"Tavoitteena on päivittää Suomen laki raskauden keskeyttämisestä nykyaikaiseksi, eurooppalaista lainsäädäntöä vastaavaksi ja raskaana olevan itsemääräämisoikeutta kunnioittavaksi. Kansalaisaloite vaatii, että jatkossa abortin saamiseksi riittää raskaana olevan oma tahto ja, että kahden lääkärin lausunnon vaatimisesta luovutaan."
Keräysaikaa vielä puoli vuotta ja jo ensimmäisenä päivänä kannatusilmoituksia palvelussa 1 747! Hienoa homma.
Oma tahto 2020 -kansalaisaloite vihdoin käynnistetty
7
95
Vastaukset
- Anonyymi
Heh, miten kävi viimeksi vastaavalle 1400 nimeä vaaditusta 50 tuhannesta. ;D
- Anonyymi
En tiedä, kun en ole sellaisesta kuullutkaan. Tällä kertaa kampanjassa on mukana muun muassa Suomen gynekologiyhdistys, joka argumentoi juuri sen puolesta, että kaksiportainen malli vie yhteiskunnalta eli terveydenhuollolta turhia resursseja. Muita tukevia tahoja ovat Amnesty International Suomen osasto, Ihmisoikeusliitto, Suomen Kätilöliitto ja Sexpo-säätiö.
Näkyvyydesta toivon mukaan tulee suurempaa näiden tahojen kautta :) - Anonyymi
Ekana päivänä yli 12 000 kannattajaa!
- Anonyymi
2 471 kannatusta :)
Toivotaan että onnistuu. Saataisiin järkevä aborttilaki, nykyaikaa vastaava. 1970 -laki on sen ajan tuotoksia. Silloinhan vielä homouskin oli rikos, jos oikein muistan. Nyt kaikki erilainen on sallittua miksei myös nykyaikainen laki abortista.
- Anonyymi
Kyllähän tuo helpottaisi meidän työtä.
T hoituri.
- Anonyymi
Hyvä juttu että sai toisenkin aloituksen aiheesta. Nyt näkyi olevan yli 5000 allekirjoitusta. 👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282257Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451830- 401517
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii301325Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281170- 541143
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327887Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104820Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53732