Mikä sinua askarruttaa tänään ?

Anonyymi

Taivaalliset vai maalliset asiat ? Isot vai pienet asiat ?
Minua askarruttaa tosi pieni ja mitätön asia:
Miten saan verkkokaupasta tilaamani rikkaimurin toimimaan.
Ohje on tulitikkuaskin kokoinen eikä suomeksi,
vaikka suomeksi kuuluisi aina ohje olla.
Netissäkään ei ole ohjetta suomeksi.
Laite on niin yksinkertainen, että tyhmäkin osaa tietysti sen käyttäkuntoon laittaa
ilman ohjetta, minulla ei aamutuimiin ole vielä lähtenyt polla säteilemään.

Googlailin rikkaimureita ja pöytälamppuja ja huomasin itselleni uuden asian:
Jotkut niistä toimivat USB-latauksella ja lampusta voi jopa ladata kännynsä.

USB-ladattavia pöytälamppuja on matkaulaukkuun mahtuvia, sen voi ottaa matkalle mukaan, jos tarvitsee hyvää valaistusta jossain olosuhteissa.

Myös USB-ladattava varreton rikkaimuri, jonka tilasin ja sain kotiin jo on vain ison hiuslakkapullon kokoinen. Sillä saa näpsästi imuroitua vaikka pölyt sohvasta,
kun isolla imurilla ei pääse sohvan lähelle huonekaluja siirtämättä.

Kyllä se siitä...kuppi kahvia lisää ja taantuneet aivoni alkavat raksuttaa...

Hyvää alkua päivällesi !
Mitä sinä mietiskelet tänä aamuna ?

74

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä mietiskelen huvittuneena, että vaikka meteorologeilla nykyään on niin hienot laitteet ja vempaimet, sääennusteiden osuvuus ei ole yhtään parantunut
      sitten 60luvun, kun käytettävissä ei ollut modernia tekniikkaa ja tiedonkulku
      oli erilaista. Eilen piti myrskytä laajalla rintamalla koko iltapäivän paikkakunnallani,
      sen sijaan paistoi aurinko eikä tuulta ollut juuri ollut juuri ollenkaan.

    • Anonyymi

      Et kerro ollenkaan mikä on ongelmana.

      "Miten saan toimimaan?" Painamalla käynnistysliipasinta.

    • Anonyymi

      Minulta karkasi se, että mikä minua askarruttaa. Sitä vastoin jäin pähkäilemään aloittajan käyttöohjeen kanssa. Ajattelin, että jos googlen kautta löytyy esim. englannin kielinen ohje, niin kopioisin sen ja laittaisin google-kääntäjään. Kökköä tekstiähän se käännös on, mutta jonkinlaista osviittaa ehkä saisi.

      Tulipahan tuo nyt pähkäiltyä. Ai niin, se oma mieltäni askarruttava olikin, että auttaako silmätipat väsyneisiin silmiin. Huonon nukkumisen jäljiltä silmät ovat kuin hiekkapaperia.

    • Minua askarruttaa tvssä käyty keskustelu, jossa mietittiin erilaisia vakuutuksia, joita olisi hyvä olla esim. menneen myrskyn tuhojen korvaamiseksi.

      Muistan, että iso 70-luvun ukkosmyrsky kaatoi puita Imatralta Utsjoelle, ja siinä meni apelta perimäämme metsää myös nurinniskoin. Vakuutus ei korvannut kuin pikkusumman, koska heidän mielestään kaatuneet puut olivat tukkipuita, joista saa tukkipuun hinnan myynnissä. Suurin osa männyistä oli katkennut puolivälistä, niitä oli ristiin rastiin varvikossa, eikä mikään metsänostaja ostanut katkenneita runkoja, ei ainakaan meiltä, joilla ei suhteita mihinkään päin ollut.. Niiden siivoamisessa oli kamala työ, enkä muista minne ne joutuivat, rahaa niistä tuskin saatiin.
      Sanoimme metsävakuutuksen irti, koska vuosimaksukin oli saman verran kuin saatu korvaus.
      Mietin nyt, millaisia vakuutuksia pitää olla, että korvauksen todella saa. Kerran jäin ilman palovakuutusta, kun nojatuoliin oli joku pudottanut savukkeen, ja koko tuoli hiiltyi. Onneksi sen päällys oli akryyliä, joka vain sulaa eikä leimahda liekkeihin, mutta tästä syystä tuolia ei korvattu, koska se ei ollut palanut liekein!

      Vakuutusvirkailija luetteli aimo nipun erilaisia vakuutuksia ja niiden sisältöjä, ja ajattelin, että niiden vakuutusmaksut veisivät eläkeläisen pankruttiin.

      • Anonyymi

        Se tuolin palo oli itseaiheutettu vahinko ja tuhotyö, sakot olisi pitänyt maksaa. Vai vielä vakuutuskorvauksia!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tuolin palo oli itseaiheutettu vahinko ja tuhotyö, sakot olisi pitänyt maksaa. Vai vielä vakuutuskorvauksia!!

        Kuinkahan moni vahinko on ihmisen toimista aiheutunut? Harva tulipalo syttyy salaman iskusta.
        No älä ole huolissasi. Uusi tuoli jaksettiin maksaa. Tupakanpoltto on lopetettu.


    • Anonyymi

      Vakuutukset on kinkkisiä juttuja. Vakuutusasiakirjat voivat olla niin laajoja,
      ettei niitä jaksa lukea eikä toisaalta nuista kaikkea lukemaansa.
      Koskaan ei voi olla ihan varma, mitä korvataan.

      70-luvulla törmäsi yksi(tuttu) ihminen minua päin kadun kulman takaa,
      niin että rillini putosivat ja menivät rikki.
      Laitoin korvaushakemuksen vakuutusyhtiööni,
      mutta rillejä ei korvattu. Sen olisi pitänyt korvata, joka vahingon aiheutti,
      mutta sillä törmääjällä ei ollut vakuutusta.

      • Anonyymi

        Moni kotivakuutus kattaa myös vapaa-ajalla muille aiheutetut vahingot. Siis moni.


    • Anonyymi

      Kyllä vakuutuksista nyt jo on tietoa. Ei nuorempana kaikilla ollut minkäänlaista vakuutusta.

    • Anonyymi

      USB-ladattava pöytävalaisin on ihan uusi asia minulle.
      Se ei toimi siis ollenkaan laittamalla töpseli pistorasiaan normaalisti.
      Nyt en tajua. Onko niissä normaalilamput ?

      • Anonyymi

        En tiedä minäkään, mutta yhdessä kehutussa lukulampussa on erittäin hyvä lukuvalo
        ja valon sävyn voi itse säätää hipaisulla. Se on minusta hyvä yksityiskohta.
        Ehkä hankin sen.

        On jotenkin onnenkauppa minkä sävyisen valon mikäkin lamppu antaa.
        Aina ei samaa ole saatavilla mihin oli tyytyväinen ja sitten arpoo mielestään parhaimman,
        mutta valo voikin olla kylmän kelmeä tai liian keltainen.
        Pitää osua samaan lamppuun tarpeeksi watteja ja sopivat lumenit.
        Lisäksi led-lamppujen kanssa on eri juttu.

        Ennen lampun ostaminen oli helpompaa.
        Lähimmissä marketeissani on aika pienet valikoimat.


    • Aloituksesi luin kahteenkertaan!
      Kaiketi aivolohkoni eivät suodattaneet tietomäärääsi,niinsanotusti kertaheitolla?
      No ei se mitään.

      Minä raapaisin ämpärillisen puolukoita joihin sekaantui myös mustikoita,kun käytin sitä poimuria tietty.
      Oletettavasti niistä tulee sitä sekametelisoppaa,kun puolukka kohtaa mustikan?

    • Anonyymi

      Heippa rituliini ja muut ! Rikkuimurini toimii. Ihme, että pääsin perille siitä.
      Olen niin pudonnut kaikesta nykyaikaisesta, ihan yksinkertaisistakin asioista.
      Digi-digi-digikin on vierasta,
      mutta rituliini, kun puolukka ja mustikka kohtaavat siitä tulee hyvää !
      Alkoi tehdä ihan hirveästi mieli kiisseliä niistä lettujen kanssa.
      Minulla on sillai outo maku.
      En ole ainakaan kolmeen vuoteen paistanut lettuja
      enkä tehnyt marjakeittoja tai kiisseleitä.
      Mukavaa viikonloppua !

      • Anonyymi

        Minä en niin puolukoista ja mustikoista välitä, mutta harmittaa kun kuukausi sitten verkkokaupasta tilaamani verkkosukat ja kureliivi ovat vielä tulematta.T. Nallikarin Tyyne.


    • Luin taas ton aloituksesi uudelleen ja ensinnäkin että noi mieltä alentavat asiat tahdon nyt jättää takaalalle.
      Aivan mielettömän tyyni järvi lepää tossa iltaauringon kilossa.

      Sana ehkä kalskahtaa oudolta? Ilmari Kianto, hän voisi avartaa minulle tämän
      maiseman kauneuden.
      Olen niin ihastunut hänen korpikijalijammetuotantoon.
      Kuuntelen hänen tallenteitaan.Hänen rauhallinen kerrontansa antaa minulle todellisen sielunrauhan.
      Tämä levoton kilpailuyhteiskunta unohtuu täysin Hänen leppoisaan kerrontaansa

      • Anonyymi

        Onko sinusta oikein, että eräs kainuulainen vanha nainen on ottanut nikikseen KORPIKIRJAILIJA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta oikein, että eräs kainuulainen vanha nainen on ottanut nikikseen KORPIKIRJAILIJA?

        Ei ole oikein. Korpikurjailija ja korpiherjailija sille sopii.


    • Anonyymi

      Tämän mielettömän maailman menoa :( Elämmeköhän sitä viimeistä aikaa ???

      • Anonyymi

        Tietenkin me elämme viimeistä aikaa, ,mutta elämä maapallolla jatkuu
        meidän jälkeemme.


    • Anonyymi

      Että pääsen ommaan punkkaan :D

      • Anonyymi

        Vieraissako olet nyt ?


    • Anonyymi

      Että muistan pistää saunan oven kii ku löylyt ulos :)

    • Anonyymi

      Anatukele....verkkosukkani ja kureliivini ovat vieläkin tulematta!? Nallikarin Tyyne.

    • Anonyymi

      Askarruttaa paljon miten maailman käy ? Onko puoli maapalloa kuollut
      vuoden päästä koronaan ?

    • Anonyymi

      Minua askarruttaa tänään(kin), kuten jo pidemmän aikaa, ihmisten negatiivisuus ja viehamielisyys. Ei pelkästään sosiaalisessa mediassa, vaan ihan valtakunnallisesti, etten sanoisi globaalisti. Pari päivää sitten samaan tulokseen tulivat jotkut tutkijatkin Suomen osalta. Pitkään oli väkivaltarikokset laskusuunnassa, vaan tänä vuonna noususuunta on ollut jyrkkä.

      Lasten, jopa alakouluikäisten, fyysinen väkivalta on lisääntynyt. Ei se ole enää sitä, että pipo revitään päästä ja heitetään kuralätäkköön, vaan potkitaan ja nyrkkeillään.

      Teinit puukottavat toisiaan ja ajelevat kolareita luvallisilla ajoneuvoilla tai luvattomasti. Naiset tökkivät keittiöveitsillä ja miehet tekevät raakoja suunniteltuja murhia. Eliminoidaan raa'asti se mikä ei itseä miellytä.

      Onko silmäni tietoisesti hakeutuneet noihin pahoihin uutisiin tämän koronan myötä vai onko näkemäni todellakin todellisuutta.

      xxxl

      • Anonyymi

        Korona aiheuttaa ahdistusta. Ahdistus aiheuttaa häiriökäyttäytymistä.
        Yhdellä täällä onkin ollut "korona päällä" niin kauan kuin hän on palstoilla ollut.
        Tosi ikävää pilata palstat muilta.


    • Anonyymi

      "Yhdellä täällä onkin ollut "korona päällä" niin kauan kuin hän on palstoilla ollut.
      Tosi ikävää pilata palstat muilta."???

      Tosi ikävä, että se korona iski juuri sinuun, joka moitit tätä "yhtä" jatkuvasti, sillä onhan se jo huomattu, aina samat "paskapönttö" ja "lahonnett mökit" juttusi.

      Sinä juuri aiheutat täällä sitä epäsopua, kirjoittaen loukkaavia viestejä "hänestä" ja niistä saa kärsiä viatomatkin, koska "hänellä" on aina tarve nimetä myös häiriköt, joita hän epäilee näiden viestien lähettäjäksi.

      • Anonyymi

        askarruttaa, miksi on taustamusikkia joka ohjelmassa, ei puhetta kuule...


      • No, kukas se siellä meuhkaa?


      • Anonyymi

        Erehdyt henkilöstä, luulosairas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyt henkilöstä, luulosairas.

        Miten niin erehdyin, tiedätkö sinä kuka siellä puskassa meuhkaa?


      • Anonyymi

        Vihjailu on valttia!
        Nokkeluustesti muille palstalaisille.


    • Minua askarruttaa tänään tv:n tiedottajien vaatemaku. Meteorologeilla ja urheilu-uutisten lukijoilla on usein niin erikoiset asut, että tiedotus jää kuulematta, kun kummailee asuvalintoja.
      'Eikö tv:ssä ole stailaajia, koska olen ymmärtänyt, että monet vaatteet ovat peräisin tv;n omasta vaatevarastoista.
      Livahtavatko ihmiset sinne ja nappaavat henkarilta ekan roitin niskaansa minuuttia ennen lähetystä!
      No eihän se haittaa tietenkään. Asu olkoon vapaa.

    • Anonyymi

      Askarruttaa sellainen, minkä tyntee puuttuvan., vaikkapa kunnon maastopyörä tai seksi.

      • Anonyymi

        Minä olen pähkäillyt seepran väritystä:
        Onko se valkoiset raidat mustalla pohjalla vai mustat raidat valkoisella pohjalla?
        Epätietoisuus tekee kohta hulluksi...


    • Anonyymi

      Kun ei saa nukutuksi, kuorsaajan takia. Eikä voi koko aikaa pitää korvatulppiakaan, koska korvakäytävät ärtyvät. Kohta menee unirytmi täysin sekaisin ja se ei naurata yhtään.

    • Anonyymi

      Askarruttaa se, että onko puhjennut keliakia. Ruisleivän puutteessa söin vehnäleipää ja jäi hiivan maku suuhun. Mahakin mölyää.

      • Anonyymi

        Käy ihmeessä lääkärissä niin tiedät. Keliakia kyllä alkaa laihduttaa pian, oireet tulee kaikista viljoista.


      • Anonyymi

        Ai, että keliakia yht'äkkiä kun syö poista leipää kuin normaalisti.
        Vehnäleipä voi olla vaikeaa jonkun mahalle, se voi tukkia suolistoakin,
        jos siinä ei ole yhtään kuitua eli jos se on tehty ranskanleipäjauhoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy ihmeessä lääkärissä niin tiedät. Keliakia kyllä alkaa laihduttaa pian, oireet tulee kaikista viljoista.

        Kiitos vastauksista anot 8:57 ja 9:14.
        En syö yleensä kuin täysjyväruisleipää. Tuo mitä söin oli leipomosta ostettua focaccia, missä oli päällä oliivipaloja. Olin pakastanut vierailijoilta jääneen lopun.
        Niin tietämätön olin, että luulin keliakia-oireiden tulevan vain vehnästä.
        Saitte sysättyä minut Keliakialiiton sivuille. Sieltä löytyy kaikenkattavaa tietoa.


    • Anonyymi

      Minua askarruttaa aivojen rappeuman seurauksena tulevat käytösmuutokset
      ihmisessä yleensä ja ajatuskulkujen muutokset. Se kun ihmisestä tulee vaihtoehdoton,
      hän ymmärtää enää vain omat näkemyksensä ja on aina oikeassa ja luulee olevansa
      maailman suurenmoisin ihminen, vaikka on ilkeä. Tiedän kyllä että se on aika yleistä,
      onkohan siihen lääkettä.

    • Anonyymi

      Mistähän voisi hankkia suurentavan välineen, jotta voi tehdä tarkkaa käsityötä, tummat värit ovat haaste. Lasit on hyvät, ne ei riitä. Tätä pähkäilen tänä aamuna.

      • Anonyymi

        Suurennulaseja on erilaisia eri töihin soveltuvia. Jos tarvitset esim. neulomista/kutomista varten, niin löytyy sellaisia jotka saa kaulalle roikkumaan. On myös jalustalla jne.
        Laitappa googleen haku: suurennuslasit käsitöihin. En ole varma toimiiko tuo laittamani alla.

        https://www.google.fi/search?source=hp&ei=k1eBX9ofz_iTBeyilugN&q=suurennuslasi käsitöihin&oq=suurennuslasi käsi&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgIIADIGCAAQFhAeOggIABCxAxCDAToICC4QsQMQgwE6BQgAELEDOgUILhCxAzoCCC46CAguELEDEJMCOgQIABAKUN8JWN0rYMc7aAFwAHgAgAFViAHtCZIBAjE4mAEAoAEBqgEHZ3dzLXdperABAA&sclient=psy-ab


    • Anonyymi

      Mitä ruokaa perheelle laittaisin? Mikä olisi hyvää ja halpaa?

      • Anonyymi

        Jauheliha näyttää näinä päivinä olevan edullista kaupassa kuin kaupassa. Tee jauhelihamure ja keitetyt perunat. Jos on viitseliäisyyttä niin muussi. Lisukkeeksi "mitä jääkaapista löytyy" -salaatti.


      • Anonyymi

        Osta tarjouksesta lohi ( saattaa saada jopa 4.99 kilo ) ja fileoi itse. Paista yhtenä päivänä medaljongit pannulla, toisena lohikeitto ja graavaa osa leivälle tai perunoiden kanssa. Graavin lopusta voit tehdä vielä lohiperunalaatikon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta tarjouksesta lohi ( saattaa saada jopa 4.99 kilo ) ja fileoi itse. Paista yhtenä päivänä medaljongit pannulla, toisena lohikeitto ja graavaa osa leivälle tai perunoiden kanssa. Graavin lopusta voit tehdä vielä lohiperunalaatikon.

        Aivan hyviä ehdotuksia. Viikolla ostin kilon punalappuista jauhelihaa josta tehtyä mureketta söimme kahtena päivänä. Loppu mureke on pakasteessa kahden annoksina.
        Tänään päädyim kaurapuuroon ja alkuillasta syömme vaimoni kanssa pari grillattua Dulanon makkaraa ja ohessa "jatkettua" perunasalaattia. Jatko = joukkoon keittyä perunaa pieninä lohkoina, puoli pientä omenaa silppuna. maustekurkkua myös silppuna, Dijon sinappia ja pari valkosipulin kynttä pursotettuna.
        Huomenna savusiikaa, keitettyä kananmunaa ja em. perunasalaattia.

        Tuoresalaattini on jokapäiväinen vakio. Karvahatullinen jäävuorisalaattia, sipulia, tomaattia, sinappia, valkoviinietikkaa, neitsytöljyä, hunajaa ja salaattijuustoa. Tuoretta tilliä jos sattuu olemaan. Vaimoni K-vitamiinin taso tarvitsee päivittäisen vakioannoksen vihreää.

        Itse asiassa ensimmäinen kommenttini johtui siitä, että havaitsin miten vähän minulla onkaan huolia. Turha puristella kiveksiään sellaisten asioiden vuoksi joille ei mahda mitään.


      • Kaalilaatikko. Joukkoon ruskistettu jauheliha, mukana sipulisilppu ja vähän amerikanpekonia makua antamaan. Ripaus siirappia , pippuria, meiramia ja suolaa, siinä mausteet. Jos tykkää valkosipulista, niin sitä voi lisätä pannulle kun ruskistaa jauhelihaa. Hyvää tulee. Kaali on nyt parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Kaalilaatikko. Joukkoon ruskistettu jauheliha, mukana sipulisilppu ja vähän amerikanpekonia makua antamaan. Ripaus siirappia , pippuria, meiramia ja suolaa, siinä mausteet. Jos tykkää valkosipulista, niin sitä voi lisätä pannulle kun ruskistaa jauhelihaa. Hyvää tulee. Kaali on nyt parhaimmillaan.

        Kyllä kaalilaatikkoon kuuluu myös riisi. Se imee kaalin vetisyyden ja antaa ruokaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaalilaatikkoon kuuluu myös riisi. Se imee kaalin vetisyyden ja antaa ruokaisuutta.

        Minä käytän riisin asemesta ohrasuurimoita. Amerikanpekoni on ylihinnoiteltua. Ostan tarjouksesta kylkiköntin ja vuoleskelen kohmeisesta köntistä ohuet siivut päälle.
        Voin tehdä ja syödä kaaliruokia vain vaimoni omien matkojen aikana.
        Pidän kaikista kaaleista.
        Sama yksin syöminen koskee myös silakkaa ja sisäelimiä.
        Joskus kun olin viitseliäämpi valmistin hapankaalikääryleitä hirvi-sika jauhelihasta.
        En ole viitsinyt vuosiin jyskyttää hapankaalia enkä ole saanut hirveäkään.
        Marketin lihamestarikin on vaihtunut.
        Pariin vuoteen vaimo ei ole käynyt tyttöjen matkoillakaan.
        Ei hyvin mene!


    • Anonyymi

      Mitä "henkevää" voisi tehdä ? Tekisi mieli mennä yhteen taidenäyttelyyn,
      mutta kun on korona....
      Vilho Lammen näyttely on viimeistä viikkoa.

    • Minua askarruttaa tänään, millainen ilmoitus koronatestin tehneelle henkilölle tulee.
      En ole tullut ajatelleeksi, miten altistunut saa tiedon, ja miten hän osaa toimia sen satuaan.
      Syy mietteisiini on kaukainen tuttava, joka oli iloinen, koska hänen testinsä oli positiivinen, eikä siis koronaa ollut!
      Tietysti kaikki häätivät häntä terveyskeskukseen, ja uskon, että hän on ihan turvassa ja hoivan kohteena, mutta asia alkoi ajatteluttaa. Entä jos joku ikääntynyt, jo muutenkin omissa oloissaan elelevä henkilö ei tiedä tai osaa tulkita testin tulosta.' Miten se ilmoitetaan testatulle?

      • Anonyymi

        Positiivinen testihän tarkoittaa, että on korona..

        Lapsenlapseni oli testeissä ja hänen äitinsä sai tiedon tekstiviestinä, että ei koronaa. Mikäli olisi ollut, niin se olisi ilmoitettu soittamalla ja siinä samalla neuvottu mitä pitää tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Positiivinen testihän tarkoittaa, että on korona..

        Lapsenlapseni oli testeissä ja hänen äitinsä sai tiedon tekstiviestinä, että ei koronaa. Mikäli olisi ollut, niin se olisi ilmoitettu soittamalla ja siinä samalla neuvottu mitä pitää tehdä.

        Hyvä tietää. Kiitos.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tietää. Kiitos.
        Mkr.

        Kauan on sullakin kestänyt, että et tiedä onko positiivinen vai negatiivinen tulos ,että ei ole koronatartuntaa!
        Onhan joka tuutista tullut koronasta tietoa.

        Hyvä, kun nyt senkin tiedät Mkr.


    • Anonyymi

      Jos saa negatiivisen tuloksen niin sehän on positiivista :)))))

    • Anonyymi

      Miksi Kiina ei pistetä totaaliseen boikottiin, että se alkaisi toimia WHO:n
      ohjeitten mukaan. On karmivaa, että yksi maa saa holtittomasti levittää
      tappavia tauteja koko maailmaan vain siksi, etteivät he välitä mitään hygieniaolosuhteistaan.

      Eläintoreilla teurastetaan myytävä eläin asiakkaan silmien edessä
      ja lepakot saa lennellä vapaasti viruksia levittämässä.
      Myyntipöytiä ei sen kummemmin desinfioida, ehkä vettä heitetään joskus,
      jos sitä on. Pöydillä lilluu veret ja sisälmykset. Virukset siirtyvät eläimestä asiakkaseen, joka "syötävän raadon" vie kotiin.

      Kiinalaiset arvostavat korkealle tuoreen lihan, siksi eläin tapetaan vasta kun asiakas tulee ostamaan, on se kana tai piikkisika tai lisko.

      Miksi maailma sallii tällaista tapahtuvan ?
      Vuosikymmeniä Aasiasta ts. Kiinasta tulee tauteja vuosittain.
      Niitä jokatalvisia flunssia sanottiin aikanaan "aasialaisiksi".

      Muun maailman ihmisiä kuolee miljoonia kiinalaisten alkeellisuuteen ja välinpitämättömyyteen.

    • Minua hieman "ketuttaa", kun huomenna täytyisi mennä kauppaan pakosta ja en millään viitsisi. Maskin voin laittaa naamalleni, ei se ole ongelma, suojatkoon, tai ei.

      Tosin ei täällä näy noita maskeja kovinkaan usealla ja kunnassamme on nyt 5 tartuntaa. Olisivat edes kertoneet, mistä ne on saatu? Onko joku vanhusten hoitolaitos, vai peräti minun lähikauppani?

      Itse ounastelen, että he ovat liikkuneet tuossa lähi kaupungin suurissa marketeissa, koska täällä on enää pari pientä kauppaa.

      Voisin vain todeta, kuin K. Päätalo kirjoissaan," että se on luojassa, joille suuri m..lkku kasvaa", kuten 30000 henk. kunnassa se osuisi juuri minun kohdalleni. ;))

      Tosin, ei taida minulla koskaa ko. elin kasvaa, vaikka s-postini tulviikin peniksen pidennyksiä ja vahvaa erektion saamista, puhumattakaan kuumista venäläisistä naisista.

      • Anonyymi

        Eikö nyt vanha mummo olisi säädyllisempää vertauskuvaa voinut keksiä, tuo on aivan katujätkien tasoa. Oletko noin typerä, ettet voi olla puhumatta tuollaisista mainoksista. Ehkä liikut pornosivuilla, silloin niitä mainoksia varoitusten mukaan mukaan alkaa tulla. Niistä sivuista varoitetaan myös virusten takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nyt vanha mummo olisi säädyllisempää vertauskuvaa voinut keksiä, tuo on aivan katujätkien tasoa. Oletko noin typerä, ettet voi olla puhumatta tuollaisista mainoksista. Ehkä liikut pornosivuilla, silloin niitä mainoksia varoitusten mukaan mukaan alkaa tulla. Niistä sivuista varoitetaan myös virusten takia.

        Anteeksi, että siteerasin lukemaani kirjaa, josta tuo oli jäänyt mieleeni ja pornosivuilla en koskaan vieraile.

        Näinhän minä ole ilmeisesti, typerä "katujätkä", mutta edelleen nainen, siis olenko sitten se "huora" mielestäsi?

        Mielenrauhaa sinulekkin, jos olet jo 80 , koska meillä ei kursailla enää siveyspolisseina.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Anteeksi, että siteerasin lukemaani kirjaa, josta tuo oli jäänyt mieleeni ja pornosivuilla en koskaan vieraile.

        Näinhän minä ole ilmeisesti, typerä "katujätkä", mutta edelleen nainen, siis olenko sitten se "huora" mielestäsi?

        Mielenrauhaa sinulekkin, jos olet jo 80 , koska meillä ei kursailla enää siveyspolisseina.

        Normaalisti ei ole tarpeenkaan vanhojen palstalla kursailla siveyspoliisina, koska jokainen sivistynyt aikuinen pitää huolta kielenkäyttönsä rajoista. Tuskin tuollaiset sanat monenkaan sanavarastoon kuuluu, vaikka niitä kirjoissa olisi. Tuon h---a sanankin toit ihan itse keskusteluun. Minun mielenrauhani ei tuollaisesta järky, ei vaan ole kiva palstalla nähdä ala-arvoista kielenkäyttöä. Sinusta se kertoo, ei minun mielenrauhastani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nyt vanha mummo olisi säädyllisempää vertauskuvaa voinut keksiä, tuo on aivan katujätkien tasoa. Oletko noin typerä, ettet voi olla puhumatta tuollaisista mainoksista. Ehkä liikut pornosivuilla, silloin niitä mainoksia varoitusten mukaan mukaan alkaa tulla. Niistä sivuista varoitetaan myös virusten takia.

        Jaaa, että Kalle Päätalo katujätkä ? - Nm. Sitaattien kertomaa


    • Minua askarruttaa tänään., miten saan puutarhani syystyöt tehdyksi.
      Ikä painaa sen verran, että liike on hidastunut, eikä selkä toimi.
      Joka päivä vähän.
      Tulisi talvi ja lumi peittämään raadellut kukkapenkit. Sitä toivoin viime syksynäkin, mutta sain pettyä. Lunta ei tullut koko vuonna. Muistelen, että tein yhden kerran sohjoiset lumityöt.

    • Anonyymi

      Perusteellista pähkäilyä ja epävarmuutta. Meneekö salilla nyt klo9:n jälkeen hack kyykyssä 170kg koska koivet ovat vielä jähmeät sunnuntain pitkien sarjojen jäljiltä.
      Toinen ratkaisematon asia on se, käynkö kotimatkalla K-Superissa vai S-Marketissa?
      Perheemme tarvitsee litran maitoa ja tuubin mätitahnaa.

      • Anonyymi

        Epävarmuus kostautui! Koukkasin Liddlen kautta ja mukaan tarttui, maidon lisäksi, korppu- ja rinkelipussit, kuivakakkupökö, vaimolle kahta laatua tummaa suklaata, kolmen sortin täytekeksejä, korvapuusti. Mätitahna unohtui.
        Ps. Hack tavoite toteutui kohmeisenakin.


    • Anonyymi

      Askarruttaa olenko (jo) sairastanut koronan lievänä.
      Vasta-ainetestaus kaikki kuluineen tulisi maksamaan yksityisellä noin 200 euroa.

      Kunnallisia lääkäreitä ei tulisi mieleenkään asialla häiritä, ei onnistuisi sieltä kautta.

      Itselleni olisi hyvä tietää, kun jelpin paria muuta huonokuntoista ihmistä.
      Tietenkin heidänkin kannaltaan.

      Luin muuten, että kun rokotuksen saa ei vielä voida tietää, voiko silti levittää
      virusta, vaikkei ei itse siihen sairastuisi.

      • Anonyymi

        Sehän on katala juttu, jos rokotteen saanut voi levittää koronaa,
        mutta ehkä mahdollisuus kantaa virusta kuitenkin pienenee rokottamisen myötä,
        vai miten se mahtaa olla ?


    • Anonyymi

      Meikäläistä huolettaa eniten seuraava asia:

      En huolehdi juuri mitenkään juuri mitenkään suojauksesta koronalta.

      Jo sairastun ja menehdyn, pääsenköhän taivaaseen?

      • Anonyymi

        Onko taivas olemassa, siitäkin se riippuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko taivas olemassa, siitäkin se riippuu.

        On tietysti. Etkö näe? Oletko sokea vai eikö taju riitä? - Nm. Sisäänrakennettu juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietysti. Etkö näe? Oletko sokea vai eikö taju riitä? - Nm. Sisäänrakennettu juttu

        Sinullako on sisäänrakennettu taivas ? Vintillä vai, siellä mikä meni sinulla pimeäksi
        jo kauan sitten. kalkkaroilla menee-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullako on sisäänrakennettu taivas ? Vintillä vai, siellä mikä meni sinulla pimeäksi
        jo kauan sitten. kalkkaroilla menee-

        Sun sisällä ei ole selvästikään mitään. - Nm. Tyhjyys kumajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun sisällä ei ole selvästikään mitään. - Nm. Tyhjyys kumajaa

        Kalkkaro on puhelias tänään.


    • Anonyymi

      Ruotsissa epäillään koronan jo sairastaneitten sairastuneen uudelleen koronaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe