Ulkomailta tilaaminen

Tilasin saksasta paketin ja myyjän mukaan siinä ei ole seurantakoodia, kun paketti tulee suomeen niin eikös suomen posti tee koodia joka tapauksessa? Jos ei niin onko mitään ideaa mistä tietäisin paketin saapuneen?

5

195

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos se mahtuu postiluukkuun tai laatikkoon, niin luultavasti se tulee sinne ilman mitään ilmoitusta.
      Muussa tapauksessa laittavat semmoisen postikortin kokoisen lappusen "teille on saapunut suurikokoinen lähetys." Siinä kerrotaan mistä paketti on noudettavissa.

      • Anonyymi

        Noinhan ne ain llaittaa sen lapun kun eivät viitsi kannella paketteja. Asiakas joutuu itse hakemaan jostain sitymarketista sitten jonkun pienen kirjekuoren kokoisen paketin joka ei jostain kumman syystä muka mahdu luukusta sisään.
        Kerran olin juuri menossa ulos kun luukusta putosi se lappu. Avasin oven kun kantaja oli vielä samassa kerroksessa ja näytin lappua hänelle että voi antaa sen ison pakettinsa minulle.
        Poika oli nolon näköinen ja sanoi ettei tullut paketti mukaan nyt.
        Sellaista paskapalvelua on joillakin yrityksillä.


    • Anonyymi

      EU:n ehdottomasti parasta antia on, että voi tilata EU:n alueelta Suomeen tuotteita halvemmalla kuin jos ostaisi Suomesta. Esim. elektroniikka, alkoholi, jne. EU:n etämyynti-direktiivistä on paljon hyötyä. Ei tarvitse maksaa Suomen korkeita alv:ja tai alkoholiveroja kun tilaa muualta EU:sta.

      Esim. iso hifi-tv Saksasta, Made in Germany -laatua. Suomessa hinta olisi pitkälti yli 1000€, ehkä 1200-1300. Saksasta saman saa tilattua Suomeen hintaan 850€ toimituskulut 50€. Tai vaikkapa portviiniä voi tilata suoraan tuottajan verkkokaupasta Portugalista, portugalissa 15€, alkossa 25€.

      Muutoin EU onkin pelkkää roskaa. Suomelle olisi parempi ensin liittyä Natoon ja sitten erota EU:sta. Mutta kun nyt tilanne on mikä on, niin miksi ei hyödyntäisi mahdollisuutta maksaa vähemmän veroja muualle EU:hun ettei tarvitse maksaa paljon veroja Suomeen.

    • Anonyymi

      Saksalaisista verkkokaupoista olen itsekin tilaillut niin aina on annettu DHL:n seurantakoodi, joka puolestaan antaa Suomen Postin seurantakoodin ja linkin, kun paketti on saapumassa Suomeen.
      Saksan päässä paketti liikkuu hyvin tehokkaasti ja nopeasti. Vauhti hiipuu yleensä Saksasta lähtiessään.

    • Minä tilasin Saksasta myös Medikohause.de lymfabootsit. Tuli Kiinasta lähetetyt olemattomat aurinkolasit. Kaverilla sama juttu. Onneksi maksoin Visalla. Reklamaatio ei onnistu, pyydetään pitämään aurinkolasit (automaattivastaus) ja muka 50%:a palauttavat hinnasta. Ei onnistu. Jos tuohon suostuisin, luottokunta ei korvaa mitään ja saisinko edes 50%:a takaisin koskaan, epäilen. Hyvinhän he tienaavat jos kaupanteko on tällaista. En suosittele kenellekään ko. saksalaista firmaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe