626 jakohihna

Anonyymi

jos satuu katkeamaan meneekö moottori rikki

7

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      626 valmistettii 5 eri sukupolvea välillä 1979-2002. Luuletko että kaikissa oli sama moottori?

      Vastaan että moottori ei hajoa jos jakohihna katkeaa, mutten kerro mitä moottoria tämä koskee.

      • Anonyymi

        Heh, sopivan opettavainen vastaus, tosin oppi ei taida mennä perille kun n. 20 vuoden aikana näitä vastaavia kysymyksiä täällä on ollut ja on varmaan jatkossakin.


    • Anonyymi

      1997 vm mazda se uudempi malli

      • Anonyymi

        Katkaise puukolla niin moottori ei hajoa,sit laitat uuden


    • Anonyymi

      Olin Mazdalla töissä jo 1970 luvulla. Koneet Mazdoissa oli silloin ketjulla (616 Capella ja 818 Savanna). Autoihin vaihdettiin 1-riviketjun tilalle 2-riviketjut takuutyönä. Ongelmana oli ketjun nopea venyminen.
      Aika tyypillinen vika edelleenkin ketjukoneilla merkistä riippumatta. Ei ole otettu oppia vieläkään.
      1980-luvulla tulivat hihnat jakopäihin (GC-malli). Ennen GC-mallia oli 1979 - 1982 CB-mallinen 626. Sen koneista ei ole jäänyt hihaan tietoa.

      Männän rakenne on ollut sellainen, että venttiilit eivät pääse vastaamaan mäntään.
      Poikkeuksena tietenkin dieselit, joissa puristussuhde on sen verran korkea, että venttiileillä tulee olemaan ahdasta liikkua.
      Mazda 6 taitaa ollakin ketjulla, mutta onhan se jo eri mallikin.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista :)

        Oliko 323:ssa 1981-85, tai E-sarjan ketjukonehan oli itseasiassa seuraavassakin korimallissa 1987 saakka, mitään ketjuongelmia? Kävin kerran koeajamassa -87 E-moottorisen 1,5 litraisen 323:n jonka jakopäästä kuului rallattelua, ikäänkuin ketju olisi hangannut johonkin, varmaankin ketjunkiristimeen, mutta itsellä sitä ennen olleessa 1982 1,3 323:ssa ei vastaavaa rallatusta kuulunut.
        Tai jos muita tyyppivikoja oli niissä niin sekin kiinnostaa.

        Tuli vielä mieleen BG-sarjan 323, omassa vm. 1990 autossa oli kuskin turvavyön vastake erivärinen kuin matkustajan etupenkillä, jostain syystä lienee siis vaihdettu. Liekö ollut jotain kampanjoita aikanaan vai mikä lie ollut syynä vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista :)

        Oliko 323:ssa 1981-85, tai E-sarjan ketjukonehan oli itseasiassa seuraavassakin korimallissa 1987 saakka, mitään ketjuongelmia? Kävin kerran koeajamassa -87 E-moottorisen 1,5 litraisen 323:n jonka jakopäästä kuului rallattelua, ikäänkuin ketju olisi hangannut johonkin, varmaankin ketjunkiristimeen, mutta itsellä sitä ennen olleessa 1982 1,3 323:ssa ei vastaavaa rallatusta kuulunut.
        Tai jos muita tyyppivikoja oli niissä niin sekin kiinnostaa.

        Tuli vielä mieleen BG-sarjan 323, omassa vm. 1990 autossa oli kuskin turvavyön vastake erivärinen kuin matkustajan etupenkillä, jostain syystä lienee siis vaihdettu. Liekö ollut jotain kampanjoita aikanaan vai mikä lie ollut syynä vaihtoon.

        323 81 - 85 oli korimalliltaan BD. Tämän korvasi 323 BF, josta tuli facelift-mallit kesällä 1987 jonka korimalli pysyi BF:nä. Erona oli mm. lyhdyissä (viiste lyhdyn sisäyläosassa) ja konepellissä. Moottori muuttui hihnavetoiseksi.
        323 BF Faceliftin korvasi kesällä 1989 BG-mallit jossa myös läppälyhdyillä olevan 323F-mallit.
        Näissä oli ensimmäiset Mazda 323 katalysaattorimoottorit poikkeuksena 323 HB.
        t. RMB54

        ps. Syy turvavyön lukon vaihtoon johtui muun muassa sitä, että lukon sisään pääsi helposti roskia ja muuta epäpuhtautta. Myös lukon punaisesta suojasälästä helposti murtui palanen, varsinkin talvella, joka tippui yleensä lukon sisään. Puhdistaminen olisi monesti pelastanut tilanteen.
        Tähän varmaan romikselta haettu erin värinen? Mitään kampanjaa lukolle ei ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe