BMW 225xe plug in

Anonyymi

Hei!
Kaivataan oikeita käyttäjien kokemuksia otsikon mukaisesta bemusta.
Vaimon työmatka 10 km, ja mietinnässä vähän käytetty Mitsu Outlander PHEV tai tällainen Bemari.
Mitsulaisilla on oma fb- ryhmä mutta Bemarista en ole kuukkelilla löytänyt juuri muuta kuin autolehtien koeajoja.
Lämpimillä keleillä työajot sujuisivat varmaankin pääosin sähköllä, mutta miten
talvipakkasilla? Voiko pakottaa sähköajoon, tarkeneeko? Muuta huomioitavaa?
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

31

15728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi pakottaa sähköajoon ja kyllä tarkenee. Ainoa negatiivinen puoli on että sähköllä ajaessa on takavetoinen.
      Akku riittää ihan hyvin talvellakin 10km 10km lämmityksineen.

      Työkaverilla oli tuollainen ja kyllä hän tykkäsi.

      • Anonyymi

        Ok, thanks!


    • Anonyymi

      Pattervetoinen talvel parempi kun ei sylje öljyy kenttiin

    • Anonyymi

      Jatkokysymys talveen liittyen:
      Lämmittääkö esilämmitys- toiminto vain moottorin, vai myös ohjaamon?
      Tätä olen kysynyt pariltakin "ammattitaitoiselta" automyyjältä merkkiliikkeestä,
      mutta en ole saanut yksiselitteistä vastausta. Kiitos taas asiallisista vastauksista!

      • Anonyymi

        Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
        Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.


      • Anonyymi

        Lämmittää myös sisätilat verkkosähköllä kännykällä kauko-ohjattuna . Toki pystyy lämmittämään tai viilentämään ilman verkkosähköäkin, mutta se lyhentää sähköajon matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
        Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.

        Miksi se moottori pitäisi erikseen lämmittää? Sähköllähän liikkeelle lähdetään ja moottori käynnistyy pehmeästi, kun sitä tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
        Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.

        Kysymykseni meni vähän väärin päin, tiedän että kabiini lämpiää,mutta lämpiääkö
        moottori samalla piuhalla?
        Alla lainaus eräältä toiselta palstalta asiaan liittyen. Tuon mukaan latausjohdon kautta myös mylly lämpiää, eli ei tarvitse erillistä moottorinlämmitintä. Liekö noin?

        Oleellinen osa vapaasti suomennettuna BMW AG:lta saatuun vastaukseen liittyen kysymykseen moottorin esilämmityksen tarpeesta

        "Moottorin jäähdytysvesi esilämmitetään n. 70 C lämpöön sekä plug-in-lataus mutta myös ajaessa puhtaasti sähköllä. Täten estetään se että moottori käynnistyisi yhtäkkiä jääkylmä jäähdytysvesi sisässään joka voi siis tapahtua manuaalisesti ajotilaa vaihtamalla tai voimakkaassa kiihdytyksessä tai kun akkukapasiteetti loppuu.

        Jäähdytysveden esilämmitys tapahtuu seinään kytkettynä luonnollisesti vain jos sähköinen esilämmitys on kytketty päälle. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymykseni meni vähän väärin päin, tiedän että kabiini lämpiää,mutta lämpiääkö
        moottori samalla piuhalla?
        Alla lainaus eräältä toiselta palstalta asiaan liittyen. Tuon mukaan latausjohdon kautta myös mylly lämpiää, eli ei tarvitse erillistä moottorinlämmitintä. Liekö noin?

        Oleellinen osa vapaasti suomennettuna BMW AG:lta saatuun vastaukseen liittyen kysymykseen moottorin esilämmityksen tarpeesta

        "Moottorin jäähdytysvesi esilämmitetään n. 70 C lämpöön sekä plug-in-lataus mutta myös ajaessa puhtaasti sähköllä. Täten estetään se että moottori käynnistyisi yhtäkkiä jääkylmä jäähdytysvesi sisässään joka voi siis tapahtua manuaalisesti ajotilaa vaihtamalla tai voimakkaassa kiihdytyksessä tai kun akkukapasiteetti loppuu.

        Jäähdytysveden esilämmitys tapahtuu seinään kytkettynä luonnollisesti vain jos sähköinen esilämmitys on kytketty päälle. "

        Tuo pätee niihin bemuihin mitkä takavetopohjaisia. Niissä lämpiää myös moottori koska vastukset on vesitilassa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
        Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.

        Sähköinen vedenlämmitin on myös 225xe:ssä. Sama logiikka noissa kaikissa on lämmityksen suhteen.
        https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=2C71-EUR-04-2016-F45-BMW-225xe&diagId=64_2212

        Järjestelmässä on sähköinen vesipumppu ja ohjausventtiili, jolla lämmitysmoodissa voidaan ohjata lämpimän veden kierto vain moottorille.
        https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=2C71-EUR-04-2016-F45-BMW-225xe&diagId=64_2213


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
        Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.

        tämä ei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymykseni meni vähän väärin päin, tiedän että kabiini lämpiää,mutta lämpiääkö
        moottori samalla piuhalla?
        Alla lainaus eräältä toiselta palstalta asiaan liittyen. Tuon mukaan latausjohdon kautta myös mylly lämpiää, eli ei tarvitse erillistä moottorinlämmitintä. Liekö noin?

        Oleellinen osa vapaasti suomennettuna BMW AG:lta saatuun vastaukseen liittyen kysymykseen moottorin esilämmityksen tarpeesta

        "Moottorin jäähdytysvesi esilämmitetään n. 70 C lämpöön sekä plug-in-lataus mutta myös ajaessa puhtaasti sähköllä. Täten estetään se että moottori käynnistyisi yhtäkkiä jääkylmä jäähdytysvesi sisässään joka voi siis tapahtua manuaalisesti ajotilaa vaihtamalla tai voimakkaassa kiihdytyksessä tai kun akkukapasiteetti loppuu.

        Jäähdytysveden esilämmitys tapahtuu seinään kytkettynä luonnollisesti vain jos sähköinen esilämmitys on kytketty päälle. "

        Minusta tuo kone ei lämpiä ilman erillistä lohkoa. Saavuttaa kyllä nopeasti käyntiämpötilan. Talviliukkailla kytkee varmasti nelivedon päälle jossain kohtaa, luistonesto kun hakee nelivedosta tukea.

        Meidä. nauto on vm 2017 ja kohta 100t ajettu akku on vanhaa mallia jossa wltp 40km ja parhaimmillaan kulkee kesällä sen 30 ja risat.
        Kaupungissa vähemmän. Mittarilla oikein vähän. Käytetään etenkin talvella kone lämpöiseksi siksi suurimman osan aikaa kone päällä. Kesällä kaupunkiajpt sähköllä.


    • Anonyymi

      Minä hommasin keväällä tuollaisen Bemarin , ja olen ollut tyytyväinen. Lähiajot sujuvat pelkällä sähköllä, ja pidemmät bensalla ja sähköllä. Kulutus pysyy maantielläkin pienenä. Outlander oli minulle liian suuri, joten siitä ei ole kuin lyhyt koeajokokemus. Bemarin ostin pari kymppiä ajettuna, pari kymppiä uutta halvemmalla Ruotsista. Pääsee suomalainenkin nauttimaan ruotsalaisesta tuesta.

    • Anonyymi

      Kyllä tuon bemun voi pakottaa sähköajoon 130 nopeuteen saakka. Comfort, eli normaaliasetuksella se ottaa bensamoottorin mukaan 80:n vauhdissa. Sport asetuksella ovat molemmat moottorit koko ajan käytössä, ja tehoa on s myös koko ajan saatavana 165kW. Toki saahan tuon tehon käyttöön myös pelkästään polkaisemalla pedalia syvempään.
      Onhan tuo sellainen mukava sämpylä pikkuautoksi. Hyvä ajettava ja tilaakin kohtuullisesti.

    • Anonyymi

      Mikäli päivittäiset ajot ovat 30km luokkaa, niin oisin ehkä itse mennyt kokonaan eri moottorivaihtoehdolla.

      • Anonyymi

        Jaa. Tuota "sämpylää" ei saa muilla moottorivaihtoehdoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Tuota "sämpylää" ei saa muilla moottorivaihtoehdoilla.

        Toki löytyy eri moottoreilla. Bensanelikolla tai dieselinä. Nämä ilman sähkömoottoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki löytyy eri moottoreilla. Bensanelikolla tai dieselinä. Nämä ilman sähkömoottoria.

        Juurikin näin. Hybridi on vaan aina 1,5 bensakoneella, ja vaimo halusi nimenomaan ladattavan.


      • Anonyymi

        Tämähän on just hyvä silloin. Lataamalla pääsee kesällä edes takaisin ja talvellakin toiseen suuntaan. Toki kovalla pakkasella tuo pikkuakullinen pärähtää päälle jo kotipihalla. Käynti on niin karheaa kovalla pakkasella että tuskin kone lämpiää. Kajuutta sitä vastoin on oikein lämmin. Moottorikin lämpenee tosi nopeasti.


    • Anonyymi

      up.

    • Anonyymi

      Olen itseasiassa miettinyt tätä, juuri 225xe:n osalta. Kun sähköllä ajelee, ja vaikka olisi ollut esilämmitys päälläkin, niin moottori näyttää lämpötilaa "cold". Kun sitten ajelee tonne motarin laitaan sähköllä ja sitten polkaisee päästäkseen sopivaan väliin niin moottori ponnahtaa jääkylmästä suoraan viiteetuhanteen kierrokseen ennenkuin tasoittuu sinne parin tonnin alapuolelle. En tykkää, toisi kovasti mielenrauhaa jos tietäisi että konetta on jotenkin lämmitetty niin että öljy kiertää. Toinen vaihtoehto on tietysti että tuikkaan koneen tyhjäkäynnille hetkeksi ja ajaa sitten "save battery"-asetuksella niin että kone lämpenee, mutta vähän tyhmää tuokin olisi.

      • Anonyymi

        Tällainen rutiini mulle on tullut kyllä, pakkasilla lämmitän esilämmityksellä kabiinin - jo muutama minuuttti auttaa..

        Ajelen ensimmäisen muutaman sata metriä save batttery-moodilla ja sitten nipsautan automaattimoodiin. Pikku moottorin pöräytys auttaa jo että öljy kiertää ja voitelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen rutiini mulle on tullut kyllä, pakkasilla lämmitän esilämmityksellä kabiinin - jo muutama minuuttti auttaa..

        Ajelen ensimmäisen muutaman sata metriä save batttery-moodilla ja sitten nipsautan automaattimoodiin. Pikku moottorin pöräytys auttaa jo että öljy kiertää ja voitelee.

        Kunhan pakkaset tästä alkavat, niin huomaat, että auto lämmittää mielellään lähdön jälkeen helposti moottoria, ennenkuin antaa rasittaa akkua liikaa. Tuntuu, että tuota on aika mahdoton käyttää väärin. Max e drivea et saa päälle pakkasella kuin vasta akun hieman lämmettyä. Käytännössä tuo comfort asetus on hyvä talviasento. Jos renkaat luistavat lähdössä, on auto heti nelivedolla.


    • Anonyymi

      Itselläni tuollainen myös ja hyvin mystinen käynnistettävä, kun välillä laittaa esilämmityksen päälle se toimii muutaman minuutin ja sammuu. Eikä toimi kun on töpselissä kiinni. toisinaan pakkasella kun laittaa virrat päälle niin moottori hörähtää heti käyntiin. Olen yrittänyt kysyä ja löytää oikeaa vaihtoehtoa kylmäkäynnistykseen tuloksetta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      225xe -16. Muutaman vuoden kokemuksella luotettavan oloista tekniikkaa ja monikäyttöinen peli. Ei yhtäkään ylimääräistä korjaamokäyntiä normihuoltojen lisäksi. Nelivedolla kahlaa syvässäkin hangessa kun laittaa sport moodit päälle vaihteistosta ja ajotilakytkimestä, niin tavallaan lukot päällä. Suht ripeä tarvittaessa. Halpaa ajoa ja edulliset huollot. Varusteista pakollisia ainakin full LED ajovalot ja parhaat muistipenkit. HUD myös näppärä. Kokonaisuuteen olen ollut tyytyväinen.

    • Anonyymi

      hei!
      mun autoni on pitäisi vaihtava , Latauslukko BMW 225 Xe 2019

    • Anonyymi

      YXY-145

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe