Maskit naamaan!

Anonyymi

Kun se on koronavirus jo kulkeutunut tännekin perämaille, niin olis aihetta alakaa harjoittaa sitä hykieniaa. Pestään käsiä, ei hiippaila kipiänä kylillä ja pannaan se maski kauppareissun ajaksi. Sinä baariin hinkuaja, jätä tuonnemmaksi mukava viihdeilta ja suojelet itteäs ja muita ihmisiä tartunnalta.

8

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta! Ei täälläkään Taivalkoskella turvassa olla ja siltikään ei maskeja kauppoissa asiakkailla juuri näy. Omansa lajin trumppeja ovat ihmiset, kun ei usko ennenkuin omalle kohdalle tartunta sattuu. Pahaksi vain, että tartunnan saanut voi ne viruksensa levittää muihin, joille korona voi olla se viimeinen niitti.

• Anonyymi

Eise ihmiselämä niin arvokasta ole että kannatas käyttää maskeja.

• Anonyymi

jokainen on itse vastuussa omasta käytöksestään,ei halua käyttää maskia.levittää tautia eteenpäin.

• Anonyymi

Naamioituneet pankkiryöstäjät ovat lisääntyneet radikaalisti lähipäivinä.

• Anonyymi

Huolimatonta on ja välinpitämättömyyttä ruokakaupoissa Taivalkoskella.

K-marketissa henkilökunta on suojautunut ihan hyvin, vaan paljonko se auttaa, kun asiakkaista vain harva on saanut viritettyä maskiakaan naamansa eteen.

Onneksi ruokien kotiin toimitus toimii hienosti, josta iso kiitos K-marketille.

Mitenhä saisi tolkkua täällä asujiin?

• Anonyymi

Ihmettelen suuresti miksi Taivalkosken kaupoissa vain harvat asiakkaat käyttävät maskeja. Kävin naapurikaupungissa ja siellä maskien käyttö oli kyllä aivan eri tasolla, jopa kiitettävästi näkyi maskeja naamoilla. Vaikka täällä ei hirveästi korona tapauksia
      ole ollut, on täälläkin vaara se saada. Ihmiset kulkee ja virus heidän mukanaan joten nyt uskokaa, peskää niitä käsiä ja käyttäkää maskeja. Ei ole häpeä maskia käyttää mutta se on häpeä jos ei niitä viitsi naamalleen laittaa kun kaupoilla käy.

• Anonyymi

Olen sinun kanssa täysin samaa mieltä, vaikka on jo aikaa kulunut sinun kirjoituksesta
      on maskien käyttö vähän lisääntynyt. Jos on esim. astmaatikot joilla ei sairaus/lääkitys ei ole tasapainossa niin on visiirin käyttä parempi kun ei mitään. Tässä on minun mielestä kysymys kaikkien muidenkin terveydestä eikä vaan omasta. Olemme täällä kuitenkin hyvässä asemassa kun muualla ruuhkasuomessa missä lähikontaktien välttäminen ei ole niin helppoa, ja silloin suositusten noudattamisen tärkeys korostuu.
      Mitä useampi suojausta käyttää, sen suurempi on hyöty. Maskien käyttäjä kantaa vastuunsa yhteisestä hyvinvoinnista suojaamalla muita pisaroilta. Turvallista alkavaa vuotta vaan kaikille ja huolehtikaa myös käsihygeniä.

• Anonyymi

Jos esim. Japanissa kaikki käyttää maskeja mutta silti korona leviää siellä niin onko maskeista oikeasti hyötyä vai onko se vain lumetta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4807
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2168
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1812
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1445
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1351
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      20
      1279
    7. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      30
      1223
    8. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      315
      1068
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe