Hei!
Kaivataan oikeita käyttäjien kokemuksia otsikon mukaisesta bemusta.
Vaimon työmatka 10 km, ja mietinnässä vähän käytetty Mitsu Outlander PHEV tai tällainen Bemari.
Mitsulaisilla on oma fb- ryhmä mutta Bemarista en ole kuukkelilla löytänyt juuri muuta kuin autolehtien koeajoja.
Lämpimillä keleillä työajot sujuisivat varmaankin pääosin sähköllä, mutta miten
talvipakkasilla? Voiko pakottaa sähköajoon, tarkeneeko? Muuta huomioitavaa?
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!
BMW 225xe plug in
31
15728
Vastaukset
- Anonyymi
Voi pakottaa sähköajoon ja kyllä tarkenee. Ainoa negatiivinen puoli on että sähköllä ajaessa on takavetoinen.
Akku riittää ihan hyvin talvellakin 10km 10km lämmityksineen.
Työkaverilla oli tuollainen ja kyllä hän tykkäsi.- Anonyymi
Ok, thanks!
- Anonyymi
Pattervetoinen talvel parempi kun ei sylje öljyy kenttiin
- Anonyymi
Jatkokysymys talveen liittyen:
Lämmittääkö esilämmitys- toiminto vain moottorin, vai myös ohjaamon?
Tätä olen kysynyt pariltakin "ammattitaitoiselta" automyyjältä merkkiliikkeestä,
mutta en ole saanut yksiselitteistä vastausta. Kiitos taas asiallisista vastauksista!- Anonyymi
Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia. - Anonyymi
Lämmittää myös sisätilat verkkosähköllä kännykällä kauko-ohjattuna . Toki pystyy lämmittämään tai viilentämään ilman verkkosähköäkin, mutta se lyhentää sähköajon matkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.Miksi se moottori pitäisi erikseen lämmittää? Sähköllähän liikkeelle lähdetään ja moottori käynnistyy pehmeästi, kun sitä tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.Kysymykseni meni vähän väärin päin, tiedän että kabiini lämpiää,mutta lämpiääkö
moottori samalla piuhalla?
Alla lainaus eräältä toiselta palstalta asiaan liittyen. Tuon mukaan latausjohdon kautta myös mylly lämpiää, eli ei tarvitse erillistä moottorinlämmitintä. Liekö noin?
Oleellinen osa vapaasti suomennettuna BMW AG:lta saatuun vastaukseen liittyen kysymykseen moottorin esilämmityksen tarpeesta
"Moottorin jäähdytysvesi esilämmitetään n. 70 C lämpöön sekä plug-in-lataus mutta myös ajaessa puhtaasti sähköllä. Täten estetään se että moottori käynnistyisi yhtäkkiä jääkylmä jäähdytysvesi sisässään joka voi siis tapahtua manuaalisesti ajotilaa vaihtamalla tai voimakkaassa kiihdytyksessä tai kun akkukapasiteetti loppuu.
Jäähdytysveden esilämmitys tapahtuu seinään kytkettynä luonnollisesti vain jos sähköinen esilämmitys on kytketty päälle. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymykseni meni vähän väärin päin, tiedän että kabiini lämpiää,mutta lämpiääkö
moottori samalla piuhalla?
Alla lainaus eräältä toiselta palstalta asiaan liittyen. Tuon mukaan latausjohdon kautta myös mylly lämpiää, eli ei tarvitse erillistä moottorinlämmitintä. Liekö noin?
Oleellinen osa vapaasti suomennettuna BMW AG:lta saatuun vastaukseen liittyen kysymykseen moottorin esilämmityksen tarpeesta
"Moottorin jäähdytysvesi esilämmitetään n. 70 C lämpöön sekä plug-in-lataus mutta myös ajaessa puhtaasti sähköllä. Täten estetään se että moottori käynnistyisi yhtäkkiä jääkylmä jäähdytysvesi sisässään joka voi siis tapahtua manuaalisesti ajotilaa vaihtamalla tai voimakkaassa kiihdytyksessä tai kun akkukapasiteetti loppuu.
Jäähdytysveden esilämmitys tapahtuu seinään kytkettynä luonnollisesti vain jos sähköinen esilämmitys on kytketty päälle. "Tuo pätee niihin bemuihin mitkä takavetopohjaisia. Niissä lämpiää myös moottori koska vastukset on vesitilassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pätee niihin bemuihin mitkä takavetopohjaisia. Niissä lämpiää myös moottori koska vastukset on vesitilassa.
Sähköinen vedenlämmitin on myös 225xe:ssä. Sama logiikka noissa kaikissa on lämmityksen suhteen.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=2C71-EUR-04-2016-F45-BMW-225xe&diagId=64_2212 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.Sähköinen vedenlämmitin on myös 225xe:ssä. Sama logiikka noissa kaikissa on lämmityksen suhteen.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=2C71-EUR-04-2016-F45-BMW-225xe&diagId=64_2212
Järjestelmässä on sähköinen vesipumppu ja ohjausventtiili, jolla lämmitysmoodissa voidaan ohjata lämpimän veden kierto vain moottorille.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=2C71-EUR-04-2016-F45-BMW-225xe&diagId=64_2213 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo etuvetopohjainen on eri tekniikalla kuin muut bemarit.
Tuossa on vastukset ilmanvaihtokanavissa millä lämmitys tapahtuu. Moottoria ei lämmitetä sähköllä jos et erikseen osta mooottorilämmitintä ja käytä sille erillistä kaapelia.tämä ei pidä paikkaansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymykseni meni vähän väärin päin, tiedän että kabiini lämpiää,mutta lämpiääkö
moottori samalla piuhalla?
Alla lainaus eräältä toiselta palstalta asiaan liittyen. Tuon mukaan latausjohdon kautta myös mylly lämpiää, eli ei tarvitse erillistä moottorinlämmitintä. Liekö noin?
Oleellinen osa vapaasti suomennettuna BMW AG:lta saatuun vastaukseen liittyen kysymykseen moottorin esilämmityksen tarpeesta
"Moottorin jäähdytysvesi esilämmitetään n. 70 C lämpöön sekä plug-in-lataus mutta myös ajaessa puhtaasti sähköllä. Täten estetään se että moottori käynnistyisi yhtäkkiä jääkylmä jäähdytysvesi sisässään joka voi siis tapahtua manuaalisesti ajotilaa vaihtamalla tai voimakkaassa kiihdytyksessä tai kun akkukapasiteetti loppuu.
Jäähdytysveden esilämmitys tapahtuu seinään kytkettynä luonnollisesti vain jos sähköinen esilämmitys on kytketty päälle. "Minusta tuo kone ei lämpiä ilman erillistä lohkoa. Saavuttaa kyllä nopeasti käyntiämpötilan. Talviliukkailla kytkee varmasti nelivedon päälle jossain kohtaa, luistonesto kun hakee nelivedosta tukea.
Meidä. nauto on vm 2017 ja kohta 100t ajettu akku on vanhaa mallia jossa wltp 40km ja parhaimmillaan kulkee kesällä sen 30 ja risat.
Kaupungissa vähemmän. Mittarilla oikein vähän. Käytetään etenkin talvella kone lämpöiseksi siksi suurimman osan aikaa kone päällä. Kesällä kaupunkiajpt sähköllä.
- Anonyymi
Minä hommasin keväällä tuollaisen Bemarin , ja olen ollut tyytyväinen. Lähiajot sujuvat pelkällä sähköllä, ja pidemmät bensalla ja sähköllä. Kulutus pysyy maantielläkin pienenä. Outlander oli minulle liian suuri, joten siitä ei ole kuin lyhyt koeajokokemus. Bemarin ostin pari kymppiä ajettuna, pari kymppiä uutta halvemmalla Ruotsista. Pääsee suomalainenkin nauttimaan ruotsalaisesta tuesta.
- Anonyymi
Kyllä tuon bemun voi pakottaa sähköajoon 130 nopeuteen saakka. Comfort, eli normaaliasetuksella se ottaa bensamoottorin mukaan 80:n vauhdissa. Sport asetuksella ovat molemmat moottorit koko ajan käytössä, ja tehoa on s myös koko ajan saatavana 165kW. Toki saahan tuon tehon käyttöön myös pelkästään polkaisemalla pedalia syvempään.
Onhan tuo sellainen mukava sämpylä pikkuautoksi. Hyvä ajettava ja tilaakin kohtuullisesti. - Anonyymi
Mikäli päivittäiset ajot ovat 30km luokkaa, niin oisin ehkä itse mennyt kokonaan eri moottorivaihtoehdolla.
- Anonyymi
Jaa. Tuota "sämpylää" ei saa muilla moottorivaihtoehdoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Tuota "sämpylää" ei saa muilla moottorivaihtoehdoilla.
Toki löytyy eri moottoreilla. Bensanelikolla tai dieselinä. Nämä ilman sähkömoottoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki löytyy eri moottoreilla. Bensanelikolla tai dieselinä. Nämä ilman sähkömoottoria.
Juurikin näin. Hybridi on vaan aina 1,5 bensakoneella, ja vaimo halusi nimenomaan ladattavan.
- Anonyymi
Tämähän on just hyvä silloin. Lataamalla pääsee kesällä edes takaisin ja talvellakin toiseen suuntaan. Toki kovalla pakkasella tuo pikkuakullinen pärähtää päälle jo kotipihalla. Käynti on niin karheaa kovalla pakkasella että tuskin kone lämpiää. Kajuutta sitä vastoin on oikein lämmin. Moottorikin lämpenee tosi nopeasti.
- Anonyymi
up.
- Anonyymi
Olen itseasiassa miettinyt tätä, juuri 225xe:n osalta. Kun sähköllä ajelee, ja vaikka olisi ollut esilämmitys päälläkin, niin moottori näyttää lämpötilaa "cold". Kun sitten ajelee tonne motarin laitaan sähköllä ja sitten polkaisee päästäkseen sopivaan väliin niin moottori ponnahtaa jääkylmästä suoraan viiteetuhanteen kierrokseen ennenkuin tasoittuu sinne parin tonnin alapuolelle. En tykkää, toisi kovasti mielenrauhaa jos tietäisi että konetta on jotenkin lämmitetty niin että öljy kiertää. Toinen vaihtoehto on tietysti että tuikkaan koneen tyhjäkäynnille hetkeksi ja ajaa sitten "save battery"-asetuksella niin että kone lämpenee, mutta vähän tyhmää tuokin olisi.
- Anonyymi
Tällainen rutiini mulle on tullut kyllä, pakkasilla lämmitän esilämmityksellä kabiinin - jo muutama minuuttti auttaa..
Ajelen ensimmäisen muutaman sata metriä save batttery-moodilla ja sitten nipsautan automaattimoodiin. Pikku moottorin pöräytys auttaa jo että öljy kiertää ja voitelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällainen rutiini mulle on tullut kyllä, pakkasilla lämmitän esilämmityksellä kabiinin - jo muutama minuuttti auttaa..
Ajelen ensimmäisen muutaman sata metriä save batttery-moodilla ja sitten nipsautan automaattimoodiin. Pikku moottorin pöräytys auttaa jo että öljy kiertää ja voitelee.Kunhan pakkaset tästä alkavat, niin huomaat, että auto lämmittää mielellään lähdön jälkeen helposti moottoria, ennenkuin antaa rasittaa akkua liikaa. Tuntuu, että tuota on aika mahdoton käyttää väärin. Max e drivea et saa päälle pakkasella kuin vasta akun hieman lämmettyä. Käytännössä tuo comfort asetus on hyvä talviasento. Jos renkaat luistavat lähdössä, on auto heti nelivedolla.
- Anonyymi
Itselläni tuollainen myös ja hyvin mystinen käynnistettävä, kun välillä laittaa esilämmityksen päälle se toimii muutaman minuutin ja sammuu. Eikä toimi kun on töpselissä kiinni. toisinaan pakkasella kun laittaa virrat päälle niin moottori hörähtää heti käyntiin. Olen yrittänyt kysyä ja löytää oikeaa vaihtoehtoa kylmäkäynnistykseen tuloksetta.
- Anonyymi
Sähköllä lämmittämisestä https://keskustelu.suomi24.fi/t/17316908/bmw-225xe-esilammitys
- Anonyymi
225xe -16. Muutaman vuoden kokemuksella luotettavan oloista tekniikkaa ja monikäyttöinen peli. Ei yhtäkään ylimääräistä korjaamokäyntiä normihuoltojen lisäksi. Nelivedolla kahlaa syvässäkin hangessa kun laittaa sport moodit päälle vaihteistosta ja ajotilakytkimestä, niin tavallaan lukot päällä. Suht ripeä tarvittaessa. Halpaa ajoa ja edulliset huollot. Varusteista pakollisia ainakin full LED ajovalot ja parhaat muistipenkit. HUD myös näppärä. Kokonaisuuteen olen ollut tyytyväinen.
- Anonyymi
hei!
mun autoni on pitäisi vaihtava , Latauslukko BMW 225 Xe 2019 - Anonyymi
YXY-145
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926