Kristillinen avioliitto!?

Anonyymi

Tiedän avioliiton. mutta mikä on kristillinen avioliitto?

28

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukaan ei näytä tietävän. Se on siis pelkkä sana ilman merkitystä

      • Kristillinen avioliitto on miehen ja naisen avioliitto.

        MATT. 19: 5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Kristillinen avioliitto on miehen ja naisen avioliitto.

        MATT. 19: 5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

        Kristillisessä avioliitossa mies ja nainen vihitään avioliittoon keskenään, voitko laittaa Raamatunkohdan jossa mies ja nainen vihitään avioliittoon.

        Mikäli Raamatussa ei vihitä miehiä ja naisia avioliittoon, onko varmuutta ettei suomessa nykyään käytössä oleva tapa vihkiä ole Raamatun vastainen pakanallinen rituaali?

        Kammottavaa!


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Kristillinen avioliitto on miehen ja naisen avioliitto.

        MATT. 19: 5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

        Ei avioliitto on sama asia kuin punainen liha?


    • Anonyymi

      Eroaa tavallisesta siinä mielessä, että siitä ei voi erota, eikä voi uudelleen mennä naimisiin sen puitteissa. Paitsi jos haluttaa.

      • Anonyymi

        Huonolla tuurilla Valinta pakottaisi itsensä sitomisesta pysyvästi johonkin idioottiin. Ihmisen oppii tuntemaan vasta ajan mittaan.
        Esimerkkejä huonoista valinnoista on paljon, siis jos puoliso alkuvaiheessa esittää muuta kuin on, niin pakottaa lapsetkin syntymään ja elämään maanpäällisessä helwetissä?


    • Anonyymi

      Kristillinen avioliitto tarkoittaa sitä että tästä avioliitosta voi erota ja solmia uusi avioliitto jonkun toisen kanssa. Kristilliseen avioliittoon vihkiminen antaa luvan avioitua monta kertaa ja näinhän uskovaiset toimivat.

      • Anonyymi

        Aivan. Dogmatiikan professori Mliikka Ruokanenkin (viidesläinen) on jo kolme kertaa vihitty kristilliseen avioliittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Dogmatiikan professori Mliikka Ruokanenkin (viidesläinen) on jo kolme kertaa vihitty kristilliseen avioliittoon.

        Kristillinen avioliitto antaa myös miehelle luvan seksiin vaimonsa kanssa vaikka tällä särkisi pääkin. Jos ei edelleenkään saa, on se avioliiton eroperuste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen avioliitto antaa myös miehelle luvan seksiin vaimonsa kanssa vaikka tällä särkisi pääkin. Jos ei edelleenkään saa, on se avioliiton eroperuste.

        Tämä on minun kokemukseni naisena uskovaisen miehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen avioliitto antaa myös miehelle luvan seksiin vaimonsa kanssa vaikka tällä särkisi pääkin. Jos ei edelleenkään saa, on se avioliiton eroperuste.

        Miehistä varmaan ihan lupaavan tuntuinen juttu ja naiselle taas oiva keino päästä pelkkää seksiä vonkaavasta vastuuntunnottomasta loistoyksilöstä eroon ihan miehen itsensä haluamana aloitteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Dogmatiikan professori Mliikka Ruokanenkin (viidesläinen) on jo kolme kertaa vihitty kristilliseen avioliittoon.

        Jeesus ei kieltänyt eroamista eikä uudellen avioitumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei kieltänyt eroamista eikä uudellen avioitumista.

        Antoiko Jeesus naiselle luvan erota miehestään ja avioitua uudelleen jonkun toisen kanssa?


    • Anonyymi

      On vain Jumalan asettama miehen ja naisen avioliitto!

      Muut sadat erilaiset liitot ovat sitten ihmisten (saatanan) keksimiä.

      • Anonyymi

        Näin on. Se avioliitto alkaa ensimmäisestä yhdynnästä ei mistään vihkimisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Se avioliitto alkaa ensimmäisestä yhdynnästä ei mistään vihkimisestä.

        Raamatullinen avioliitto oli moniavioinen. Mies sai ottaa monta vaimoa ja mies oli perheen pää. Nainen kuului nyrkin ja hellan väliin.


    • Anonyymi

      Et ole käynyt rippikoulu. Peruskoulukin on jäänyt kesken.

    • Anonyymi

      Kristillinen avioliitto on suvun ja naisen tapa pakottaa mies maksamaan elatusapua perheelle ilman, että valtio puuttuu asiaan.

      Miehelle kristillinen avioliitto on keino laittaa suku ja kylä valvomaan vaimon uskollisuutta.

      Kristillisyyseksi asian tekee se, että ilman kristillistä avioliittoa, Kymmenen käskyn Älä tee huorin, ei päde.

      • Anonyymi

        Jaahas ja ateistisessako avioliitossa saa pettää niin paljon kuin ehtii???!!! Tiedän monta uskovaista jotka ovat pettäneet puolisoaan ja monta ateistia jotka ovat uskollisia puolisoilleen.


      • Anonyymi

        Kymmenen käskyn lakiko määrää mitä saatte tehdä ja mitä ei? Eikö teillä ole omaatuntoa ja järkeä päässä mitä sopii tehdä ja mitä ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas ja ateistisessako avioliitossa saa pettää niin paljon kuin ehtii???!!! Tiedän monta uskovaista jotka ovat pettäneet puolisoaan ja monta ateistia jotka ovat uskollisia puolisoilleen.

        Ateistinen avioliito perustuu suomalaisen miehen ja naisen sanaan. Siihen voi luottaa enemmän kuin Jumalan edessä esitettyyn vaisuun "tahdon" tokaisuun.


    • Anonyymi

      Kristillinen avioliitto on sellainen, että sen voi solmia vaikka Lampaan kanssa.

      • Anonyymi

        Tai kuoleman jälkeen. Negrofiiliinen avioliitto ei ole vielä kovin yleinen.


    • Anonyymi

      Kotikunnassani uutisoitiin juuri kristillisestä avioliitosta jossa mies tappoi vaimonsa. Äitiä jäi kaipaamaan kaksi alaikäistä lasta

    • Se on sellainen jonka Jumala siunaa😃

      • Anonyymi

        No sehän voi sitten tarkoittaa aivan mitä tahansa. Maistraatissa ei lueta siunauksia, mutta kai Jumala ihan itse päättää ketä siunaa. Ei kai se ole muotomenoista kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän voi sitten tarkoittaa aivan mitä tahansa. Maistraatissa ei lueta siunauksia, mutta kai Jumala ihan itse päättää ketä siunaa. Ei kai se ole muotomenoista kiinni?

        Me toivomme ja rukoilemme vihittäville Jumalan siunausta. Kiihkousķovaisilla on jotenkin kiero asenne, koska he eivät sallisi sitä.


    • Anonyymi

      "Kristillinen avioliitto" on ajatushirviö, eli ns. aivopieru.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe