Pyhä anteeksianto

Anonyymi

Kyllä toivoisin, ainakin välillä.
Jotta ne, jotka ovat haavoittaneet.
Tulisivat myös haavoitetuksi.
Tulisivat yhtä kaltoin kohdelluksi.
Jotta näkisivät miltä se tuntuu.
Kun veistä käännetään haavoissa ja sydämessä.
Kuinka on jäänyt arvet.
Arvet, jotka eivät ikinä kuroudu umpeen.

Vaikka toisaalta sen tiedän,
en aina osaa itsekään oikein toimia.

Anteeksiannon "paradigma".

64

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä en haluaisi kenenkään joutuvan kokemaan mitä oken itse kojenut.
      En usko kärsimyksen jalostavan ketään.

ST

• Anonyymi

Kaipasiko mielipidettäsi?
        Vastauksesi oli tyypillinen uskovan syyllistämiskirjoitus, joka kultaa omaa sädekehä.
        Joten...

LS

• Anonyymi

Kaikkia on haavoitettu - tavalla tai toisella. Jotkut haavoittavat juuri siksi, koska heitä on haavoitettu. Kierre katkeaa vain anteeksiantamalla.

• Anonyymi

Pitää tähän vielä sen verran lisätä, että:

Vaikka Raamatun mukaan kärsimykset jalostavat, kuten olen viesteissäni asian jo tuonut ilmi, niin puhuu Raamattu sellaisestakin tapauksesta, että ne eivät uskovaa jalosta !

Jesaja 48
        9 Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen, ylistykseni tähden minä hillitsen vihani, etten sinua tuhoaisi.
        10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.

Eli osaa uskovistakaan ei kärsimys jalosta, siis tuo hopea on "kuva" siitä jalostumisesta ja ihmisen Jumalan mieleistä toimintaa !

Moni uskovakin vain katkeroituu kärsimyksissä, eikä silloin voi jalostua mihinkään.

Toki se jalostuminen on pitkä prosessi, eli kun Herra vei Jobinkin kärsimyksiin, niin kyllä Job myös vikisi ja vinkui kärsiessään ja syytti Jumalaa väärämieliseksi ja piti ensin itseään täysin syyttömänä ja Jumalaa täysin kohtuuttomana, kun tämä salli sellaisen kohtelun Jobille.

Eli kärsimyksen /sulatuksen aikana ei vielä selviä se lopputulema, eikä sekään vielä siis, että kuka lopulta jalostuu ja kuka taas ei !

Mutta Jumalan Sanassa ja sen lupauksissa kun riipumme ja etsimme kärsimyksissämmekin Jumalaa ja Hänen hyvää tahtoaan, niin me sen lopulta löydämme ja saavutamme luvatut lupaukset !

Opin itse siis riippumaan Herrassa eli Sanassa, vaikka toivokin meni välillä totaalisesti siinä pätsissä.

Tämä Sana ei ole siis turha eikä vain sananhelinää:

Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

Siis sama ajatusmalli, "toivoa, vaikka ei ole enää toivoakaan jäljellä" !

Kaikki toivokin siis menee siinä pätsissä, se on sitä Jumalan riisumista ja todellista uskon koettelua !

Kaikki näyttää pahimmilaan täysin mahdottomalta, mutta siihen Herra rakkaan lapsensa vie, ja niin koeteltiin pohjia myöten myös Job, mutta kun kaikki oli mennyt, niin sitten Job NÄKI Jumalan oikeasti ja oikein, eikä vain "kovakuulolta ollut kuullut" !

Siinä on valtava ero, "nähdä" ja "korvakuulolta kuulla".

Ja sitä kautta vasta Jumala pystyi Jobiakin siunaamaan paljon runsaammin, kun Job todella tunsi Jumalan vihdoin !

• Anonyymi

"En usko kärsimyksen jalostavan ketään."

Ei sinällään. "Jalostuminen" riippuu aina suhtautumistavasta. Kärsimykseen voi suhtautua kärsimättömästi, itsesäälillä ja katkeruudella. Tai sitten siihen voi suhtautua kärsivällisesti, pohdiskellen mitä Jumalasta ja itsestään voi kärsimyksen keskellä oppia.

Kärsimys voi parhaimmillaan opettaa esim. omavoimaisuudesta luopumista, kestävyyttä ja joustavuutta. Sekä kiitollisuutta niistä elämän pienistä asioista, joihin ei ennen ehkä kiinnittänyt huomiota. En itse luopuisi kokemistani ikävistä asioista, sillä ne ovat opettaneet taitoja joilla selviää tästä päivästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaipasiko mielipidettäsi?
        Vastauksesi oli tyypillinen uskovan syyllistämiskirjoitus, joka kultaa omaa sädekehä.
        Joten...

LS

Älä lässytä L. S

St

• Anonyymi

Kyllä Jumala voi parantaa nekin haavat !

Mieleeni nousi tämä Sananpaikka:

Jesaja 58
      6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
      7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?

8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.

9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
      10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
      11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
      12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi".

Toinen löytyi samalla:

Jer. 30:17 Sillä minä kasvatan umpeen sinun haavasi ja parannan sinut saamistasi iskuista, sanoo Herra, sinut, Siion, jolla on nimenä 'hyljätty', 'se, josta ei kukaan välitä'.

Laajemmin tuo jälkimmäinen:

12 Sillä näin sanoo Herra: Paha on sinun vammasi, kipeä on saamasi isku.
      13 Ei kukaan aja sinun asiaasi; sinun haavaasi ei paranneta, se ei kasva umpeen.
      14 Kaikki sinun rakastajasi ovat sinut unhottaneet, sinua he eivät kysy. Sillä niinkuin vihollista lyödään, olen minä sinua lyönyt, kovalla kurituksella, koska sinun rikoksesi on suuri, sinun syntisi monilukuiset.
      15 Miksi valitat vammaasi, kipusi kovuutta? Koska sinun rikoksesi on suuri, sinun syntisi monilukuiset, olen minä sinulle tämän tehnyt.
      16 Niin myös kaikki sinun syöjäsi syödään, ja kaikki sinun ahdistajasi, kaikki tyynni, vaeltavat vankeuteen; sinun ryöstäjäsi joutuvat ryöstetyiksi, ja kaikki saalistajasi minä annan saaliiksi.
      17 Sillä minä kasvatan umpeen sinun haavasi ja parannan sinut saamistasi iskuista, sanoo Herra, sinut, Siion, jolla on nimenä 'hyljätty', 'se, josta ei kukaan välitä'.
      18 Näin sanoo Herra: Katso, minä käännän Jaakobin majojen kohtalon, minä armahdan hänen asuntojansa; kaupunki rakennetaan kukkulallensa, ja linna on oleva oikealla paikallansa.
      19 Ja niistä on kaikuva ylistyslaulu ja iloitsevaisten ääni. Minä enennän heidät, eivätkä he vähene; minä saatan heidät kunniaan, eivätkä he halvoiksi jää.
      20 Silloin hänen poikansa ovat niinkuin muinoin, ja hänen seurakuntansa pysyy vahvana minun edessäni; minä rankaisen kaikki hänen sortajansa.

Niin ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että Herra kyllä lääkitsee ne sielun haavat aikanansa, niin Hän on minullekin tehnyt, vaikka kovin pahoja haavoja minulla olikin.

Mutta siinä piti minun ensin nähdä selvemmin se, kuinka minä itse olin ihan samoin satuttanut muita ihmisiä, enkä ollut muita parempi millään tavalla.

Eli tämän osan tuosta jälkimmäisestä olen kokenut ja ymmärtänyt Totuudeksi:

15 Miksi valitat vammaasi, kipusi kovuutta? Koska sinun rikoksesi on suuri, sinun syntisi monilukuiset, olen minä sinulle tämän tehnyt.
      16 Niin myös kaikki sinun syöjäsi syödään, ja kaikki sinun ahdistajasi, kaikki tyynni, vaeltavat vankeuteen; sinun ryöstäjäsi joutuvat ryöstetyiksi, ja kaikki saalistajasi minä annan saaliiksi.

Nikki ST väitti, ettei kärsimys jalosta, mutta kyllä se sen tekee, jos vain suostuu ottamaan kaiken vastaan mitä tulee !

Eli kun itse on nähnyt oman raadollisuutensa ja pahuutensa ja rikkinäisyydestäkin johtuneet pahat tekonsa ja satuttamisensa kunnolla, niin tarvitsee ihan itse sitä Jumalan SUURTA Armoa !

Silloin riittää itsellä Armoa myös muille ja tajuaa heidän olevan itsensä kaltaisia, ja monin tavoin rikkinäisiä ja keskeneräisiä ja pahojakin ja siksi toisia ihmisiä satuttavia , ihan kuten itsekin oli /on !

Mutta kuitenkin tuossakin luki selvästi se, että nekin saavat kokea kuritusta ja tuskaa, jotka ovat meitä satuttaneet, tosin minä en enää ITSE toivo kenellekkään rangaistusta !

Mutta luotan myös Jumalan olevan Oikeamielinen Tuomari, eli siten kukin saa aikanaan sen mitä on ansainnut, eli kukaan ei vältä Jumalan Oikeamielistä tuomiota !

Kirjoittaahan Sana myös näin:

Johanneksen ilmestys 6

10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
      11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.

• Anonyymi

Vr62, enpä nyt...

Ihmisellä on monenmoisia tunnetta ja niistäkin voi kirjoittaa. Ei täs kukaan oo kovin pyhäksi päässyt kuitenkaan.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vr62, enpä nyt...

Ihmisellä on monenmoisia tunnetta ja niistäkin voi kirjoittaa. Ei täs kukaan oo kovin pyhäksi päässyt kuitenkaan.

LS

Minäkin vihaan ja myönnän että olen toivonut ihmisen muuttuvan kiltimmäksi mua kohtaan... Jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Sitä ei tapahdu, olen lakannut toivomasta. En tahdo kuitenkaan olla pahantahtoinen enää ketään kohtaan.
        Yksinkertaisesti lakkaan ajattelemasta.
        Mutta sellaisen haavan eräskin on saanut aikaan että en enää luota oikeudenmukaisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin vihaan ja myönnän että olen toivonut ihmisen muuttuvan kiltimmäksi mua kohtaan... Jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Sitä ei tapahdu, olen lakannut toivomasta. En tahdo kuitenkaan olla pahantahtoinen enää ketään kohtaan.
        Mutta sellaisen haavan eräskin on saanut aikaan että en enää luota oikeudenmukaisuuteen.

Juuri näin,tässä olen miettinyt,miten päästä irti kaikesta kivusta mitä olen kokenut.En voi ymmärtää,kuinka jotkut voivat esittää seurakunnassa pyhimystä,mutta ovat täysiä petoja omaisilleen,niinkuin minulle.Jostakin luin,anteeksipyytämättömyys sitoo uhrin.Aina vaaditaan uhrilta anteeksiantoa,sitä ja tätä.Katsoin ohjelman,missä perheen tyttären aviopuoliso murhasi.Tämä perhe odotti jotain selitystä ja anteeksipyyntöä,tämä mies ei sanonut mitään.Tämä repi heitä entistä enempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viha on aika voimakas ilmaus. Tunteissa voi olla sekaisin häpeää, surua, turhautumista jne.

Ehkä haluaisin herättää keskustelua siitä, että me ihmiset emme ole niin pyhiä, kukaan meistä, vaan tunteet on sallittuja. Uskonnoissa on usein ajatus, että tunteita ei ole lupa ilmaista, joistain asioista pitäisi vaieta

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harva ihminen tahtoo olla pahantahtoinen, ei nekään, jotka on satuttaneet muita. Usein toinen ei osaa vain tarpeeksi ajatella, miltä jokin voi tuntua toisesta, vaikka tietäisi tekevänsä väärin.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin,tässä olen miettinyt,miten päästä irti kaikesta kivusta mitä olen kokenut.En voi ymmärtää,kuinka jotkut voivat esittää seurakunnassa pyhimystä,mutta ovat täysiä petoja omaisilleen,niinkuin minulle.Jostakin luin,anteeksipyytämättömyys sitoo uhrin.Aina vaaditaan uhrilta anteeksiantoa,sitä ja tätä.Katsoin ohjelman,missä perheen tyttären aviopuoliso murhasi.Tämä perhe odotti jotain selitystä ja anteeksipyyntöä,tämä mies ei sanonut mitään.Tämä repi heitä entistä enempi.

Huomaatko sen, että itsekin kirjoitit, sen anteeksiantamattomuuden, repivän kovaa juuri sitä, joka itse ei kykene antamaan anteeksi.

Minä olen oppinut juuri sen tosiasian, että jos kannan katkeruutta ja vihaa sydämessäni, niin sillä minä eniten kiusaan vain itse itseäni !

Ei sitä väärin toiminutta asia kiusaa, hän on usein umpi sokea omille toimilleen.

Kun tämän vihdoin tajuaa, niin sitten ei enää suostu kantamaan sitä katkeruutta / vihaa sydämessään, sillä esim, minullakaan ei ole enää mitään halua kiusata ja rääkätä itse itseäni, kun en ole mikään masokisti.

Raamattu sanoo meille kärsinelle ja väärin kohdelluille:

Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Eli kun uskova alkaa luottaa vihdoin Jumalaan ja Jumalan Oikeamielisyyteen, hän voi jättää kaiken Jumalan käteen, joka siis maksaa itse kullekin sen mukaan, mitä kukin ansaitsee !

Eli kun jättää tuomitsemisen ja rankaisun Herran käteen, ei sitä katkeruutta ja vihaa tarvitse itse kantaa mukanaan ja kiusata vain siten itse itseään !

Kol. 3:25 Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.

Sananl. 22:8 Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää

Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Hepr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

Eli kannattaa siis luovuttaa kaikki nämäkin asiat Herralle, ja luottaa siihen, että Hän maksaa kullekin ansionsa mukaan !

Ja kun sen luovuttamis asian oppii, niin on todella kevyt olo itsellä, voin sen omasta kokemuksesta kertoa !

Ja ajan kanssa ei edes ota niitä asioita enää kantaakseen, vaan saman tien luovuttaa asiat ja ihmiset Herran käteen, ja siten on itse vapaa kaikesta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaatko sen, että itsekin kirjoitit, sen anteeksiantamattomuuden, repivän kovaa juuri sitä, joka itse ei kykene antamaan anteeksi.

Minä olen oppinut juuri sen tosiasian, että jos kannan katkeruutta ja vihaa sydämessäni, niin sillä minä eniten kiusaan vain itse itseäni !

Ei sitä väärin toiminutta asia kiusaa, hän on usein umpi sokea omille toimilleen.

Kun tämän vihdoin tajuaa, niin sitten ei enää suostu kantamaan sitä katkeruutta / vihaa sydämessään, sillä esim, minullakaan ei ole enää mitään halua kiusata ja rääkätä itse itseäni, kun en ole mikään masokisti.

Raamattu sanoo meille kärsinelle ja väärin kohdelluille:

Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Eli kun uskova alkaa luottaa vihdoin Jumalaan ja Jumalan Oikeamielisyyteen, hän voi jättää kaiken Jumalan käteen, joka siis maksaa itse kullekin sen mukaan, mitä kukin ansaitsee !

Eli kun jättää tuomitsemisen ja rankaisun Herran käteen, ei sitä katkeruutta ja vihaa tarvitse itse kantaa mukanaan ja kiusata vain siten itse itseään !

Kol. 3:25 Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.

Sananl. 22:8 Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää

Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Hepr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

Eli kannattaa siis luovuttaa kaikki nämäkin asiat Herralle, ja luottaa siihen, että Hän maksaa kullekin ansionsa mukaan !

Ja kun sen luovuttamis asian oppii, niin on todella kevyt olo itsellä, voin sen omasta kokemuksesta kertoa !

Ja ajan kanssa ei edes ota niitä asioita enää kantaakseen, vaan saman tien luovuttaa asiat ja ihmiset Herran käteen, ja siten on itse vapaa kaikesta !

Kyllä,mutta jokaisella on oma parantumisprojekti,en pidä sinun asenteestasi.Olen antanut anteeksi,mutta jos sinut on aina syyllistetty,mitätöity,annettu uskonnollisten hakata raamatulla päähän,on käytävä kaikki läpi
        Ihmeekseni,ne jotka todella hoitavat,ovat kaukana uskonnollisista,minun nuttuni alla ei syntiä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vr62, enpä nyt...

LS

No, sen pyhyyden arvioi vain Herra kuitenkin.

Mutta Raamatun sanoma on selvä, ja se tulee monessa kohtaa ja monella tapaa siellä ilmi.

Jo Jeesuksesta, jota meidän tulee siis seurata, sanotaan:

Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Siis ei voi olla vierellä kulkijana ja tukijana kärsivälle, jos ei ole itse samaa kokenut !

Tämä on sitä jalostumista osaltaan jo, sen kautta vain voi toteutua tämäkin Sana ja kehoitus:

Gal. 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Koko Jobin kirja kertoo kärsimyksien tarpeellisuuden ja sen tuottaman lopputuloksen, joka siis toteutui Jeesuksenkin kohdalla:

7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        !!!
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
        !!!

Job:

Job 42:5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.

12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.

Eli Job oppi todella tuntemaan Jumalan vasta kärsimysten tien kautta ja avulla, ja lopulta hän peri runsaat siunaukset !

Ihan sama sanoma, kuin Jeesuksen kohdalla ja tässäkin Sanan paikassa:

1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

Toki se kärsimyksen aika ei tunnu "vähältä ajalta", mutta jos vertaamme sitä iäisyyteen, niin lyhyt se sitten on !

2. Kor. 4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,

Laajemmin:

16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
        17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
        18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

Päivä päivältä sisäinen ihminen siis uudistuu !

Meidän vain luottaa Jumalan Sanaan ja meidän pitää riippua Sanassa, toivossa, saavuttaaksemme sen, mitä luvattu on !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, sen pyhyyden arvioi vain Herra kuitenkin.

Mutta Raamatun sanoma on selvä, ja se tulee monessa kohtaa ja monella tapaa siellä ilmi.

Jo Jeesuksesta, jota meidän tulee siis seurata, sanotaan:

Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Siis ei voi olla vierellä kulkijana ja tukijana kärsivälle, jos ei ole itse samaa kokenut !

Tämä on sitä jalostumista osaltaan jo, sen kautta vain voi toteutua tämäkin Sana ja kehoitus:

Gal. 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Koko Jobin kirja kertoo kärsimyksien tarpeellisuuden ja sen tuottaman lopputuloksen, joka siis toteutui Jeesuksenkin kohdalla:

7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
        !!!
        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
        !!!

Job:

Job 42:5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.

12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.

Eli Job oppi todella tuntemaan Jumalan vasta kärsimysten tien kautta ja avulla, ja lopulta hän peri runsaat siunaukset !

Ihan sama sanoma, kuin Jeesuksen kohdalla ja tässäkin Sanan paikassa:

1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

Toki se kärsimyksen aika ei tunnu "vähältä ajalta", mutta jos vertaamme sitä iäisyyteen, niin lyhyt se sitten on !

2. Kor. 4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,

Laajemmin:

16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.
        17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
        18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

Päivä päivältä sisäinen ihminen siis uudistuu !

Meidän vain luottaa Jumalan Sanaan ja meidän pitää riippua Sanassa, toivossa, saavuttaaksemme sen, mitä luvattu on !

Kyllä oli niin pitkää sepustusta,en usko,että todella rikkoutuneet tuollaista jaksa,turha on täältä apua hakea,ei hellareilta,eivät he ole ihmisen vierellä kulkijoita.Tämä on kuitenkin vahvistus minulle,että pois heidän läheltä,jos haluat parantua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viha on aika voimakas ilmaus. Tunteissa voi olla sekaisin häpeää, surua, turhautumista jne.

Ehkä haluaisin herättää keskustelua siitä, että me ihmiset emme ole niin pyhiä, kukaan meistä, vaan tunteet on sallittuja. Uskonnoissa on usein ajatus, että tunteita ei ole lupa ilmaista, joistain asioista pitäisi vaieta

LS

"Ehkä haluaisin herättää keskustelua siitä, että me ihmiset emme ole niin pyhiä, kukaan meistä, vaan tunteet on sallittuja"

Eiköhän tuo ole selvää. Kyse on vain siitä miten tunteita ilmaisee. Ja salliiko muille erilaisia tunteita ja kokemuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä,mutta jokaisella on oma parantumisprojekti,en pidä sinun asenteestasi.Olen antanut anteeksi,mutta jos sinut on aina syyllistetty,mitätöity,annettu uskonnollisten hakata raamatulla päähän,on käytävä kaikki läpi
        Ihmeekseni,ne jotka todella hoitavat,ovat kaukana uskonnollisista,minun nuttuni alla ei syntiä ole.

Jokaisella on oma parantumisprojekti. Omastaan kertominen ei ole vaatimus sinulle. Eikä haavoista parantuminen tarkoita, että on tullut täydelliseksi. Raamatun lukeminen ei ole syyllistämistä jne.. Kuvitelma, että muut pitävät itseään täydellisenä ei perustu faktoihin vaan sinun omiin fiiliksiisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisella on oma parantumisprojekti. Omastaan kertominen ei ole vaatimus sinulle. Eikä haavoista parantuminen tarkoita, että on tullut täydelliseksi. Raamatun lukeminen ei ole syyllistämistä jne.. Kuvitelma, että muut pitävät itseään täydellisenä ei perustu faktoihin vaan sinun omiin fiiliksiisi.

Sinun kaltaisia tulee juosta karkuun,jokainen rikkoontunut, paetkaa hellareita,heillä ei ole empatiaa,he eivät hoida,erään hyväksikäytetyn "hoitivat" psykoosiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun kaltaisia tulee juosta karkuun,jokainen rikkoontunut, paetkaa hellareita,heillä ei ole empatiaa,he eivät hoida,erään hyväksikäytetyn "hoitivat" psykoosiin.

Mielenterveyden ongelmiin ei haeta apua hellareilta, vaan ammattiauttajilta. Rinnalla kulkeminen ei ole sitä, että voit oksentaa pahan olosi toisen päälle, ja hän ottaa vastuun elämästäsi, tunteistasi ja parantumisestasi. Pettymykset aiheutuvat lähes aina kohtuuttomista odotuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenterveyden ongelmiin ei haeta apua hellareilta, vaan ammattiauttajilta. Rinnalla kulkeminen ei ole sitä, että voit oksentaa pahan olosi toisen päälle, ja hän ottaa vastuun elämästäsi, tunteistasi ja parantumisestasi. Pettymykset aiheutuvat lähes aina kohtuuttomista odotuksista.

Anteeksi nyt vain,minulls ei ole mielenterveysongelmia.Purin itseäni,niinkuin monet muutkin,mutta kauniit ja rohkeat sarjaa pyörittävät hellarit ovat juurikin niin .........

• Anonyymi

Uhri on uhri ja syyllinen on syyllinen mutta silti korostaisin yksilön vastuuta itsestään. Tietämättä tapausta kannattaa miettiä olisitko itse voinut toimia toisin. Jäitkö avuttomana esim. puolision tai lahkon uhriksi ja hyväksikäytettäväksi.

• Anonyymi

Taas niin sairasta uhrin syyllistämistä
        Nämä demonihenkiset hellarit osaavat taidon,uhrin henkisen puolen nujertamiseksi.Minä selvisin,traumoja tuli,kaikki eivät selviä,Ismo teki itsemurhan
        Totta kai pyhimykset syyttävät Ismoa,ei haluta tunnustaa,että olivat itse aiheuttamassa tämän demonisella pahuudellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä demonihenkiset hellarit osaavat taidon,uhrin henkisen puolen nujertamiseksi.Minä selvisin,traumoja tuli,kaikki eivät selviä,Ismo teki itsemurhan
        Totta kai pyhimykset syyttävät Ismoa,ei haluta tunnustaa,että olivat itse aiheuttamassa tämän demonisella pahuudellaan.

Et näköjään ymmärrä tuota mekanismia ollenkaan !

Syylliset ovat syyllisiä, ei sitä kukaan kiistä !

Mutta sitä uhria ei itseään hyödytä vain tutkia syyllisiä, vaan juuri sitä, että mikä itsessä on mahdollistanut kiusaamisen alkamisen ja varsinkin sen jatkumisen.

Vain tutkimalla itseään ja omaa toimintaansa, uhri voi JATKOSSA suojautua vastaavalta kiusaamiselta !!!

Tämän olen ITSE ja KÄYTÄNNÖSSÄ oppinut, eikä minua enää voi väärät kiusata / rääkätä / alistaa väärin !

Minua ei siis hyödyttänyt niinkään ymmärtää kiusaajia /väärin toimivia, vaan minua hyödytti ymmärtää itse itseäni !

Eikä kiusaajien kanssa yleensä asioita voi mitenkään käsitellä eikä sitä kautta eheytyä, vaan sekin on tehtävä ihan yksin, eli Herran avulla, eikä ihmisten !

Joten sinun oma kirjoituksesi oli todella ymmärtämätöntä katkeruuden ja vihan kyllästämää purkausta vain, joka ei hyödytä yhtään ketään !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uhri on uhri ja syyllinen on syyllinen mutta silti korostaisin yksilön vastuuta itsestään."

Vastuun ottaminen itsestä ja elämästä myös voimaannuttaa. Mutta jotkut ovat niin jumittuneita uhriuteen, että mieluummin kärsivät, kuin luopuvat siitä. Uhriudesta on tullut kuin "tuttipullo", jota lutkutetaan aina kun ahdistaa. Jos uhriutuneelle sanoo sanan vastuu, hän reagoi siihen kuin lapsi, jolta viedään tutti. Aiheesta on mahdoton keskustella neutraalisti ja rakentavasti.

• Anonyymi kirjoitti:

"Uhri on uhri ja syyllinen on syyllinen mutta silti korostaisin yksilön vastuuta itsestään."

Vastuun ottaminen itsestä ja elämästä myös voimaannuttaa. Mutta jotkut ovat niin jumittuneita uhriuteen, että mieluummin kärsivät, kuin luopuvat siitä. Uhriudesta on tullut kuin "tuttipullo", jota lutkutetaan aina kun ahdistaa. Jos uhriutuneelle sanoo sanan vastuu, hän reagoi siihen kuin lapsi, jolta viedään tutti. Aiheesta on mahdoton keskustella neutraalisti ja rakentavasti.

Onhan se noinkin. Mutta kuinka toimisit esim. Rikosuhripäivystyksessä? Saanko ne todelliset uhrit sinulta kaipaamaansa tukea? Uhrit tarvitsevat sitä.
        Ei heitä saa syyllistää uhriudestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä tuota mekanismia ollenkaan !

Syylliset ovat syyllisiä, ei sitä kukaan kiistä !

Mutta sitä uhria ei itseään hyödytä vain tutkia syyllisiä, vaan juuri sitä, että mikä itsessä on mahdollistanut kiusaamisen alkamisen ja varsinkin sen jatkumisen.

Vain tutkimalla itseään ja omaa toimintaansa, uhri voi JATKOSSA suojautua vastaavalta kiusaamiselta !!!

Tämän olen ITSE ja KÄYTÄNNÖSSÄ oppinut, eikä minua enää voi väärät kiusata / rääkätä / alistaa väärin !

Minua ei siis hyödyttänyt niinkään ymmärtää kiusaajia /väärin toimivia, vaan minua hyödytti ymmärtää itse itseäni !

Eikä kiusaajien kanssa yleensä asioita voi mitenkään käsitellä eikä sitä kautta eheytyä, vaan sekin on tehtävä ihan yksin, eli Herran avulla, eikä ihmisten !

Joten sinun oma kirjoituksesi oli todella ymmärtämätöntä katkeruuden ja vihan kyllästämää purkausta vain, joka ei hyödytä yhtään ketään !!!

Tyhmä,mikä tyhmä,olen päässyt eteenpäin,jättämällä taakseni,juuri sinunkaltaiset.Eka kertaa purin tuntojani,mutta kuten niiiiin "kasvaneena" rakkautta uhkuva,sinä tuomitset rikkirevityn.Tää on niin tyypillistä hellareilta.Sinä itse olet täynnä vihaa ja katkeruutta.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Onhan se noinkin. Mutta kuinka toimisit esim. Rikosuhripäivystyksessä? Saanko ne todelliset uhrit sinulta kaipaamaansa tukea? Uhrit tarvitsevat sitä.
        Ei heitä saa syyllistää uhriudestaan.

Juuri näin,mutta se on nyt moneen kertaan todistettu,nämä repivät uhrin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tästä,nyt voimaannun ja varmistun siitä,mitä jätän taakseni,sairastuttavan helluntailaisuuden.Mikä vapaus ja ilo!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmä,mikä tyhmä,olen päässyt eteenpäin,jättämällä taakseni,juuri sinunkaltaiset.Eka kertaa purin tuntojani,mutta kuten niiiiin "kasvaneena" rakkautta uhkuva,sinä tuomitset rikkirevityn.Tää on niin tyypillistä hellareilta.Sinä itse olet täynnä vihaa ja katkeruutta.

Missä olen tuominnut rikkirevityn ???

Kerroin ja jaoin vain oman kokemukseni, eli kerroin tien vapautumiseen !!!

Sekö on mielestäsi tuomitsemista ???

Menee jo pahasti yli nämä sinun juttusi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tästä viestistäsi tulee vahvasti läpi sinun vihasi ja katkeruutesi !

Lisäksi nyt on selvää se, että et edes halua niistä eroon, vaan pidät niistä kynsin hampain kiinni !

Haluat vain kostaa ja satuttaa muita, koska sinua on satutettu.

Eli olet täynnä katkeruuden sappea, se on muodostunut jo katkeruuden juureksi, joista Sana sanoo näin:

Ap. t. 8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."

Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä:

1), ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta,
        2) "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä",
        3) ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

Tätähän se nyt on sinun kohdallasi, ikävä kyllä, kun olet armoton ja himoitset ITSE vain kostaa.

Se katkeruus aiheuttaa nyt häiriötä, kun syytät kaikkia hellareita siitä, että jotkut ovat sinua kohtaan väärin toimineet !

Siten sinä tuomitset täysin syyttömiäkin hellareita, kun purat vihaasi kaikkiin hellareihin !

Armoton ja epäoikeudenmukainen syyttömienkin tuomitsemis toimintasi aiheuttaa siis paljon häiriöitä !

Samalla sinä saatutat muitakin, eli tartutat vihaasi ja katkeruuttasi muihinkin !

Mutta TÄRKEINTÄ on nyt se, että katkeruutesi vuoksi SINÄ ITSE NYT satutat ja luokkaat monia täysin syyttömiä uskovia !!!

Näin se siis menee vihaavan ja katkeroituneen ihmisen kohdalla, eli vihasta ja katkeruudesta saavat syyttömätkin kärsiä !!!

Olen tavannut kaltaisiasi, eikä heitä itseään ole heilauttanut edes se, että he itse satuttavat todella monia, vaan he pitävät loputtomasti vihastaan ja katkeruudestaan kiinni, kävi muille kuinka pahasti tahansa !

Joten olisiko sinun jo vihdoin aika katsoa peiliin, ja miettiä omia vääriä toimiasi, joihin sinä kaiken aikaa syyllistyt tässäkin ketjussa viesteinesi ???!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä olen tuominnut rikkirevityn ???

Kerroin ja jaoin vain oman kokemukseni, eli kerroin tien vapautumiseen !!!

Sekö on mielestäsi tuomitsemista ???

Menee jo pahasti yli nämä sinun juttusi !

Mitä riehut,sinä katkera,vihaa täynnä oleva!!Kun olet niin hengellisesti kasvanut,niin vaikene,ole hiljaa,rukoile niiden puolesta,jotka ovat heikompia,eivätkä yllä samalle tasolle kanssasi.Sanoohan raamattu,vahvojen on kannettava heikkojen vajavaisuuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä riehut,sinä katkera,vihaa täynnä oleva!!Kun olet niin hengellisesti kasvanut,niin vaikene,ole hiljaa,rukoile niiden puolesta,jotka ovat heikompia,eivätkä yllä samalle tasolle kanssasi.Sanoohan raamattu,vahvojen on kannettava heikkojen vajavaisuuksia.

Minä en kanna enää mitään katkeruutta saati vihaa sydämessäni !

Miksi kiusaisin itse itseäni, en ole mikään masokisti !

Mutta jos sinä olet tuo henkilö, joka purkaa vihaansa syyttömiin, niin onhan toki siihen puututtava !

Muutenhan minä olisin se henkilö, joka tuota katkeraa kiusatessa ei tehnyt mitään, vaan oli vain ääneti ja siten osallistui kiusaamiseen !

Sitäkä sinä nyt minulta toivot siis, eli hiljaa olemista, kun näen vääryyttä MUILLE tehtävän ?!

Siis minä en ole hellari, joita kaikkia jo tuo katkera vihaa ja purkaa mätää sisältään kaikkien päälle !

Joten minä itse en ole osallisena, enkä syytettynä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en kanna enää mitään katkeruutta saati vihaa sydämessäni !

Miksi kiusaisin itse itseäni, en ole mikään masokisti !

Mutta jos sinä olet tuo henkilö, joka purkaa vihaansa syyttömiin, niin onhan toki siihen puututtava !

Muutenhan minä olisin se henkilö, joka tuota katkeraa kiusatessa ei tehnyt mitään, vaan oli vain ääneti ja siten osallistui kiusaamiseen !

Sitäkä sinä nyt minulta toivot siis, eli hiljaa olemista, kun näen vääryyttä MUILLE tehtävän ?!

Siis minä en ole hellari, joita kaikkia jo tuo katkera vihaa ja purkaa mätää sisältään kaikkien päälle !

Joten minä itse en ole osallisena, enkä syytettynä !

Anna anteeksi,meidän Herraamme syytettiin ja solvattiin,Hän siunasi,tee sinä samoin,rukoie vihamiestesi ja vainoojiesi puolesta,mistä tiedät,mitä kaiken takana on,Jumala seuloo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anna anteeksi,meidän Herraamme syytettiin ja solvattiin,Hän siunasi,tee sinä samoin,rukoie vihamiestesi ja vainoojiesi puolesta,mistä tiedät,mitä kaiken takana on,Jumala seuloo.

Miksi minulle tälläisiä kirjoittelet ???

Ei minulla ole vihamiehiä eikä vainoojia !

Ja vaikka joku muu vihaisikin tai yrittäisi vainota, ei se minua / minuun koske !

Sillä en ota sitä itseeni, vaan annan kaiken ja kaikki ihmiset, myös vainoojat / vihaajat Herran käteen !

Siis tyhmähän minä olisin, jos ottaisin itseeni toisten vääristä toimista, sillä he vastaavat niistä Herralle aikanansa !

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi minulle tälläisiä kirjoittelet ???

Ei minulla ole vihamiehiä eikä vainoojia !

Ja vaikka joku muu vihaisikin tai yrittäisi vainota, ei se minua / minuun koske !

Sillä en ota sitä itseeni, vaan annan kaiken ja kaikki ihmiset, myös vainoojat / vihaajat Herran käteen !

Siis tyhmähän minä olisin, jos ottaisin itseeni toisten vääristä toimista, sillä he vastaavat niistä Herralle aikanansa !

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Älä kosta,siunaa heikkoja,rakasta,niitä,jotka ovat ehkä kokeneet kovia ja täällä tuovat kipuaan ulos,ehkä rajustikkin,emme voi tietää tuskan määrää.Jumala seuloo!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä kosta,siunaa heikkoja,rakasta,niitä,jotka ovat ehkä kokeneet kovia ja täällä tuovat kipuaan ulos,ehkä rajustikkin,emme voi tietää tuskan määrää.Jumala seuloo!

Missä minä olen muka kostanut ???

Vaikka kipu pitääkin purkaa, se ei oikeuta ketään silti satuttamaan muita !

Eli onko siis sinullakin eri säännöt muille ja ihan eri säännöt itselle ?

Saako muka rikottu ja antaaksiantamaton loputtomasti satuttaa muita ?

Sitäkö sinä haluat sanoa, sekö on sinun oma ratkaisusi ?

Eli kukin saa vapaasti purkaa vihaansa kaikkien muiden syyttömien päälle, satuttaen yhä uusia ja tehden yhä lisää uhreja ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tämä asia ei ole mitään Jumalan seulomista !

Tämä on vain asia, joka pitää ymmärtää ja jonka kanssa pitää osata toimia oikein ihmisten keskuudessa, eikä paapoa väärin uhria, joka itse satuttaa kaiken aikaa muita !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kukin saa vapaasti purkaa vihaansa kaikkien muiden syyttömien päälle, satuttaen yhä uusia ja tehden yhä lisää uhreja ???

No mikä on se miten aloitus sinua loukkasi, että jouduit satutetuksi eli uhriksi? Eli koet, että juuri sinun päällesi on vihaa purettu. Oliko aloituksessa siitä kyse?

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.piet.3.9,ota opiksi myöskin sinä.Sinä itse kiivalet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mikä on se miten aloitus sinua loukkasi, että jouduit satutetuksi eli uhriksi? Eli koet, että juuri sinun päällesi on vihaa purettu. Oliko aloituksessa siitä kyse?

LS

Mitä ihmettä te sekoilette ?

En ole missään viesteissäni sanonut kokevani itseäni uhriksi !

Sekoitatte minut ihan johonkin muuhun henkilöön / kirjoittajaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.piet.3.9,ota opiksi myöskin sinä.Sinä itse kiivalet.

Olisi hyvä, jos vastaisitte niihin viesteihin, joissa ilmenee niitä ongelmia mielestänne !

Ettekä arvauksen perusteella vasta myöhempiin viesteihin !

Siis täällä kirjoittavat monet eri henkilöt, eikä kaikkia erota toisistaan millään, tämän "Anonyymi" systeemin vuoksi !

• Anonyymi

Apostolimme on aiheesta kirjoittanut, joten on aihetta kaivella vain itseään.

• Anonyymi

Alkaja, voit antaa anteeksi niille jotka ovat rikkoneet sinua vastaan, niin sinun sisäiset haavat umpeutuu.

• Anonyymi

Kyllä,antaa anteeksi,silloin kun hän on siihen valmis,mutta myöskin poistaa elämästä ihmiset,jotka sinua haavoittavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä,antaa anteeksi,silloin kun hän on siihen valmis,mutta myöskin poistaa elämästä ihmiset,jotka sinua haavoittavat.

ja siunaa ne ihmiset jotka haavoittavat. Kun hän on siihen valmis, niin saa myös Isältä anteeksi eli anteeksiantamuksen voimaa jolla hän pystyy antamaan anteeksi niille jotka ovat häntä vastaan rikkoneet. Oman uskonkasvun lisäksi hyviä asioita tapahtuu, kun ottaa etäisyyttä niistä ihmisistä jotka haavoittavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja siunaa ne ihmiset jotka haavoittavat. Kun hän on siihen valmis, niin saa myös Isältä anteeksi eli anteeksiantamuksen voimaa jolla hän pystyy antamaan anteeksi niille jotka ovat häntä vastaan rikkoneet. Oman uskonkasvun lisäksi hyviä asioita tapahtuu, kun ottaa etäisyyttä niistä ihmisistä jotka haavoittavat.

Juuri näin on minun kohdalla,ihminen,joka täysin tietoisesti yrittää nujertaa minut,hallita elämääni ja paljon muuta,olen laittanut hänet kauemmaksi,kuinka tunnen rauhaa,pääsen kasvamaan ja parantumaan.Se vain on niin,että vaikka kuinka antaa anteeksi,mutta toinen jatkaa pahuuttaan,juurikin sen tähden,että uskoo uhrinsa taas kerran antavan anteeksi,on pantava piste tällaiselle ilkeydelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin on minun kohdalla,ihminen,joka täysin tietoisesti yrittää nujertaa minut,hallita elämääni ja paljon muuta,olen laittanut hänet kauemmaksi,kuinka tunnen rauhaa,pääsen kasvamaan ja parantumaan.Se vain on niin,että vaikka kuinka antaa anteeksi,mutta toinen jatkaa pahuuttaan,juurikin sen tähden,että uskoo uhrinsa taas kerran antavan anteeksi,on pantava piste tällaiselle ilkeydelle.

Voimia ja paljon Jumalan parantavaa rakkautta sulle! <3 Daavidikin on tehnyt samoin, Saul on vainonnut Daavidia ja ihan syyttä. Saul on ollut sairas narsistinen mies.

• Anonyymi

Terve L. S

Miten jakselet?

ST

• Anonyymi

Kait se hyvin jaksaa kun jaksaa lässyttääkin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kait se hyvin jaksaa kun jaksaa lässyttääkin..

🤣Sanos muuta. Semmone kultsi lässyttäjä se on 😘
        Pikkune.

ST

• Anonyymi

Jaaha ny kysellään vointejakin, vaikka vasta lässyttelin.😅

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaha ny kysellään vointejakin, vaikka vasta lässyttelin.😅

LS

No ärsyttää kun muutit ylläolevan viestini, vastaukseni ihan toiseksi.
        Mutta se meni jo ohi, ärsytys 😆
        Senkin ärsyttäjä 😆

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ärsyttää kun muutit ylläolevan viestini, vastaukseni ihan toiseksi.
        Mutta se meni jo ohi, ärsytys 😆
        Senkin ärsyttäjä 😆

ST

Mutta tiedäthän, etteivät ne pahimmat tulisi koskaan tuntemaan mitä ovat tehneet.
        Vaikka he olusivat sinun paikallasi niin ne pahimmat eivät ymmärtäisi tekojaan vaan syyttäisivät vain muita.
        Niille, jotka ymmärtävät, se pahaan paikkaan joutuminen tuottaisi hyvää hedelmää, mutta ne pahimmat tulisivat vain entistä pahimmiksi ja niille muille, ei toivoisi sitä pahaa, mitä on itse saanut kokea, vaikka se poikisikin hyvää loppuseltaan.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tiedäthän, etteivät ne pahimmat tulisi koskaan tuntemaan mitä ovat tehneet.
        Vaikka he olusivat sinun paikallasi niin ne pahimmat eivät ymmärtäisi tekojaan vaan syyttäisivät vain muita.
        Niille, jotka ymmärtävät, se pahaan paikkaan joutuminen tuottaisi hyvää hedelmää, mutta ne pahimmat tulisivat vain entistä pahimmiksi ja niille muille, ei toivoisi sitä pahaa, mitä on itse saanut kokea, vaikka se poikisikin hyvää loppuseltaan.

ST

Niin. En ole enää aikoihin kuvitellut ihmisten muuttuvan.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. En ole enää aikoihin kuvitellut ihmisten muuttuvan.

LS

Ainakaan ne pahimmat ei muutu. Sanotaan, että Jumala voi muuttaa, mutta mitä olen havainnut, niin esim narsistit ja psykopaatit, suurin osa heistä on sitä koko loppu elämänsä.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

Minulla on elämässä monenlaisia kokemuksia henkisestä kiusaamisesta Minun piti muokata itseni toiseksi En tiedä onko tämä kuva todellinen minä vai muokattu versio. Esimerkiksi olen aina ollut ujo, minun pitää vastoin luontoa olla rohkea tai vaikka olen sisäänpäin suuntautunut, minun pitää olla avoin jne....

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakaan ne pahimmat ei muutu. Sanotaan, että Jumala voi muuttaa, mutta mitä olen havainnut, niin esim narsistit ja psykopaatit, suurin osa heistä on sitä koko loppu elämänsä.

ST

aika moni palstoilla viihtyvistä, on hyvin erikoislastuisia persoonia. Osa jopa luultavasti varottavia. Sen näkee oikeasti kommenteista.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aika moni palstoilla viihtyvistä, on hyvin erikoislastuisia persoonia. Osa jopa luultavasti varottavia. Sen näkee oikeasti kommenteista.

LS

Luulen, että moni joutuu muokjaamaan joissain asioissa itseään, mutta tuo mistä kerroit, ettei voi olla puhtaasti oma itsensä, kuulostaa ikävältä.
        Minä kans luulen, että täällä on monenlaisia ihmisiä, vaarallisiakin.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen, että moni joutuu muokjaamaan joissain asioissa itseään, mutta tuo mistä kerroit, ettei voi olla puhtaasti oma itsensä, kuulostaa ikävältä.
        ST

Toisaalta ihmisessä on monia puolia ja elämöntilannekkin vaikuttaa miten ihminen käyttäytyy ja kokee asiat kuin myös tietenkin se eletty elämä.
        Täällä kauhea myräkkä ja päästin kissan pari tuntia sitten ulos

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

En luottaisi kehenkään tällä palstalla.
        Minua on myös tällä palstalla henkisesti kiusattu. On laitettu tarkoituksella asioita joita ehkä olen kertonut tms. käytetty niitä minua vastaan.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En luottaisi kehenkään tällä palstalla.
        Minua on myös tällä palstalla henkisesti kiusattu. On laitettu tarkoituksella asioita joita ehkä olen kertonut tms. käytetty niitä minua vastaan.

LS

No höh, ompa ollut inhottavaa tuommoinen. Varmasti palstoilla on häiriköitä, trolleja yms ihan niillä töin. En minäkään luota palstaan, mutten oke onneksi kokenut kiusaamista.
        Joku joskus nakkelee jotain tai nimittelee yms, tuollaista tavallista, muttei ole kuitenkaan kiusattu.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No höh, ompa ollut inhottavaa tuommoinen. Varmasti palstoilla on häiriköitä, trolleja yms ihan niillä töin. En minäkään luota palstaan, mutten oke onneksi kokenut kiusaamista.
        Joku joskus nakkelee jotain tai nimittelee yms, tuollaista tavallista, muttei ole kuitenkaan kiusattu.

ST

moi LS ja ST, osaatteko luoda ylläpidollisen keskustelufoorumin? www.munfoorumi.com on ilmainen, jos haluaa luoda keskustelufoorumin. siellä saisi oman rauhan ilman sairasta häirintää. varmaan moni asiallinen tarvitsisi sitä keskustelupaikkaa. <3

• Anonyymi

Repent.
      Snl 24.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      119
      2157
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      179
      1747
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      56
      1412
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      166
      1195
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1188
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1006
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      902
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      887
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      874
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      821
    Aihe