626 jakohihna

Anonyymi

jos satuu katkeamaan meneekö moottori rikki

7

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      626 valmistettii 5 eri sukupolvea välillä 1979-2002. Luuletko että kaikissa oli sama moottori?

      Vastaan että moottori ei hajoa jos jakohihna katkeaa, mutten kerro mitä moottoria tämä koskee.

      • Anonyymi

        Heh, sopivan opettavainen vastaus, tosin oppi ei taida mennä perille kun n. 20 vuoden aikana näitä vastaavia kysymyksiä täällä on ollut ja on varmaan jatkossakin.


    • Anonyymi

      1997 vm mazda se uudempi malli

      • Anonyymi

        Katkaise puukolla niin moottori ei hajoa,sit laitat uuden


    • Anonyymi

      Olin Mazdalla töissä jo 1970 luvulla. Koneet Mazdoissa oli silloin ketjulla (616 Capella ja 818 Savanna). Autoihin vaihdettiin 1-riviketjun tilalle 2-riviketjut takuutyönä. Ongelmana oli ketjun nopea venyminen.
      Aika tyypillinen vika edelleenkin ketjukoneilla merkistä riippumatta. Ei ole otettu oppia vieläkään.
      1980-luvulla tulivat hihnat jakopäihin (GC-malli). Ennen GC-mallia oli 1979 - 1982 CB-mallinen 626. Sen koneista ei ole jäänyt hihaan tietoa.

      Männän rakenne on ollut sellainen, että venttiilit eivät pääse vastaamaan mäntään.
      Poikkeuksena tietenkin dieselit, joissa puristussuhde on sen verran korkea, että venttiileillä tulee olemaan ahdasta liikkua.
      Mazda 6 taitaa ollakin ketjulla, mutta onhan se jo eri mallikin.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista :)

        Oliko 323:ssa 1981-85, tai E-sarjan ketjukonehan oli itseasiassa seuraavassakin korimallissa 1987 saakka, mitään ketjuongelmia? Kävin kerran koeajamassa -87 E-moottorisen 1,5 litraisen 323:n jonka jakopäästä kuului rallattelua, ikäänkuin ketju olisi hangannut johonkin, varmaankin ketjunkiristimeen, mutta itsellä sitä ennen olleessa 1982 1,3 323:ssa ei vastaavaa rallatusta kuulunut.
        Tai jos muita tyyppivikoja oli niissä niin sekin kiinnostaa.

        Tuli vielä mieleen BG-sarjan 323, omassa vm. 1990 autossa oli kuskin turvavyön vastake erivärinen kuin matkustajan etupenkillä, jostain syystä lienee siis vaihdettu. Liekö ollut jotain kampanjoita aikanaan vai mikä lie ollut syynä vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista :)

        Oliko 323:ssa 1981-85, tai E-sarjan ketjukonehan oli itseasiassa seuraavassakin korimallissa 1987 saakka, mitään ketjuongelmia? Kävin kerran koeajamassa -87 E-moottorisen 1,5 litraisen 323:n jonka jakopäästä kuului rallattelua, ikäänkuin ketju olisi hangannut johonkin, varmaankin ketjunkiristimeen, mutta itsellä sitä ennen olleessa 1982 1,3 323:ssa ei vastaavaa rallatusta kuulunut.
        Tai jos muita tyyppivikoja oli niissä niin sekin kiinnostaa.

        Tuli vielä mieleen BG-sarjan 323, omassa vm. 1990 autossa oli kuskin turvavyön vastake erivärinen kuin matkustajan etupenkillä, jostain syystä lienee siis vaihdettu. Liekö ollut jotain kampanjoita aikanaan vai mikä lie ollut syynä vaihtoon.

        323 81 - 85 oli korimalliltaan BD. Tämän korvasi 323 BF, josta tuli facelift-mallit kesällä 1987 jonka korimalli pysyi BF:nä. Erona oli mm. lyhdyissä (viiste lyhdyn sisäyläosassa) ja konepellissä. Moottori muuttui hihnavetoiseksi.
        323 BF Faceliftin korvasi kesällä 1989 BG-mallit jossa myös läppälyhdyillä olevan 323F-mallit.
        Näissä oli ensimmäiset Mazda 323 katalysaattorimoottorit poikkeuksena 323 HB.
        t. RMB54

        ps. Syy turvavyön lukon vaihtoon johtui muun muassa sitä, että lukon sisään pääsi helposti roskia ja muuta epäpuhtautta. Myös lukon punaisesta suojasälästä helposti murtui palanen, varsinkin talvella, joka tippui yleensä lukon sisään. Puhdistaminen olisi monesti pelastanut tilanteen.
        Tähän varmaan romikselta haettu erin värinen? Mitään kampanjaa lukolle ei ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe