Lieksan kaupat tekevät hyvää työtä, kun lahjoittavat elintarvikkeita jaettavaksi köyhille, mutta eikö Lieksasta oikeasti löydy muuta tahoa kuin helluntailaiset tähän hommaan? Helluntailaiset istuvat sitten näiden ruokatarpeiden päällä ja pakottavat köyhät kuuntelemaan alentavia ja nöyryyttäviä saarnoja ennen kuin suvaitsevat jakaa ruokia jotka kauppias on lahjoittanut hyvää hyvyyttään. Apua hakemaan tullut köyhä saa kyllä tuntea syntisyytensä ja huonoutensa, ja välillä vihjaillaan halventavasti, että eivät hakijat edes apua tarvitse. Hel****i, istuisiko kukaan siinä hellareiden nöyryytettävänä, jos ei apua oikeasti tarvitse? Vieno pyyntö kauppiaille: etsikää uusia yhteistyökumppaneita ja jatkakaa hyvää työtä heidän kanssaan. Kiitos.
Vetoomus Lieksan kaupoille: älkää antako helluntailaisten enää kiusata köyhiä
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei todellakaan millekään uskonnollisille. Eiköhän löydy ns. tavallisia ihmisiä jakamaan. Vaikka uskonto on hyvä asia ja siitä puhuminen samoin, ei se sovi ihan joka tilanteeseen. Pitäisi malttaa sulkea suunsa määrätyissä tilanteissa.
Ainakaan täällä eivät kaupat tahdo löytää sellaisia tahoja, joilta löytyisi talkooväkeä.
On alueita joissa ei jakelu onnistu ollenkaan, kun ei ole väkeä joka ilmaiseksi olisi valmis siellä työskentelemään.
Olen käynyt joskus katsomassa "kulissien taakse", ja jututtanut tekijöitä.
Ei se ainoa aika ole mitä jaossa menee, ensin on haku, lajittelu, pussitus ja monta muuta pientä hommaa.
Punainen Risti on yrittänyt paikoitellen, mutta tekijöitä ei löytynyt, korkeintaan aluksi kerraksi pariksi.
Täällä ainakin siinnä työssä on mukana ihmisiä kaikista piireistä, mutta tiloja ei oikein kukaan anna ilmaiseksi käyttöön, kuten täälläkin Helluntaiseurakunta.
Halusin tällä vain tuoda esiin hieman käytännön ongelmia, en puolustaa ketään.- Anonyymi
Kyllä Märäjälahteen löytyi äkkiä SPR:n tätejä matu-uroksia hoitamaan. Miten ei tähän hommaan löydy? No ei suomalaisista olekaan niin väliä, vieraiden valtioiden soturit ovatkin kunniakansalaisia.
Märäjälahdessa oli ollut tätejä ja mummoja niin että rumempia oli pitänyt potkia sivuun, joillekin oli annettu jopa porttikielto. Olivat olleet vuorokauden ympäri jatkuvasti.
- Anonyymi
Köyhää nöyryytetää raamatun sanalla oli kansakoulussa aikoinaa aamuvirsi joka piti laulaa aamutoimena oli pakollista. työttömälle ruoka-apu tuo lohtua olemattomalla työttömyysturvalla ja kansaneläkkeellä on hyvä laulaa että saa ruokaa
- Anonyymi
Jos kauppiaat antavat ruokatarvikkeita jaettaviksi todellisille tarvitsijoille niin jonkinlainen kontrolli pitäisi olla minkälaisille toimijoille ja millä ehdoilla tämä tehtävä annetaan. Jos ruokakassin saamisen edellytys on joutua uskonnollisen tai poliittisen käännytyksen kohteeksi niin hyväntekeväisyys tällaisessa toiminnassa on kaukana. Joten jos tämä aloitus on paikkansa pitävä niin hyvällä asialla olet. Kauppiailla on hyvä tarkoitus, mutta missä on ruokakassien jakelijoiden moraali ja ihmisten kunnioitus.
- Anonyymi
Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Ei kenelläkään oikeutta korottaa itseänsä. Ei lyödä sanoilla vaan rakastaa, sitä Jumala odottaa meiltä, rakkautta kärsiviä kohtaan, ei sanoilla lyöntejä. Ei sillä voiteta mitään vaan päinvastoin. Jos työtön menee leipää hakemaan, rakastakaa, älkää sanoilla lyökö. Niinkö Jeesus opetti, et lyökää lyötyjä, painakaa alas painetut. Ei vaan rakastakaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Ei kenelläkään oikeutta korottaa itseänsä. Ei lyödä sanoilla vaan rakastaa, sitä Jumala odottaa meiltä, rakkautta kärsiviä kohtaan, ei sanoilla lyöntejä. Ei sillä voiteta mitään vaan päinvastoin. Jos työtön menee leipää hakemaan, rakastakaa, älkää sanoilla lyökö. Niinkö Jeesus opetti, et lyökää lyötyjä, painakaa alas painetut. Ei vaan rakastakaa.
Jatko edelliseen. Tunnen et pitää laittaa. Älkää pakottako kuuntelemaan evankeliumia ken ei halua kuunnella, ajatte vaan pois ruokajakelusta. Ne jotka haluaa ottavat teihin yhteyttä. Rukoilkaa heidän puolestaan ja salasiunatkaa heitä, kun olette paikalla. Toimii paremmin kuin ääneen puhuminen. Siunatkaa ruoka lyhyesti, olkaa iloisia ja rakkaudellisia. Ei mitään loukkaavaa pahaa sanaa. Rakkaudella voitetaan ei pakottamalla kuuntelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatko edelliseen. Tunnen et pitää laittaa. Älkää pakottako kuuntelemaan evankeliumia ken ei halua kuunnella, ajatte vaan pois ruokajakelusta. Ne jotka haluaa ottavat teihin yhteyttä. Rukoilkaa heidän puolestaan ja salasiunatkaa heitä, kun olette paikalla. Toimii paremmin kuin ääneen puhuminen. Siunatkaa ruoka lyhyesti, olkaa iloisia ja rakkaudellisia. Ei mitään loukkaavaa pahaa sanaa. Rakkaudella voitetaan ei pakottamalla kuuntelemaan.
Korjaus, ne jotka haluaa kuulla evankeliumia ottavat yhteyttä teihin. Heille sit puhutte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Ei kenelläkään oikeutta korottaa itseänsä. Ei lyödä sanoilla vaan rakastaa, sitä Jumala odottaa meiltä, rakkautta kärsiviä kohtaan, ei sanoilla lyöntejä. Ei sillä voiteta mitään vaan päinvastoin. Jos työtön menee leipää hakemaan, rakastakaa, älkää sanoilla lyökö. Niinkö Jeesus opetti, et lyökää lyötyjä, painakaa alas painetut. Ei vaan rakastakaa.
Olen pitkäaikaistyötön ja käynyt monesti helluntailaisten ruoka jakelussa niin voin kirjoittaa kokemuksesta. Ei siellä lyödä lyötyä. Heillä on meille kurjille todella rakkaudellinen sanoma.
Ei kannata alkaa täällä netissä alkaa levitellä heistä syytöksiä jotka ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Minä en kuulu heidän seurakuntaansa enkä usko ikinä liittyväni.
He taitavat olla ainoita ihmisiä täällä joiden silmissä pitkäaikaistyötönkin on ihminen.
Minä tipahdin työelämästä KAUAN sitten. Mielestäni on hyvä että joku pitää meitä ihmisinä etes helluntailaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön ja käynyt monesti helluntailaisten ruoka jakelussa niin voin kirjoittaa kokemuksesta. Ei siellä lyödä lyötyä. Heillä on meille kurjille todella rakkaudellinen sanoma.
Ei kannata alkaa täällä netissä alkaa levitellä heistä syytöksiä jotka ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Minä en kuulu heidän seurakuntaansa enkä usko ikinä liittyväni.
He taitavat olla ainoita ihmisiä täällä joiden silmissä pitkäaikaistyötönkin on ihminen.
Minä tipahdin työelämästä KAUAN sitten. Mielestäni on hyvä että joku pitää meitä ihmisinä etes helluntailaiset.Saarna on pakko kuunnella ennen ruoka-avun saamista, ja saarnat ovat usein aika kiihkeitä. Eli uskonnollinen käännytys on edellytyksenä ruoka-avun saamiselle.
- Anonyymi
Omaiset, tehkää yllätyskäynti vanhuksen luo saarna-aikaan ja antakaa lahkolaisille ajolähtö. jos vanhus ei saarnaa halua kuunnella.
Näin tehtiin oman omaisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673