nuorempana hyvin kateellinen minulle, vaikken siihen syytä keksi. Mietin onko tämä ollut nyt valeystävyyttä, kun tiesi näin pahoittavan mieleni, vai miksi toimisit näin?

Hänellä perhettä ja mies kotona silloin, olisi flunssaisen pojan kanssa olla yhden päivän.

kommentteja, kokemuksia?

t. surullinen

25

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselleni ei tullut mieleenkään juhlia kolmekymppisiä! Päivä tuli ja meni huomaamatta. Ehkä juhlin sitten, kun täytän 50 tai ehkä en juhli, vaan lähden pakoon.

      Vietä syntypäiväsi työn merkeissä, älä kerro kenellekään!

      • Anonyymi

        Tuntuu jotenkin oudolta että nykyisin juhlitaan erityisesti jo pienempiäkin tasakymppejä. Kun itse täytin silloin joskus 40 satuin olemaan perheeni kanssa eräässä viikonlopputapahtumassa. Siinä sitten tarjosin pullakahvit läheisille ystäville, mutta pidin itsekin jopa tuollaista "juhlintaa" turhanaikaisena. Viiskymppiset juhlittiin sitten kunnolla sukulaisten ja ison ystäväjoukon kera ravintolassa, syöden ja tanssien (pikkuravintola oli kokonaan varattuna). Sitten kuuskymppiset menikin jo vain lähisuvun kesken.


    • Anonyymi

      Kyllä jokaiselle, jolla on lapsia, on tärkeämpää olla lapsensa kanssa. Varsinkin kun lapsi on sairaana. Silloin ei jonkun ystävän synttärit merkitse mitään.

      • Anonyymi

        Olen sitä mieltä että 17-vuotias ei ole enää niin lapsi etteikö olisi pärjännyt flunssassa kotona vaikka yksinkin yhden illan ajan, ja aloittajahan mainitsi että mieskin oli kotona.


      • Anonyymi

        Perheellinen ihminen, jolla on 17-vuotias lapsi, on todennäköisesti viisikymppinen. Ei silloin enää oikein kiinnosta kolmekymppisen synttäririekkujaiset!


    • Minä en ole aikuisiällä juhlin synttäreitä. Miksi pitäisi juhlia ? sen takia että tulee vuosi lisää. Miksi synttäreistä pitää tehdä noin iso ongelma.

      • Anonyymi

        Jotkut vaan eivät kasva aikuisiksi, vaikka vuosia kertyy.


    • Anonyymi

      Vaikka itsekkin kaipaan hyviä hetkiä, ja ystiäviä nuoruudestani, niin ne ajat eivät vain palaa.

      Toki elämä tarvitsee jotain kivaa speciaalia, mutta muuten sanoisin, että eikun vaan suomalaisittain leuka rintaan ja räntäsateeseen.

      Toinen mielestäni ihan yhtä käypä vaihtoehto olisi, että mites olisi, jos hemmottelisikin itseään. Ei ole yksi eikä kaksi ihmistä, jotka näin tekevät, jonkin juhlan kunniaksi.

    • Anonyymi

      Onhan tuo ikävää että on kaverin kanssa sovittu ja tilat varattu ja safkat tehty, mutta elämässä vaan tulee välillä esteitä. Omaa onnellisuutta ei kannattaisi laittaa toisten varaan.

    • Anonyymi

      En ole kovin innokkaasti juhlinut synttäreitäni, mitä sitä muistelemaan vanhenemista. Näin vanhemmalla iällä on kyllä joutunut erityisen tasakymmenen juhlimaan sukulaisten vuoksi. Välivuodet menee ihan vaan yksin kotosalla. Viime vuonna kävin kyllä Tallinnan risteilyllä kun laivayhtiö tarjosi ilmaisen ristelylipun synttärilahjaksi ja söin laivalla ála carte pöydässä (yksin). Tänä vuonna koronan vuoksi ei voinut juhlia, joten saunoin kotona ja parvekkeella nautin hieman parempaa saunajuomaa herkkujen kera. Eihän sitä sen kummempaa kaipaa.

    • Anonyymi

      Siis pelkääkö ap 31-vuotissynttäreitään? Uskomattoman lapsellista!

      Eikö tuollaiset syntymäpäivät ohiteta ilman mainintaa missään? Syntymäpäiviä tulee joka vuosi.

      Seuraavan kerran vietät synttäreitä, kun täytät 50! Tai et silloinkaan, ei se ole pakko.

    • Anonyymi

      Ei sinulle mitään synttäreitä itsestään tule. Vuosia kertyy, mutta ei sitä joka vuosi kannata synttäreillä juhlia. Anna syntymäpäivän mennä omia aikojaan ohi!

      • Anonyymi

        Huomio.

        Juhla syntymäpäivästä ei ollut ideani, en koskaan ole viettänyt synttäreitä. Nyt ystäväni kehoitti ilon päivän järjestämään ja ilahtuneena käytin tähän rahaa. No, petyin ja näin meni. Nyt olen töissä ja hiljaa juhlapäivän ohi.

        Mielestäni silti aikuinen ystävä teki tyhmästi, sillä hänen lähes täysi-ikäinen lapsensa oli lievässä kuumeessa, isänsä kanssa. Alkoholi ja riekkuminen eivät kuuluneet suunnitelmiin, vain sauna, poreamme, ruokailu ja keskustelu yhdessä. No, oppia ikä kaikki, olen 364 päivää vuodesta työn jälkeen yksin, joten tämä päivä oli siksi erityinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomio.

        Juhla syntymäpäivästä ei ollut ideani, en koskaan ole viettänyt synttäreitä. Nyt ystäväni kehoitti ilon päivän järjestämään ja ilahtuneena käytin tähän rahaa. No, petyin ja näin meni. Nyt olen töissä ja hiljaa juhlapäivän ohi.

        Mielestäni silti aikuinen ystävä teki tyhmästi, sillä hänen lähes täysi-ikäinen lapsensa oli lievässä kuumeessa, isänsä kanssa. Alkoholi ja riekkuminen eivät kuuluneet suunnitelmiin, vain sauna, poreamme, ruokailu ja keskustelu yhdessä. No, oppia ikä kaikki, olen 364 päivää vuodesta työn jälkeen yksin, joten tämä päivä oli siksi erityinen.

        Jos et koskaan ole viettänyt synttäreitä, niin miksi tulevat synttärit sitten pelottavat?

        Vaikka ystävän temppu oli harmillinen, ei se ole hänen vikansa ettei sinulla ollut muita kutsuvieraita, eikä ole hänen vikansa että olet yksinäinen.

        Omaa onnellisuutta ei pidä laittaa toisten varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et koskaan ole viettänyt synttäreitä, niin miksi tulevat synttärit sitten pelottavat?

        Vaikka ystävän temppu oli harmillinen, ei se ole hänen vikansa ettei sinulla ollut muita kutsuvieraita, eikä ole hänen vikansa että olet yksinäinen.

        Omaa onnellisuutta ei pidä laittaa toisten varaan.

        Ehkäpä ystävä ei oikein kiinnostunut kahden hengen synttärijuhlista. Jospa hänkin olisi kiinnostunut juhlista jos siellä olisi ollut edes 5-6 henkilöä (ei olisi arvinnut keksiä selitystä poissaololle).


    • Anonyymi

      Onko se synttäreitten viettäminen se elämäntarkoitus?Olet yhden päivän vuodesta onnnelline eli silloinkun sinulla on synttärit.En ymmärrä miten aikuiselle ihmiselle synttärit on niin tärkeä.Eikö tärkeämpää olis että olis muuten onnellinen ja nauttis elämästä ympäri vuoden eikä vaan silloin kun on synttärit.En ymmärrä miksi se päivä kun tulee vuosi lisää merkkaa niin paljon.Mä en ole aikuisiällä juhlinut synttäreitä ja mä oon silti onnellinen.Se etten ole viettänyt synttäreitä ei ole vaikuttanut onnellisuuteeni mitenkään.

      • Anonyymi

        hän itse toivoi että kahden ne vietämme. ei tänne pidä avautua elämän pienistä tai isoista pettymyksistä, vertaistukea ei saa, ehkä olin ainoa yksin pettynyt. no tämä lohduttaa kun tiedän etten tämänluontoista seuraa kaipaa.

        toivotan kaikille yksinäisille jaksamista js tukekaa toisianne, edes virtuaalisesti.


      • Anonyymi

        etkö ymmärrä että se on ainoa päivä yksinäiselle kun voivat pyytää syyn takia seuraa, et ehkä ymmärrä mitä on oikea yksinäisyys. se on sitä ettet voi soittaa kenellekään. olet menettänyt perheesi onnettomuudessa. jäänyt yksin elämässä. Sinoa kontakti on kaupassa hei kassalla, ei muuta. Ymmärrän hyvin miksi tuo päivä on ollut hänelle tärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etkö ymmärrä että se on ainoa päivä yksinäiselle kun voivat pyytää syyn takia seuraa, et ehkä ymmärrä mitä on oikea yksinäisyys. se on sitä ettet voi soittaa kenellekään. olet menettänyt perheesi onnettomuudessa. jäänyt yksin elämässä. Sinoa kontakti on kaupassa hei kassalla, ei muuta. Ymmärrän hyvin miksi tuo päivä on ollut hänelle tärkeä.

        Elän yksin ja olen suurimman osan viikosta ihan mielelläni omissa oloissani. Osallistun kuitenkin joihinkin harrastuksiin ja yhdistystoimintaan niin saan sieltä senverran seuraa kuin haluankin, vaikka ehkäpä 95% elämästäni olenkin yksin (ihan tyytyväisenä). En kaipaa ympärilleni "pörinää" ja juhlintaa.


    • Anonyymi

      Olipa p*ska temppu "ystävältä". Tiesi että olisi ainoa vieras ja silti piti keksiä joku tekosyy, sen sijaan että olisi ilahduttanut ystäväänsä ja saapunut paikalle. Hiiteen tuollainen "ystävä". (Itse ainakin olen mieluummin yksin kuin tuhlaan aikaani feikkiystäviin.)
      17-vuotias ei ole enää lapsi, joten varmasti olisi voinut sairastaa yksinkin (ja ilmeisesti isäkin oli kotona niin ei olisi tarvinnut yksin olla?)

      Ja mitä ihmettä nämä kommentitkin ovat, aika ääliöitä te kommentoijatkin olette. Tottakai aikuinen ihminen saa juhlia syntymäpäiväänsä, ei syntymäpäivän kuulu olla päivä muiden joukossa, jolloin murjotetaan ja mietitään maallisia murheita. Kun kerran tänne maanpäälle on synnytty vasten omaa tahtoa, niin miksei sitten juhlisi syntymäpäiväänsä oikein huolella?

      Ja aloittajalle: ihan suotta pelkäät syntymäpäivääsi. Yksinkin voi viettää hauskan syntymäpäivän. Haet kakun ja muita herkkuja, katsot lempielokuviasi tai tv-sarjojasi ja hemmottelet itseäsi. Tai käy vaikka elokuvissa ja ravintolassa, tai kauneushoidossa ja shoppailemassa jonkun kivan synttärilahjan itsellesi!
      Tai jos ei nämä nappaa niin keksit jotain muuta kivaa, mistä ikinä nautitkaan. Mutta pointti on että ei syntymäpäivän viettoon tarvitse muita ihmisiä, kunhan vain tekee niitä asioita mistä itse nauttii!

      • Anonyymi

        Aika surullista että syntymäpäivä on syy olla onnellinen yksi päivä vuodesta.Ei se syntymäpäivä sitä yksinäisyyttä poista.Netissä on paljon sivustoja joss avoi etsiä seuraa mutta aloittaj aei näemmä ole yrittänyt etsiä vai onko?En voi tähän laittaa sivustoja koska täällä ei saa laittaa sivustoja.Mutta googlettamalla löytyy.Aloittaja on kuitenkin netti käytössä kun tän nekin pystynyt kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika surullista että syntymäpäivä on syy olla onnellinen yksi päivä vuodesta.Ei se syntymäpäivä sitä yksinäisyyttä poista.Netissä on paljon sivustoja joss avoi etsiä seuraa mutta aloittaj aei näemmä ole yrittänyt etsiä vai onko?En voi tähän laittaa sivustoja koska täällä ei saa laittaa sivustoja.Mutta googlettamalla löytyy.Aloittaja on kuitenkin netti käytössä kun tän nekin pystynyt kirjoittaa.

        No mieluummin niin että edes yksi päivä vuodesta on onnellinen, kuin ettei olisi yhtään onnellista päivää. Eikä seuraa/ystäviä niin vain löydy vaikka etsisi, aikuisiällä on melko vaikea ystävystyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mieluummin niin että edes yksi päivä vuodesta on onnellinen, kuin ettei olisi yhtään onnellista päivää. Eikä seuraa/ystäviä niin vain löydy vaikka etsisi, aikuisiällä on melko vaikea ystävystyä.

        olet kuitenkin hakenut seuraa netin palstoilta.Ja laittanut oman ilmoituksen.


    • Anonyymi

      Ne juhlapäivät on kyllä yksin eläjille yleensä "hankalia" koska meille on lapsesta asti ulkoapäin opetettu ja toistettu että juhlapäivinä pitää tapahtua jotain erityistä. Sille ei voi mitään että ne tunteet tulee kehiin jos ei erityisempiä juhlia ilmaannukaan. Tavallaan juhlien pitäminen on yhdenlainen taakka, ja tunnemme että meillä on joku velvollisuus juhlia, vaikka se on vain ulkoapäin tullutta opetusta. Mutta muista että sinä olet eri juttu, kuin tunteesi, koska sinä olet tietoinen tunteistasi, ja tunteet muodostuvat ajatuksista. Eli et ole tunteesi vaan sinulla on tunteesi, samoin kuin sinulla on vaikka kintaat.

    • Anonyymi

      Syntymäpäivät on täysin keksitty juhla. Ilman niitä kauppiaat menettäisi paljon rahaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe