Erään varsinkin kesäisin aika vilkkaan soratien ojan varsissa oli paljon. Jopa tien puoleisessa reunassa. Kummasti ne olivat kadonneet juuri ennen kuin myynti-ilmoitus tuli faceen.
Mistä ostamasi on poimittu!
3
82
Vastaukset
- Anonyymi
Hienoa hiekanpölyähän niissä voi olla jos keruuetäisyys tiehen on alle 15 metriä. Vielä vuosituhannen vaihteessa varoteltiin tienvarsimarjojen lyijystä. Olin itse mukana projektissa, jossa selvitettiin sammalten (kerros- ja seinäsammal) lyijypitoisuuksia. Nopeasti laski sammalten lyijypitoisuudet, kun polttoaineen lyijystä luovuttiin ... 1994 taisi olla viimeiset lyijytankkaukset. En näe, että normiliikennöidyn soratienpenkoilta kerätyt marjat aiheuttaisivat muuta terveyshaittaa kuin korkeintaan ylimääräistä hampaiden kulumista.
- Anonyymi
Poimija puhuu!
- Anonyymi
Sienet voi myös huuhdella kylmällä vedellä, ennen käyttöä, mutta ei suositella teiden varsilta keräämistä, eikä muiltakaan likaisilta paikoilta. Se on eri asia, jos syöjä on poimija itse ja päättelee, ettei riskejä ole, mutta älkää myykö likaisia sieniä teiden varsilta poimittuja. Pilaatte puhtaiden sienten ja marjojen poimijoiden maineen. Lapsetkin voivat syödä niitä sieniä, joten ei teidenvarsilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043