Diabetes, voinko syödä suklaata

Tuttelw

Hei. Mulla on todettu kakkosluoka diabetes. Se täysin oireeton ja ei häiritse elämää. Veren paastosokeri on toistuvasti yli 7, mutta ei ole mitään oireita jotka haittaa elämää. Sanovat mulle terkkarissa, että rupea syömään vihanneksia ym. ja käymään lenkillä. Mutta miksi, tunnen olevani rautaisessa kunnossa vaikka paastoarvo on yli 7. En tahdo luopua suklaasta, karkeista, sipseistä ja kaljasta. Nämä herkut laitettiin kiellettyjen listalle. Eikö diabeetikko saa edes kerran päivässä syödä Fazerin sinisen levyn ja kitata viikonloppuisin kaljaa. Kysynpähän vaan.

13

8794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      taitaapi pitemmän ajan kuluessa tehdä elinvaurioita tuollaiset syömingit ja juomingit diabeetikolla.

    • "Terapeutti"

      mikäänhän ei ole periaatteessa kiellettyä, kun muistaa KOHTUUDEN. Levy suklaata on liikaa päivässä oli kyseessä diabetes tai ei. Samoin oluen juonti joka viikonloppu. Ei sitäkään kannattaisi joka viikonloppu harjoittaa. Saunakaljat silloin tällöin on ok. Samoin herkutellakin voi välillä mutta todellakin annoskokojen tulisi olla kohtuullisia. Kakkostyypin diabeteksessa on tärkeää painonhallinta, terveellinen ruokavalio ja liikunta, koska sillä voidaan ehkäistä sydän- ja verisuonitautien ilmaantumista. Riski näihin tauteihin on tyypin 2 diabeteksessa suuri.

    • Vilho

      Kysymyksesi oli väärin asetettu. Sinun pitäisi kysyä itseltäsi ja havainnoida siihen vastaus: Onko syynä D2:teen suklaan syönti ja hiilihappoisen juoman juonti? Kummatkin ehkäisevät enemmän tai vähemmän, yksilöstä riippuen, sokerin sulamista, joillain pysyvästi. Ja kun sokeri ei sula, siihen tulee himo, koska ruumiilla ei ole käyttökelpoisessa muodossa olevaa sokeria. Olet syöksykierteessä, josta vain itse voit itsesi oikaista. Ilman oikaisua et pääse nauttimaan eläkepäivistä.

    • syöppö

      Sun kannattaa jatkaa valitsemallasi linjalla ehdottomasti. Koska yhteiskunnalle on sinusta valtavasti kuluja tulevaisuudessa, nin valitsemasi linja johtaa siihen,et hoitajilla ja lääkäreillä riittää töitä ja lääketeollisuus voi jakaa hyviä osinkoja. toivottavasti olet maksanut
      tarpeeksi veroja.

    • Tarja

      Hei,

      diabetes II aiheuttaa yhtä paljon/enemmän pitkäaikaisvaurioita kuin DI. Olet ilmeisesti ylipainoinen, mutta suhteellisen nuori? Valitettavasti laihtuminen on II-tyypin ainoa tapa saada diabetes kuriin, jolloin lääkityksenkin joskus voi lopettaa. Ellei laihdutus motivoi, pitkäaikainen huono tasapaino aiheuttaa munuaisvikaa, näön menetystä, tuntohäiriöitä, korkeaa kolesterolia (sydänvaurioita/aivohalvausta/sepelvaltimotautia) jopa 10v sisällä (yleensä kestää 15-20v). Yritä rajoittaa alussa suklaa yhteen päivään/vko ja silloinkin vain yksi levy. Joskus voi repsahtaa, mutta ei jatkuvasti. Laihduttaminen on aina vaikeaa, ja sinä et ilmeisesti halua laihtua? Itselleni oli Painonvartioiden kirjasesta apua (istuntoihin minua ei saa). Sain 15kg pois ja pois se on pysynyt kahden vuoden jälkeenkin. Onnea matkaan!

    • risto janhu

      Totuus on että on 16.10.2014 ja tänään ratkaisin Australiassa, sokerin sairauden, 30 vuotisen sairauden jälkeen, kun olen vastarannan kiiski ja ne tiedot ovat ilmaisia Kokki sivuillani jossa ratkaisen sairauksia, mistä ne johtuvat, ensimmäinen raatkaisuni on KOKKI, bakteeri Google sivuilla, mutta tänään oli aamu nii mukavaa kun sokerini oli 5.6 ilman yhtään vitamiinia, jjoka tuli suklaan oikeasta annostuksesta 30 vuoden tutkimuksen tuloksena luojani minulle ilmoittamana ?

      • Puutaheinää

        Miten voit olla jo keskellä päivää noin kännissä.


    • VP?

      "En tahdo luopua suklaasta, karkeista, sipseistä ja kaljasta. Nämä herkut laitettiin kiellettyjen listalle."

      " Eikö diabeetikko saa edes kerran päivässä syödä Fazerin sinisen levyn ja kitata viikonloppuisin kaljaa."

      Aloittaja on sivun ylläpidon räkänokka joak jatkaa SUOMI24:n pelleilyä vakavalla sairaudella.

      • Olet tyhmä

        Hehheh - heräsit 9 vuotta vanhaan vitsiin. Et lukenut tätä aluetta silloin eikä varmaan tarkoittamasi räkänokatkaan.


    • Anonyymi

      Syö tummaa suklaata ennemin kuin maitosuklaata

      • Anonyymi

        Olet melkein 19 vuotta myöhässä neuvoinesi.


    • Anonyymi

      "Eikö diabeetikko saa edes kerran päivässä syödä Fazerin sinisen levyn ja kitata viikonloppuisin kaljaa. Kysynpähän vaan."

      Ei voi jollei halua nousevaan lääkekierteeseen. Todella paljon sokeria.

      • Anonyymi

        Joo ei kyllä voi suositella yhtään kenellekään suklaa levyä päivässä ja kaljaa päälle, oli diabeetikko tai ei.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe