626 jakohihna

Anonyymi

jos satuu katkeamaan meneekö moottori rikki

7

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      626 valmistettii 5 eri sukupolvea välillä 1979-2002. Luuletko että kaikissa oli sama moottori?

      Vastaan että moottori ei hajoa jos jakohihna katkeaa, mutten kerro mitä moottoria tämä koskee.

      • Anonyymi

        Heh, sopivan opettavainen vastaus, tosin oppi ei taida mennä perille kun n. 20 vuoden aikana näitä vastaavia kysymyksiä täällä on ollut ja on varmaan jatkossakin.


    • Anonyymi

      1997 vm mazda se uudempi malli

      • Anonyymi

        Katkaise puukolla niin moottori ei hajoa,sit laitat uuden


    • Anonyymi

      Olin Mazdalla töissä jo 1970 luvulla. Koneet Mazdoissa oli silloin ketjulla (616 Capella ja 818 Savanna). Autoihin vaihdettiin 1-riviketjun tilalle 2-riviketjut takuutyönä. Ongelmana oli ketjun nopea venyminen.
      Aika tyypillinen vika edelleenkin ketjukoneilla merkistä riippumatta. Ei ole otettu oppia vieläkään.
      1980-luvulla tulivat hihnat jakopäihin (GC-malli). Ennen GC-mallia oli 1979 - 1982 CB-mallinen 626. Sen koneista ei ole jäänyt hihaan tietoa.

      Männän rakenne on ollut sellainen, että venttiilit eivät pääse vastaamaan mäntään.
      Poikkeuksena tietenkin dieselit, joissa puristussuhde on sen verran korkea, että venttiileillä tulee olemaan ahdasta liikkua.
      Mazda 6 taitaa ollakin ketjulla, mutta onhan se jo eri mallikin.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista :)

        Oliko 323:ssa 1981-85, tai E-sarjan ketjukonehan oli itseasiassa seuraavassakin korimallissa 1987 saakka, mitään ketjuongelmia? Kävin kerran koeajamassa -87 E-moottorisen 1,5 litraisen 323:n jonka jakopäästä kuului rallattelua, ikäänkuin ketju olisi hangannut johonkin, varmaankin ketjunkiristimeen, mutta itsellä sitä ennen olleessa 1982 1,3 323:ssa ei vastaavaa rallatusta kuulunut.
        Tai jos muita tyyppivikoja oli niissä niin sekin kiinnostaa.

        Tuli vielä mieleen BG-sarjan 323, omassa vm. 1990 autossa oli kuskin turvavyön vastake erivärinen kuin matkustajan etupenkillä, jostain syystä lienee siis vaihdettu. Liekö ollut jotain kampanjoita aikanaan vai mikä lie ollut syynä vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista :)

        Oliko 323:ssa 1981-85, tai E-sarjan ketjukonehan oli itseasiassa seuraavassakin korimallissa 1987 saakka, mitään ketjuongelmia? Kävin kerran koeajamassa -87 E-moottorisen 1,5 litraisen 323:n jonka jakopäästä kuului rallattelua, ikäänkuin ketju olisi hangannut johonkin, varmaankin ketjunkiristimeen, mutta itsellä sitä ennen olleessa 1982 1,3 323:ssa ei vastaavaa rallatusta kuulunut.
        Tai jos muita tyyppivikoja oli niissä niin sekin kiinnostaa.

        Tuli vielä mieleen BG-sarjan 323, omassa vm. 1990 autossa oli kuskin turvavyön vastake erivärinen kuin matkustajan etupenkillä, jostain syystä lienee siis vaihdettu. Liekö ollut jotain kampanjoita aikanaan vai mikä lie ollut syynä vaihtoon.

        323 81 - 85 oli korimalliltaan BD. Tämän korvasi 323 BF, josta tuli facelift-mallit kesällä 1987 jonka korimalli pysyi BF:nä. Erona oli mm. lyhdyissä (viiste lyhdyn sisäyläosassa) ja konepellissä. Moottori muuttui hihnavetoiseksi.
        323 BF Faceliftin korvasi kesällä 1989 BG-mallit jossa myös läppälyhdyillä olevan 323F-mallit.
        Näissä oli ensimmäiset Mazda 323 katalysaattorimoottorit poikkeuksena 323 HB.
        t. RMB54

        ps. Syy turvavyön lukon vaihtoon johtui muun muassa sitä, että lukon sisään pääsi helposti roskia ja muuta epäpuhtautta. Myös lukon punaisesta suojasälästä helposti murtui palanen, varsinkin talvella, joka tippui yleensä lukon sisään. Puhdistaminen olisi monesti pelastanut tilanteen.
        Tähän varmaan romikselta haettu erin värinen? Mitään kampanjaa lukolle ei ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      220
      3682
    2. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      16
      3647
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      94
      2639
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      17
      2229
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2199
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1936
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      51
      1761
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

      Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      15
      1629
    9. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1601
    10. Kenen luo menisit nyt

      jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      86
      1245
    Aihe